Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek płynu chłodzącego ze zbiornika, uszczelka??????
Autor Wiadomość
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-01-2009, 21:09   Wyciek płynu chłodzącego ze zbiornika, uszczelka??????

Witam, mam taki problem (może sie powtarzam ale nie znalazłem we wcześniejszych postach rozwiązania). Otóż po pierwsze nie załacza mi sie wiatrak. Wymieniłem termostat ale dalej to samo, wywala mi płyn ze zbiornika chłodnicy jak dojdzie do dużej temperatury. Znajomy twierdzi ze wina uszczelki pod głowicą. Może to czujnik temperatury przy chłodnicy? Ale skoro pokazuje na wskaźniku że temperatura rośnie to chyba czujnik jest dobry...Proszę o pomoc. Samochód Tipo 1.4
  
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-01-2009, 21:29   

gangster_man, w Tipo (przynajmniej Tipo 1.4ie) są 2 (a nawet 3) czujniki. Jeden (ten w bloku silnika naprzeciw chłodnicy) odpowiada za wskaźnik na desce a drugi (ten w chłodnicy) za wentylator więc jak ci sie nie załącza wentylator to sprawdź ten drugi czujnik (3 za odczyty dla komputera). Podepnij wentylator na krótko i zobacz czy w ogóle działa. Uszczelka pod głowicą to ostateczne rozwiązanie. Najpierw sprawdź pozostałe rzeczy. Może korek ma zablokowane odpowietrzenie i robi się w nim za duże ciśnienie. Rozbierz korek od wlewu płynu i przeczyść go w środku. Może sprężynka się zapiekła. Na razie tyle. Jak to zrobisz to pomyślimy co dalej jak nie ruszy.

** Dodano: 19-01-2009, 21:32 **
napisz czy gaźnik czy wtrysk
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-01-2009, 21:36   

gaźnik - to po pierwsze, po drugie wentylator na krotko działa... korek od zbiornika dobry bo właśnie płyn wylatuje przez jego odpowietrzenie, takie 2 dziurki....
  
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-01-2009, 21:44   

gangster_man, a nie ubywa ci innego płynu? (np. oleju)

jeśli wentylator działa to czujnik w chłodnicy do wymiany.

co do wycieku to prawdopodobnie tak jak kolega ci poradził-uszczelka bo może mieć przedmuchy ale powiedz jak tam z mocą autka-nie słabnie ci jak się rozgrzeje?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-01-2009, 21:45   

a jak zapalisz samochód to zaczyna ci rosnąć ciśnienie w układzie chłodzenia od razu na zimnym czy dopiero jak się zagrzeje?? bo jak od razu to na 99% uszczelka pod głowicą.
  
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-01-2009, 21:47   

a jak się rozgrzeje to blok popękał :lol: i podczas ogrzewania metal się kurczy i przecieka :lol:

normalnie chyba sie upije tak się naprodukowałem ale na 5 % zgodzę się z tym co napisałem.

** Dodano: 19-01-2009, 21:50 **
chyba metal się wydłuża podczas ogrzewania ale juz nie jestem niczego pewny :lol:
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-01-2009, 21:53   

Moze byc jeszcze niedrożna chlodnica....wtedy plyn nie pojdzie dolnym grubym wezem, nie wroci w silnik....pompa ciagle bedzie pompowala, wytworzy sie cisnienie i najlatwiej do "wywalenia" cieczy poza uklad jest wlasnie przez korek....

** Dodano: 19-01-2009, 21:55 **
poul1987 napisał/a:
a jak zapalisz samochód to zaczyna ci rosnąć ciśnienie w układzie chłodzenia od razu na zimnym czy dopiero jak się zagrzeje?? bo jak od razu to na 99% uszczelka pod głowicą.

Tez sluszna uwaga....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-01-2009, 21:55   

Scure79 - auto nie słabnie...
poul1987 - jak sie bedzie nagrzewał to bedzie rosło
  
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-01-2009, 21:58   

gangster_man, ale poul1987 pytał czy od razu ci rośnie czy dopiero jak pochodzi troszkę i się nagrzewa

ps. Zmień miasto w profilu bo jakiś nadgorliwy MOD da ci ostrzeżenie :lol:
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-01-2009, 22:00   

dopiero jak pochodzi...

** Dodano: 20-01-2009, 16:27 **
wentylator juz działa po zmianie czujnika, włącza sie jak jest ok. 110 stopni na zegarze. Natomiast wyjąlem nagrzewnice zeby sprawdzić w jakim jest stanie, i po przykręceniu spowrotem leci mi płyn stamtąd... tam przy przykręcaniu narzewinicy jest taka kopułka czarna i tam jest taki mały drązek co się kręci. Jeśli sie rusza nim to płyn wycieka bardziej lub mniej lecz nie moge ustawić zeby wcale nie leciał....

** Dodano: 20-01-2009, 18:56 **
coraz lepiej... wsadziłem nagrzewnice spowrotem (musiałem założyć uszczelke) i teraz juz nic nie leci, cieplutkie powietrze jedynie :) ale czy ciche bulgotanie w węzach idących do nagrzewnicy jest normalne?
  
 
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-01-2009, 17:22   

gangster_man napisał/a:

coraz lepiej... wsadziłem nagrzewnice spowrotem (musiałem założyć uszczelke) i teraz juz nic nie leci, cieplutkie powietrze jedynie :) ale czy ciche bulgotanie w węzach idących do nagrzewnicy jest normalne?


wydaje mi sie że chyba tak, ale to oznaka zapowietrzonego układu chłodzenia, a jak CI wywala plyn po rozgrzaniu silnika to prawdopodobnie może być uszkodzona głowica,albo popękana między gniazdami zaworów, albo przy prowadnicach zaworowych.A że sie tak zapytam czy nie przegrzał Ci sie ostatnio samochód?? bo to głównie dla tego padają uszczelki pod jak i sama głowica sie uszkadza.ja dzisiaj skończyłem właśnie taki zabieg wymiany uszczelki pod głowicą
  
 
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-01-2009, 18:25   

teraz juz nie wywala mi płynu...
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load