Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Thema Siwego
Autor Wiadomość
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-07-2005, 13:17   Thema Siwego

3 sprawy: :idea:

1. turbina - mowiles ze miales tam T2, a teraz jest T3...
nie pasowalo mi to ze byla tam dwojka, ale jak juz powiedziales ze teraz chodzi T3 to skonczylem temat...
nie chcialem na sucho go zglebiac, ale teraz po zasiegnieciu info:
do Themy 16vt seryjnie byla tylko i wylacznie T3, w wersji 205konnej z ukladem dolotowym o zmiennej geometrii, ladujacej seryjnie rowno 1dnego bara. Tym ostatnim wlasnie sie rozni od zwyklego 190konnego 16vt, ktore bylo m.in. w FC i Tipo.
W peaku doladowanie jest takie samo czyli 1 bar, natomiast na wyzszych obrotach w Lancii nie spada ono tak jak w Fiatach, stad te 15 koni na gorze, przy podobnym momencie obr.

2. doladowanie - nadal nie chce mi sie wierzyc ze pompowane sa 2 bary nadcisnienia, zaczynajac od wytrzymalosci seryjnego korpusu, przez problemy z chlodzeniem tego, konczac na tym ze T3 nie jest w stanie napompowac 2 barow do 2.0

3. tajemnicze 8.32 ktore mi sie obilo o uszy...
kojarzylo mi sie w dobrym kierunku, ale nie wypowiadalem sie, bo nie ma ono nic wspolnego z 16vt...
(jak niektorzy zauwazyli poszla wtedy z mojej strony ostra rozkmina okupiona cisza)

okazuje sie ze wersja 8.32 zostala specjalnie stworzona pod dyplomacje, ministrow oraz prezesow majac cala mase luksusowego wyposazenia, bajerow itp.
a przede wszystkim posiadala wolnossacy 8cylindrowy, 32zaworowy silnik produkcji FERRARI, z ktorego wzieto nazwe tej specjalnej odmiany...

Z tego miejsca jest prosba o wyjasnienie lub sprostowanie tych kwestii...#-o

Pozdrawiam :D
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-07-2005, 15:57   Re: Thema Siwego

[quote="Pele_Tipo"]3 sprawy: :idea:


Cytat:
1.
nie chcialem na sucho go zglebiac, ale teraz po zasiegnieciu info:
do Themy 16vt seryjnie byla tylko i wylacznie T3, w wersji 205konnej z ukladem dolotowym o zmiennej geometrii, ladujacej seryjnie rowno 1dnego bara. Tym ostatnim wlasnie sie rozni od zwyklego 190konnego 16vt, ktore bylo m.in. w FC i Tipo.
W peaku doladowanie jest takie samo czyli 1 bar, natomiast na wyzszych obrotach w Lancii nie spada ono tak jak w Fiatach, stad te 15 koni na gorze, przy podobnym momencie obr.


W tipo byly silniki turbo??

Cytat:

3. tajemnicze 8.32 ktore mi sie obilo o uszy...
kojarzylo mi sie w dobrym kierunku, ale nie wypowiadalem sie, bo nie ma ono nic wspolnego z 16vt...
(jak niektorzy zauwazyli poszla wtedy z mojej strony ostra rozkmina okupiona cisza)

okazuje sie ze wersja 8.32 zostala specjalnie stworzona pod dyplomacje, ministrow oraz prezesow majac cala mase luksusowego wyposazenia, bajerow itp.
a przede wszystkim posiadala wolnossacy 8cylindrowy, 32zaworowy silnik produkcji FERRARI, z ktorego wzieto nazwe tej specjalnej odmiany...


Zostalo stworzone dla kazdego, kogo bylo stac na nia.
Sam mialem okazje siedziec w 8.32 i byl to egzemplarz od osoby prywatnej, a nie jakiegos tam ministra.
Wnetrze 8.32 miala takie same jak: 2.0 T 16v LX
http://ipsz.cuoresportivo...16_94/index.php
Wiec jak widzisz- miala bardzo duzo wspolnego z turbo :P .

ps- zeby nie bylo. Prezentowana przeze mnie turbo jest rodzynkiem i nie oznacza to, ze 8.32 miala wnetrze jak kazda inna thema:).

ps- panstwa nie bylo by stac na utrzymanie limuzyn z silnikami ferrari. Do tego celu idealnie nadawaly sie 2.0 turbo, ktore i tak mialy mocno silnik-> taki sam jak w delcie hf integrale.

ps2- thema 8.32 miala mocno dlawiony silnik. Wystarczy kupic odpowiedni kit i mozna juz szalec :) .

ps3- nie ma osoby, ktora nie odwrocila by sie przy przygazowce ferrari:).


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-07-2005, 18:16   

1. Byly Tipo 16vt, ale dostepne to wiem ze we wloszech i reichu
jezdza po Polsze nieliczne egzemplarze

2. Zalezy jakiego panstwa ma byc stac na utrzymanie 8.32

3. W Delcie HF Integrale bylo kilka odmian 16vt, ale akurat tej konkretnie NIE bylo.

4. W Themie Siwego wszystko jest w skorze, co chyba w 8.32 bylo standartem, a jak widac w turbo nie.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-07-2005, 18:50   

[quote="Pele_Tipo"]
Cytat:
1. Byly Tipo 16vt, ale dostepne to wiem ze we wloszech i reichu
jezdza po Polsze nieliczne egzemplarze


Jezeli jezdza tam takie samochody, to znaczy ze maja silniki przekladane.
Jezeli byly by sprzedawane, to bylo by to odnotowane w ksiazkach serwisowych, a tego nie ma.

Cytat:
2. Zalezy jakiego panstwa ma byc stac na utrzymanie 8.32


8.32 była to limitowana seria paru tysiecy samochodow. Nie byly przeznaczone dla rzadu.
Rzadowe modele mialy inne priorytety.
W 8.32 bylo to zapewnienie najwiecej frajdy z jazdy kosztem np. mniejszego komfortu.
Widze ze nie znasz za dobrze silnikow ferrari i nie orientujesz sie w kosztach utrzymaniu tych samochodow.



Cytat:
3. W Delcie HF Integrale bylo kilka odmian 16vt, ale akurat tej konkretnie NIE bylo.


Pisze o standardowym 2.0 16vt, nie o zadnyn sedici, etc.
Akurat jest to ten sam silnik :) . Porownaj w serwisowce oba silniki, a bardzo sie zdziwisz :) .

Cytat:
4. W Themie Siwego wszystko jest w skorze, co chyba w 8.32 bylo standartem, a jak widac w turbo nie.


Ale jak widac mozna bylo kupic turbo, ktore mialo srodek taki sam jak w 8.32.
Nie tylko chodzi o skore, ale rowniez o liczniki, etc.

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2005, 00:15   

Cytat:
Jezeli jezdza tam takie samochody, to znaczy ze maja silniki przekladane.

zobacz jak bardzo jest ich duzo to sie przekonasz ze tak nie jest
Cytat:
W 8.32 bylo to zapewnienie najwiecej frajdy z jazdy kosztem np. mniejszego komfortu.
Widze ze nie znasz za dobrze silnikow ferrari i nie orientujesz sie w kosztach utrzymaniu tych samochodow.

chyba nie bardzo wiesz o czym piszesz
mowimy o porownaniu dwoch silnikow o podobnej mocy (16vt jest minimalnie szybsze)
1. koszty utrzymania dla niektorych przy tych kwotach nie sa istotne
2. jazda turbiakiem bardziej komfortowa od wolnossacej osemki?? smiech na sali
Cytat:
Pisze o standardowym 2.0 16vt, nie o zadnyn sedici, etc.
Akurat jest to ten sam silnik

odmian 16vt z koncernu Fiata bylo z kilkanascie, moce w cywilach wachaja sie od 165 do 215km...
nie da sie silnikow o roznych dolotach i doladowaniach okreslac jako "TEN SAM"
a tym bardziej uzyc pojecia "standartowy"... jesli byly jakies standartowe to te 185cio i 190konne

a pozatym co mam porownywac skoro w pierwszym poscie tego tematu WYRAZNIE NAPISALEM czym sie roznia

to tak jakbys wzial silniki 1.4i.e. oraz 1.4 gaznik i powiedzial ze pierwszy to jest TEN SAM co drugi, i zeby sobie zajrzec do serwisowki jak bardzo sa podobne... IMO BEZSENS
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2005, 00:30   

[quote="Pele_Tipo"]
Cytat:
Jezeli jezdza tam takie samochody, to znaczy ze maja silniki przekladane.

Cytat:
zobacz jak bardzo jest ich duzo to sie przekonasz ze tak nie jest


Jeszcze sie nie spotkałem:)

Cytat:
W 8.32 bylo to zapewnienie najwiecej frajdy z jazdy kosztem np. mniejszego komfortu.
Widze ze nie znasz za dobrze silnikow ferrari i nie orientujesz sie w kosztach utrzymaniu tych samochodow.

Cytat:
chyba nie bardzo wiesz o czym piszesz
mowimy o porownaniu dwoch silnikow o podobnej mocy (16vt jest minimalnie szybsze)


A teraz pytanie- dlaczego ten silnik ma taka mala moc?

Cytat:
1. koszty utrzymania dla niektorych przy tych kwotach nie sa istotne


Koszt zakupu to nie wszystko. Tak bylo jest i bedzie. Zamiast kupowac matiza mozesz kupic BMW 750. Podobnie kosztuja. A co pozniej?

Cytat:
2. jazda turbiakiem bardziej komfortowa od wolnossacej osemki?? smiech na sali


Poczytaj wiecej o 8.32 to moze wtedy zrozumiesz o czym pisalem.
Napewno ministrowi bardziej zalezy na tym, by wysuwal mu sie spoiler przy wyzszych predkosciach, auto podskakiwalo na dolkach- za to lepiej trzymalo sie na zakretach, a silnik by byl duzo głosniejszy, bo przeciez ma ferrari po maska. Idac ta droga, to ministrowie powinni jezdzic wylacznie ferrari. Co z tego ze silnik wyje, a oni wychodza z samochodu z połamanym kregosłupem. Przeciez ich na to stac...
Teraz zadam takie pytanie-> jezdziles taka thema, ze tak łatwo oceniasz Ja jezdzilem i wiem jak sie jezdzi, a nie gdybam. A sie jezdzi sie normalnie.


Cytat:
odmian 16vt z koncernu Fiata bylo z kilkanascie, moce w cywilach wachaja sie od 165 do 215km...
nie da sie silnikow o roznych dolotach i doladowaniach okreslac jako "TEN SAM"
a tym bardziej uzyc pojecia "standartowy"... jesli byly jakies standartowe to te 185cio i 190konne


Tyle ze 165 koni mialy 8v.
Porownaj silniki themy 16v z silnikami z lancii Delty HF integrale 16v.

Cytat:
a pozatym co mam porownywac skoro w pierwszym poscie tego tematu WYRAZNIE NAPISALEM czym sie roznia

to tak jakbys wzial silniki 1.4i.e. oraz 1.4 gaznik i powiedzial ze pierwszy to jest TEN SAM co drugi, i zeby sobie zajrzec do serwisowki jak bardzo sa podobne... IMO BEZSENS



Ło matko, ale nie denerwuj sie tak, bo i po co?
Chciales by napisac czy wszystko co napisales jest ok.
A teraz masz pretensje do całego świata?


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
siwy 
witamy nowego



Wiek: 49
Dołączył: 12 Maj 2005
Posty: 4
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2005, 07:26   lancia

Witam wszystkich nie ma co się tak zagłebiać te tematy jest jaka jest i juz sie jej nie zmieni
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2005, 12:27   

spokojnie...

chodzilo mi o to...
1. z jakiej paki tam niby siedziala T2
2. z jakiej paki niby jest ladowane 2 bary
3. co Thema Turbo ma miec wspolnego z 8.32 ??
(chodzi tu konkretnie o nawiazanie do rozmowy na spocie
sa to pytania do Siwego, jak caly ten temat)


Cytat:
Porownaj silniki themy 16v z silnikami z lancii Delty HF integrale 16v.

Prosze bardzo w Delcie siedzialy z 16v o mocach: 185, 200, 210 i 215

W Themie jedyny taki sam jest ten 185konny, a pozniej produkowano ten 205 konny TYLKO I WYLACZNIE w Themie w latach 92-94.

czy nadal uwazasz ze w Themie i Delcie byly TE SAME silniki ??

Cytat:
A teraz pytanie- dlaczego ten silnik ma taka mala moc?

bo nie jest stworzony dla sportowych osiagow tylko dla pieknego dzwieku i komfortu jazdy, zapewne plaski moment od najnizszych obrotow o takiej wartosci, jaki turbo ma w waskim zakresie...
Cytat:
Teraz zadam takie pytanie-> jezdziles taka thema, ze tak łatwo oceniasz Ja jezdzilem i wiem jak sie jezdzi, a nie gdybam. A sie jezdzi sie normalnie.

nie przypominam sobie konkretnie themy, za to mialem wiele okazji jako pasazer croma.
odnoszac sie do samych silnikow mialem okazje innymi 8cylindrowcami, oraz np. FC 16vt
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2005, 21:59   

Kamil i Piotrek zmieńcie ton swoich wypowiedzi bo wam przywalę po ostrzeżeniu.
Jak macie problem z Themą Siwego to się z nim umówcie na piwko w Radomiu i tam rozstrzygajcie swoje spory.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2005, 22:14   

[quote="Pele_Tipo"]spokojnie...

Cytat:
chodzilo mi o to...
1. z jakiej paki tam niby siedziala T2
2. z jakiej paki niby jest ladowane 2 bary
3. co Thema Turbo ma miec wspolnego z 8.32 ??
(chodzi tu konkretnie o nawiazanie do rozmowy na spocie
sa to pytania do Siwego, jak caly ten temat)


Coz, zobaczyłem ze dopiero poznajesz te samochody, to chcialem Tobie troszke pomoc wytlumaczyc pewne kwestie. Niestety teraz okazuje sie, ze wiesz najlepiej...


Cytat:
Porownaj silniki themy 16v z silnikami z lancii Delty HF integrale 16v.

Cytat:
Prosze bardzo w Delcie siedzialy z 16v o mocach: 185
,
TO byl 8v

Cytat:
200,

16v

Cytat:
210 i

Evo 1
Cytat:
215

Evo2

Cytat:
W Themie jedyny taki sam jest ten 185konny, a pozniej produkowano ten 205 konny TYLKO I WYLACZNIE w Themie w latach 92-94.


Jeden byl 8v, drugi 16v. Tak samo bylo w delcie integrale.

Cytat:
czy nadal uwazasz ze w Themie i Delcie byly TE SAME silniki ??


Ale co ja tam bede tłumaczył... wiesz lepiej.

Cytat:
A teraz pytanie- dlaczego ten silnik ma taka mala moc?

Cytat:
bo nie jest stworzony dla sportowych osiagow tylko dla pieknego dzwieku i komfortu jazdy, zapewne plaski moment od najnizszych obrotow o takiej wartosci, jaki turbo ma w waskim zakresie...


Thema ferrari jest zdławiona i to mocno. Reszta podzespolow nie byla wystarczajaco mocna by sportac takich mocom. MOzna kupic kit odblokowujacy i miec te 100 koni wiecej, bez zadnego uszczerbku na zywotnosci silnika.

pzdr.

[ Dodano: Pon 04 Lip, 2005 23:16 ]
Jarek38 napisał/a:
Kamil i Piotrek zmieńcie ton swoich wypowiedzi bo wam przywalę po ostrzeżeniu.
Jak macie problem z Themą Siwego to się z nim umówcie na piwko w Radomiu i tam rozstrzygajcie swoje spory.


Troszke przesadzasz, nadal ta rozmowa jest na kulturalnym poziomie.
Ale ja i tak daje sobie spokoj - nie bede przekonywał na siłę :) .


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-07-2005, 22:19   

Kamitchi napisał/a:
Troszke przesadzasz, nadal ta rozmowa jest na kulturalnym poziomie.



Bo ja dzisiaj wrażliwy jestem :P

Grafit i Jacacenty też dostali podobnego posta.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
siwy 
witamy nowego



Wiek: 49
Dołączył: 12 Maj 2005
Posty: 4
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-07-2005, 07:37   thema

To jak sie tak zagłebiacia w ten temat to poszukajcie sobie co to jest jeszcze viss w tych samochodach
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-07-2005, 08:13   

Panowie,

Dział Regionalny to nie miejsce na dyskusje o szczegółach technicznych samochodów zatem przenoszę ten temat do działu Nasze Auta.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-07-2005, 14:30   

Cytat:
Prosze bardzo w Delcie siedzialy z 16v o mocach: 185
,
TO byl 8v

ok ten jeden akurat 8v
Cytat:
Cytat:
200,

16v


Cytat:
210 i

Evo 1

Cytat:
215

Evo2

i zadnego z nich nie bylo w Themie

za to tego z Themy 16vt (205km) nie bylo w Delcie ani nigdzie indziej
Cytat:
Thema ferrari jest zdławiona i to mocno. Reszta podzespolow nie byla wystarczajaco mocna by sportac takich mocom. MOzna kupic kit odblokowujacy i miec te 100 koni wiecej, bez zadnego uszczerbku na zywotnosci silnika.

pzdr.

no wlasnie jest zdlawiona dlatego bo nie jest stworzona dla sportu tylko dla szefow i prezesikow
takie bylo jej rynkowe przeznaczenie, juz nie zaglebiajac sie w temat tego ze panstwo Wloskie bylo stac na takie auta
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2005, 13:06   Wg.moich danych silniki były nastepujace:

Tutaj znajduja sie screeny z silnikami ,mocami i innymi danymi.
     Moneta
 
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-08-2005, 21:21   

nie ma tam wszystkich silnikow
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load