Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czarna Victoria n-e-o
Autor Wiadomość
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-11-2011, 21:00   Czarna Victoria n-e-o

Witam

Nadal mam sentyment do tego forum i Fiata Tipo, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten temat. Mam nadzieje, że nie będe zlinczowany za 'promowanie' niemieckiej marki na włoskim forum :(

Dziś został zakupiony następca Astry F, Vectra B.

OPEL VECTRA B

Dane techniczne:
- 2.0 16V 136KM

Przebieg:
- 212 000 km

Rok produkcji:
- 1998

Wersja nadwozia
- Sedan

Wersja wyposażenia:
- CD

Kolor
- Czarny metalic

Kraj pochodzenia:
- Niemcy

Wyposażenie:
- ABS
- ASR
- MID
- El. lusterka
- El. szyby (2)
- El. szyberdach
- 2x AIR BAG
- Halogeny
- Centralny zamek na pilota
- Wielofunkcyjna kierownica skórzana
- Wspomaganie kierownicy
- Podłokietnik
- Koła 15" z oponą 205/60 Firestone (2 miesięczne!)

Niestety brak klimatyzacji :( Ale patrząc na stan auta (tapicerka, lakier, wnętrze), poszedłem na kompromis i w czasie upałów posłuże się szyberkiem. Nie jest to samo, ale już nie wybrzydzałem :570:

Plany:
-Naprawa dupereli, które znalazłem
-LPG Sekwencja!
-Lepsze audio
-Lampy soczewkowe + HID + spryski + samopoziomowanie (jeśli znajde)
-Większe koła (16" najmniej)

Pare, nędznych fociszy, które były również w ostatnim poście w temacie o Astrze, jak i na FB i NK. Jutro za dnia pstrykne jakieś 'lepsze' foty.













_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
  
 
 
matizz86 



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 171
Skąd: Wolin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 30-11-2011, 13:02   

bardzo fajna wersja. wszyscy na forum mamy świadomość że nawet bardzo kochając włoską markę życie jest życiem a przy zakupie auta kierujemy się ceną i praktycznością. mam nadzieje że autko będzie śmigało bezawaryjnie i że sentyment do wloskiej motoryzacji nie zaginie. jeszcze raz gratulacje
_________________
tempra 1.9 s.w td intecooler
///// ti amo Fiat
I T A L Y D E S I G N
  
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-12-2011, 23:26   

matizz86 napisał/a:
mam nadzieje że [...] sentyment do wloskiej motoryzacji nie zaginie.

Czasem turlam się Punto 1, które jest w posiadaniu mojej siostry, także jakieś włoskie auto jednak u mnie gości ;)

Dzięki za komentarz :)

** Dodano: 04-12-2011, 15:36 **
Korzystając z wolnego dnia (w końcu), zrobiłem jakieś tam foty:












...oraz filmek...Udało mi się dziś ogarnąć piloty centralnego zamka :P
http://www.youtube.com/watch?v=nzOADLgY18w

Jutro trzeba zająć się przerejestrowaniem :/ Auto jak narazie bardzo mi się podoba. Zarówno stylistycznie, jak i mechanicznie. Są jakieś tam głupoty do naprawy, ale koszt części nie wielki, a robocizna odpada, bo sam zrobie :)

Zbieram już kaske na sekwencje, bo to jednak taniej. Potem jakieś radyjko, które będzie współgrało ze sterowaniem z kierownicy. Głośniki dają rade, a do bagara jakaś skrzynka JBL będzie montowana.

** Dodano: 09-12-2011, 19:39 **
Po trudach, prośbach i lataniu od urzędu, do urzędu, w końcu auto zostało zarejestrowane :roll:



Będe mógł się przejechać, bo od czasu sprowadzenia (czyli blisko 2 tygodnie), auto stało tylko w garage i sie kurzyło :sciana:

Po nowym roku planuje zakup radyjka z przejściówką do sterowania z kierownicy ;)

** Dodano: 28-12-2011, 12:17 **
Ostatnio zostało ogarnięte stukanie przedniego zawieszenia, a dokładniej ukł. kierowniczego. Jak już pisałem, jedna końcówka była dupna. Po rozkręceniu, okazało się, że w środku było wszystko wyrobione tak, że nie dało sie odkręcić śruby (sworzeń kręcił się). Diax i upier*** co mi przeszkadzało.

Wymienione zostały 2 :)

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be






Końcówki firmy:

Podobno całkiem niezłe.

Oto mój mały przyjaciel, który zadomowił się w aucie :)


Odkryłem również, że mam nowe sprężyny. Wg. papierów są firmy Eibach :)

** Dodano: 30-12-2011, 14:53 **
W aucie następują po sobie kolejno naprawy i konserwacja tego co trzeba.

Poprzednio końcówki drążków, teraz przyszedł czas na oczyszczenie i zabezpieczenie przedniego zawieszenia (czyt. wahacz, sanki, kolumna McPh, łącznik stab.),


oraz zacisk tarczy hamulcowej.



W moim przypadku 'poszedł' w kolor...srebrny. Wyrosłem jakoś z tych kolorowych (czerwonych, żółtych) mazai i dlatego wybrałem taki, a nie inny kolor. Po drugie ostatnio widziałem w jakimś luksusowym aucie zaciski w tym kolorze (of kors fabrycznie chromowane, posrebrzane) i bardzo mi się spodobało połączenie alu felga + zacisk.

Takie tam foty całościowe:





Jutro zajmuje się tylnym zawieszeniem, tylnymi zaciskami oraz oczyszczony i pomalowany zostanie cały wydech- od końcowego do kolektora wyd.

Jeśli zima w końcu się rozpocznie, mam upatrzone opony zimowe, jednak nie wiem czy jest sens jeśliby śniegu wcale nie było.

W najbliższym czasie zostaną wymienione żarówki przednie (choć do końca nie wiem jakie siedzą teraz- symbol), na jakieś bielsze (Osram, Philips). Obecnie posiadane świecą żółto i słabo (winne są też same lampy, których stan pozostawia wiele do życzenia). Na wiosne planuje zakup ciemnych DEPO polift, albo jeśli będzie kasa Angeli, choć nie bardzo mi się one widzą w Vectrze.
W planach jest też zakup radio Alpine, bo obecne nie ma wejścia na CD, a ni USB. Oraz wymiana nagłośnienia przód-tył + skrzynka na coś firmowego.

O kolejnych modach będą informował na bieżąco osoby zainteresowane w tym temacie.

Dziękuje za przeczytanie i pozdrawiam

** Dodano: 03-01-2012, 19:59 **
Dziś, tak jak pisałem, zająłem się tylnymi hamulcami, zawieszeniem, podwoziem i wydechem.

Rura od środkowego, do końcowego nadaje się co najwyżej do wymiany. Na 'kolanku' znalazłem nie małe pęknięcie :572: Do tego końcowy niby poratowałem troche, ale i tak będzie trzeba zakupić nowy z kwasa.






Auto teraz schnie, a jutro w końcu wybiore się na myjnie, bo aż wstyd jeździć takim ubłoconym :(

** Dodano: 03-01-2012, 20:00 **
EDIT 03-01-2012

Pierwsza w tym roku naprawa/wymiana w Vectrze.

Stare, zjeżdżone już świece GM, zastąpiły nowe, 2 elektrodowe, NGK. Wg. mnie, drogie (1 szt. 22zł), ale mam nadzieje, że pojeżdżą jakiś czas.



http://www.youtube.com/wa...=1&feature=plcp

** Dodano: 12-01-2012, 22:54 **
EDIT 12-01-2012

Dziś został zakupiony komplet żarówek H7 do świateł mijania + pozycja firmy Philips BlueVision Ultra.

O cenie nie będe pisał :562:

Mam na oku chromowane klamki do wnętrza. Gościu z Pułtuska sprzedaje i chyba je łykne :)

Myślałem, też o skórze do wnętrza, ale obecne fotele są w super stanie, aż szkoda wymieniać, dlatego przemyśle ten temat jeszcze.

Żarówki założone. Świecą o niebo lepiej niż stare, pożółkłe


Barwa bardzo xenon`owa. Czyste, białe światło.

** Dodano: 21-01-2012, 21:51 **
Kolejny nic nie wnoszący, nic nie znaczący up w temacie :P

Kilka fotków w zimowej scenerii po myciu Vectry:








Niestety w najbliższym czasie nie zanosi się na jakieś modzenie. Od strony technicznej auto dostanie tylko nowy olej i filtry + tłumik/wydech z kwasa. Planuje też spolerować osłone kolektora wydechowego (o ile się da).

W niedalekiej przyszłości zawitają lampy polift i radio o którym wspominałem już wielokrotnie. W życiu się troche zmieniło, przez co są inne priorytety.

Dziękuje, dobranoc

** Dodano: 09-11-2012, 12:40 **
19-03-2012

Taki malutki up. pt. 'Nocne świecenie'. Auto ma się dobrze jak narazie. Bolączką jest spore spalanie benzyny, ale trzeba cierpieć co się chciało.

Odnalazłem też dystans jaki przejechałem od zakupu auta:


Reszta fot.



...tyle ode mnie...

06-04-2012

Vectra z silnikiem 2.0 16v wcale nie musi dużo palić. Co udowadnia mój ostatni przejazd. Pułtusk-Warszawa-Pułtusk (w sumie ok. 140km), ze średnią prędkością nie przekraczającą 100 km/h.

Oto co mi wyszło:


29-04-2012

Vectra została umyta i przeTempowana. Postanowiłem z tej okazji ją przewietrzyć i pstryknąć pare fot. Jak już temat jest, to wstawie je i tutaj:




gratis

http://youtu.be/ToGmAkT7ByU

14-05-2012

W minioną sobote wpadł kolejny GRUBY mod...Nastąpiła wymiana płynu od wspomagania, oleju i filtra :D Stary był tak przerobiony, że lał sie jak kisiel. Czarny jak smoła. Tragedia.



Postanowiłem się też przyjrzeć podwoziu. Tragedii nie ma, ale jednak są już oznaki korozji na ramie :( Wymienić jeszcze musze wszystkie elementy przedniego zawieszenia (sworzeń wahacza/cały wahacz, łączniki stabilizatorów i zobaczyć co w kolumnach piszczy, a raczej trzeszczy przy skręcaniu)



24-05-2012

Pare a`la artystycznych fotek:







Myśle coś zrobić w komorze silnika. Dać pokrywe zaworów w czarny mat, coby sie komponowało z plastyczkiem EcoTec. Wczoraj została odłączona pompa powietrza wtórnego. Do wymiany idzie uszczelka pod pokrywą zaworów. Zrobienie na lustro osłony kolektora (o ile się da), jeśli nie, zostanie wstawiony kawałek kwasa.

25-06-2012
No i niestety. Mam pierwszą ofiare w postaci chłodnicy.

Jakiś czas temu powstała malutka dziurka, którą udało się załatać Poxyliną. Dziś, po pierwszej, od ponad 3 tygodni, dłuższej przejażdżce, dziurka znowu się odnowiła zalewając całą komore silnika :( :( :(
Czas wymienić chłodnice na 'nową'.

Oto obraz nędzy i rozpaczy...


EDIT 27-06-2012
Chwila czasu. Pędzelek. Płyn z wodą w spray`u i jazda. Nie dokończyłem jeszcze, ale już jest zdecydowanie lepiej :P



EDIT 30-06-2012

Dziś nastąpiła wymiana termostatu, bo to była prawdopodobna przyczyna awarii chłodnicy. Nie otwieranie się termostatu do końca, przez co ciśnienie jakie powstało w układzie nie miało gdzie ujść i poszło po najmniejszej linii oporu- plastykowe kolanko chłodnicy.



Do tego auto zostało 'odmłodzone' przez pomalowanie...zacisków przód-tył na czerwono.



Niestety nie znalazłem nowej chłodnicy, dlatego musze narazie obejść sie tą poklejoną... :( Dobrze, że autem nie jeżdże :P


EDIT 19-07-2012


Dziś została zakupiona nowa chłodnica. Doszły także wycieraczki aero.


EDIT
Chłodnica już w aucie. No i foto story :P

Wyciąganie starej:


Nowa już czeka...


...i siedzi



Umyty został zbiorniczek, bo syf jak sqr***


Takie żółte coś wypłynęło. Podejrzewam, że jakiś środek do uszczelniania był lany.


EDIT 30-07-2012

Dziś postanowiłem zająć się nurtującym mnie pytaniem 'co to tak puka w silniku'. Znajomy podpowiedział, że prawdopodobnie jest to nieszczelna uszczelka pod kolektorem wydechowym. Odkręciłem więc osłone i pacze, a tam pęknięcie. Także kolektor napewno do wymiany. Uszczelka po przyjrzeniu jej się dokładniej, też wygląda na sfatygowaną, także idzie do wymiany.



http://youtu.be/aroEmsgkUrQ

Osłona dostała sie w moje ręce, które ją przepolerowały


Kolejne foty auta:






10-08-2012

Aby coś w aucie plumkało, zakupiona została jednostka sterująca firmy Pioneer. Więcej gratów do CA wkrótce. Typowy low end`owy zestaw sie szykuje...



Nie chciałem rezygnować z fabrycznego sterowania z kierownicy, a drugie radio, które brałem pod uwage, Alpine takiej opcji nie miało. Tutaj dokupie adapter i będzie śmigało aż miło ;)

EDIT 11-08-2012

Radyjko już w aucie :)



...gra naprawde dobrze jak na seryjnych głośnikach. Musze tylko pobawić sie kabelkami, bo brak stałego plusa i pamięci, oraz dokupić adapter antenowy.

http://youtu.be/XzArshunMsk

EDIT 17-08-2012
Jeszcze jedna próbka.
http://www.youtube.com/watch?v=oW6_MlD6dvk

By nie było, że nic sie nie dzieje pod względem wyglądu, to niedługo zostaną wymienione lampy przód na polifty (z łączonym kierunkowskazem) i przyciemnione. Do tego sympatyczny tłumik coby ładnie wyglądało z tyłu. Nie basiło. Potrzebuje ciszy.

Na dniach zostanie rozłożone przednie zawieszenie w celu zlokalizowania i wymiany stukającego/uszkodzonego elementu (obstawiam tuleje na wahaczu).

No i dalszy ciąg rozbudowy car audio. Seria gra ładnie, ale brak jej dobrego basu :P

EDIT 25-08-2012

Nastał czas napraw :562:

Na pierwszy ogień idą łączniki stabilizatorów przód.


Jeśli stukanie nie ustąpi, wymieniał będe kolejno: tuleje wahaczy, sworzeń wahacza i napewno oba łożyska kolumny McP.

EDIT 29-08-2012

Łączniki wymienione:



EDIT 10-10-2012

Nic się z autem nie dzieje. Troche naprawiam to co zepsute. Niedługo nastąpi zakup AG. Vectra zostaje w rodzinie na czas jakiś.

Świeżo zakupione sworznie wahacza.


EDIT 16-10-2012
Sworznie wahaczy wymienione. Robota łatwiejsza niż myślałem ;)



W końcu cisza i spokój :564:

EDIT 01-11-2012
Niestety planowany zakup AG troche się przesunie z powodu urządzania mieszkania, ale są pewne priorytety życiowe :562:

W przyszłym tygodniu Vectra jedzie na montaż sekwencyjnej instalacji LPG. Niestety po drodze jak to zwykle bywa, wyszedł kolejny wydatek. Końcowy wydech sie sypnął. Wszystkie rury przerdzewiały i narobiło się dziur...



http://youtu.be/gesJ1ZBsgnA

09-11-2012

LPG zostało zamontowane. Wybór padł na instalacje firmy Lovato, który bardzo pozytywnie mnie zaskoczył :)








Nie lubie oddawać auta 'mechanikom'. Tym razem skończyło się na zbitym kierunkowskazie :565:

_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load