|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
podpięcie CPP w silnikach z rodziny dohc |
Autor |
Wiadomość |
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 13:44 podpięcie CPP w silnikach z rodziny dohc
|
|
|
mam problem z podpięciem CPP i im więcej wiedzy na ten temat przeglądam tym mniej wiem.
Mógłby mi ktoś powiedzieć jakie ma rezystancje na CPP i w jakiej kolejnośći kolory we wtyczce?
Według schematu z integralki jak i w autodacie dla silnika sedidi 2.0 16v na pinie A powinien być niebiesko-czerwony, potem różowo-czarny i czarno-fioletowy. Tak też jest napisane w książce o systemiach wtryskowych IAW. I zgadzało by się z tym co jest pod maską ale...
...w autodacie jest też opis pomiaru CPP.
I tu zaczynają się schody ponieważ na moim CPP rezystancja jest zupełnie inna, tj. między stykiem B i C przy zamkniętej przepustnicy mam ok 500 ohm a jak otworzę ją na max to ok 70ohm.
Druga sprawa to opis działania CPP w integralce.
Głosi ona że napięcie na środkowych przewodzie jest odwrotnie proporcjonalne do uchylenia przepustnicy. Więc jeżeli przepustnica jest lekko uchylona napięcie powinno być duże i w miarę otwierania powinno maleć. Tak też się dzieje gdy wepnie się według schematu. Dalej jest napisane że przy zamkniętej przepustnicy napięcie powino wynosić 0,5V , a u mnie wynosi ono 5V. Napięcie 0,5V przy zamkniętej przepustnicy pojawia się gdy zamienię dwa skrajne przewody we wtyczce.
Mało tego, jak zamienię przewody we wtyczce to po zagrzaniu silnika obroty rosną z 900 na 1200 obr/min.
Odrazu mówię że ten silnik ma ten sam układ wtyskowy co T/T dohc, i ten sam CPP tj. PF09.
Nie rozumiem dlaczego tak się dzieje i skąd te różnice w opisach dlatego proszę o pomoc. |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-10-2011, 16:09
|
|
|
"Ustawienie przepustnicy - czujnika przepustnicy.
Na ciepłym silniku sprawdzić napięcie na środkowym pinie.
Ma być 0.5V. Jak jest, to ok.,
Jak nie to:
luzujemy 2 śrubki od czujnika położenia przepustnicy i delikatnie nim kręcimy tak aby ustawić 0.5V przy zamkniętej przepustnicy (na środkowym pinie)
Jak już napięcie zostanie ustawione, to trzeba skorygować ustawienie wolnych obrotów: trzeba odpiąć kostkę na zaworze dodatkowego powietrza i kręcić śrubą na przepustnicy. Ustawiamy ok. 1000 obrotów po to aby silnik miał ciśnienie oleju i się smarował "
i tyle.
Nie ustawisz wolnych bo masz wałki z NA, i zmieniły się podciśnienia. Dla T są inne więc komp jakby walczy z wałkami.
Dlatego falują obroty. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 16:30
|
|
|
wiem że ich nie ustawie tak jak być powinno w 100% ale chcę mieć chociaż prawidłowo podpiętą przepustnicę i w miarę ustawioną. Sposób regulacji jest mi znamy ale co z rezystancją CPP? Tylko ja mam odwrotną? I jak z tymi kolorami we wtyczce? |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 21:23
|
|
|
Miernik w dłoń i sprawdzać który pin we wtyczce do którego idzie w CPP.
|
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-10-2011, 08:28
|
|
|
już wcześniej to sprawdzałem, teraz się upewniłem "+" niebiesko czerwony połączony jest z MAP i leci na styk 30 w ECU |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2011, 17:23
|
|
|
ja w regacie 16v ustawialem przepustnice przy pomocy programu diagnostycznego , chyba to byl "superscan" z przystawka do aut grupy fiata, podpiety do 3 pinowej wtyczki diagnostycznej, na biezaco podczas pracy silnika pokazuje co sie dzieje, tzn: wyprzedzenie zaplonu , temperatury, prace czujnikow, takze kat otwarcia przepustnicy na cpp. i inne parametry. Po niby poprawnym ustawieniu cpp metoda "na volty" czy tam "na opor" na pinach cpp ,po podpieciu wtyczki diagnostycznej do lapka od razu wywalilo blad przepustnicy, byla prawie poltora stopnia zle ustawiona co daje pewnie niecaly milimetr ? na fasolkach srub mocujacych cpp i dopiero regulacja na pracujacym silniku zalatwila sprawe i usunela blad przepustnicy. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-10-2011, 18:58
|
|
|
Wszystko rozumiem, że wałki inne, że metoda "na napięcie" nie jest idealną metodą. Ale dlaczego podczas mierzenia rezystancji CPP wychodzi odwrotna? Jakie kolory po kolei powinny być we wtyczce :Tak jak w schemacie niebiesko-czerwony na górze Czy na odwrót żeby na środkowym pinie było 0.5V i zdagdzała się rezystancja z tym co jest w autodacie Chyba że owe 0.5V mam mierzyć biorąc za punkt odniesienia przewód czerwono-niebieski to wtedy przy połączeniu według schamat zgadza się ale przecież zawsze mierzy się od masy |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2011, 17:43
|
|
|
o ile mnie pamiec nie myli ,to u mnie przy pomiarze rezystancji tez wychodzilo wszystko odwrotnie niz w opisie, ale ja jestem dupa z elektryki, umiem tylko multimetr wlaczyc:) wiec moglem cos zle zrobic |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-10-2011, 18:58
|
|
|
bart128, a jakiego koloru masz pierwszy z góry przewód we wtyczce?
** Dodano: 20-10-2011, 20:42 **
Dowiedziałem się już że u mnie powinien być czarno fioletowy na górze i napięcie na środkowym pinie powinno wynosić od 0.2-0.28V. Ciekawe tylko dlaczego schematy nie pasują do opisu czujnika? Dziwna sprawa, podobnie jak z opisem regulacji CPP w intrukcji integralki. Ponieważ problem jest już rozwiązany z czystej ciekawości zapytam o kolejność przewodów w T/T. |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|