|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
kontrolka recznego |
Autor |
Wiadomość |
tadi59
witamy nowego
Wiek: 65 Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 23-04-2005, 23:51 kontrolka recznego
|
|
|
Nie dziala w moim Tipo kontrolka recznego.Sprawdzilem zaroweczke i okazalo sie,ze w oprawce nie ma zarowki,a co wiecej brak metalowej czesci(byl sam plastik).Zalozylem nowa oprawke z zarowka i nadal nie dziala. Podejrzewam,ze moze byc cos z wlacznikiem tej kontrolki,ale nie wiem gdzie szukac tego wlacznika,bo pod dzwignia hamulca recznego go nie znalazlem.Czy moze ktos mi powie gdzie mam zajrzec zeby go zlokalizowac? |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-04-2005, 09:47
|
|
|
Hymm u mnie jest właśnie pod dżwignią!! |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-04-2005, 10:40
|
|
|
u mnie też jest pod dźwignią, czy nawet roszkę za.. jak rozbebeszyć 'tunel powietrzny' na środku, co to w nim jest ręczny (a czasem u niektórych starczy zaślepki wyjąć) to widać ręczny - wajhę, pod nią czy za nią jest po prostu idiotoodporny styk - blaszki i sprężynki, jak ruszasz wajhą ręcznego blaszki się stykają i tyle..... może jak nie miałeś kontrolki kompletnej to ktoś Ci też styk ręcznego zdemontował? pooglądaj to w okolicach wajchy, może masz tam gdzieś choć same kabelki, to się jakiś styk dorobi... z tego co widziałem, nie tylko u siebie, przy ręcznym jest ten styk , nigdzie indziej |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-04-2005, 11:10
|
|
|
Witam nowego kolegę.
Tak jak koledzy wyżej napisali, włącznbik kontrolki hamulca ręcznego powinien być zamontowany pod dźwignią hamulca. Jężeli w Twoim aucie (nie napisałeś w profilu jaki to model Tipo) nie było kompletnej oprawki z żarówką i nie ma włącznika tej kontrolki, to możliwe, że masz dość ubogo wyposażoną wersję, gdzie fabrycznie nie wyposażono auta w ww kontrolkę.
Jeżeli w okolicę miejsca montażu włącznika hamulca są doprowadzone przewody to wystarczy zamontować ww włącznik i kompletną oprawkę z żarówką. Jeżeli tych przewodów nie ma to będiesz miał dużo więcej roboty, bo będziesz musiał to wszystko odtworzyć Sam. Ale jest to wykonalne.
Pozdrawiam i powodzenia. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
tadi59
witamy nowego
Wiek: 65 Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 24-04-2005, 12:27 włącznik ręcznego-dziękuję za odpowiedzi
|
|
|
Dziękuję wszystkim za szybkie odpowiedzi (faktycznie nie podalem w profilu nic o autku:Tipo 1,4, rocznik 1991, wtrysk jednopunktowy). Powracajac do tematu, to wsród kontrolek znajduje się piktogram ręcznego obok piktogramu zużycia klocków, więc podejrzewam, że fabrycznie ten włącznik musiał być zamontowany, ale co przez te 14 lat wysmyczył Niemiec, to trudno powiedzieć...pozdrawiam |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 06:36
|
|
|
Ten czujnik jest chyba nie tylko pod dźwignią !!
Jak miałem niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku to kontrolka od ręcznego mi sie paliła a po dolaniu zgasła. Z tym że ja mam digital - nie wiem czy to ważne |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-04-2005, 07:40
|
|
|
Zgadza się w zbiorniczku wyrównawczym tez jest czujnik. Można go sprawdzić naciskając na korek (środek korka) przy przekręconym kluczyku, kontrolka powinna się zapalić. |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 10:03
|
|
|
tam czujnik też jest dodatkowo i zazw. zapala on tą samą kontrolkę , którą zapala ręczny, lub czujnik poziomu płynu może zapalać też kontrolkę druga 'hamulcową', czyli tą, którą zapalają czujniki zdarcia klocków hamulcowych, jeśi klocki takie mają i są podłączone;
ale to tylko 'bonus', że na zbiorniczku też jest czujnik i też może tą kontrolkę zapalać,
koledze wyżej chodziło o info odnośnie samego ręcznego, co by mu się ręczny zapalał, a ręczny akurat przy dźwigni tylko ma 'osprzęt' z tego co widziałem i pisałem wcześniej..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tadi59
witamy nowego
Wiek: 65 Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 25-04-2005, 21:20 ręczny
|
|
|
Zgadza się, na zbiorniczku są kabelki do kontrolki ręcznego, ale jeszcze nie sprawdzałem czy po naciśnięciu kontrolka się zapala, bo nie miałem pod ręką drugiej osoby, która sprawdziłaby to w kabinie jak ja będę naciskał. Dzięki za radę, sprawdzę to niebawem... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2005, 11:38
|
|
|
ja sprawdzałem w pojedynkę :-) - starczy patyk/pręcik/'coś pod ręką'
przy otwatej masce zapierasz o maskę a drugi koniec w koreczek - patyk robi za naciskający palec; oczywiście bezprzesady by np korka nie uszkodzić, tak delikatnie; ale działa;
jeśli Ci się tu świeci kontrolka ręcznego, to możesz mie też taką opcję , przy braku kabli od dźwigni - by np tu się dopiąć, tylko drutki przeciągnąć i styk/włącznik dać przy dźwigni; wykorzystując gotowe połączenie zbiorniczka i kontrolki; takie nietyp. rozwiązanie ale przynajmniej byłoby skuteczne; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-04-2005, 12:22
|
|
|
Wykrec korek i zostaw, plywak opdanie, zostaw to tak na zbiorniczku i idz zobacz czy sie pali. Acha czujnik od recznego byl montowany wszedzie. Mozliwe ze Ci sie uszkodzil lub cos nie laczy przy nim i jakis Niemiec to odlaczyl.
Acha druga sprawa kabelek od kontrolki stanu klockow hamuclowych idzie po lewej stronie w ndakolu wychodzi pod jego plastikiem. Zapewne go tez nie masz podlaczonego. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
tadi59
witamy nowego
Wiek: 65 Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 5 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 05-08-2006, 13:07
|
|
|
No cóż, wszystkie powyższe możliwości już wyczerpałem. Pod dźwignią ręcznego faktycznie jest wyłącznik, są kabelki, założyłem żaróweczkę z oprawką, ale nadal kontrolka się nie zapala. Zdążyłem już się do tego przyzwyczaić, chociaż nie powiem, że byłoby miło jakbym mógł zobaczyć czerwone światełko w czasie kiedy jest zaciągnięty hamulec. Pozdrawiam wszystkich życząc bezawaryjnego użytkowania swoich "bolidów"... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|