|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Obrotomierz Gubi Obroty Podczas Deszczu |
Autor |
Wiadomość |
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-06-2009, 14:05 Obrotomierz Gubi Obroty Podczas Deszczu
|
|
|
Nie wiedzialem dokladnie do jakiej kategorii zaliczyc to dziwne zachowanie, z czyms takim jeszcze sie nigdzie nie spotkalem i ciekaw jestem czy w innych TT dzieja sie takie jaja.
Otoz gdy na dworze jest ulewa, duzo pada i duzo wody stoi na ulicach, cos dziwnego dzieje sie z moim Tipaczem.
Podczas jazdy w roznych odcinkach czasu (z rozna predkoscia, na roznych biegach itp. - chodzi o to ze nie znalazlem zadnej prawidlowosci) co jakis czas slysze krotki pisk (jakby jakiegos paska) po czym pada obrotomierz - wzkazuje brak obrotow (silnik chodzi idealnie, nic sie z nim nie dzieje) za jakis czas znowu pisk i obroty wracaja i tak w kolo macieju.
Jakies pomysly co to za jaja sie dzieja? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-06-2009, 17:54
|
|
|
Zwarcie gdzieś?? Dziwne... ciekawe co wogóle wydaje ten pisk.
Osobiście puściłbym osobny przewód od deski (obrotka) do cewki (ew kompa) i zobaczył co się będzie działo.
Może też woda zalewa skrzynkę bezpieczników i się pierdzieli co nie co...
No cóż, gdybać można dużo...
Tak jak pisałem, ja bym poprowadził osobny kabel. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-06-2009, 18:17
|
|
|
Przepatrzylem newralgiczne miejsca wewnatrz budy i woda nigdzie sie nie dostaje. Nie jestem w stanie namierzyc gdzie powstaje pisk ani co go wydaje, pojawia sie zarowno na prostych jak i przy skrecaniu i jest bezposrednio powiazany z gubieniem obrotwow zbija je i przywraca. Sprawa jest bardzo dziwna. W poniedzialek zmecze elektryka zeby zerknal co to moze byc jeszcze... |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
KRX
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 42 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-06-2009, 20:08
|
|
|
ahaha..ja mam odwrotnie...kiedy deszcz, mokro to skubany jest dokładny a kiedy sucho to poniżej 1700-2000 nie pokaże nic...Tempra TDs digital |
_________________ ===___KRX___=== |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-06-2009, 10:24
|
|
|
Prawdziwek, jest to wina paska alternatora bo w tym silniku obrotomierz jak sądzę jest podłączony do alternatora a nie do cewki dostaje wody pasek się ślizga i nie ma odczytu to jest takie moje prywatne zdanie
i ja bym zrobił tak że w jakąś butelkę po płynie do naczyń wlał wody i polał pasek od altka i jeżeli będzie pisk jak piszesz i nie będzie wskazań obrotka no to masz winowajce |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-06-2009, 15:33
|
|
|
luki21 twydaje mi sie ze trafiles. Wlasnie sie zorientowalem ze nie mam w obu przednich nadkolach wlasnie tej czesci oslony, która zaslania alternator, wiec jak sa duze deszcze to woda leci centralnie na niego i pasek sie slizga. Musze poszukac na Forum moze ktos bedzie mial to z rozbiorki
** Dodano: 22-06-2009, 15:19 **
Sory za drugi post pod rzad,ale chcialem "odswierzyc" temat. Otoz na dniach powinienem miec oslony. Watpie jednak ze po ich zalozeniu podczas deszczu i duzej ilosc wody altek nie zostanie doszczetnie zamoczony, bo to po prostu niemozliwe ( otyle nie kwestionuje przydatnosci oslon np. przed zwirem, kamulcami wszelkiej masci itp).
Stad pytanie czy moze to byc wina paska ze morky slizga sie? Sprawdzalem jego naciag i jest ok. Czy slizganie moze wynikac z tego iz jest on juz zuzyty i po wymianie nie powinno to miec miejsca? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|