Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabe 1.9 td !!!!
Autor Wiadomość
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2006, 21:45   Słabe 1.9 td !!!!

Witam
Pewnego pieknego dnia sprawdzałem na A4 maks mojego autka i...... rozpedzanie skonczyło sie na 140 :( :( :( Przeciez katalogowo powinien jechac 176 .......
Filtry zmienione, silnik pali na dotyk zimny i ciepły , spalanie przy dosyc dynamicznym stylu jazdy 5,5 pobor oleju około 0,75 na 5000km......
Pomożcie !!! co z nim moze byc nie tak !!!! Turbo tez chyba dmucha jak powinno a jednak 140 i ani km wiecej...........
dzieki serdeczne
pozdrawiam :(
_________________
e34 m60b40 :) :) :)
  
 
 
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-05-2006, 22:13   

Ja swoje testowałem kiedyś też na A4 1,9td w trzy osoby i poszło 175 km/h.Nie wiem co moze być przyczyną twoich problemów.Nie wiem tak somie pomyslałem ze sprzegło moze zaczyna się slizgać, albo docisk już nie działa jak powinien.Ale zaznaczam ze to tylko moje załozenia i mogę sie mylić, ale poodumam nad tym :sciana:
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-05-2006, 22:50   

A silnik kreci sie na wysokie obroty?
Moze na pompie jest zdlawiony, zeby mniej palil?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-05-2006, 22:55   

A jesteś pewien, ze masz dobrze ustawione maksymalne obroty? Często nie są ustawione na te katalogowe ale np. o 500-1000 obr mniejsze. Albo coś ci blokuje pedał gazu (dywanik?).
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-05-2006, 07:16   

witam
pedał idzie do podłogi..... obroty sadze ze sa ustawione prawidłowo tj bez problemu na 2 osiga 65 na 3 100 czyli przy mojej skrzyni 15 kmh= 1000 na 2 i 22,5 = 1000 obr na 3 maks moc przy 4100. Sprzegło było wymieniane i chodzi jak nalezy tzn jestem pewien ze nie slizga ---(z obserwacji)
Ze zdławienien na pompie mozliwe tylko nie umiem tego sprawidzic ---Moze wiecie jak to zrobic? :( :(
dzieki wielkie
_________________
e34 m60b40 :) :) :)
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-05-2006, 12:18   

A w jakim stanie jest turbina i węże dolotowe ?
turbina moze już nie pompować, albo nieszczelne mogą być węże.
Warto też by sprawdzić regulację pompy wtryskowej.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-05-2006, 13:34   

Hmm obstawialbym na turbine bo tutaj to ona ma glownie do gadania :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-05-2006, 13:38   

Może masz nieszczelność w układzie dolotowym :idea:
Albo turbo na śmietnik, bądź regeneracja!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-05-2006, 13:53   

weze nie wiem moglibyscie konkretnie----moje autko to składak wiec to tez jest mozliwe (nieprawidłowy montaz) tyle ze jak działał jeszcze wskaznik turbo mozna było zaobserwowac cisnienie 0,75 bara (po odłaczeniu kabelka i ponownym podłaczeniu wskaznik nie działa )
na pewno połaczenie filtr turbo jest ok
tylko np czytałem w jednym z ost motorow ze kolesiowi octavia tdi paliła 1 oleju na 1000 km oraz bardzo mocno dymiła ----objawy padnietego turba
a moj -------- puszcza dymek ale taki fajny:) jak kazdy diesel po dodaniu gazu
ciekawe jest jeszcze to spalanie 5,5 5,4 a w 1300 km trasie w tym 150 po warszawie 4,7 w 2 os + bagaz -----mozna takie z padnietym turbem????
serdeczne dzieki
pozdrawiam
_________________
e34 m60b40 :) :) :)
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-05-2006, 17:24   

jeśli chcesz,to mój wujek ma regeneracje,regulacje i naprawe pomp wtryskowych,bardzo znany i ceniony gość :!: jeśli byłbyś zainteresowany to napisz...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-05-2006, 10:50   

witam
po dłuzszych obserwacjach dochodze do wniosku ze chyba jednak turbina jest odpowiedzialna za osiagi mojego td:( umocnił mnie w tym przekonaniu widok spalin przy ok 4000-4500 obr -chmura wielkiego czarnego dymu:( w pon uderzam do turbo -teca pytac o koszty :( jak sadzicie lepiej regenerowac czy szukac uzywanej , nowa bedzie kosztowała pewnie tyle co 3 takie fiaciki:(
Jesli znacie jakies zakłady (krakow , katowice)co mi moga pomoc i polecacie je piszcie !!!!
serdeczne dzieki
pozdrawiam
_________________
e34 m60b40 :) :) :)
  
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2006, 20:54   

Jeżeli zostawiasz za sobą czarny dym to nie od turbiny. Przy padniętej turbinie dym będzie niebieski - olej smarujący łożyskowanie turbiny będzie wciągany przez nią i popychany dalej do kolektora ssącego.

Czarny dym to lejące wtryski lub rozregulowana/ zużyta pompa wtryskowa.
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-04-2007, 20:10   

czarny240 napisał/a:
Witam a jam mam mały problem od dziś mój silnik 1.9td chodzi jak żyleta idealnie nie dymi ani żadnych problemów nie mam znim tylko nagle jak wczoraj jechałem to zaczeła mi się świecić kontrolka oleju na postoju i gaśnie dopiero przy 1500 obrotów czy to może być wina np czujnika olej mam nowy dopiero 700 km zrobiłem na nim prosze o pomoc nie wiem co mam robić boje się jezdzić a do mechanika też się obawiam jechać bo kiedyś mnie niezle naciągneli u mechanika i zabardzo nie mam do warsztatów zaufania.Jeśli by może ktoś wiedział jak mi pomóc to proszę o odpowiedz mam olej wlany 15w40 zwykły minerał.Niewiem może wlać zagęszczacza do oleju typu MOTO DOKTOR lub coś w tym rodzaju.Pozdrawiam wszystkich



Nic nie dolewaj broń boze do oleju, dla turbiny to smierc w krotkim czasie. Podjedz do mechanika niech wykreci czujnik cisnienia oleju i wkreci swoj zegar i zmiezy cisnienie.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Sylwo 


Wiek: 47
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 13
Skąd: Chomino/Kamień Pom
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 01-05-2007, 21:11   

a propos słabego 1,9 td mój też jechał tylko 150 km/h tyle że jeszcze do tego duzo palił 8 litrów Przyczyną był zapchany katalizator spalin po którego usunięciu wszystko wróciło do normy max 170 km/h i jest o wiele żwawszy.
_________________
BYŁ FIAT TEMPRA 1,9 TD 1992 sedan
JEST FORD MONDEO 1,8 TD i 1998 sedan
  
 
 
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2007, 05:37   

Moj nie ma , raczej nie mial kata.Pali malo srednio 5,5.Dziwny jest bo czasem poleci 170 a czasem nie chce wiecej niz 120.Mysle ze problemem jest pompa.NIc z tym nie bede robil gdyz jakies 5 miesiecy mam bmw e34 540i wiec jak chce szybciej to zmieniam auto.....
pozdr
_________________
e34 m60b40 :) :) :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load