|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wyciek płynu chłodzącego ze zbiornika, uszczelka?????? |
Autor |
Wiadomość |
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:09 Wyciek płynu chłodzącego ze zbiornika, uszczelka??????
|
|
|
Witam, mam taki problem (może sie powtarzam ale nie znalazłem we wcześniejszych postach rozwiązania). Otóż po pierwsze nie załacza mi sie wiatrak. Wymieniłem termostat ale dalej to samo, wywala mi płyn ze zbiornika chłodnicy jak dojdzie do dużej temperatury. Znajomy twierdzi ze wina uszczelki pod głowicą. Może to czujnik temperatury przy chłodnicy? Ale skoro pokazuje na wskaźniku że temperatura rośnie to chyba czujnik jest dobry...Proszę o pomoc. Samochód Tipo 1.4 |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:29
|
|
|
gangster_man, w Tipo (przynajmniej Tipo 1.4ie) są 2 (a nawet 3) czujniki. Jeden (ten w bloku silnika naprzeciw chłodnicy) odpowiada za wskaźnik na desce a drugi (ten w chłodnicy) za wentylator więc jak ci sie nie załącza wentylator to sprawdź ten drugi czujnik (3 za odczyty dla komputera). Podepnij wentylator na krótko i zobacz czy w ogóle działa. Uszczelka pod głowicą to ostateczne rozwiązanie. Najpierw sprawdź pozostałe rzeczy. Może korek ma zablokowane odpowietrzenie i robi się w nim za duże ciśnienie. Rozbierz korek od wlewu płynu i przeczyść go w środku. Może sprężynka się zapiekła. Na razie tyle. Jak to zrobisz to pomyślimy co dalej jak nie ruszy.
** Dodano: 19-01-2009, 21:32 **
napisz czy gaźnik czy wtrysk |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:36
|
|
|
gaźnik - to po pierwsze, po drugie wentylator na krotko działa... korek od zbiornika dobry bo właśnie płyn wylatuje przez jego odpowietrzenie, takie 2 dziurki.... |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:44
|
|
|
gangster_man, a nie ubywa ci innego płynu? (np. oleju)
jeśli wentylator działa to czujnik w chłodnicy do wymiany.
co do wycieku to prawdopodobnie tak jak kolega ci poradził-uszczelka bo może mieć przedmuchy ale powiedz jak tam z mocą autka-nie słabnie ci jak się rozgrzeje? |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:45
|
|
|
a jak zapalisz samochód to zaczyna ci rosnąć ciśnienie w układzie chłodzenia od razu na zimnym czy dopiero jak się zagrzeje?? bo jak od razu to na 99% uszczelka pod głowicą. |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:47
|
|
|
a jak się rozgrzeje to blok popękał i podczas ogrzewania metal się kurczy i przecieka
normalnie chyba sie upije tak się naprodukowałem ale na 5 % zgodzę się z tym co napisałem.
** Dodano: 19-01-2009, 21:50 **
chyba metal się wydłuża podczas ogrzewania ale juz nie jestem niczego pewny |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:53
|
|
|
Moze byc jeszcze niedrożna chlodnica....wtedy plyn nie pojdzie dolnym grubym wezem, nie wroci w silnik....pompa ciagle bedzie pompowala, wytworzy sie cisnienie i najlatwiej do "wywalenia" cieczy poza uklad jest wlasnie przez korek....
** Dodano: 19-01-2009, 21:55 **
poul1987 napisał/a: | a jak zapalisz samochód to zaczyna ci rosnąć ciśnienie w układzie chłodzenia od razu na zimnym czy dopiero jak się zagrzeje?? bo jak od razu to na 99% uszczelka pod głowicą. |
Tez sluszna uwaga.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:55
|
|
|
Scure79 - auto nie słabnie...
poul1987 - jak sie bedzie nagrzewał to bedzie rosło |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:58
|
|
|
gangster_man, ale poul1987 pytał czy od razu ci rośnie czy dopiero jak pochodzi troszkę i się nagrzewa
ps. Zmień miasto w profilu bo jakiś nadgorliwy MOD da ci ostrzeżenie |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-01-2009, 22:00
|
|
|
dopiero jak pochodzi...
** Dodano: 20-01-2009, 16:27 **
wentylator juz działa po zmianie czujnika, włącza sie jak jest ok. 110 stopni na zegarze. Natomiast wyjąlem nagrzewnice zeby sprawdzić w jakim jest stanie, i po przykręceniu spowrotem leci mi płyn stamtąd... tam przy przykręcaniu narzewinicy jest taka kopułka czarna i tam jest taki mały drązek co się kręci. Jeśli sie rusza nim to płyn wycieka bardziej lub mniej lecz nie moge ustawić zeby wcale nie leciał....
** Dodano: 20-01-2009, 18:56 **
coraz lepiej... wsadziłem nagrzewnice spowrotem (musiałem założyć uszczelke) i teraz juz nic nie leci, cieplutkie powietrze jedynie ale czy ciche bulgotanie w węzach idących do nagrzewnicy jest normalne? |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-01-2009, 17:22
|
|
|
gangster_man napisał/a: |
coraz lepiej... wsadziłem nagrzewnice spowrotem (musiałem założyć uszczelke) i teraz juz nic nie leci, cieplutkie powietrze jedynie ale czy ciche bulgotanie w węzach idących do nagrzewnicy jest normalne? |
wydaje mi sie że chyba tak, ale to oznaka zapowietrzonego układu chłodzenia, a jak CI wywala plyn po rozgrzaniu silnika to prawdopodobnie może być uszkodzona głowica,albo popękana między gniazdami zaworów, albo przy prowadnicach zaworowych.A że sie tak zapytam czy nie przegrzał Ci sie ostatnio samochód?? bo to głównie dla tego padają uszczelki pod jak i sama głowica sie uszkadza.ja dzisiaj skończyłem właśnie taki zabieg wymiany uszczelki pod głowicą |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-01-2009, 18:25
|
|
|
teraz juz nie wywala mi płynu... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|