Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana paska rozrządu
Autor Wiadomość
MARCOS 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 14
Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-09-2006, 19:58   wymiana paska rozrządu

Witam.

Potrzebuję pilnie patentu na odkręcenie koła pasowego z wału korbowego. Czy ta nakretka ma zwykły gwint czy 'lewy' bo moja nie chce ruszyć w żadną stronę.


Proszę o szybką odpowiedż.
_________________
POZDRAWIAM
Kierowca białego
FIATA TEMPRY 1,6 ie kat
przebieg 222222km +
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-09-2006, 20:51   

Powinna mieć lewy gwint i musisz jakoś zablokować koło zamochowe np.: wsadzając solidny śrubokręt albo pręt między wieniec a obudowę.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-09-2006, 21:19   

Bierzesz pneumatyka i heja :-)
A jak nie to przywal parę razy w śrubę, niech popuści, i tak jest 1-krotnego użytku :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-09-2006, 22:43   

Jeśli dobrze pamiętam to jest tam zwykły gwint(prawy)Ja odkręcam przecinakiem.Pare razy łupniesz i napewno puści.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MARCOS 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 14
Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-09-2006, 23:16   

widzę że generalnie w grę wchodzi tylko rozwiązanie siłowe;) pytanie tylko jak skutecznie zablokować wał żeby nie narazić się na jakieś inne uszkodzenia wynikające z użycia siły. z tego co dzisiaj patrzyłem to nie znalazłem miejsca żeby to pewnie i mocno zablokować z jednej strony tylko to nieszczesne koło pasowe i zębatka od rozrządu z drugiej koło zamachowe ale żedy dostać się do ząbków trzeba by wykręcić rozrusznik. moze ktoś ma nato jakiś sprawdzony sposób.
_________________
POZDRAWIAM
Kierowca białego
FIATA TEMPRY 1,6 ie kat
przebieg 222222km +
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-09-2006, 23:22   

Ta śruba jest przykręcona momentem ok 190 Nm więc trzeba się zdrowo zaprzeć. Ja odkręcałem blokując od przodu za pomocą klucza (od kaszlaka do regulacji paska klinowego) wykręciłem te 3 śrubki z imbusem i za ich pomocą przykręcołem kawałek blachy z otworem w śroku przez króry przechodziła ta duża śruba. Na tak zablokowany układ wszedłem z kluczem ok 1.5 metrowym i śruba się odkręciła (gwint lewy)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-09-2006, 23:32   

Panowie-czy ten lewy gwint to 100%-bo tak planuję się do tego jutro zabrać :roll:
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-09-2006, 10:19   

Nie wiem jak jest dokładnie ale nadal mi się wydaje że jest prawy.Wiem że można to odkręcić w troche niebezpieczny sposób.Ja tak nie robiłem bo nie miałem takiej nasadki.Zakładasz klucz na śrube i opierasz o coś.Najlepiej o posadzke.Wśiadasz do samochodu i dosłownie na sekunde(żeby tylko "trącnąć") włączasz rozrusznik i gotowe.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-09-2006, 15:59   

Wymiana na przykładzie silnika 1.6
http://forum.tempra.org/d...tion=file&id=62

Gwint jest normalny!!! Czylu w lewo odkręcamy w prawo zakręcamy!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-09-2006, 16:01   

na 100% lewy gwint,temat juz poruszany na forum
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-09-2006, 22:16   

hmm i jest problem... mi by się też wydawało, że lewy...... poszukaj bardzo dobrze i jeszcze radzę Ci po drodze podejdź do kilku mechaników może też i spytaj grzecznie, za zapytanie się tylko nie powinni cię wyścigać :)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MARCOS 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 14
Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-09-2006, 23:47   

Dzisiaj próbowałem kilku siłowych rozwiązań ale śruba nie puściła:(
jutro postaram załatwić sobie klucz pneumatyczny jak się tak nie uda to chyba odstawię go do mechanika.

Jeszce jedno pytanie.
Jak wiadomo na jeden obrót koła na wałku rozrządu przypadają dwa obroty koła napędowego, i teraz czy wystarczy ustawić tylko znaczniki obu kół w odpowiednich miejscach, bo chyba nie ma znaczenia czy jest to na 'pierwszym' czy 'drugim' obrocie- bo tak mi wychodzi że zakażdym razem tłok w 1 cylindrze jest GMP.

ps. miszko dzieki za linka;) przy okazji się dowiedziałem dlaczego pasek napedu alternatora dobrany z katalogu był za długi to mojego autka;( poprzedni właściciel zredukował koszty;) usuną napinacz.
_________________
POZDRAWIAM
Kierowca białego
FIATA TEMPRY 1,6 ie kat
przebieg 222222km +
  
 
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-09-2006, 19:18   

MARCOS napisał/a:
Dzisiaj próbowałem kilku siłowych rozwiązań ale śruba nie puściła:(
jutro postaram załatwić sobie klucz pneumatyczny jak się tak nie uda to chyba odstawię go do mechanika.

Jeszce jedno pytanie.
Jak wiadomo na jeden obrót koła na wałku rozrządu przypadają dwa obroty koła napędowego, i teraz czy wystarczy ustawić tylko znaczniki obu kół w odpowiednich miejscach, bo chyba nie ma znaczenia czy jest to na 'pierwszym' czy 'drugim' obrocie- bo tak mi wychodzi że zakażdym razem tłok w 1 cylindrze jest GMP.

ps. miszko dzieki za linka;) przy okazji się dowiedziałem dlaczego pasek napedu alternatora dobrany z katalogu był za długi to mojego autka;( poprzedni właściciel zredukował koszty;) usuną napinacz.

Ja ostatnio wymienialem sprzeglo i zaparlem sie o kolo zamachowe przez okienko do ustawienia rozrządu. Wszadiłem tam przedłużke do grzechotki. Dobry klucz, dluga rura, chwila strachu i bedzie odkręcona. Popieram poprzedników ze gwint jest lewy (normalny). Jesli chodzi o znaki to nie ma znaczenia jak ustawisz znaki. Ważne by sie zgrywały.
     Moneta
 
Janusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 21
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-09-2006, 20:47   

Broadway napisał/a:
Popieram poprzedników ze gwint jest lewy (normalny).

Zaraz, gwint lewy, to taki, że wkręcając śrubę w otwór, czy nakręcając nakrętkę na śrubę kręci się w lewo, jest rzadziej spotykany, normalny to prawy, nakręcając nkretkę, kręci się w prawo, odkrecając w lewo.
  
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-09-2006, 20:51   

Janusz napisał/a:

Zaraz, gwint lewy, to taki, że wkręcając śrubę w otwór, czy nakręcając nakrętkę na śrubę kręci się w lewo, jest rzadziej spotykany, normalny to prawy, nakręcając nkretkę, kręci się w prawo, odkrecając w lewo.

Heh chyba sie troche pogubilem/pogubilismy. Chodzi mi o to ze sruba odkreca sie w lewo a zakreca w prawo. Jesli kogos wprowadzilem w blad to przepraszam.
     Moneta
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-09-2006, 09:30   

w silniku 1.6 1.4 gwint jest prawy (normalny) zakreca sie w prawo a odkreca w lewo,
w silnikach 1.8 2.0 gwint jest lewy
  
 
 
MARCOS 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 14
Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-09-2006, 23:38   

W silniku 1.6 na sto procent jest gwint 'normalny' a wiec w prawo zakrecemy w lewo odkręcamy.

jestem własnie po wymanie paska choć jeszcze nie dokońca gdyż o ile z wymianą nie było problemu, oczywiście już po odkręceniu nakrętki koła pasowego, (wszystko zrobione tak jak każą księgi;) 0 tyle po odpaleniu silnik pracuje strasznie nierówno. Po ponownym sprawdzeniu znaczników na kołach i wykluczeniu złego założenia paska, postanowiłem sprawdzić zawory. Po odkręceniu pokrywy zaworów i spasowaniu znacznika na kole napędowym rozrządu troszeczkę się zdziwiłem:

spasowanie znacznika oznacza GMP 1 czylindra a więc tuż po suwie sprężania czyli oba zawory 1 cylindra powinny być zamknięte a więc między płytkami regulacyjnymi a krzywkami powinien być luz i niby wszystko się zgadza gdyby nie fakt że owszem mam oba zawory zamknięte ale nie w 1 tylko w 4 cylindrze czyli tym z prawej stronypatrząc od przodu auta (w tym najbliżej aparatu zapłonowego)
i tu moje pitanie:
czy jest możliwość założenia koła zębatego wałka rozrządu obróconego o pół obrotu? bo tak by to u mnie wychodziło, i co radzicie zrobić z tym fantem bo już miałem pomysł aby pozamieniać tylko przewody WN przy kopółce ;)
_________________
POZDRAWIAM
Kierowca białego
FIATA TEMPRY 1,6 ie kat
przebieg 222222km +
  
 
 
Janusz 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 21
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-09-2006, 07:06   

Sprawdź, na który cylinder idzie iskra w tym momencie, odłącz kabel od świecy, zbliż do masy na parę milimetrów i pokręcaj wałem korbowym.
Pozdrawiam.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-09-2006, 21:00   

Na wałku jest bolec więc nie obrucisz zębatki o 180 stopni.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2006, 18:44   

Skąd pomysły lewego gwintu???? Jakbyś tak zrobił w 1.6 to wał do wymiany... Na 100 % prawy gwint, tyle że jest konkretnie dokrecony.. Pamietajcie, że sruba dokreca sie podczas pracy silnika.. Jestem pewien prawego gwintu, gdyż robiłęm to u siebie. Faktem jest ze bez dobrej gaz-rurki o dł 1,5 - 2 m nie ma nawet co podchodzic.. Bądz pneumatykiem..;)
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2006, 18:46   

MarcinWrocław napisał/a:
Skąd pomysły lewego gwintu???? ..

a stąd,że w dwulitrówce jest lewy...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2006, 18:48   

A odnosnie przekładania przewodów.. Ciekawostka - Opel Vectra 1600cm 1995r można założyc kable i tak i tak..;) nie wiem czy jest tak w T/T.. I co jeszcze lepsze żadnej nie ma różnicy w pracy silnika...;) Czy to 1 cyl czy 4... nie robi różnicy.. Tyle że tam jest moduł a nie rozdzielacz, tylko czy to ma aż taką różnice..

** Dodano: 17-09-2006, 19:50 **
Ego, zgadza sie.. Ale było powiedziane że to 1.6cm3.... Wiesz, jakby tak pociągnać tę nakretkę w prawo to.... ehh, aż sie boje myśleć...
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load