Słabe 1.9 td !!!! |
Autor |
Wiadomość |
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2006, 21:45 Słabe 1.9 td !!!!
|
|
|
Witam
Pewnego pieknego dnia sprawdzałem na A4 maks mojego autka i...... rozpedzanie skonczyło sie na 140 Przeciez katalogowo powinien jechac 176 .......
Filtry zmienione, silnik pali na dotyk zimny i ciepły , spalanie przy dosyc dynamicznym stylu jazdy 5,5 pobor oleju około 0,75 na 5000km......
Pomożcie !!! co z nim moze byc nie tak !!!! Turbo tez chyba dmucha jak powinno a jednak 140 i ani km wiecej...........
dzieki serdeczne
pozdrawiam |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
elvis-78
Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-05-2006, 22:13
|
|
|
Ja swoje testowałem kiedyś też na A4 1,9td w trzy osoby i poszło 175 km/h.Nie wiem co moze być przyczyną twoich problemów.Nie wiem tak somie pomyslałem ze sprzegło moze zaczyna się slizgać, albo docisk już nie działa jak powinien.Ale zaznaczam ze to tylko moje załozenia i mogę sie mylić, ale poodumam nad tym |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-05-2006, 22:50
|
|
|
A silnik kreci sie na wysokie obroty?
Moze na pompie jest zdlawiony, zeby mniej palil? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-05-2006, 22:55
|
|
|
A jesteś pewien, ze masz dobrze ustawione maksymalne obroty? Często nie są ustawione na te katalogowe ale np. o 500-1000 obr mniejsze. Albo coś ci blokuje pedał gazu (dywanik?). |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-05-2006, 07:16
|
|
|
witam
pedał idzie do podłogi..... obroty sadze ze sa ustawione prawidłowo tj bez problemu na 2 osiga 65 na 3 100 czyli przy mojej skrzyni 15 kmh= 1000 na 2 i 22,5 = 1000 obr na 3 maks moc przy 4100. Sprzegło było wymieniane i chodzi jak nalezy tzn jestem pewien ze nie slizga ---(z obserwacji)
Ze zdławienien na pompie mozliwe tylko nie umiem tego sprawidzic ---Moze wiecie jak to zrobic?
dzieki wielkie |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-05-2006, 12:18
|
|
|
A w jakim stanie jest turbina i węże dolotowe ?
turbina moze już nie pompować, albo nieszczelne mogą być węże.
Warto też by sprawdzić regulację pompy wtryskowej. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-05-2006, 13:34
|
|
|
Hmm obstawialbym na turbine bo tutaj to ona ma glownie do gadania :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-05-2006, 13:53
|
|
|
weze nie wiem moglibyscie konkretnie----moje autko to składak wiec to tez jest mozliwe (nieprawidłowy montaz) tyle ze jak działał jeszcze wskaznik turbo mozna było zaobserwowac cisnienie 0,75 bara (po odłaczeniu kabelka i ponownym podłaczeniu wskaznik nie działa )
na pewno połaczenie filtr turbo jest ok
tylko np czytałem w jednym z ost motorow ze kolesiowi octavia tdi paliła 1 oleju na 1000 km oraz bardzo mocno dymiła ----objawy padnietego turba
a moj -------- puszcza dymek ale taki fajny:) jak kazdy diesel po dodaniu gazu
ciekawe jest jeszcze to spalanie 5,5 5,4 a w 1300 km trasie w tym 150 po warszawie 4,7 w 2 os + bagaz -----mozna takie z padnietym turbem????
serdeczne dzieki
pozdrawiam |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-05-2006, 17:24
|
|
|
jeśli chcesz,to mój wujek ma regeneracje,regulacje i naprawe pomp wtryskowych,bardzo znany i ceniony gość jeśli byłbyś zainteresowany to napisz... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-05-2006, 10:50
|
|
|
witam
po dłuzszych obserwacjach dochodze do wniosku ze chyba jednak turbina jest odpowiedzialna za osiagi mojego td:( umocnił mnie w tym przekonaniu widok spalin przy ok 4000-4500 obr -chmura wielkiego czarnego dymu:( w pon uderzam do turbo -teca pytac o koszty jak sadzicie lepiej regenerowac czy szukac uzywanej , nowa bedzie kosztowała pewnie tyle co 3 takie fiaciki:(
Jesli znacie jakies zakłady (krakow , katowice)co mi moga pomoc i polecacie je piszcie !!!!
serdeczne dzieki
pozdrawiam |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2006, 20:54
|
|
|
Jeżeli zostawiasz za sobą czarny dym to nie od turbiny. Przy padniętej turbinie dym będzie niebieski - olej smarujący łożyskowanie turbiny będzie wciągany przez nią i popychany dalej do kolektora ssącego.
Czarny dym to lejące wtryski lub rozregulowana/ zużyta pompa wtryskowa. |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-04-2007, 20:10
|
|
|
czarny240 napisał/a: | Witam a jam mam mały problem od dziś mój silnik 1.9td chodzi jak żyleta idealnie nie dymi ani żadnych problemów nie mam znim tylko nagle jak wczoraj jechałem to zaczeła mi się świecić kontrolka oleju na postoju i gaśnie dopiero przy 1500 obrotów czy to może być wina np czujnika olej mam nowy dopiero 700 km zrobiłem na nim prosze o pomoc nie wiem co mam robić boje się jezdzić a do mechanika też się obawiam jechać bo kiedyś mnie niezle naciągneli u mechanika i zabardzo nie mam do warsztatów zaufania.Jeśli by może ktoś wiedział jak mi pomóc to proszę o odpowiedz mam olej wlany 15w40 zwykły minerał.Niewiem może wlać zagęszczacza do oleju typu MOTO DOKTOR lub coś w tym rodzaju.Pozdrawiam wszystkich |
Nic nie dolewaj broń boze do oleju, dla turbiny to smierc w krotkim czasie. Podjedz do mechanika niech wykreci czujnik cisnienia oleju i wkreci swoj zegar i zmiezy cisnienie. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Sylwo
Wiek: 47 Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 13 Skąd: Chomino/Kamień Pom
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 01-05-2007, 21:11
|
|
|
a propos słabego 1,9 td mój też jechał tylko 150 km/h tyle że jeszcze do tego duzo palił 8 litrów Przyczyną był zapchany katalizator spalin po którego usunięciu wszystko wróciło do normy max 170 km/h i jest o wiele żwawszy. |
_________________ BYŁ FIAT TEMPRA 1,9 TD 1992 sedan
JEST FORD MONDEO 1,8 TD i 1998 sedan |
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2007, 05:37
|
|
|
Moj nie ma , raczej nie mial kata.Pali malo srednio 5,5.Dziwny jest bo czasem poleci 170 a czasem nie chce wiecej niz 120.Mysle ze problemem jest pompa.NIc z tym nie bede robil gdyz jakies 5 miesiecy mam bmw e34 540i wiec jak chce szybciej to zmieniam auto.....
pozdr |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
|