|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
jak jest ciepły, nie chce zapalać |
Autor |
Wiadomość |
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2007, 21:28 jak jest ciepły, nie chce zapalać
|
|
|
Witam
Jakiś czas temu postanowiłem, że zrobie porzadek z benzyną. Miałem ciekawe objawy, otóż w aucie smierdziało benzyną (niedoplaną), z rury leciał czarny dym, nie chce zapalać. Zaczałem od egra- po naprawie, przestały latać mi obraoty... ale ciągle było coś nie tak.
Podjechałem do bardzo fajnego warsztatu (www.serwis.auto.pl) gdzie podpieli pod komputer. Ogólnie kibel. Gorący silnik ma info o temp. płynu -1C. Zostawiełm u nich autko. Panowie wzieli się za sprawdzanie kabli- jest! problem z masą- temp. juz jest w normie. Dymienie? Silnik ssał lewe powietrze+ drugi wtryskiwacz był źle założony (bardzo się zdziwili)- swoją drogą pozdrawiam warsztat na arkuszowej, ktory tak mi spaprał auto. Panowie sprawdzili ponadto zawory, wałki. Idealnie. Pan, powiedział, ze mam jeszcze do wymiany regulator ciśnienia paliwa- by wszystko było ok.
Na dniach zmaierzam to kupić. Teraz głowny problem: jak jest zimny, nie wazne jaki bylby mroz, samochod odpala dosłownie od dotknięcia. Problem pojawia się jak się rozgrzeje- wtedy muszę kręcić i kręcić. Ponadto autko dziwnie szarpie w zakresie obrotów 1500-2000 no i czasami jak się zgasi silnik, potrafi jeszcze na chwilke jakby się załączyć- cos w stylu samozaplonu. Jak sadzicie, czy po wymianie tego regulatora to minie? czy jeszcze cos posprawdzac?
Silnik krokowy został przeczyszczony, swiece, kopulke, palec mam nowe, podobnie jak przewody. Wg. komputera wszystko działa oki, lamba dobre wartosci pokazuje,etc.
ps- na gazie na rozgrzanym silniku odpalał super... odpalał, gdyż rezygnuje z jazdy na lpg- zbyt duzo problemow mam nim spowodowane i po prostu nie stac mnie na jazde na nim .
pozdrawiam |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-02-2007, 21:50
|
|
|
jak sie rozgrzeje i nie bedzie chcial ci odpalic to polej zimna woda CPW(czujnik polozenia walu) dojdziesz do niego po kablu wtyczna jest zaraz za akumulatorem taka 2 pinowa... jak dojdziesz do tego czujnika polej go zimna woda i zobacz czy odpali jesli tak to masz odp rozwalony CPW... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2007, 23:28
|
|
|
Tyle ze ja tych kabli mam multum... moze macie jakies pomocne uwagi jak do niego trafic w 1.8?
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 08:10
|
|
|
Kamitchi napisał/a: | Tyle ze ja tych kabli mam multum... moze macie jakies pomocne uwagi jak do niego trafic w 1.8?
pzdr. |
CPW jak stoisz przed autem twarza do silnika, masz po lewej stronie na dole przy kole pasowym na wale, mocowany od tylu [od grodzi przedziału pasażerskiego]. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2007, 09:03
|
|
|
Czy jak zgasisz rozgrzane auto to możesz je od razu odpalić czy już są problemy?
Mój im zimniej, tym zapala lepiej. Jak jest ciepły i postoi nawet 10 min - mogiła. Za to jak go zgaszę i od razu odpalę, to nie ma problemu. Tym samym nie spełniam założeń rozwalonego CPW.
Pojedź do warsztatu z oscyloskopem. CPW powinien dawać ładną, nieposzarpaną "falę". Jak takiej nie ma, do wymiany. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2007, 08:41
|
|
|
Właśnie, jakbym CPW miał niesprawny, to na gazie by mi nie zapalał, a pozatym wogóle by mi nie jeżdził. Póki co, zamówiłem od goscia z allegro regulator ciśnienia, oraz czujnik temp. Podpowiedział, że mozna wilgotną szmatke na kopułce połozyc- jak pomoze, winny bedzie jakis element wewnatrz. Zobaczymy co bedzie.
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2007, 12:20
|
|
|
I jak, namierzyłeś winowajcę?
Ja sprawdziłem świece, kopułkę, cewkę, masy, elektrozawory, dopływ paliwa - wszystko gra a ciepły nadal nie zapala jak należy (gorący owszem, bez kłopotu).
Może jakieś jaja z podciśnieniem? Mam układ wzbogacający mieszankę - działa w zależności od podciśnienia, jest regulowane termozaworem w kolektorze. Czy podciśnienie ma aż tak duży wpływ na wyprzedzenie zapłonu, że digiplex może bez niego wariować utrudniając zapalanie w tak dużym stopniu?
Zimny pali fest: -12stC, 3 obroty wałem i chodzi
Gorący tak samo.
Ciepły - kręcić trzeba pół minuty |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2007, 10:41
|
|
|
Już wszystko opisuje. Co zrobiłem- świece wymieniłem, kabelki eletrosolem wyczyscilem. Wymieniłem czujnik temp., ktory znajduje się przy termostacie, oraz wymieniłem termostat. Najwiecej kłopotu sprawił mi regulator ciśnienia paliwa. Oryginalnie był weber, teraz jest bosh. Wspomne, ze jakies dwa tygodnie temu czyściłem silnik krokowy.
I teraz autko zapala momentalnie. Moze jest jeden obrot rozrusznikiem i juz pieknie działa. Spalanie spadlo. Na dniach zatankuje pełen bak i zobacze po 100km ile wejdzie wahy .
Koszty:
Regulator 90pln
czujnik temp. 20pln
świece 12pln/szt.
termo 34 pln.
Niby wszystko pieknie, tylko jedna rzecz mnie martwi- czy czujnik na chlodnicy jest odpowiedzialny za info, ktore mam na desce? Kurcze, silnik jest cieply,a ten ciagle pokazuje ze jest 50-60-50 C. Moze macie pomysla co to moze byc?
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2007, 11:39
|
|
|
Kamitchi napisał/a: | a ten ciagle pokazuje ze jest 50-60-50 C. Moze macie pomysla co to moze byc? | u mnie w golfie podobnie - silnik gorący a na zegarze ledwo 70. Wentylator włącza się przy ok. 85 stopni. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-03-2007, 12:05
|
|
|
Kamitchi nie mam 1.8 ale jeśli dobrze pamiętam to czujnik odpowiedzialny za temperaturę wyświetlaną na desce jest czujnik między 2 a 3 świecą. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2007, 21:46
|
|
|
Oki, dzieki...
Mam jeszcze takie pytanie- czym moze byc spowodowane ze autko tak duzo pali- ok. 20l/100km/h. Wiem, ze to wrozenie z fusow, ale moze macie jakies wskazowki? W weekend, mechanik ma zajrzec do rozrzadu, czy aby nie przestawil sie o zabek.
Czeka mnie zabawa z czujnikiem miedzy 2, a 3-cią świecą. Chyba on również ma wpływ na działanie silnika...
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|