|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Odkręcenie rygli - rezebranie drzwi... |
Autor |
Wiadomość |
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-05-2007, 22:19 Odkręcenie rygli - rezebranie drzwi...
|
|
|
Panowie pytanie za 100 punktów - jak mam odczepić te rygielki (czy nie wiem jak to nazwać), które służą do zamykania od środka drzwi (wciskam = zamykam), tak żebym mógł wymontować całą tą ciemną blachę trzymającą zamek i mieć dojście do gołych drzwi??
One są wykręcane, czy może na wcisk? czy jeszcze jakoś inaczej? bo już nie mam pomysłu?
Czy może jest jeszcze jakiś inny sposób na dostanie się do gołych drzwi??
Ps. Wygłuszam sobie przednie drzwi i walczę żeby mieć dobre dojście |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 22:47
|
|
|
Wpierw lektura Klikamy
Rygle są "wtopione" w drut. Ale to akurat nie przeszkadza w zdjęciu tapicerki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-05-2007, 22:55
|
|
|
tapicerkę zdjąłem bezproblemowo. Zerwałem ten plastik, który w pliku (link który mi dałeś) jest przyklejony na biały klej... Pod nim jest ciemna blacha, do której mocuje się prowadnice od szyb itd. i właśnie pytanie jak zdemontować tą blachę? tak żeby dostać się do gołych drzwi? odkręciłem wszystko, całość blokuje mi właśnie rygielek... |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 23:09
|
|
|
Tą blachę odrkęcasz na śrubach + wypinasz te dwa czarne kołki w zamku i w sumie nie powinieneś mieć większych problemów z jej wyjęciem. Najwyżej blachę dasz lekko do siebie, a później do góry. Rygla nie wyjemiesz jako tako samego, bo one jest wtopiony w ten drut. A drut idzie do mechanizmu zamka.
Jakiś czas temu rozbierałem też do gołego drzwi (zakładałem centralny + el. szyby) i jakoś nie pamiętam, żeby były problemy z tym ryglem lub wyciągnięciem tej czarnej blachy. Zrób fotkę to się przypatrze jeszcze! A fotka sama w sobie tez by się przydała, czasami ktoś pyta się o takie rzeczy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-05-2007, 23:17
|
|
|
ok jutro cyknę fotkę... a te czarne kołki od zamka normalnie podważyć śrubokrętem i wyciągnąć?? Właśnie ja próbowałem tą blachę zdemontować razem z całym zamkiem odkręciłem nawet cały zamek od drzwi i właśnie dlatego rygielek mi przeszkadzał w zdjęciu tego wszystkiego - zachaczał się o blache w drzwiach, której już niestety odkręcić się nie dało...
** Dodano: 19-05-2007, 01:20 **
a nie... okłamałem Cię co do fotki - jutro jej nie zrobię, bo przyjechałem do Łodzi, a aparat został w Wawie... także ze zdjęcia nici, chyba że zrobię telefonem, ale jakość będzie marna |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 23:23
|
|
|
Eee zamka nie ruszasz Tam są 2 kołki, podważ je dobrze jakimś srubokrętem i wypadną. Z tego co pamiętam, to trzeba było odkręcić wszystkie śruby (od mechanizmu podnoszenia/opuszczania szyby też), wypiąć te dwa kołki i po sprawie.
A co do samego rygiela to przypatrz się jak przymocowany jest drut przy zamku, może uda Ci się go jakoś wypiąc, ale jak mówię, z tego co ja pamiętam i jeszcze mi w głowie zostało to nie trzeba było go odpinać. No chyba, że coś zapomniałem i się mylę.
Co do fotki, szkoda, z telefonu bedzie widac pewnie tylko zarysy, a tutaj chodzi o szczegóły. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
kris_ldz
Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 279 Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-05-2007, 23:39
|
|
|
Cytat: | Co do fotki, szkoda, z telefonu bedzie widac pewnie tylko zarysy, a tutaj chodzi o szczegóły. |
No właśnie, choć kumpel ma niezły aparat w telefonie - prawie 2megapixele, także zobaczę, zrobię i obadam na kompie...
Jutro postaram się zrobić tak jak napisałeś :] Dziękówa za pomoc...
** Dodano: 19-05-2007, 03:29 **
a jeszcze chciałem zapytać... bo do tej blachy mam poprzypinane jakieś rzeczy takimi białymi spinkami plastikowymi. Nie wiem czy są to poprostu poprzypinane kable od szyb, czy coś więcej... mogę spokojnie to ciąć? |
_________________ Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik
powoli do przodu... --> |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2007, 18:44
|
|
|
Rygle nie są wtopone z tego co mi wiadomo tylko są wcisakne w taki plastykowy element posredniczący pomiędzy drutem a ciegnem zamka. Ten plastyk jest tak zrobionyze ma taki jakby języczek trzymajacy ten drut od tyłu żeby nie mógł wylecieć z tego plastykowego elementu. Odchylasz języczek na bok i wypychasz żywcem drut, ma normalnie wyjść.
Inna sprawa że nie musisz tego wyciagać, odkręcasz wszystkie śruby do okoła drzwi, opinasz prowadnice szyb która jest od środka zapieta na chyba dwie lub trzy plastikowe opaski, kable chyba też są niej przypięte. Nastepnie sciagasz do siebie kawałek tą blache a później do góry tak zeby przez dziure wylazł Ci drut od rygla i juz cała filozofia.
** Dodano: 20-05-2007, 20:45 **
Jeśli to takie białe spinki jakie możesz kupić u nas to znaczy ze ktoś tam już coś grzebał, tnij smiało a później dasz nowe. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 19:18
|
|
|
Hipo napisał/a: | Rygle nie są wtopone z tego co mi wiadomo |
rygle to te czarne "cycki" obok szyby i sa zrobione na stałe,Ty piszesz o połączeniu z zamkiem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-05-2007, 19:22
|
|
|
ego, no dokładnie o to mi chodzi, tyle że za rygiel uznałem drut + ten plastykowy dzyndzel u góry ponieważ stanowi to jednacałość. Musi odpiać od zamka po prostu ten element i całkiem go wyjąć. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2007, 18:17
|
|
|
Czy nie ma takiego poradnika konkretnie do Tipo ? Dzisiaj godzinę siedziałem w aucie i że wszystkiego po kolei rezygnowałem z obawy, że coś połamię Chcę sobie założyć centralny zamek i przy okazji naprawić zamki, bo padają...nie czaję też wyjęcia klamki do podnoszenia/opuszczania szyb. Podważam śrubokrętem, wkładam haczyk w kształcie litery L i taki drucik ciągnę do góry i nic
Gdzieś jeszcze był opis po niemiecku jak zdjąć drzwi, ale tam tapicerka wygląda inaczej, bo zbliżone to jest raczej do tego tutoriala tutaj. Nie mam wyprofilowanych drzwi i tapicerki tylko płaskie i plastiki na górze oraz na dole. Help ! |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2007, 19:44
|
|
|
jak dobrze poszukasz to były opisu jak zdjąć tapicerkę itp, nawet jakieś fotki...
Tipo i tempra mają to samo...
klamka-rączka do okna ma taką w ksztacie dokładnie omegi sprężynkę w szczelinie klami, co ją zahacza o zwężenie gwintu... jak wciśniesz paluch by odsunąć bardziej tapicerkę od gwintu klami to zobaczysz op przeciwnych stronach gwintu dwa zwężenia w które 'nóżki' tej sprężynki 'omegi' wchodzą; podważ obie nóżki naraz lub jedną a potem drugą tak by pierwsza nie wskoczyła z powrotem i klamka twoja; troszkę ćwiczeń i potem si to robi raz-dwa;
w środku jak robisz to z rozwagą to nic nie połamiesz, uważaj tylko jak coś rozczepiasz/doczepiasz z cięgien a zwłaszcza na ew plastikowe kółeczka/wajchy co przenoszą ruch z cięgien poziomych na pionowe; a tak to nie ma jakichś cudów; dołożyć sobie centralny do gołych mechanicznych zamków nie jest trudno... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 05:42
|
|
|
unknown, no właśnie widziałem opisy ze zdjęciami o których piszesz. Fajnie, dzięki za to info, na pewno się przyda, dzisiaj rozpoczynam drugą rundę z moim tipkiem |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 08:01
|
|
|
Apropo rygielków to ja w swoim Tipciu wyciąłem je całkiem i wstawiłem tam diody 10mm z oprawkami(docelowo chce je podłączyc tak, aby kazda swieciła przy otwarciu tylko tych drzwi, ale narazie słuza jako zaślepki) a na zewnątrz mam klamki bez zamków (wkładek) - takie jak w tylnich drzwiach i zainteresowani radiem po zbiciu szyby bedą musieli je wyciagac na zurawia a tam czekaja kolejne niespodzianki |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 08:31
|
|
|
A czy przy braku klamek, nie zwiększa się prawdopodobieństwo zonka na wypadek zepsucia się centralnego zamka ? Jak wejdziesz do auta ? |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 08:37
|
|
|
MiKuS, no właśnie ,a jak akumulator ci padnie ,to jakie masz na to zabezpieczenie ,bo chyba nie tobicie szyby,bo sam wpadniesz w te swoje niespodzianki |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 12:45
|
|
|
zamek ma 2 lata jest porządnie założony i nie ma prawa sie popsuć
Akumulator ma rok, miałem juz dużo przygod z rozładowanym aku i mniej więcej co tydzień sprawdzam pobór prądu w stanie spoczynku i nie przekracza 0.03 A - czyli ok, a jak wynosiłem co drugi dzień poprzedni aku to kupiłem sobie aku żelowy 12Ah i wtedy on zostaje na noc, abym mógł rano otworzyć auto wtedy dla bezpieczeństwa odłączałem jeszcze radio i wyciągałem bezp. zegarka
Auto jeździ codziennie, po mieście na postojówkach i nic nie wskazuje żeby aku się popsuł.
w sytuacji krytycznej wejdę przez bagażnik i jakoś podniosę maskę a jesli to centralka od zamka to otworze "na krótko" a jeśli poważniejsza awaria to trza będzie drzwi kierowcy rozebrać bo w nich drzema "master" |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-05-2007, 17:05
|
|
|
ja bym Ci jednak radził zostawić sobie właśnie normalny zamek kluczykowy na klapę chociażby i gdzieś zamaskować jakieś przyłącze prosto do mastera, nikt nie wie o tym więc nie ma strachu... nie 2 piny jak już masz się bać ale np gniazdko wielopinowe gdzie musisz odpowiednie zewrzeć albo nawet dać przekaźnik jeszcze gdzieś i jego zasilić a sobie dorobić 'klucz' z bateryjką który jak z wtyczką założysz to przekaźnik zasilisz, ten złączy obwód od mastera (przerwę jakąś) i wystawi na jakieś 2 piny wtyczki bezpośrednio 2 kable z mastera , a wtedy jakimkolwiek zasilaczem, akumulatorkiem czy czymś mastera przez te 2 piny podniesiesz... a jak ładnie zamaskujesz i nie boisz się i nie chcesz kombinacji to pod maską w miejscu bez konieczności jej otwierania (a tylko ty o tym wiesz) albo w bagażniku zostaw sobie przyłącze awaryjne, po prostu 2 piny do jakiegoś siłownika jakichś drzwi... pod maską np w puszeczce jakieś zamykanej... możliwej do odczepienia np od dołu po gimnastyce jak się wie jak i skąd... szkoda szyb, a nurkowanie przez bagażnik też nie zawsze jest wygodne |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|