Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prosze o pomoc opinie i rady odnośnie FILTRA STOŻKOWEGO POW.
Autor Wiadomość
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-01-2006, 17:08   Prosze o pomoc opinie i rady odnośnie FILTRA STOŻKOWEGO POW.

Sprawa wyglada nastepujaco moja obudowa filtra powietrza (tempra 1.6 gaznik) jest w kawalkach juz jej nie uratuje niestety.Wpadlem na pomysl zalozenia filtra stożkowego do mojego autka.I Tu moje pytanie: czytalem o tym ze sa lepsze od zwyklych itd ale chce opini od uzytkownikow ktorzy maja takie filtry u siebie.I najwazniejesze !!!
Czy zamontowanie filtra stozkowego moze negatywnie wplynac na prace silnika na lpg ?????? prosze o wasze opinie i komentarze ;]
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-01-2006, 20:37   

Nie mam ale się wypowiem.
Generalnie fitry stożkowe żeby działały wymagają nadmuchu powietrza co może mieć negatywny wpływ na działanie instalki szczególnie I generacji.
Ale jeszcze ważniejsze jest aby taki filtr był odizolowany od ciepłego powietrza dzięki temu przynajmniej osiągi się nie pogorszą, w tipo z tym nie ma problemu można go umieścić w miejscu po seryjnej obudowie.
Filtry te mają mniejsze opory powietrza ale gorzej filtrują i są głośniejsze, coś za coś.
Jak się zamontuje z głowa to w zauważalny sposób nie powinny pogorszyć funkconalności w stosunku do rozwiązania seryjnego.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-01-2006, 20:49   

dziki za informacje i czekam na kolejne od innych uzytkownikow
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-01-2006, 21:30   

Też miałem kiedyś problem z obudową filtra no i skończyło się na montażu stożka (K&N).
Generalnie jestem z niego zadowolony; ważne, aby podczas montażu i eksploatacji zwrócić uwagę na kilka spraw:
- montaż - najlepiej jak najdalej od silnika - mam tu na myśli ciepłe powietrze. U mnie jest w miejscu oryginalnej obudowy - od silnika odgradza go podłużnica.
- montaż - nie za nisko aby filtr nie "łapał syfów" z drogi bo nie nadążysz go czyścić.
- montaż - jak najmniej "zakrętów" na rurze łączącej filtr z silnikiem; lepsze jedno większe zagięcie rury niż kilka mniejszych. Najlepsze rozwiązanie to zakupić taki "rękaw" - nie pamiętam fachowej nazwy (Raku ma to u siebie w aucie)
- eksploatacja - systematyczne czyszczenie filtra i smarowanie. Co do czyszczenia to wystarczy sprężone powietrze; do smarowania zaś służy specjalny olej, który bez problemu kupisz np w Norauto czy podobnych sklepach.

Słyszałem, że nie jest zalecane stosowanie filtra stożkowego w autach wyposażonych w instalację LPG. Tu może powinien wypowiedzieć się ktoś inny. Ja LPG nie mam i nie chcę mieć...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-01-2006, 22:37   

wlasnie tez planuje umiejscowic stozek w miejscu starej obudowy filtra ;] tam bedzie zimne powietrze bo taj piszesz to miejsce oddzielone jest podluznica ;] czekam na opinie kogos kto ma stozek i LPG ;]
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-01-2006, 08:34   

A, jeszcze jedno: nie jest zalecane stosowanie stożka przy temperaturach poniżej -15 gdyż do silnika dociera zbyt zimne powietrze co podobno ma nie najlepszy wpływ na jego pracę.

To tak na marginesie...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
RaQ 



Wiek: 65
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 91
Skąd: \/\//\\/\//\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-01-2006, 23:00   

Nic dodać, nic ująć - to co pisze Radke , to wszystko w tym temacie...

A tak w ogóle, to skorzystaj z opcji "szukaj" - temat był już wałkowany...
... podpowiem - trochę jest w dziale"własne przeróbki" - chyba 2 str., a zdjęcia naszego dolotu w relacji ze spotkania Warszawsko-Łódzkiego... miłego szukania :twisted:
_________________
*Tempra 1.6 - domowy dupowóz...
*TempRa 2.0 8v - reaktywacja...
*Tipo HFTurbo - by Raku...
*Saab 9-3 SC 1.9 TiD stg I -186KM/392Nm :D - mój dupowóz...
     Moneta
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2006, 17:42   

krotki komentarz:
Na LPG podstawowa sprawa jest gasniecie na luzie przy predkosci... jesli nadmuch bedzie odpowiedni do jazdy na biegu, to przy wyrzuceniu na luz powiezej np. 40kmh bedzie gasl.

2. nie zmieniac pojemnosci dolotu

3. zachowujac punkt 2. i wydluzajac ale zwezajac dolot => silnik zyska na dole a straci na gorze i analogicznie odwrotnie, jednak chodzi o to by zachowac to tak jak jest w serii, bo efekty to to przynosi zmieniajac takze wydech oraz kolektory...
bez tego np wiecej zabierze gory niz doda na dole

a no i jako kolejny dodam ze temat byl walkowany :roll:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load