|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
rolka od paska alternatora :( |
Autor |
Wiadomość |
hansu1988
Wiek: 36 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Piątek
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-10-2009, 15:38 rolka od paska alternatora :(
|
|
|
witam!!
moglby mi ktos pomoc i powiedziec jak zalozyc ten pasek co napedza alternator??? poszedl napinacz, kupilenm nowy zalozylem a nie mam pojecia jak ten pasek zalozyc, help |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-10-2009, 15:50
|
|
|
hansu1988, poluzuj alternator. Rozumiem że masz pasek wielorowkowy (wersja ze wspomaganiem). Musisz poluzować śrubę regulującą naciąg alternatora i śrubę mocującą rolkę napinającą. Wtedy alternatorem możesz swobodnie poruszać i tym samym zmniejszysz przestrzeń między kołami pasowymi, żeby naciągnąć na nie pasek. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-10-2009, 16:29
|
|
|
hansu1988, warto też pamiętać o odpowiednim naciągnięciu paska - nie za mocno i nie za słabo. W razie czego może Ci łożysko siąść
http://forum.tempra.org/t...=naci%B1g+paska |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
hansu1988
Wiek: 36 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Piątek
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-10-2009, 16:51
|
|
|
dzieki chlopaki, tak to bym chyba ten pasek naciagnal rurka a swoja droga powiedzcie czy oplaca sie robic remont glowicy, jakis czas temu strzelil mi pasek rozrzadu no i jak wiadomo poszla glowica, mechanik wymienil jeden z zawor i powoeidzial ze bedzie dobrze, i od tej pory klekocze jak diesel i olej wycieka, co o tym myslicie ?? bardziej sie oplaca drugi silnik wstawic ?
dodam jeszcze bo mi sie przypomnialo ze na wiosne wymienialem ten napinacz i z tydzien temu strzelil znowu, i tak sie zastanaiwm jaka jest tego przyczyna ?? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-10-2009, 21:25
|
|
|
hansu1988, za mocny naciąg paska! Mi też strzelił, jak za mocno naciągnąłem. Łożysko rolki przyjmuje za duże obciążenie i się zaciera. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-10-2009, 20:12
|
|
|
pasek alternatora najłatwiej założyć wrzucając 5 biegi i lekko bujając autem przód tył i sam sie zakłada heheh bez szarpania się |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-10-2009, 20:21
|
|
|
stasu, a z czym tam szarpać się trzeba? Z zakładaniem paska? Przecież to jedna z prostszych rzeczy (po wymianie świec ). Więcej naszarpiesz się tym bujaniem auta. Ja alternator wymieniałem (a więc także pasek i rolkę) z autem na lewarku i ściągniętym kołem. Elegancki dostęp do wszystkiego jest. Nie polecam wtedy szarpania autem w tył i w przód |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-10-2009, 09:44
|
|
|
stasu napisał/a: | najłatwiej założyć wrzucając 5 biegi i lekko bujając autem przód tył i sam sie zakłada heheh bez szarpania się |
Ja proponuje, popuscic srube od naciągu alternatora i pasek praktycznie sam wchodzi, wiec po co sie meczyc
Nie jarze po co autem szarpac, chyba, ze sie altka nie poluzniło |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-10-2009, 09:56
|
|
|
wiesz w mion dieslu kólka są 3 alternator, pompa wody i jedno z bloku silnika :)nie ma napinacza i nawet po zluzowaniu altka luźno nie wchodzi
pasek nakładam na 2 i na trzecie do połowy lekko pcham i sam wskakuje a co do świeć w benzynie łatwizna w dieslu już trochę trzeba się nagimnastykować bo dostęp zasłania pompa ale za to nie wiem co to sa problemy z kablami WN heheheh |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-10-2009, 14:26
|
|
|
stasu napisał/a: | wiesz w mion dieslu kólka są 3 alternator, pompa wody i jedno z bloku silnika :)nie ma napinacza i nawet po zluzowaniu altka luźno nie wchodzi |
No to niewiem, co masz za auto, w benzynie tez są trzy, tylko zamiast pompy wody bylo pompa wspomagania (1,6i,e) a jak ci luzno nie wchodzi to cos chyba nie tak, takie moje zdanie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-10-2009, 18:19
|
|
|
stasu, ale Twoja podpowiedź nie zda egzaminu, bo nikt tu nie mówi o dieslu oprócz Ciebie. I mowa jest o pasku wielorowkowym a nie klinowym. A skoro nie możesz nałożyć paska klinowego przy maksymalnym poluzowaniu alternatora, to albo ten altek nie jest do końca poluzowany, albo pasek masz za krótki. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
hansu1988
Wiek: 36 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Piątek
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-10-2009, 16:01
|
|
|
panowie, a teraz z innej beczki, po zalozeniu rolki i paska wedlug wskazowek nie ma ladowania, pojezdzilem 4 dni i wczoraj mi padlo ladowanie, i teraz nei wiem co jest kompletnie, pasek jest napiety, widze kabel od alternatora tez jest na swoim miejscu, tylko taki cienki przewodzik wisi, ale on juz wisial sobiw wczeasniej |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 16:40
|
|
|
hansu1988, ten cienki przewodzik musi być też podłączony, bo ładowania miał nie będziesz. Jest on na wsuwkę w obudowę alternatora, a konkretniej w regulator napięcia się ją wsuwa. Jeśli wcześniej już Ci ten kabelek dyndał, to też nie miałeś ładowania. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 17:50
|
|
|
hansu1988, ciechu dobrze prawi.
Tutaj opisany mój przypadek i co się dzieję gdy ten kabelek jest luźny. |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
hansu1988
Wiek: 36 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Piątek
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-10-2009, 10:39
|
|
|
bylo tak, jak nie mialem mocnego audio to kontrolka sie swiecila, kupilem nowy aku jakis czas bylo ok potem kotrolka przestala swiecic, jak go odpalalem najpierw kotrloka od recznego, bo zawsze zostawiam na recznym, swiecila a gdy dodalem wiecej gazu zaczynala swiecic mocniej, tak samo w przypadku ze swiatlami, zapalilem wlaczylem dodalem gazu i swiecily mocniej, wtedy zajrzalem i wisial juz ten kabelek, zatem juz pare ladnych miesiecy sobie wisi:P , juz sam nie wiem co robic |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-10-2009, 12:37
|
|
|
hansu1988, najpierw podłącz ten kabelek, zobaczysz co sie bedzie działo. No i zmierz jakie masz ładowanie (po podłączeniu kabla) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
hansu1988
Wiek: 36 Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: Piątek
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-10-2009, 15:03
|
|
|
podlaczylem wlasnie kabelek, niby lepiej, niestety egon nie mam moznosci sprawdzenia ladowania, ewetualnie musialbym sie udac do elektryka w kazdym badz razie na chwile obecna swieci sie kontrolka ladowania, nie ma czegos takiego ze jak dodam gazu kontroli swieca sie jasniej, wiec chyba wszytsko dobrze ??? |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-10-2009, 20:02
|
|
|
hansu1988 napisał/a: | niestety egon nie mam moznosci sprawdzenia ladowania, ewetualnie musialbym sie udac do elektryka |
U niego zapłacisz ze dwie dychy za sprawdzenie, a na targu kupisz najzwyklejszy miernik za 20 złociszy i nie dość, że sprawdzisz ładowanie to zostanie Ci na przyszłość. |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-10-2009, 20:45
|
|
|
hansu1988 napisał/a: | w kazdym badz razie na chwile obecna swieci sie kontrolka ladowania, nie ma czegos takiego ze jak dodam gazu kontroli swieca sie jasniej, wiec chyba wszytsko dobrze ??? | ta kontrolka ma się świecić tylko przed uruchomieniem silnika. Po jego uruchomieniu musi zgasnąć. Ciągle masz źle to podłączone
** Dodano: 12-10-2009, 21:47 **
hansu1988, nie masz choćby znajomego z miernikiem? Mając takie auta jak my, miernik powinien byc standardem na wyposażeniu Ja kupiłem w Tesco takie cudo za 10zł. Już rok mi działa Lepsze to niż dać zarobić elektrykowi za sprawdzenie ładowania. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|