Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukotanie na kostce.
Autor Wiadomość
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 20-05-2013, 17:06   Stukotanie na kostce.

Wymieniłem dwa przednie wahacze i łączniki stabilizatorów.
Sprawdziłem końcówki drążków, są ok.
Zabrałem się do zamontowania zestawu naprawczego do tylnych wahaczy, ale na razie nie bardzo mam czas.
Sprawdziłem luzy na tyle i szarpiąc za wahać właściwie nic nie wyczułem.

Teraz jest tak, że jadąc po bruku lub gdy nierówności na drodze są bardzo blisko siebie słyszę takie szybkie uderzenia.
Tylko nie mogę tego zlokalizować.
Czy to może być coś z amortyzatorami?
Wydają mi się "nie pierwszej świeżości", ale też nie są beznadziejne.
Może jakieś sugestie?

Jeszcze jedno.
Zauważyłem że bardzo ciężko odpala mi na benzynie.
Trzeba długo kręcić.
Na gazie jest ok.
Czy może to być spowodowane niskim ciśnieniem na pompie w zbiorniku?
Czy dostęp do niej jest przez bagażnik, czy pod fotelem z tyłu?
To samochód syna i dlatego się pytam o miejsce dojścia :)
A może te wężyki na pompie już jak durszlak dziurawe?
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-05-2013, 05:13   

Stukanie wcale nie musi pochodzić z zawieszenia. Mogą stukać obluzowane zaciski hamulcowe, przerabiałem taki przypadek. Trzeba było wymienić prowadnice na nowe bo stare miały za duży luz i zacisk podskakiwał na wybojach. Może być obluzowana przeciwwaga dłuższej osi o ile ją masz. Luźne blachy osłonowe tłumika. Poluzowany wydech (sparciałe gumy wieszaków) Zawsze gdy mi coś stuka staram się również pozbyć wszystkiego z bagażnika by mieć pewność zwłaszcza z wnęki na koło zapasowe. Szarpanie za koło gdy auto stoi nie wiele pomorze musiał byś unieść auto na lewarku. Tłuc się może wiele rzeczy niestety i drogą eliminacji trzeba to wybadać.
camp21 napisał/a:

Jeszcze jedno.
Zauważyłem że bardzo ciężko odpala mi na benzynie.

Jeszcze jak byś opisał jaki to slinik, czy gaźnik czy wtrysk. Nie oczekuj wróżby z fusów :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-05-2013, 16:41   

Z fusów raczej ciężko wywróżyć :)
Silniczek 1.6 na gaźniku.
Pompkę w zbiorniku słychać, czyli po najmniejszej linii oporu to filtr lub te przewody przy pompie i nie daje ciśnienia.
tak myślę.
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-05-2013, 17:11   

1,6 na gaźniku i ma pompkę w baku ? - DZIWNE gaźnikowce miały mechaniczną
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-05-2013, 19:30   

Albo rybki albo pipki. Jak gaźnikowiec to nie elektryczna pompa w baku tylko mechaniczna w korpusie silnika. Zdecyduj się bo to co piszesz wzajemnie się wyklucza. Nie wiesz jaki masz silnik wrzuć zdjęcie, lub podaj kod silnika z przedniego pasa
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-05-2013, 15:40   

Nawet nie wiedziałem że były Tempry na zwykłym gaźniku.
Mojego syna jest oczywiście na mono wtrysku(gaźnik) i ma pompkę w zbiorniku.
Nie podawałem silnika itp. zapomniałem że na tym forum nie ma obowiązku w temacie podać rodzaj silnika, jak to jest na forum Rover-a.
Osobiście jeżdżę Rover-kiem 75 z silnikiem 2,5 V6, Tempra jest syna(świeżego kierowcy) i chcę żeby jeździł bezpiecznym samochodem, dlatego w sprawach niejasnych posiłkuję się wiadomościami z forum, które już w niejednej sytuacji okazały się trafne.

Pozdrawiam :)

Temat do usunięcia.
Dziękuję. :)
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-05-2013, 18:50   

camp21 napisał/a:
Nawet nie wiedziałem że były Tempry na zwykłym gaźniku.
No były.
camp21 napisał/a:
Mojego syna jest oczywiście na mono wtrysku(gaźnik) i ma pompkę w zbiorniku.
Mono-wtrysk to nie gaźnik i już nie mieszajmy pojęć gaźnik to gaźnik wtrysk to wtrysk dwie odrębne technologie
camp21 napisał/a:
Nie podawałem silnika itp. zapomniałem że na tym forum nie ma obowiązku w temacie podać rodzaj silnika, jak to jest na forum Rover-a.
??? yyy.... na tym forum nie ma żadnych obowiązków podawania czegokolwiek w poście, no może poza działem sprzedaży. Niemniej idąc do lekarza gdy ten się zapyta co ci dolega przemilczysz sprawę? To jaki masz silnik to raczej dość istotny detal determinujący odpowiedz na twoje pytanie.
camp21 napisał/a:
Tempra jest syna(świeżego kierowcy) i chcę żeby jeździł bezpiecznym samochodem, dlatego w sprawach niejasnych posiłkuję się wiadomościami z forum, które już w niejednej sytuacji okazały się trafne.
no i chwała ci... ale zrozum że ciężko odpowiedź na pytania nie mając podstawowych informacji.
Cytat:
Temat do usunięcia.
Tematów się nie usuwa :badgrin: no chyba ze są sprzeczne z regulaminem 8) poza tym nie interesuje cie czemu ci ciężko pali na benzynie?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-05-2013, 20:25   

Jasne że interesuje.
Tyle że chyba "się naprawiło".
Mimo tego zmienię filtr, wyciągnę pompkę - sprawdzę.
Świece wymieniłem około 3miesiące wstecz razem z kablami.
Silnik chodzi równo.
Podczas kłopotów z odpalaniem na benzynie najciekawsze było to że gdy odpalił na gazie to po przełączeniu na benzynę chodził jak zegarek.
Co to za cholera może siedzieć?

Od ponad 15 lat nie byłem z żadnym samochodem u mechanika, w miarę możliwości sam staram się wszystko naprawiać posiłkując się internetem i dobrze mi z tym :)
Tu na forum też znalazłem sporo podpowiedzi odnośnie Tempry :)
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load