Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] fiat tipo 1.4 DGT
Autor Wiadomość
samtive 


Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 12
Skąd: Wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2013, 16:23   [Benzyna] fiat tipo 1.4 DGT

mam pytanko,czy wersja fiata tipo 1.4 z 89' digital miała silnik na wtrysku czy na gaźniku ?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2013, 18:00   

Wersje z digitalem najczęściej spotkasz na wtrysku - silnikami typu i.e. Roczki 89r. najstarsza wersja z początków produkcji, unikał bym jej. Lepiej szukać wersje poliftowe po 93r.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
samtive 


Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 12
Skąd: Wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2013, 18:06   

a czemu to unikać ?;)
  
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-05-2013, 21:45   

Bo to pierwsza wersja fiata tipo,początkowa,w późniejszych wersjach włosi wprowadzili pewne modyfikacje dotyczyło to i zabezpieczenia antykorozyjnego i silnika póżniejsze wersje są jednym słowem lepiej dopracowane.
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2013, 22:37   

Po 93 poprawiono konstrukcję auta, dodano dodatkowe wzmocnienia, poprawiono anty korozję.

** Dodano: 03-05-2013, 23:42 **
P.S: Silniki nie ulegały praktycznie wcale modyfikacją zmieniła się tylko ich gamma, pewne przestały być dostępne a inne wprowadzono. Jedyny chyba takim wyjątkiem jest 2 litrowa 16 zaworowa jednostka która przeszła drobną modernizację pt. "tuning w odwrotną stronę" z prawie 150konnej jednostki zrobiono bardziej potulną jednostkę o mocy 139KM, ale za to bardziej eko :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
samtive 


Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 12
Skąd: Wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2013, 07:34   

ja się o silnik pytałem :lol: co do antykorozji to:
1.miałem uno wiec wiem co to rdza
2.po zobaczeniu czarnego tipo z 95' uważam że nic nie poprawili w zwalczaniu rdzy :red_kartka:
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-05-2013, 07:39   

To wzystko zalezy od egzemplarza, jak kto dbał, czy był bity czy nie, ja miałem dwa czarne Tipa z 1991 roku i na zadnym nie było rdzy w ogóle ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
samtive 


Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 12
Skąd: Wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2013, 07:44   

dlatego ja nie wymagam od auta za cenę roweru że będzie miało blacharkę jak nowe auto :) ważne żeby było z czego zbierać w razie poprawek :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2013, 19:47   

Cytat:
2.po zobaczeniu czarnego tipo z 95' uważam że nic nie poprawili w zwalczaniu rdzy :red_kartka:
tak jak napisał egon, kwestia jak kto dbał o auto. Przeważnie o auta w cenie paru bułek i barszczyku się nie dba, tylko tyra i zajeżdża na śmierć, więc ciężko o dobry egzemplarz. Widziałem zadbane egzemplarze które problem rdzy praktycznie nie dotykał, a widziałem zeżarte na wskroś, tu nie ma reguły, tak samo jak w Uno. Egzemplarze z początków produkcji można spotkać w dobrym stanie a korozja sporadyczna i można spotkać i takie które już dolnej części drzwi nie mają nie mówiąc już o podłodze.

Co do silnika lepiej szukać 1.4 na gaźniku jak chcesz z LPG. Z wtryskiem może być problem gdyż nie lubi pracować bez paliwa.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-05-2013, 15:07   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Wersje z digitalem najczęściej spotkasz na wtrysku - silnikami typu i.e. Roczki 89r. najstarsza wersja z początków produkcji, unikał bym jej. Lepiej szukać wersje poliftowe po 93r.
i tu się nie zgodzę miałem tipo 1,4 i.e wersja na monowtrysku wszystkie tipacze są zabezpieczone antykorozyjnie tak samo - OCYNK ! ale lata robią swoje silnik to jak ma już 235-250 tysiaków to remont wersja liftu była tuż przed bravą ale silniki do bravy też wzięli z tipo
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2013, 18:32   

Cytat:
i tu się nie zgodzę miałem tipo 1,4 i.e wersja na monowtrysku wszystkie tipacze są zabezpieczone antykorozyjnie tak samo - OCYNK !
I tu się właśnie mylisz. Oczywiście że wszystkie modele miały blachę podwójnie ocynkowaną ale ochrona antykorozyjna to nie tylko ocynk! Pierswszą podpowiedź znajdziesz tutaj http://www.tipo.republika.pl/kupno11.htm lub http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Tipo Pytasz skąd o to wiadomo? ponieważ producent sam chwalił się tym choćby w folderach reklamowych wypuszczanych dla nowych poliftowych modeli.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-05-2013, 20:06   

Widzisz - jeśli dbasz to masz a jak zaniedbasz to i nie masz . miałem tipo 89" wersja fox ale gdyby pierwszy właściciel zadbał to bym go jeszcze miał a tak to się nim już chyba golimy tu nie ma znaczenia samochód do kupna w starym roczniku jest -albo zadbany albo odpicowany
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2013, 20:56   

Widzę bo napisałem to samo 3 posty wyżej...
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load