wymiana paska rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
MARCOS
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 14 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-09-2006, 19:58 wymiana paska rozrządu
|
|
|
Witam.
Potrzebuję pilnie patentu na odkręcenie koła pasowego z wału korbowego. Czy ta nakretka ma zwykły gwint czy 'lewy' bo moja nie chce ruszyć w żadną stronę.
Proszę o szybką odpowiedż. |
_________________ POZDRAWIAM
Kierowca białego
FIATA TEMPRY 1,6 ie kat
przebieg 222222km + |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-09-2006, 20:51
|
|
|
Powinna mieć lewy gwint i musisz jakoś zablokować koło zamochowe np.: wsadzając solidny śrubokręt albo pręt między wieniec a obudowę. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-09-2006, 21:19
|
|
|
Bierzesz pneumatyka i heja :-)
A jak nie to przywal parę razy w śrubę, niech popuści, i tak jest 1-krotnego użytku :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-09-2006, 22:43
|
|
|
Jeśli dobrze pamiętam to jest tam zwykły gwint(prawy)Ja odkręcam przecinakiem.Pare razy łupniesz i napewno puści. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MARCOS
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 14 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-09-2006, 23:16
|
|
|
widzę że generalnie w grę wchodzi tylko rozwiązanie siłowe;) pytanie tylko jak skutecznie zablokować wał żeby nie narazić się na jakieś inne uszkodzenia wynikające z użycia siły. z tego co dzisiaj patrzyłem to nie znalazłem miejsca żeby to pewnie i mocno zablokować z jednej strony tylko to nieszczesne koło pasowe i zębatka od rozrządu z drugiej koło zamachowe ale żedy dostać się do ząbków trzeba by wykręcić rozrusznik. moze ktoś ma nato jakiś sprawdzony sposób. |
_________________ POZDRAWIAM
Kierowca białego
FIATA TEMPRY 1,6 ie kat
przebieg 222222km + |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-09-2006, 23:22
|
|
|
Ta śruba jest przykręcona momentem ok 190 Nm więc trzeba się zdrowo zaprzeć. Ja odkręcałem blokując od przodu za pomocą klucza (od kaszlaka do regulacji paska klinowego) wykręciłem te 3 śrubki z imbusem i za ich pomocą przykręcołem kawałek blachy z otworem w śroku przez króry przechodziła ta duża śruba. Na tak zablokowany układ wszedłem z kluczem ok 1.5 metrowym i śruba się odkręciła (gwint lewy) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-09-2006, 23:32
|
|
|
Panowie-czy ten lewy gwint to 100%-bo tak planuję się do tego jutro zabrać |
_________________ Audi |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-09-2006, 10:19
|
|
|
Nie wiem jak jest dokładnie ale nadal mi się wydaje że jest prawy.Wiem że można to odkręcić w troche niebezpieczny sposób.Ja tak nie robiłem bo nie miałem takiej nasadki.Zakładasz klucz na śrube i opierasz o coś.Najlepiej o posadzke.Wśiadasz do samochodu i dosłownie na sekunde(żeby tylko "trącnąć") włączasz rozrusznik i gotowe. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 16:01
|
|
|
na 100% lewy gwint,temat juz poruszany na forum |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 22:16
|
|
|
hmm i jest problem... mi by się też wydawało, że lewy...... poszukaj bardzo dobrze i jeszcze radzę Ci po drodze podejdź do kilku mechaników może też i spytaj grzecznie, za zapytanie się tylko nie powinni cię wyścigać |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
MARCOS
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 14 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 23:47
|
|
|
Dzisiaj próbowałem kilku siłowych rozwiązań ale śruba nie puściła:(
jutro postaram załatwić sobie klucz pneumatyczny jak się tak nie uda to chyba odstawię go do mechanika.
Jeszce jedno pytanie.
Jak wiadomo na jeden obrót koła na wałku rozrządu przypadają dwa obroty koła napędowego, i teraz czy wystarczy ustawić tylko znaczniki obu kół w odpowiednich miejscach, bo chyba nie ma znaczenia czy jest to na 'pierwszym' czy 'drugim' obrocie- bo tak mi wychodzi że zakażdym razem tłok w 1 cylindrze jest GMP.
ps. miszko dzieki za linka;) przy okazji się dowiedziałem dlaczego pasek napedu alternatora dobrany z katalogu był za długi to mojego autka;( poprzedni właściciel zredukował koszty;) usuną napinacz. |
_________________ POZDRAWIAM
Kierowca białego
FIATA TEMPRY 1,6 ie kat
przebieg 222222km + |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-09-2006, 19:18
|
|
|
MARCOS napisał/a: | Dzisiaj próbowałem kilku siłowych rozwiązań ale śruba nie puściła:(
jutro postaram załatwić sobie klucz pneumatyczny jak się tak nie uda to chyba odstawię go do mechanika.
Jeszce jedno pytanie.
Jak wiadomo na jeden obrót koła na wałku rozrządu przypadają dwa obroty koła napędowego, i teraz czy wystarczy ustawić tylko znaczniki obu kół w odpowiednich miejscach, bo chyba nie ma znaczenia czy jest to na 'pierwszym' czy 'drugim' obrocie- bo tak mi wychodzi że zakażdym razem tłok w 1 cylindrze jest GMP.
ps. miszko dzieki za linka;) przy okazji się dowiedziałem dlaczego pasek napedu alternatora dobrany z katalogu był za długi to mojego autka;( poprzedni właściciel zredukował koszty;) usuną napinacz. |
Ja ostatnio wymienialem sprzeglo i zaparlem sie o kolo zamachowe przez okienko do ustawienia rozrządu. Wszadiłem tam przedłużke do grzechotki. Dobry klucz, dluga rura, chwila strachu i bedzie odkręcona. Popieram poprzedników ze gwint jest lewy (normalny). Jesli chodzi o znaki to nie ma znaczenia jak ustawisz znaki. Ważne by sie zgrywały. |
|
|
|
|
Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 21 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-09-2006, 20:47
|
|
|
Broadway napisał/a: | Popieram poprzedników ze gwint jest lewy (normalny). |
Zaraz, gwint lewy, to taki, że wkręcając śrubę w otwór, czy nakręcając nakrętkę na śrubę kręci się w lewo, jest rzadziej spotykany, normalny to prawy, nakręcając nkretkę, kręci się w prawo, odkrecając w lewo. |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-09-2006, 20:51
|
|
|
Janusz napisał/a: |
Zaraz, gwint lewy, to taki, że wkręcając śrubę w otwór, czy nakręcając nakrętkę na śrubę kręci się w lewo, jest rzadziej spotykany, normalny to prawy, nakręcając nkretkę, kręci się w prawo, odkrecając w lewo. |
Heh chyba sie troche pogubilem/pogubilismy. Chodzi mi o to ze sruba odkreca sie w lewo a zakreca w prawo. Jesli kogos wprowadzilem w blad to przepraszam. |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-09-2006, 09:30
|
|
|
w silniku 1.6 1.4 gwint jest prawy (normalny) zakreca sie w prawo a odkreca w lewo,
w silnikach 1.8 2.0 gwint jest lewy |
|
|
|
|
MARCOS
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 14 Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-09-2006, 23:38
|
|
|
W silniku 1.6 na sto procent jest gwint 'normalny' a wiec w prawo zakrecemy w lewo odkręcamy.
jestem własnie po wymanie paska choć jeszcze nie dokońca gdyż o ile z wymianą nie było problemu, oczywiście już po odkręceniu nakrętki koła pasowego, (wszystko zrobione tak jak każą księgi;) 0 tyle po odpaleniu silnik pracuje strasznie nierówno. Po ponownym sprawdzeniu znaczników na kołach i wykluczeniu złego założenia paska, postanowiłem sprawdzić zawory. Po odkręceniu pokrywy zaworów i spasowaniu znacznika na kole napędowym rozrządu troszeczkę się zdziwiłem:
spasowanie znacznika oznacza GMP 1 czylindra a więc tuż po suwie sprężania czyli oba zawory 1 cylindra powinny być zamknięte a więc między płytkami regulacyjnymi a krzywkami powinien być luz i niby wszystko się zgadza gdyby nie fakt że owszem mam oba zawory zamknięte ale nie w 1 tylko w 4 cylindrze czyli tym z prawej stronypatrząc od przodu auta (w tym najbliżej aparatu zapłonowego)
i tu moje pitanie:
czy jest możliwość założenia koła zębatego wałka rozrządu obróconego o pół obrotu? bo tak by to u mnie wychodziło, i co radzicie zrobić z tym fantem bo już miałem pomysł aby pozamieniać tylko przewody WN przy kopółce |
_________________ POZDRAWIAM
Kierowca białego
FIATA TEMPRY 1,6 ie kat
przebieg 222222km + |
|
|
|
|
Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 21 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-09-2006, 07:06
|
|
|
Sprawdź, na który cylinder idzie iskra w tym momencie, odłącz kabel od świecy, zbliż do masy na parę milimetrów i pokręcaj wałem korbowym.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-09-2006, 21:00
|
|
|
Na wałku jest bolec więc nie obrucisz zębatki o 180 stopni. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2006, 18:44
|
|
|
Skąd pomysły lewego gwintu???? Jakbyś tak zrobił w 1.6 to wał do wymiany... Na 100 % prawy gwint, tyle że jest konkretnie dokrecony.. Pamietajcie, że sruba dokreca sie podczas pracy silnika.. Jestem pewien prawego gwintu, gdyż robiłęm to u siebie. Faktem jest ze bez dobrej gaz-rurki o dł 1,5 - 2 m nie ma nawet co podchodzic.. Bądz pneumatykiem..;) |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2006, 18:46
|
|
|
MarcinWrocław napisał/a: | Skąd pomysły lewego gwintu???? .. |
a stąd,że w dwulitrówce jest lewy... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2006, 18:48
|
|
|
A odnosnie przekładania przewodów.. Ciekawostka - Opel Vectra 1600cm 1995r można założyc kable i tak i tak..;) nie wiem czy jest tak w T/T.. I co jeszcze lepsze żadnej nie ma różnicy w pracy silnika...;) Czy to 1 cyl czy 4... nie robi różnicy.. Tyle że tam jest moduł a nie rozdzielacz, tylko czy to ma aż taką różnice..
** Dodano: 17-09-2006, 19:50 **
Ego, zgadza sie.. Ale było powiedziane że to 1.6cm3.... Wiesz, jakby tak pociągnać tę nakretkę w prawo to.... ehh, aż sie boje myśleć... |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
|