Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Końcówka drążka - gwint
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-01-2009, 00:49   Końcówka drążka - gwint

Wymieniam właśnie sprężyny w Tipku i napotkałem kilka problemów.....po pierwsze ukręcił się łeb w śrubie (jednej z tych trzech) trzymającej kolumnę od góry...ale to raczej do kupienia. Po drugie...odkręcałem końcówkę drążka od zwrotnicy(?) i nakrętka poszła prawie do końca....dalej się zatkała i ani rusz. 2 godziny zmagań, aż w końcu się wkurzyłem i rozciąłem tą nakrętkę. Pod nią ukazał się "pogięty" gwint - pewnie dlatego nie chciała iść. Pytanie takie...jak to naprawić? Nie będę wymieniał końcówki skoro jest ok, tylko ten gwint durny pod koniec się powyginał. Da się to jakoś nagwintować? Bo to cudo się w kółko kręci :sciana: Jaka powinna być tu nakrętka, jakaś specjalna, czy w żelaznym bez problemu dostanę?

_________________
     Moneta
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2009, 07:05   

Najlepiej jak byś wymienił końcówkę drążka. Możesz spróbować gwintownikiem nic nie masz do stracenia powinno pójść i nakrętka przejdzie ale mam nadzieję że to tak jak piszesz jest na samym początku gwintu a nie w tym miejscu co dociągasz bo to dobrze by nie wróżyło. Co do nakretki to masz na zaprezentowanej przez Ciebie fotce jak powinna wyglądać. Musi mieś taki niebieski (czy niebieski czy biały czy żółty to chyba nie ma znaczenia) rant wewnątrz co zapobiega odkręcaniu.

mrk69 napisał/a:
po pierwsze ukręcił się łeb w śrubie (jednej z tych trzech) trzymającej kolumnę od góry


To standard w fiatach tylko czy uda si się ją wykręcić z łożyska? Jak nie to użyj specjalnych wykrętaków zcy jak to się tam zwie no chyba że łozyska też wymieniasz.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
mayster 


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Tczew
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-01-2009, 08:03   

troche lipa że ją rozciąłeś, mogłeś na chama wykręcić, może być 'przegwintował' go nakrętką. Ryzyko jest takie, że jak początkowe zwoje masz też skopane to narzynką możesz nie trafić w obecne zwoje i kupa....

Końcówki nie są aż tak tragicznie drogie, więc nawet jak zepsujesz to nie jest strasznie :)
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2009, 08:39   

gepard napisał/a:
po pierwsze ukręcił się łeb w śrubie (jednej z tych trzech) trzymającej kolumnę od góry


To standard w fiatach tylko czy uda si się ją wykręcić z łożyska? Jak nie to użyj specjalnych wykrętaków zcy jak to się tam zwie no chyba że łozyska też wymieniasz.
miałem ten sam problem z bravo,po pierwsze przed odkręceniem trzeba dobrze oczyścic gwint śruby od spodu,bo jest cały w błocie i wszystkiego tego co leci z koła jak jedziesz. Ale jak sie juz ukręci,co mi sie równiez zdarzyło,to wtedy wyciagasz kolumne,bierzez poduszke w imadło i rozwiercasz śrube. Następnie gwintujesz i bedzie ok.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2009, 10:29   

mrk69 napisał/a:
Nie będę wymieniał końcówki skoro jest ok, tylko ten gwint durny pod koniec się powyginał. Da się to jakoś nagwintować?
strata czasu, ile drążek kosztuje 15zł :lalala: cała ta operacja z ponownym przegotowaniem więcej wyjdzie.

** Dodano: 30-01-2009, 10:30 **
masz tu za 19zł http://www.allegro.pl/ite...empra_lewa.html przyzwoitej firmy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2009, 11:02   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
masz tu za 19zł http://www.allegro.pl/ite...empra_lewa.html przyzwoitej firmy.
plus 17 zl przesyłka. W sklepie u siebie na miejscu kupi za ok 25-30 zł.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-01-2009, 12:06   

JAM_BELFEGOR, wymienia się raczej parami, czyli jakieś 50 zł....plus zbieżność drugie tyle :sciana:
_________________
     Moneta
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2009, 13:24   

mrk69 napisał/a:
plus zbieżność drugie tyle :sciana:


Jak robi ktoś kumaty to nie trzeba.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2009, 15:11   

gepard napisał/a:
mrk69 napisał/a:
plus zbieżność drugie tyle :sciana:


Jak robi ktoś kumaty to nie trzeba.
nie ma mozliwości,żeby złożyć to idealnie tak sami,wkręcenia tyle samo razy końcówki co była wykręcana niestety nigdy nie daje pewnego efektu. Chyba,że bedziesz mierzył odległości miedzy kołami,ale to tez wyjdzie tak mniej wiecej,zakładając,że masz proste felgi...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-01-2009, 15:45   

mrk69, koncowek drazkow nie trzeba wymieniac parami. Nawet diagnosta zaleca wymiane np. lewej gdy prawa jest dobra. Ale wiadomo, wymienisz obie + zbieznosc to Cie wyjdzie 70-100zl, ale za to spokoj na dlugi czas :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-01-2009, 16:20   

Dobra, tamtego gwintu się nie dało uratować. Muszę kupić nową. Kupię jedną i podejrzewam, że będzie ok, bo wymieniałem obie 1.5 roku temu. Kontra mi została w tym samym miejscu więc zobaczymy z tą zbieżnością :)
_________________
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2009, 16:30   

mrk69 napisał/a:
. Kupię jedną i podejrzewam, że będzie ok, bo wymieniałem obie 1.5 roku temu.
Stara wytrzyma jeszcze max pól roku,zmień obie...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-01-2009, 16:39   

ego napisał/a:
plus 17 zl przesyłka. W sklepie u siebie na miejscu kupi za ok 25-30 zł.
dałem mu tylko przykład wiadomo e w sklepie taniej.
mrk69 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, wymienia się raczej parami
nie trzeba.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-01-2009, 17:26   

mrk69, dobrze Ci ego radzi. Na naszych drogach te końcówki żyją 2-3 lata. A jak już przy nich grzebiesz, to wymień obie. W razie problemów ze zbieżnością ustawisz ją raz, a tak - za pół roku znowu wydatek :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-01-2009, 23:30   

OK, kupiłem 2 drążki. Jeden zamontowany, bo drugiej strony jeszcze nie ruszałem. Śruba mocująca poduszkę wyszła. Rozwiercałem ją do momentu, aż mogłem wsadzić do niej coś kwadratowego. Wsadziłem, wiertarka w drugą stronę i wyszła. Gwint nienaruszony - sprawdzałem, ale w sklepie samochodowym takiej śruby nie mieli. Kupiłem w żelaznym. Koleś mi dobrał po symbolach na łbie, tylko to są zwykłe śruby, bez zaokrąglonych końców i połączonych z łbem podkładek. Podkładkę muszę dać i będzie grało. Dzięki za pomoc :)
_________________
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load