co to może być?? |
Autor |
Wiadomość |
bmpeter
witamy nowego
Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 8 Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 14:45 co to może być??
|
|
|
mam taki problemik w tipku 1,4 ´93. Zawsze jest tak że jak auto odpale to dusi się po przejechaniu 200m i potem już normalnie jedzie. No i czasem jak zimny to zaraz po odpaleniu zanim się rozgrzeje to gaśnie na wolnych obrotach i pracuje na nich nierównomiernie. O co chodzi??
dzieki za pomoc
pozdrawiam |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 15:20
|
|
|
Witam też bym chciał wiedzieć bo mam podobnie, powiem tylko że czujnik temp powietrza i wody odpada. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 23:31
|
|
|
A jakie macie świece w swoich Tipkach? Podobno przy świecach NGK to normalne (ja tak mam). |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 23:39
|
|
|
Witam !
Przyczyna moga byc kable WS. Swiece NGK mam przykre doswiadczenia w temprze ale nei takie by silnik gasl. Wykrec swiece zobacz jak wygladaja. Silnik dusi sie czyli dokladniej ?? Czy auto lubi szarpnac mocniej wtedy ? |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 23:46
|
|
|
marcinwodnik napisał/a: | Witam !
Przyczyna moga byc kable WS. Swiece NGK mam przykre doswiadczenia w temprze ale nei takie by silnik gasl. Wykrec swiece zobacz jak wygladaja. Silnik dusi sie czyli dokladniej ?? Czy auto lubi szarpnac mocniej wtedy ? | Też bym w to celował. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 23:48
|
|
|
Acha jeszcze jedno dokladnie 200m czy np. 15 sekund pracy silnika? niepalacy gar obajwia sie tak najczesciej::
silnik sobie dyla na 900 rpm dodajesz gazu przechodzi przez 1000 rpm zacznie charakterystycznie trzasc sie auto chwile i przestanie, bena bedzie wydmuchiwana przez wydech z tyl auta. ale obstawiam kable WS, ...daj znac czy cos pomogly te uwagi |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 10:56
|
|
|
W moim mobilu wygląda to tak: odpalam silnik (chodzi nawet dobrze) wbijam wsteczny i wtedy jak chcę ruszyć to silnik zaczyna się mulić i czasem zgaśnie, jak nie zgaśnie to pracuje na ok 600 obr. lekko trzęsię - dodam gazu ustępuje. Natomiast przy rozgrzanym silniku czasami nie mogę odpalić -kręcę kręcę i nic (dodam gazu zapali)
Posiadam świece NGK i przewody WN Janmor (całość ma przebieg 15 tyś km) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 11:15
|
|
|
Tez tak mam! jak silnik ma ok 70st.C to po wciśnięciu ssania na luzie, albo podczas hamowania gaśnie. Kable WN mam jakieś 3 tygodnie (KAGER) (na starych też tak było[były jeszcze oryginalne] ) ale mam już z dwa lata świece NGK i teraz zastanawiam sie czy to ich wina... Jak samochód sie rozgrzeje na dobre to nie gaśnie i co zrobić?
Przecież nie bede podnosił obrotów zeby przez pierwsze 10 min. mi samochód nie gasł...
A ssania też nie bede trzymal do 90stC
Jesli kupic nowe świeczki to jakie?
w zaprzyjaźnionym sklepie mają Iskry, NGK i Bosche czy wybrać te ostatnie? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 11:26
|
|
|
MiKuS napisał/a: |
w zaprzyjaźnionym sklepie mają Iskry, NGK i Bosche czy wybrać te ostatnie? |
Do tego silnika polecam Bosche Yttrium |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
bmpeter
witamy nowego
Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 8 Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 12:11
|
|
|
marcinwodnik napisał/a: | Acha jeszcze jedno dokladnie 200m czy np. 15 sekund pracy silnika? niepalacy gar obajwia sie tak najczesciej::
silnik sobie dyla na 900 rpm dodajesz gazu przechodzi przez 1000 rpm zacznie charakterystycznie trzasc sie auto chwile i przestanie, bena bedzie wydmuchiwana przez wydech z tyl auta. ale obstawiam kable WS, ...daj znac czy cos pomogly te uwagi |
czy jest to 200m czy 15sek to musze to sprawdzic ale to raczej bywa różnie, czasem silnik po odpaleniu chodzi ok i po przejechaniu jakiegos odcinka dusi sie (szarpie) 5sekund i łapie obroty i już nornalnie. A czasem po odpaleniu na jałowym nierównomiernie chodzi i gaśnie a potem normalnie hehehe sprawa jest skomplikowana a jakie tam są swiece to sprawdze i napisze (a poza tym coś za dużo żre paliwka ) |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 12:22
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | Do tego silnika polecam Bosche Yttrium |
A ile kosztuje kpl. takowych? bo wydaje mi się (obym się mylił) że te świece są bardzo drogie... Czy to tylko te 'wyczynowe" modele yttrium są takie drogie, a normalne są tańsze..? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
bmpeter
witamy nowego
Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 8 Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 12:36
|
|
|
YaSIu napisał/a: | A jakie macie świece w swoich Tipkach? Podobno przy świecach NGK to normalne (ja tak mam). |
świece są chyba jakieś zwykłe iskry, ale ojciec zmienił je z bosch super plus i na bosch'ach było to samo |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 14:19
|
|
|
Witam !
Tomilee sprzwdz czy to nie jest wina elektrozaworu...lub np. filter powietrza brudny zawalony wilgocia. Klopoty z uruchomieniem cieplego silnika to moga byc swiece..ale takze motor moze sie zalewac. Czy masz sprawny czujnik temp. powietrza jak temp czynnika chlodzacego ?? klopot z odpaleniem to racze jsie bedzie zalewal jak i te 600 rpm.. musisz posprawdzac czujniki i ten elektrozawor nie zacinal ci sie nigdy ???
Co do swiec..powinny byc wkrecone takie jak napisal producent czyli pewnei champion. Na iskrach tez powinien chodzic dobrze nie mzona wszytskiego zwalac tylko na swiece zaplonowe i oslawione kable WS. Bo zaczniemy wszyscy mozwic jak wielcy fachowcy gazownicy:) moze modul zaplonowy siada?? Duze zuzycie paliwa to moga byc przytkane filtry, lejace wtryski,sonda lambda..map sensor, czujniki IAT,ECT.
Jak silnik tak szarpie raz chodzi raz nie proponuje sprawdzic czujnik polozenia walu. Moze masz przetarte gdzies przewody i dostaje 'mase' na nie ??
eh ale sie rozpisalem..a taka super pogoda |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 14:51
|
|
|
Czujnik temp powietrza i płynu chłodzącego mam wymieniony, pompa paliwa sprawdzona (daje ok 7-8 bar i trzyma ponad godzinę ok 5 barów) Zostaje mi map sensor, CPW i sonda lambda. a może silnik krokowy i potencjometr od przepustnicy (mam jakiś nie oryginalny - nie wiem jaki powinien być oryginal) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 15:17
|
|
|
MiKuS napisał/a: |
A ile kosztuje kpl. takowych? bo wydaje mi się (obym się mylił) że te świece są bardzo drogie... Czy to tylko te 'wyczynowe" modele yttrium są takie drogie, a normalne są tańsze..? |
To są pośrednie świece między "zwykłymi", a czteroelektrodowymi. Czterdzieści kilka zł komplet. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2006, 16:38
|
|
|
hmmm... chyba miałem podobne objawy przy temp<-5. Silnik po zapaleniu chodził sekundę po czym gasł. Gdy odpaliłem go drugi raz - wszystko było OK. Powodowało to bardzo duże problemy przy zapalaniu samochodu przy temperaturze <-15st.
Nie udało mi się znaleźć przyczyny takiego zachowania. Kable WN i świece (champion) miałem nowe. |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-05-2006, 19:19
|
|
|
Ja wczoraj wykreciłem wszystkie świece i okazało się że jedna świeca miała nagar pierwszy raz odkąd jeżdze Temperką spotkałem sie z czymś takim, ciekawe co było powodem , po oczyszczeniu świec silnik pracuje równiutko
Świece są firmy Iskra |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2006, 00:24
|
|
|
nio,jak miala nagar to silniczek zaczyna palic olej!!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-05-2006, 08:44
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie!
Moze troche dziwnie zabrzmi, ale nigdy osobiście nie wkrecałem swiec.:
Jak sie wkreca świece? Mam specjalny klucz, ale nie pytam, w która stronę sie odkręca:) tylko chodzi mi o to, czy nowa świece wkreca sie do oporu czy musi ona być w jakiejs pozycji? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2006, 10:37
|
|
|
Świece wkręcasz tak jak śrube,do oporu tylko z umiarem bo kto to później odkręci.A jeżeli wkręcasz nową świece to trzeba ją troche mocniej dociągnąć,bo musi się wyłożyć metalowa podkładka świecy.No i sprawdź odstęp elektrod. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
bmpeter
witamy nowego
Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 8 Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-05-2006, 11:40 dodam cos jeszcze...
|
|
|
cały czas świeci mi się ładowanie i w momencie kiedy np. na wolnych obrotach chodzi nierówno to wtedy wskaźnik mruga równo z obrotami, i jeszcze ten wskaźnik od jazdy ekonomicznej też skacze w te i w te strone |
|
|
|
|
ManiekPIM
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 120 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2006, 17:27
|
|
|
Witam, miałem podobny problem z nierówną pracą na rozgrzanym silniku. Mechanik doradzil abym odpiął na jakieś pół godziny kleme (-) od akumulatora. Podobno ustawienia kompa wracaja do fabrycznych. O dziwo zabieg ten pomógł, zrobiłem 30 kilosów i jest git. Ale to sprawdze dokladnie jutro bo wybieram sie w dłuższa trase. Pozdrawiam |
_________________ W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy . |
|
|
|
|
|