Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
POMOCY duże spalanie LPG
Autor Wiadomość
grubyy 



Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-08-2014, 12:00   POMOCY duże spalanie LPG

Witam wszystkich, mam pytanie co zrobić żeby TIPEK mniej palił. I od czego zależy średnie spalanie, a mianowicie, jeżdżę cały czas tak samo (delikatnie) a spalanie wacha się między 13.5 a 17 :sciana: ??? POMOCY
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-08-2014, 06:21   

Witam . Najlepiej podłączyć się pod kompa i sprawdzić parametry , może być wiele rzeczy np. termostat , czujnik płynu , CPP , a spalanie naprawdę duże , może być też uszkodzony (zalepione dysze i membrana) parownik
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 09-08-2014, 08:15   

Dokładnie, jedź do gaziarza i zobacz. To nie duże pieniądze taka regulacja a będziesz wiedział :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
grubyy 



Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-08-2014, 19:45   

a tak przy okazji zapytam, te szlaufiki z podciśnienia (co idą m.in. do digiplex-a mają coś wspólnego ze spalaniem)? no i oczywiście z nerwów zapomniałem dodać małego szczegółu, a może być Wam bardzo potrzebny żeby mi pomóc... przy jednym tankowaniu spali 13.5 (minimalnie) przy drugim 15 a przy kolejnym 17...za każdym razem inaczej.... Pozdrawiam. :)
_________________
GRUBY ;D
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r.
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-08-2014, 20:20   

tak , te szlaufiki są bardzo ważne i ważne żeby były szczelne jak są nieszczelne masz niepoprawny kąt wyprzedzenia zapłonu , a co za tym idzie ? złe spalanie - ważny też jest króciec przy digiplexie i szczelność zaworka podciśnienia w servo
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-08-2014, 21:35   

tak w ogóle to napisał byś jaką masz tą instalacje.
co ci mają doradzić jak nie wiedzą co masz...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
grubyy 



Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-08-2014, 22:15   

pit14 dzięki bardzo, czyli trzeba je wymienić bo połowa podziurawiona a części nie ma...
konikks co masz na myśli jaką mam instalacje, jak byś mógł bardziej szczegółowo bo dopiero rozpoczynam przygodę ze światem mechaniki :) proszę o wyrozumiałość :lalala:
_________________
GRUBY ;D
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r.
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2014, 08:57   

to tym bardziej jedź do gazownika.
której generacji instalacja, jaka firma no i jaki silnik masz w swoim bolidzie.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
grubyy 



Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2014, 10:04   

a co niezła cholera sie go czepiła?
wydaje mi się że to 1 generacja, na gaźniku, przełączynik benzyna-gaz manualny (albo mogę odpalić na gazie albo na benzynie). co do firmy to:
parownik i zawór odcinający - LOVATO
zawór zespolony i wlew - TOMASETTO
układ sterujący - STAG
silnik 1.6 82KM. 89r.
_________________
GRUBY ;D
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r.
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 10-08-2014, 12:41   

grubyy, koszt takiego badania to jakieś 30 zł i w tym regulacja i badanie poziomu spalin itd więc nie czekaj tylko jedź. Może być tak że za dużą dawkę masz, może być tak że reduktor sie kończy, itd wszystko może być. ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
grubyy 



Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2014, 14:28   

no mam w planach to uczynić po niedzieli. dawke gazu mam na 1.5 obrotu na tym szlaufie pod maską od dawki
_________________
GRUBY ;D
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r.
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2014, 14:49   

jak chcesz się sam bawić to jest na forum opis regeneracji i czyszczenia parownika. do tego wymiana filtrów a na koniec i tak regulacja u gazownika
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
grubyy 



Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2014, 15:32   

no to wtedy może by taniej wyszło...bo w dzisiejszych czasach to mądrzy "gaziarze" chcieli by brać kase nawet za każde słowo...to może jak sam sie pobawie i tylko skocze na regulacje było by lepiej ? jak myślicie?
_________________
GRUBY ;D
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r.
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2014, 16:13   

W I i II generacji gaziarz za wiele nie uczyni co do regeneracji parownika to nieopłacalne , często przychodzą z internetu zestawy naprawcze niekompletne , u gaziarza zestaw to w granicach 100 a nowy parownik kosztuje 200 . Rozbierałem swój i myłem ( kiedyś) ale kupiłem nowy firma to Q2 - oni mają tanie parowniki lovato . Reasumując - zrób najpierw porządek z wężykami podciśnienia , a następnie (jak nie pomoże ) możesz zmienić parownik jeszcze pytanie ? ile pali benzyny ? sterownik stag - to już będzie II generacja - przed mixerem masz pewnie silniczek krokowy + śruba , pasowało by też wykręcić silniczek i przeczyścić zawór zamykający , ale nie kręć śrubą !
     assistance   Moneta
 
 skype
 
grubyy 



Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-08-2014, 14:54   

ok, tak uczynię. ale przy rozbieraniu parownika zakręcić zawór (dopływ gazu do obiegu) w butli? wężyki podciśnienia założone nowe, samochód przestał szarpać i płynnie chodzić (wcześniej miał lekkie fazy). powiem Ci kolego że z benzyną to nie wiem dokładnie, bo na benzynie nie jeżdżę, ponieważ membrama przy gaźniku walnęła i cieknie benzyna na silnik. a właśnie, tak przy okazji, czy możliwe jest to żeby ciągną benzynę i gaz jednocześnie? bo jak raz wlałem troche benzyny to takie miałem odczucie, i czuć było benzynę pomimo że jezdziłem na gazie.

** Dodano: 11-08-2014, 15:55 **
*membrana dodatkowego wstrzyku paliwa (z lewej strony gaźnika patrząc na silnik)
_________________
GRUBY ;D
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r.
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-08-2014, 20:02   

nie potrzeba zakręcać , bo masz 2 elektrozawory . 1 w butli 2 przy filtrze , ale wskazane bo mogą nie trzymać i tak się zdarza . Stag powinien odciąć Ci paliwo , w gaźnikowcach jest chyba elektrozawór benzyny i może przepuszcza , co do membrany w gaźniku to kup zestaw naprawczy http://www.wszystko.pl/pr...pona,5938,73891 i napraw go , co do parownika to nie baw się w mycie go http://q2autogaz.pl/reduk...ovato-p-20.html tu masz za dobrą cenę , naprawdę jak rozbierzesz to się za głowę złapiesz ja 4 godziny myłem nitrem i benzyną , a w zakamarkach i tak zostało
     assistance   Moneta
 
 skype
 
grubyy 



Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-08-2014, 11:37   

http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0017746.jpg
znalazłem niedawno takie cuś na parowniku, jakaś dziurka. powiedzcie mi przyjaciele o co z nią chodzi?

** Dodano: 12-08-2014, 12:38 **
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0017745.jpg
_________________
GRUBY ;D
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r.
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-08-2014, 19:38   

grubyy, tak ma być.To jest odpowietrzenie membrany aby nie stawiała oporu.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
grubyy 



Wiek: 29
Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-08-2014, 20:17   

ufff...kamień z serca, myślałem że trzeba będzie natychmiast reanimować. Dzięki wielkie.
_________________
GRUBY ;D
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load