|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Prosze o pomoc opinie i rady odnośnie FILTRA STOŻKOWEGO POW. |
Autor |
Wiadomość |
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-01-2006, 17:08 Prosze o pomoc opinie i rady odnośnie FILTRA STOŻKOWEGO POW.
|
|
|
Sprawa wyglada nastepujaco moja obudowa filtra powietrza (tempra 1.6 gaznik) jest w kawalkach juz jej nie uratuje niestety.Wpadlem na pomysl zalozenia filtra stożkowego do mojego autka.I Tu moje pytanie: czytalem o tym ze sa lepsze od zwyklych itd ale chce opini od uzytkownikow ktorzy maja takie filtry u siebie.I najwazniejesze !!!
Czy zamontowanie filtra stozkowego moze negatywnie wplynac na prace silnika na lpg ?????? prosze o wasze opinie i komentarze ;] |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2006, 20:37
|
|
|
Nie mam ale się wypowiem.
Generalnie fitry stożkowe żeby działały wymagają nadmuchu powietrza co może mieć negatywny wpływ na działanie instalki szczególnie I generacji.
Ale jeszcze ważniejsze jest aby taki filtr był odizolowany od ciepłego powietrza dzięki temu przynajmniej osiągi się nie pogorszą, w tipo z tym nie ma problemu można go umieścić w miejscu po seryjnej obudowie.
Filtry te mają mniejsze opory powietrza ale gorzej filtrują i są głośniejsze, coś za coś.
Jak się zamontuje z głowa to w zauważalny sposób nie powinny pogorszyć funkconalności w stosunku do rozwiązania seryjnego. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-01-2006, 20:49
|
|
|
dziki za informacje i czekam na kolejne od innych uzytkownikow |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-01-2006, 21:30
|
|
|
Też miałem kiedyś problem z obudową filtra no i skończyło się na montażu stożka (K&N).
Generalnie jestem z niego zadowolony; ważne, aby podczas montażu i eksploatacji zwrócić uwagę na kilka spraw:
- montaż - najlepiej jak najdalej od silnika - mam tu na myśli ciepłe powietrze. U mnie jest w miejscu oryginalnej obudowy - od silnika odgradza go podłużnica.
- montaż - nie za nisko aby filtr nie "łapał syfów" z drogi bo nie nadążysz go czyścić.
- montaż - jak najmniej "zakrętów" na rurze łączącej filtr z silnikiem; lepsze jedno większe zagięcie rury niż kilka mniejszych. Najlepsze rozwiązanie to zakupić taki "rękaw" - nie pamiętam fachowej nazwy (Raku ma to u siebie w aucie)
- eksploatacja - systematyczne czyszczenie filtra i smarowanie. Co do czyszczenia to wystarczy sprężone powietrze; do smarowania zaś służy specjalny olej, który bez problemu kupisz np w Norauto czy podobnych sklepach.
Słyszałem, że nie jest zalecane stosowanie filtra stożkowego w autach wyposażonych w instalację LPG. Tu może powinien wypowiedzieć się ktoś inny. Ja LPG nie mam i nie chcę mieć... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-01-2006, 22:37
|
|
|
wlasnie tez planuje umiejscowic stozek w miejscu starej obudowy filtra ;] tam bedzie zimne powietrze bo taj piszesz to miejsce oddzielone jest podluznica ;] czekam na opinie kogos kto ma stozek i LPG ;] |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-01-2006, 08:34
|
|
|
A, jeszcze jedno: nie jest zalecane stosowanie stożka przy temperaturach poniżej -15 gdyż do silnika dociera zbyt zimne powietrze co podobno ma nie najlepszy wpływ na jego pracę.
To tak na marginesie... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
RaQ
Wiek: 65 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 91 Skąd: \/\//\\/\//\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-01-2006, 23:00
|
|
|
Nic dodać, nic ująć - to co pisze Radke , to wszystko w tym temacie...
A tak w ogóle, to skorzystaj z opcji "szukaj" - temat był już wałkowany...
... podpowiem - trochę jest w dziale"własne przeróbki" - chyba 2 str., a zdjęcia naszego dolotu w relacji ze spotkania Warszawsko-Łódzkiego... miłego szukania |
_________________ *Tempra 1.6 - domowy dupowóz...
*TempRa 2.0 8v - reaktywacja...
*Tipo HFTurbo - by Raku...
*Saab 9-3 SC 1.9 TiD stg I -186KM/392Nm - mój dupowóz... |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-01-2006, 17:42
|
|
|
krotki komentarz:
Na LPG podstawowa sprawa jest gasniecie na luzie przy predkosci... jesli nadmuch bedzie odpowiedni do jazdy na biegu, to przy wyrzuceniu na luz powiezej np. 40kmh bedzie gasl.
2. nie zmieniac pojemnosci dolotu
3. zachowujac punkt 2. i wydluzajac ale zwezajac dolot => silnik zyska na dole a straci na gorze i analogicznie odwrotnie, jednak chodzi o to by zachowac to tak jak jest w serii, bo efekty to to przynosi zmieniajac takze wydech oraz kolektory...
bez tego np wiecej zabierze gory niz doda na dole
a no i jako kolejny dodam ze temat byl walkowany |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|