Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czy da sie to zrobic???(wtrysk==>gaznik)
Autor Wiadomość
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-12-2006, 18:56   czy da sie to zrobic???(wtrysk==>gaznik)

witam !
przeszukalem cale forum i nigdzie nie moge tego znalezc...:(
czy da sie z silnika na monowtrysku zrobic gaznik???
czy jest to mozliwe i czy sie oplaca mniej wiecej jakie kosztka???
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-12-2006, 19:22   

Napewno sie da.
Jest to pewnie bardziej opłacalne anizeli masz do wymiany wtrysk komputer ijeszcze niewiadomo co.
Trzeba kupic nowy kolektor z gazniczkiem, a reszte wypier.... jeszcze bedziesz musiał sobie załatwic dźwignie i linke od ssania. Myśle ze wszystkie czujniki zwiazane z wtryskiem np CPW, sonda lambda itp po odłączdeniu nie bedą przeszkadzać. aha z tego co sie orientuje to cewka jest podłączona pod kompa to po wywaleniu kompa by chyba "umarła"... wiec nie wiem... napewno sie da bo to te same silniki...

P.S.- i jak jeszcze masz katalizator to przydaloby sie go wyje..ć
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-12-2006, 20:38   

Z zapłonem nie powinno być żadnego problemu(jeżeli jest to mono-jetronic),ale będzie trochę kombinowania z pompką paliwa ponieważ nie ma otworu w bloku,i nie wiem jak to można obejść.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-12-2006, 20:52   

A nie moznaby zostać przy elekrycznej pompce? tylko dac jakiś ogranicznik paliwa, zeby gaźnika nie zalało...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-12-2006, 20:56   

ZielonyTBG napisał/a:
Z zapłonem nie powinno być żadnego problemu(jeżeli jest to mono-jetronic),ale będzie trochę kombinowania z pompką paliwa ponieważ nie ma otworu w bloku,i nie wiem jak to można obejść.

Kupić elektryczną przystosowaną do zasilania gaźników, albo zastosować jakiś regulator ciśnienia paliwa.
Zostaje jeszcze zrobienie instalacji elektrycznej do gaźnika - podgrzewacz kolektora i system cut-off. Do tego inna obudowa filtra powietrza.
Trochę tego jest, ale na pewno łatwiej niż w odwrotną stronę.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-12-2006, 21:36   

Nie widzę sensu takiej przekładki. Jeśli koniecznie chcesz mieć silnik z gaźnikiem, to bardziej moim zdaniem opłaca się kupić cały silnik. Tylko czemu to ma służyć? Uzyskaniu tych dodatkowych 5 koni mechanicznych? Skórka niewarta wyprawki.
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2006, 07:53   

MiKuS napisał/a:
A nie moznaby zostać przy elekrycznej pompce? tylko dac jakiś ogranicznik paliwa, zeby gaźnika nie zalało...

Nic nie trzeba zmieniać , pod warunkiem , że gaźnik jest wyposażony w powrót nadmiaru paliwa do zbiornika .
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-12-2006, 15:41   

W komorze silnika tak mniej więciej na środku na samej górze jest właśnie regulator ciśnienia w gaźnikach. Wystarczy tam podłączyć końcówkę od elektrycznej pompki.

A co do pompki, to można to podpiąć do zapłonu np. do wejścia cewki. Tak przecież instalacje LPG są podłączane.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-12-2006, 16:07   

Totalny bez sens,wolalbym o wiele wtrysk,zadnych problemow,ssania szarpania na zimnym mocy toto nim zadnej ledwie ciagnie te bude,ma tylko jedna zalete mniej pali
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2006, 16:47   

sosen86 napisał/a:
Totalny bez sens,wolalbym o wiele wtrysk,zadnych problemow,ssania szarpania na zimnym mocy toto nim zadnej ledwie ciagnie te bude,ma tylko jedna zalete mniej pali

Za to jak ci coś "padnie " to płaczesz i płacisz ...
Układ gażnik + klasyczny zapłon : cewka + przerywacz - naprawi ci każdy kowal . Sam na drodze jesteś w stanie postawić diagnozę i domowym sposobem naprawić . Jechałeś kiedyś np. z uszkodzoną pompą paliwa ? A przy gażniku się da !
Możliwości regulacji masz spore : chcesz jeździć oszczędnie - zmniejszasz poziom paliwa w gaźniku , agresywnie - zwiększasz . Wlewasz lepszą benzynę - przyspieszasz zapłon , kupujesz białoruską , czy ukraińską - opóźniasz ... itp.
Za to przy wtrysku niech ci skoroduje jakieś złącze elektryczne - to albo zacznie palić jak smok , albo nie pojedzie . A w starych autach właśnie takie usterki są najczęstsze !
     assistance
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-12-2006, 17:06   

schab napisał/a:
Układ gażnik + klasyczny zapłon : cewka + przerywacz - naprawi ci każdy kowal . Sam na drodze jesteś w stanie postawić diagnozę i domowym sposobem naprawić .

Nie do końca się zgodzę z pierwszym zadaniem - chodzi mi zwłasza o tego "kowala"
Gaźnik - aby działał prawidłowo - powinien być ustawiony/naprawiony przez kogoś, kto ma o tym pojęcie.
Z drugim zdaniem się zgadzam.

Na marginesie: gdy szukałem auta to miałem właśnie do wyboru Temprę gaźnikową oraz wtryskową. Właściwie nie miałem z tym wyborem problemów - wolę gaźnik.

** Dodano: 13-12-2006, 17:15 **
sosen86 napisał/a:
Totalny bez sens,wolalbym o wiele wtrysk,zadnych problemow,ssania szarpania na zimnym mocy toto nim zadnej ledwie ciagnie te bude,ma tylko jedna zalete mniej pali

Niezbyt rozumiem treść Twojej wypowiedzi ale jeśli masz na myśli problemy w autach gaźnikowych, takie jak: ssanie (nie wiem, czemu to problem), szarpanie, brak mocy itp to się z tobą nie zgodzę.
Moje auto jest "gaźnikowe", nie mam problemów z mocą (zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku), nic nie szarpie (jeśli nie mówić o zawieszeniu, które nadaje się do wymiany), ssania uzywam tylko do uruchamiania silnika i po kilkunastu sekundach je wyłączam (za resztę odpowiada podciśnieniowy układ sterowania przepustnicą w gażniku).
Co do zużycia paliwa: średnio 8l/100km...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-12-2006, 20:44   

Radke, moja wypowiedz jest taka poniewaz mialem pecha i trafila mi sie taka sztuka,ze ciagle mam problemy jakies,a najbardziej to mnie to szarpanie denerwuje,wszystko poregulowane filtry powymieniane i kapa,na cieplym jest lepiej znacznie,ale jak zimny to masakra szarpie tak ze sie jechac nie da,w weekend wymienie jeszcze termostat bo ten kaput,a przy okazjii czy termostat moze miec wplyw na to szarpanie i do tego jeszcze termowłącznik wentylatora padniety,wszystko w weekend bedzie zrobione,ale czy to moze tak paskudnie szkodzic mojemu Tioplowi? :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2006, 22:06   

A ja wolę wtrysk. Bosha. Święty spokój.
  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-12-2006, 22:20   

ja w suumie tez wole wtrysk...
ale ciagle mi sie cos pierniczy z tym autem(silnik ciagle jakies niedomagania...;\ dlatego powaznie sie zastanawiam nad takim swapem...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-12-2006, 22:56   

Ja mam wtrysk monojetronic i chyba gorzej trafić nie mogłem:/

Problem z obrotami i utrudnione naprawy to największy minus
poza tym tak jak koledzy pisali - gaźnik to prosta konstrukcja i łatwo naprawić. Rozumiem wtryskiwacze w nowych autach, ale technologia z przed 90 roku wydaje mi isę trochę niedoskonała. Oczywiście co kto lubi... 8)
_________________
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-12-2006, 18:42   

valdmidi napisał/a:
Bosha

Stary Bosh był ok ;) A nowy... ktoś z forum - już zapomniałem kto - pracuje w Boshu i powiedział, że co zobaczył tam było przecwieństwiem panującej opinii o tej marce :roll:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-12-2006, 11:37   

moze nietypowo odpowiem ale jestem zdespeowany... :sciana: :sciana: :sciana:
Bardzo prosze dajcie odp na temat ponizej "co sie znowu z tym autem dzieje"blagam bo juz nie mam pomyslow w co strzelac juz prawie wszystko wymienilem...
Moderowany:
Sorry, Gawor, ale to nie miejsce na takie pytania, nie rób zamętu, w zasadzie ten post powinienem skasować, ale dowiedz się; też bywałem zdesperowany, rozumiem, ale nie mieszaj w innych postach... jak 'już nie możesz' to w shoutboxe sobie pokrzycz co jakiś czas, ew temat Ci przykleję (starczy wcześniej kogoś poprosić z obsługi); czasem trzeba czekać...


** Dodano: 17-12-2006, 20:01 **
ej sorry do kogos z obslugi gdzie jest tamten temat???
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2007, 17:14   

gawor ogolnie muwiac tak i nie.
w bloku silnika tam gdzie powinienes miec pompke paliwa mechaniczna czasami zdarza sie lity blok i tak jak koledzy juz pisali mozna zastosowac elektryczna pompke paliwa.
ale to nie wszystko. byly jakies sztuki ktore pomimo posiadania otworu do pompki nie posiadaly garba na walku napedzajacego pompke. totalny zonk. znajomy mechanik ktory ma tipo widzial takie ustrojstwo.

system cutt-of - niekonieczna sprawa ale do zrobienia w 10 minut.
podgrzewacza w kolektorze maja nawet wtryski wiec bol cie omija. zreszta w tych autkach norma jest ze maja zwarcie i pala bezpieczniki. aparat zaplonowy mozna zastosowac zwykly bo standartowo jest otwor do niego.

wiec sie da

a jesli chodzi o przewage gaznik - wtrysk.

jak kupowalem srebrna na mono balem sie niemilosiernie ze jak cos sie zepsuje to sama diagnoza bedzie liczona od 200 zeta a naprawa od 400 - NO BO TO JUZ WTRYSK - WYZSZA TECHNOLOGIA
nic bardziej mylnego. to sa zbyt proste konstrukcje zeby sie tak bac czy tez tak sadzic.
jesli masz troche oleju w glowie, ksiazke sam naprawiam i oczywiscie forum mechanika bedziesz omijal z daleka. masz kilka rzeczy ktore moga sie zepsuc.
inna sprawa jesli chodzi o 1,8 i 2,0 ja nie wiedzial bym w co rece wlozyc. ale gdybym uzytkowal autko z takim silnikiem to cos niecos mogl bym mowic.

z wtryskiem jest jeden bol. jak jezdzisz na gazie to albo odpalasz z benzyny aby chwile pochodzil zanim przelaczysz na gaz albo mosisz co jakis czas pojezdzic na benzynie - powod zapiekajacy sie wtrysk co grozi tylko wymiana bo reanimacja nie ma sensu ze wzgledu na pozniejsze powtorki z rozrywki.

uff. troche sie rozpisalem i mam nadzieje ze nikt nie przytnie mojego postu do 2 - 3 linijek.

P.S. mam nadzieje ze cos sie wyjasnilo i komus pomoze. gawor napisz co sie dzieje z twoim autkiem moze bede mial jakis pomysl na rozwiazanie
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-02-2007, 18:02   

Podgrzewany kolektor ssący przez tzw "jeża" występuje tylko w autkach z gaźnikiem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2007, 19:00   

teoretycznie masz racje ale w srebrnej mialem jeza.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load