Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja LPG z innego auta
Autor Wiadomość
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2008, 19:15   Instalacja LPG z innego auta

Kumpel chce mi odsprzedać za groszę instalację gazową wyciągniętą z Łady Samary 1.5
Pytanie...

1) Czy da się ją normalnie zainstalować w moim Tipo?
2) Jeśli tak, to czy coś trzeba w niej zmieniać?
3) Jaki jest mniej wiecej koszt samego montażu takiej instalacji?

Z góry dzięki za odpowiedzi, bo w temacie gazu jestem laikiem...
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2008, 19:21   Re: Instalacja LPG z innego auta

stefan napisał/a:
Kumpel chce mi odsprzedać za groszę instalację gazową wyciągniętą z Łady Samary 1.5
Pytanie...

1) Czy da się ją normalnie zainstalować w moim Tipo?
2) Jeśli tak, to czy coś trzeba w niej zmieniać?
3) Jaki jest mniej wiecej koszt samego montażu takiej instalacji?

Z góry dzięki za odpowiedzi, bo w temacie gazu jestem laikiem...



wiesz co? mniejsza o koszt i czy jest to mozliwe, bo zapewne jest, ale musisz sie zorientowac lepiej, jak to wyglada prawnie....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2008, 21:16   

Prawnie? W jakim sensie?
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 12-03-2008, 21:22   

w takim sensie,że musisz mieć instalację lpg wpisaną w dowód rejestracyjny.Inaczej jeśli policja zauważy brak wpisu,zabierze Ci dowód.Montaż instalacji lpg zgłasza się w wydziale komunikacji przynosząc im wyciąg ze świadectwa homologacji oraz fakturę bądź paragon zakładu,który Ci to robił.Jeżeli ta instalacja nie ma homologacji nikt nie zrobić Ci wpisu w dowód.Ot cała prawna strona.
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2008, 21:23   

yagi2 napisał/a:
w takim sensie,że musisz mieć instalację lpg wpisaną w dowód rejestracyjny.Inaczej jeśli policja zauważy brak wpisu,zabierze Ci dowód.Montaż instalacji lpg zgłasza się w wydziale komunikacji przynosząc im wyciąg ze świadectwa homologacji oraz fakturę bądź paragon zakładu,który Ci to robił.Jeżeli ta instalacja nie ma homologacji nikt nie zrobić Ci wpisu w dowód.Oy cała prawna strona.

Dokładnie
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 12-03-2008, 21:25   

stefan, chodzi o wbicie lpg w dowod. Raczej nikt nie podbije Ci papierka na taka instalacje.
Kolejny problem to przeglad, ale taki problem to nie problem ;)
No a dalej to juz kontrola misiaczkow, i wykrycie przez nich lpg wsadzonej na lewo....
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2008, 21:48   

Hmmm...

Jeżeli bym ją zakładał to raczej w jakimś profesjonalnym zakładzie czyli raczej na prawo:P Chodzi mi bardziej o sprawę czy taka instalacja nadaje się do ponownego montażu...czy nie trzeba zmieniać jakichś komputerów, parowników itd. Chociaż...skoro prawnie to nie ma sensu, wiec pewnie się nie zdecyduję...a szkoda...;)
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 12-03-2008, 21:49   

stefan, w warsztacie nie zalorza Ci instalacji wyciagnietej z innego auta.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2008, 21:53   

Jeśli nie masz znajomości to nie wbijesz tego w dowód, ale jeśli gość do instalacji dołoży oryginalne papiery to już połowa sukcesu, teraz tylko kwestia namówić jakiegoś gaziarza żeby fakturkę wystawił....
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2008, 22:24   

ubek napisał/a:
stefan, w warsztacie nie zalorza Ci instalacji wyciagnietej z innego auta.
zrobią mu ale nikt się nie podpisze pod homologacją :lalala: kolego stefan gra chyba nie warta świeczki... bo musisz znaleźć warsztat który założy ci to i weźmie za to odpowiedzialność w co szczerze wątpię...
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2008, 22:47   

są tacy ludzie tylko kwestia do nich dotrzeć, ja planowałem takiego swapa, zanim temprę kupiłem i gość krzyknął mi 250zł za załatwienie wszystkiego co potrzebne w urzędzie (tylko instalkę miałem mieć z papierami) z tym, że było to załatwiane przez kumpla kumpla który ma kumpla i raczej z łaską trochę więc odpuściłem a później mi się temprusia trafiła
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-03-2008, 23:06   

No to niestety, ja też odpuszczam...:P A szkoda, szkoda...:P
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-03-2008, 00:17   

Szczerzę odpuść sobie. Zaoszczędzisz trochę kasy, ale jak ta instalacja już jeździła to zawsze jest coś w niej ruszone.
Butla ma homologację na 10 lat, ciekawe jaka stara jest butla.
Po drugie musisz kogoś znaleść co się podpisze.
Po trzecie, to używany reduktor nie wiadomo ile wyjdzie i może się okazać, że zaraz będziesz musiał go regenerować.

Ile chcesz pojeździć autem? Jeżeli dłużej z parę lat to nawet nie warto tego brać pod uwagę przekładki, a jeżeli krótko np. rok no to możesz pomyśleć nad szukaniem zakładu co tego się podejmie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load