Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika
Autor Wiadomość
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-10-2012, 19:14   Remont silnika

Witam.Za namową kolegi zapytam oficjalnie bo może akurat ktoś jest w temacie.

Brat kupił silnik 2.0 TS ,jego oznaczenie to AR 67204 z Alfy 155 z 96 roku.
Chce go zrobić od podstaw ale wiecie że wiedza to podstawa.
Napisali byście coś o tym silniku jak byście mogli.
Na przykład będzie szlifowany wał i nie wiadomo czy trzeba go azotować,bo część alfoholików twierdzi że te wały nie były utwardzane w ten sposób a inni że były.A co z wałkami wyrównoważającymi :?: Zostawić czy nie :?:
Jak by ktoś coś wiedział to dajcie cynka.
8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-10-2012, 21:00   

Jedni uważają, że można szlifować inni, że nie, jedni uważają, by zaślepiać balansery inni, że zostawić, inni że zdjąć pasek i zablokować. Macie dużo do przemyślenia co zrobić i jak. Inną sprawą jest to, że chyba Twój brat został dość zjedzony ;) .
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2012, 02:09   

Jeżeli chodzi o szlifowanie to moim zdaniem najlepiej się kierować jedną zasadą. Szlifować tylko do rozmiaru przewidzianego przez producenta. Jeden dopuszcza szlifowanie np 0,25mm inny 0,5mm. Z jednej strony oznacza to że do tej głębokości jest zahartowany wał, a z drugiej że do takiego rozmiaru są dostępne panewki :P
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-10-2012, 07:24   

mac1us napisał/a:
Jedni uważają, że można szlifować inni, że nie, jedni uważają, by zaślepiać balansery inni, że zostawić, inni że zdjąć pasek i zablokować. Macie dużo do przemyślenia co zrobić i jak. Inną sprawą jest to, że chyba Twój brat został dość zjedzony ;) .


No właśnie,jedni mówią tak a inni tak i nie wiadomo co będzie lepsze.Ja wałki bym zostawił na bank no ale to nie mój engin ;D
A dlaczego "został dość zjedzony" :?:






lynx napisał/a:
Jeżeli chodzi o szlifowanie to moim zdaniem najlepiej się kierować jedną zasadą. Szlifować tylko do rozmiaru przewidzianego przez producenta. Jeden dopuszcza szlifowanie np 0,25mm inny 0,5mm. Z jednej strony oznacza to że do tej głębokości jest zahartowany wał, a z drugiej że do takiego rozmiaru są dostępne panewki :P


Podobno są 3 wymiary do szlifowania,ale tego nie wiem na 100% a i z częściami ori jest problem lekki :(
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2012, 17:12   

Wał korbowy jest azotowany. Musisz znaleźć dobrego szlifierza do którego oddasz wał i on powinien powiedzieć czy się do czegoś nadaje czy nie. Są ludzie którzy zrobią szlif wału w 2 godziny po czym jest on jajowaty i krzywy.

Co do zaślepiania to są różne opinie, bo są różne plusy i minusy.

Do do zjedzenia chodziło mi o to, że moim zdaniem słusznie napisano mu, że dał dużo i nie ma sensu go remontować, bo można znaleźć coś dobrego lub robić inny bardziej unikalny silnik.
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-10-2012, 10:58   

A więc graty pojechały do firmy która się tym zajmuje.Będzie robiony full czyli azotowanie walu też.Koleś już znalazł tłoki które już do niego jadą a w między czasie ma być wszystko wypiaskowane żeby było można ładnie pomalować 8)
Więc na razie czekam na jakieś info z frontu ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load