|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Remont silnika |
Autor |
Wiadomość |
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-10-2012, 19:14 Remont silnika
|
|
|
Witam.Za namową kolegi zapytam oficjalnie bo może akurat ktoś jest w temacie.
Brat kupił silnik 2.0 TS ,jego oznaczenie to AR 67204 z Alfy 155 z 96 roku.
Chce go zrobić od podstaw ale wiecie że wiedza to podstawa.
Napisali byście coś o tym silniku jak byście mogli.
Na przykład będzie szlifowany wał i nie wiadomo czy trzeba go azotować,bo część alfoholików twierdzi że te wały nie były utwardzane w ten sposób a inni że były.A co z wałkami wyrównoważającymi Zostawić czy nie
Jak by ktoś coś wiedział to dajcie cynka.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-10-2012, 21:00
|
|
|
Jedni uważają, że można szlifować inni, że nie, jedni uważają, by zaślepiać balansery inni, że zostawić, inni że zdjąć pasek i zablokować. Macie dużo do przemyślenia co zrobić i jak. Inną sprawą jest to, że chyba Twój brat został dość zjedzony . |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2012, 02:09
|
|
|
Jeżeli chodzi o szlifowanie to moim zdaniem najlepiej się kierować jedną zasadą. Szlifować tylko do rozmiaru przewidzianego przez producenta. Jeden dopuszcza szlifowanie np 0,25mm inny 0,5mm. Z jednej strony oznacza to że do tej głębokości jest zahartowany wał, a z drugiej że do takiego rozmiaru są dostępne panewki |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-10-2012, 07:24
|
|
|
mac1us napisał/a: | Jedni uważają, że można szlifować inni, że nie, jedni uważają, by zaślepiać balansery inni, że zostawić, inni że zdjąć pasek i zablokować. Macie dużo do przemyślenia co zrobić i jak. Inną sprawą jest to, że chyba Twój brat został dość zjedzony . |
No właśnie,jedni mówią tak a inni tak i nie wiadomo co będzie lepsze.Ja wałki bym zostawił na bank no ale to nie mój engin
A dlaczego "został dość zjedzony"
lynx napisał/a: | Jeżeli chodzi o szlifowanie to moim zdaniem najlepiej się kierować jedną zasadą. Szlifować tylko do rozmiaru przewidzianego przez producenta. Jeden dopuszcza szlifowanie np 0,25mm inny 0,5mm. Z jednej strony oznacza to że do tej głębokości jest zahartowany wał, a z drugiej że do takiego rozmiaru są dostępne panewki |
Podobno są 3 wymiary do szlifowania,ale tego nie wiem na 100% a i z częściami ori jest problem lekki |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2012, 17:12
|
|
|
Wał korbowy jest azotowany. Musisz znaleźć dobrego szlifierza do którego oddasz wał i on powinien powiedzieć czy się do czegoś nadaje czy nie. Są ludzie którzy zrobią szlif wału w 2 godziny po czym jest on jajowaty i krzywy.
Co do zaślepiania to są różne opinie, bo są różne plusy i minusy.
Do do zjedzenia chodziło mi o to, że moim zdaniem słusznie napisano mu, że dał dużo i nie ma sensu go remontować, bo można znaleźć coś dobrego lub robić inny bardziej unikalny silnik. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-10-2012, 10:58
|
|
|
A więc graty pojechały do firmy która się tym zajmuje.Będzie robiony full czyli azotowanie walu też.Koleś już znalazł tłoki które już do niego jadą a w między czasie ma być wszystko wypiaskowane żeby było można ładnie pomalować
Więc na razie czekam na jakieś info z frontu |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|