|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
problemik |
Autor |
Wiadomość |
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2007, 22:24 problemik
|
|
|
mam wlany mega olej 40 w 60 hpx czy cosik takiego
czy jak wleje mobila 10 w 40 to czy cos sie moze stac z silnikiem??
ten hpx to slyszalem rozne wersje tej gestosci ze go uzywaja do tirow a z jednej strony ze sklepu moto ze do rajdowek leje sie taka gestosc
prosze o szybka odpowiedz i zgory dzieki |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-05-2007, 22:30
|
|
|
40w 60 ?? To chyba straszny gęścioch. Jeśli wlejesz półsyntetyk jest możliwość rozszczelnienia silnika. Napisz jaki masz przebieg, czy silnik jest mokry i jak długo jeździsz na tym "mega oleju". |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2007, 22:41
|
|
|
156tys juz trzeba wymienic chlop; na nim przejechal 15 tys
a moj ojciec sie uparl ze nioc sioe nie stanie
ja mo mopwie ze lepiej zmienic na 15 w 40 valvoline |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-05-2007, 22:48
|
|
|
Woks ja mam najechane ok 215 tyś i ciągle śmigam na 10w 40. Możliwe, ze jak przejdziesz na polsyntetyk to nic sie nie stanie. Twoj przebieg raczej nie dyskwalifikuje Twojego autka, ale zawsze istnieje ryzyko rozszczelnienia. |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2007, 23:23
|
|
|
nie zauwazylem zeby bralo olej a silnik jest suchutki i nie ma zadnych zaciekowa
ale slyszalem rozne opinie na przejscie oleju z gestego na zadki i tego sie cholernie boje
popzedni wlasciciel powiedzial mi ze przez ten olej silnik sie troszke szybciej zagrezewa ale zeby byla wysoka temp. to nigdy wiatrak zawsze ja zbija w korku do normalki ale boje sie wlasnie tej zmiany wolalbym stopniowo najpierw 15 w 40 |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-05-2007, 12:04
|
|
|
Woks napisał/a: | mam wlany mega olej 40 w 60 hpx czy cosik takiego
czy jak wleje mobila 10 w 40 to czy cos sie moze stac z silnikiem??
ten hpx to slyszalem rozne wersje tej gestosci ze go uzywaja do tirow a z jednej strony ze sklepu moto ze do rajdowek leje sie taka gestosc
prosze o szybka odpowiedz i zgory dzieki |
Nie ma olejów 40w60 klasyfikacja lepkościowa SAE nie przewidyje takiej lepkości.
Jeżeli masz Selenie HPX to masz 20w50 i jest to olej na bazie syntetycznej więc nie powinno być problemu po zalaniu półsyntetyka 10w40.
Info o Selenii HPX
http://www.flpoland.pl/html_oleje/auto_s_hpx.htm |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2007, 13:12
|
|
|
zalalem mobilem 10 w 40 teraz bede czekal na reakcje mam nadzieje ze nic nie stanie |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2007, 13:22
|
|
|
Wydaje mi się, że nie powinno się nic stać.
Tatę straszyli wszyscy i pukali się po czole jak zmieniał w swoim mondeo z 10w40 na 5w40, że nie można tak zmieniać przy przebiegu 195 tys. km "bo się silnik rozszczelni" czy coś takiego, a póki co po 5 tys. km jest OK |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-05-2007, 16:33
|
|
|
Rozszczelnić się może tylko jak wlejesz full syntetyk do silnika który cały żywot spędził na oleju mineralnym i ma na tyle duży przebieg ze nagarami sam się uszczelnia. Syntetyk własnie rozpuszcza nagary w efekcie czego dochodzi do rozszczelnienia. Przeważnie zaczyna puszczać na simeringach bo te są już w wyniku zyżycia obtarte i po wypłukaniu nagaru nie przylegaja dobrze do elementu który uszczelniają. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-05-2007, 22:04
|
|
|
po przejechaniu 100 km sprawdzilem stan oleju i jak narazie jes wszystko ok i ilosc i kolorek wiem ze to nieduzo zrobione km na tym oleju
** Dodano: 11-06-2007, 20:10 **
przejechalem juz mniej wiecej 1500 km i stan olejku jest caly czas taki sam nic nie ubywa i nic nie przybywa jak to mialem w cc hehe
** Dodano: 03-07-2007, 14:49 **
to 1500 to jest przesada troche sie walnolem ale teraz po przejechaniu 2000 km musze cos kolwiek dolac |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|