Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybkoo! - pytanie o śruby do stalówek
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2007, 17:25   Szybkoo! - pytanie o śruby do stalówek

Sprawa na wczoraj.Mam takie śruby w alu. Na allegro sprzedawane są takie same (z tym stożkiem) jako do stalówek. Więc jak to ma być? Bo wymieniam koła i nie chcę żeby odleciały.



P.S. W sklepie jako do stalówek chcieli mi dać takie same jak mam w alu i twierdzą, że innych nie mają, a ja pamiętam, że w dużym fiacie mój dziadek miał bez tego stożka. Co będzie jak przykręcę na te ze stożkiem?
_________________
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-11-2007, 18:07   

Te od stalówek a od alu róznią tylko katem stożka bo czy stalowe czy alu to stożek posiadają. Tak na oko ciezko stwierdzić do czego jest śruba ....
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2007, 18:51   

mrk69, na moje oko za krótkie ale zrób testa. śruba powinna wkręcić się przynajmniej 4 obroty (info od wulkanizatora) czyli zakładając że ma być bezpiecznie to powinna się wkręcić 6razy. a co do stożka to w moich śrubach (przejeździłem sezon na nich) jest taki sam.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-11-2007, 19:05   

konikks napisał/a:
a co do stożka to w moich śrubach (przejeździłem sezon na nich) jest taki sam
Właśnie o to mi chodziło. Dzięki!

** Dodano: 01-12-2007, 12:47 **
Świetnie. Pojechałem do motoryzacyjnego i pytam o takie śruby do stalówek - nie ma. Pojechałem do drugiego i pokazuję na wzór z drugiego Tipola. Powiedzieli, że to śruby od cieniasa i że mają. Mówię, że chcę 16 takich, na co usłyszałem, że mają tylko 2. Lekko wkurw....pojechałem do aso. Oryginały fiatowe owszem mogę kupić, ale to kosztuje po 5 zł za jedną i na piątek (ja potrzebuję na dzisiaj). Zszedłem do warsztatu i podbiłem do "pana miecia" a on mówi, że ma trochę inne i używki. Kupiłem, dałem za nie 50 zł. Montuję - dupa. Za długie śruby za mało gwintu - blokują hampla. Szybki objazd po mechanikach - kto nagwintuje. Jeden się znalazł i nawet nagwintuje i obetnie - ciekawe za ile :sciana: Ale dobrze, że w ogóle da radę.
_________________
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-03-2013, 11:20   

Odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego. Życie zmusiło mnie do założenia dystansów na tylną oś. Co prawda niewielkie bo 7mm i mam teraz pytanie. Śruby i felgi stalowe są oryginalne - fabryczne. Bez dystansów musiałem zrobić 11 pełnych (360st) obrotów kluczem żeby dokręcić koło. Po założeniu dystansów robię około 5,5 - 6 obrotów - czy to jest bezpieczne, czy raczej powinienem dobrać śruby dłuższe o owe 7mm?
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 27-03-2013, 11:23   

meter30 napisał/a:
Po założeniu dystansów robię około 5,5 - 6 obrotów - czy to jest bezpieczne,

Nie :(

meter30 napisał/a:
czy raczej powinienem dobrać śruby dłuższe o owe 7mm?

Tak powinieneś od razu zrobic :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-03-2013, 14:41   

Wystraszyłeś mnie i zamówiłem w lokalnym sklepie 8 dłuższych śrub po 4zł/szt wytrzymałość 8.8. W gruncie rzeczy nie pieniądze, a tu chodzi o bezpieczeństwo ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2013, 18:10   

meter30 napisał/a:
Wystraszyłeś mnie i zamówiłem w lokalnym sklepie 8 dłuższych śrub po 4zł/szt wytrzymałość 8.8. W gruncie rzeczy nie pieniądze, a tu chodzi o bezpieczeństwo ;)

Do kół powinny być śruby o twardości 10.9
_________________
"Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
     Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2013, 19:14   

ja juz trzeci sezon zakładam alu na srubach od poloneza (zdobyte na zaprzyjaznionym złomie za 10zeta gość chciał na piwo za nie wiec sie szarpnołem i dałem mu na trzy)
http://allegro.pl/sruby-d...i3071633179.htm
takie jak te i jest ok
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2013, 19:49   

Kupowałem kiedyś śruby zabezpieczające do alu i w instrukcji pisało minimum 6 pełnych obrotów klucza,to może by jeszcze przeszło ale tak jak napisał manieek133 twardość jest bardzo ważna.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-03-2013, 17:24   

Tak jak dzuira pisze - twardość i 6 obrotów klucza , oczywiście jak zrobisz 5 to też się nic nie stanie ale 4 obroty to już stanowczo za mało
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-03-2013, 23:58   

Kupiłem i zamontowałem dłuższe o twardości 8.8 wkręcają się na 12 obrotów. Twardości starych niestety nie byłem w stanie odczytać ale przy ich wkręceniu na 5.5 obrotu przejechałem 200km i żadna się nie poluzowała. Ale kiedy u mnie w mieście szukałem śrub do kół to w 5 sklepach mieli tylko o twardości 8.8, więc pewnie też są dopuszczalne. Najwyżej jak koło odpadnie to wkręcę 2 dłuższe i 2 krótsze ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load