Końcówka drążka - gwint |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 00:49 Końcówka drążka - gwint
|
|
|
Wymieniam właśnie sprężyny w Tipku i napotkałem kilka problemów.....po pierwsze ukręcił się łeb w śrubie (jednej z tych trzech) trzymającej kolumnę od góry...ale to raczej do kupienia. Po drugie...odkręcałem końcówkę drążka od zwrotnicy(?) i nakrętka poszła prawie do końca....dalej się zatkała i ani rusz. 2 godziny zmagań, aż w końcu się wkurzyłem i rozciąłem tą nakrętkę. Pod nią ukazał się "pogięty" gwint - pewnie dlatego nie chciała iść. Pytanie takie...jak to naprawić? Nie będę wymieniał końcówki skoro jest ok, tylko ten gwint durny pod koniec się powyginał. Da się to jakoś nagwintować? Bo to cudo się w kółko kręci Jaka powinna być tu nakrętka, jakaś specjalna, czy w żelaznym bez problemu dostanę?
|
_________________
|
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 07:05
|
|
|
Najlepiej jak byś wymienił końcówkę drążka. Możesz spróbować gwintownikiem nic nie masz do stracenia powinno pójść i nakrętka przejdzie ale mam nadzieję że to tak jak piszesz jest na samym początku gwintu a nie w tym miejscu co dociągasz bo to dobrze by nie wróżyło. Co do nakretki to masz na zaprezentowanej przez Ciebie fotce jak powinna wyglądać. Musi mieś taki niebieski (czy niebieski czy biały czy żółty to chyba nie ma znaczenia) rant wewnątrz co zapobiega odkręcaniu.
mrk69 napisał/a: | po pierwsze ukręcił się łeb w śrubie (jednej z tych trzech) trzymającej kolumnę od góry |
To standard w fiatach tylko czy uda si się ją wykręcić z łożyska? Jak nie to użyj specjalnych wykrętaków zcy jak to się tam zwie no chyba że łozyska też wymieniasz. |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
mayster
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 14 Skąd: Tczew
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 08:03
|
|
|
troche lipa że ją rozciąłeś, mogłeś na chama wykręcić, może być 'przegwintował' go nakrętką. Ryzyko jest takie, że jak początkowe zwoje masz też skopane to narzynką możesz nie trafić w obecne zwoje i kupa....
Końcówki nie są aż tak tragicznie drogie, więc nawet jak zepsujesz to nie jest strasznie |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 08:39
|
|
|
gepard napisał/a: | po pierwsze ukręcił się łeb w śrubie (jednej z tych trzech) trzymającej kolumnę od góry
To standard w fiatach tylko czy uda si się ją wykręcić z łożyska? Jak nie to użyj specjalnych wykrętaków zcy jak to się tam zwie no chyba że łozyska też wymieniasz. | miałem ten sam problem z bravo,po pierwsze przed odkręceniem trzeba dobrze oczyścic gwint śruby od spodu,bo jest cały w błocie i wszystkiego tego co leci z koła jak jedziesz. Ale jak sie juz ukręci,co mi sie równiez zdarzyło,to wtedy wyciagasz kolumne,bierzez poduszke w imadło i rozwiercasz śrube. Następnie gwintujesz i bedzie ok. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 10:29
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Nie będę wymieniał końcówki skoro jest ok, tylko ten gwint durny pod koniec się powyginał. Da się to jakoś nagwintować? | strata czasu, ile drążek kosztuje 15zł cała ta operacja z ponownym przegotowaniem więcej wyjdzie.
** Dodano: 30-01-2009, 10:30 **
masz tu za 19zł http://www.allegro.pl/ite...empra_lewa.html przyzwoitej firmy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 11:02
|
|
|
plus 17 zl przesyłka. W sklepie u siebie na miejscu kupi za ok 25-30 zł. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 12:06
|
|
|
JAM_BELFEGOR, wymienia się raczej parami, czyli jakieś 50 zł....plus zbieżność drugie tyle |
_________________
|
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 13:24
|
|
|
mrk69 napisał/a: | plus zbieżność drugie tyle |
Jak robi ktoś kumaty to nie trzeba. |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 15:11
|
|
|
gepard napisał/a: | mrk69 napisał/a: | plus zbieżność drugie tyle |
Jak robi ktoś kumaty to nie trzeba. | nie ma mozliwości,żeby złożyć to idealnie tak sami,wkręcenia tyle samo razy końcówki co była wykręcana niestety nigdy nie daje pewnego efektu. Chyba,że bedziesz mierzył odległości miedzy kołami,ale to tez wyjdzie tak mniej wiecej,zakładając,że masz proste felgi... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 15:45
|
|
|
mrk69, koncowek drazkow nie trzeba wymieniac parami. Nawet diagnosta zaleca wymiane np. lewej gdy prawa jest dobra. Ale wiadomo, wymienisz obie + zbieznosc to Cie wyjdzie 70-100zl, ale za to spokoj na dlugi czas |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 16:20
|
|
|
Dobra, tamtego gwintu się nie dało uratować. Muszę kupić nową. Kupię jedną i podejrzewam, że będzie ok, bo wymieniałem obie 1.5 roku temu. Kontra mi została w tym samym miejscu więc zobaczymy z tą zbieżnością |
_________________
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 16:30
|
|
|
mrk69 napisał/a: | . Kupię jedną i podejrzewam, że będzie ok, bo wymieniałem obie 1.5 roku temu. | Stara wytrzyma jeszcze max pól roku,zmień obie... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 16:39
|
|
|
ego napisał/a: | plus 17 zl przesyłka. W sklepie u siebie na miejscu kupi za ok 25-30 zł. | dałem mu tylko przykład wiadomo e w sklepie taniej. mrk69 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, wymienia się raczej parami | nie trzeba. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 17:26
|
|
|
mrk69, dobrze Ci ego radzi. Na naszych drogach te końcówki żyją 2-3 lata. A jak już przy nich grzebiesz, to wymień obie. W razie problemów ze zbieżnością ustawisz ją raz, a tak - za pół roku znowu wydatek |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2009, 23:30
|
|
|
OK, kupiłem 2 drążki. Jeden zamontowany, bo drugiej strony jeszcze nie ruszałem. Śruba mocująca poduszkę wyszła. Rozwiercałem ją do momentu, aż mogłem wsadzić do niej coś kwadratowego. Wsadziłem, wiertarka w drugą stronę i wyszła. Gwint nienaruszony - sprawdzałem, ale w sklepie samochodowym takiej śruby nie mieli. Kupiłem w żelaznym. Koleś mi dobrał po symbolach na łbie, tylko to są zwykłe śruby, bez zaokrąglonych końców i połączonych z łbem podkładek. Podkładkę muszę dać i będzie grało. Dzięki za pomoc |
_________________
|
|
|
|
|
|