|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak to jest w czasie kolizji |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 13:16 Jak to jest w czasie kolizji
|
|
|
Witam, jako, że nie mam LPG to do tej pory się tym nie interesowałem, jednak ostatnio byłem świadkiem kolizji. Klasyczna sytuacja najechania na tył. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że sekundę po uderzeniu poleciała gigantyczna chmura białego dymu, mniej więcej na 20 metrów i w pobliżu było czuć LPG. Okazało się, że odpadł zawór w zderzaku służący do tankowania. I tu jest moje pytanie, czy nie powinno być jakiegoś zabezpieczenia? A może panowie jeździcie na bombach z opóźnionym zapłonem? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-11-2010, 13:40
|
|
|
Jelcyn, na butli powinien być zawór zwrotny który blokuje wypływ gazu przez wąż od tankowania a widocznie u tego pana już nie działał poza tym jest na każdej butli elektrozawór przynajmniej powinien być a on blokuje wypływ gazu na zewnątrz butki ale pozwala tankować lpg więc było coś tam kombinowane albo po prostu starość i brak regularnych przeglądów co roku lub co 10kkm |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 13:50
|
|
|
elektrozawór, to ten przy samej butli? Bo ten blokowany przez wąż do tankowania to mu właśnie odpadł podczas kolizji. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 13:59
|
|
|
Jelcyn, nie jestem pewien ale w butli powinna byc jeszcze taka jakby membrana ktora wpuszcza a nie wypuszcza cos na wzor klapki od strzałow ktora sie montuje w obudowe filtra pow |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 14:05
|
|
|
czyli w skrócie miał coś nieźle walnięte wcześniej. Ale i tak, do śmiechu to nie było, bo gdyby to się zapaliło...
|
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 14:09
|
|
|
wystaeczyła by mala iskra z karoseri wkoncu metal o metal i wszytko w promieniu 35 m sie pali taka ma siłe razenia gaz na szkoleniach w OSP mi mowili a benzyna zwykła tylko badz "az" 7 metrów a diesla nie podawali bo taczej bez odpowiedniej temperatury cisnienie nie wybucha |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 14:14
|
|
|
Z karoserii to by niewiele było iskier, takie małe puknięcie, tylko jeden zderzak urwany a drugi pęknięty. Ale mogło zaiskrzyć z z pod świateł, albo trakcji trolejbusowej, albo coś. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 14:24
|
|
|
albo zwykłu przechodzien z fajkiem mozna tak gdybac wazne ze nic sie nikomu nie stało |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-11-2010, 14:32
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | sekundę po uderzeniu poleciała gigantyczna chmura białego dymu, mniej więcej na 20 metrów i w pobliżu było czuć LPG. |
a może to był po prostu gaz który wyleciał z rurki doprowadzającej LPG do butli ?
Z resztą zanim zawór odetnie LPG to minie jakiś czas ( setne sekundy ) w czasie których LPG pod takim ciśnieniem wali przed siebie.
** Dodano: 06-11-2010, 14:33 **
na pewno jest zawór odcinający LPG do silnika. Bo przy wymianie filtra LPG odkręca się go całkiem i przez ułamek sekundy LPG wylatuje zanim zawór zamknie dopływ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 14:36
|
|
|
Luczu, chmura na 20 metrów wydobywająca się przez około minutę? nie sądzę... |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 14:38
|
|
|
Luczu, gigantyczna chmura na 20 metrów tyle gazu by w rurce nie było a tamten zawór jest mechaniczny i jest caly czas zamkniety otwiera sie tylko przy tankowaniu a podczas wymiany filterka to zakreca sie zawór w butli i niech samochod zgasnie jak zgasnie to odkrecasz i nie ma tam gazu |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-11-2010, 15:12
|
|
|
albert1991 napisał/a: | podczas wymiany filterka to zakreca sie zawór w butli i niech samochod zgasnie jak zgasnie to odkrecasz i nie ma tam gazu |
wiem ale tak jest szybciej
Odkręcasz - wybucha ciśnieniem że można zawału dostać i już po sprawie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-11-2010, 00:26
|
|
|
Ale Panowie snujecie mity
Zapewne uszkodzeniu uległ zbiornik, a jeżeli zbiornik gazowy ulega uszkodzeniu to wtedy specjalny zawór nie pozwala na to aby gaz się ulatniał tylko "wyrzuca" cały gaz ze zbiornika.
"Podmuchem" tym w formie CIEKŁEJ, bo jak wiecie w takiej LPG jest w butli przechowywany, wszelkie iskry, a nawet grilla, czy ognisko byście ZGASILI, a nie zapalili bo jak również zapewne wiecie pali się mieszanka paliwa i tlenu.
I tak w pełnym kanistrze benzyny można, jeśli ktoś to zrobi rzecz jasna umiejętnie, zgasić papierosa, czego w pustym już nie proponuję robić
Ponadto Panowie, jak poczytacie sobie badania i testy wykonywane m.in. przez Straż Pożarną, o zbiornikach paliwowych to dowiecie się iż NAJBEZPIECZNIEJSZE zbiorniki to zbiorniki LPG, następnie ON, a na samym końcu pod względem bezpieczeństwa znajdują się zbiorniki PB. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 10:56
|
|
|
Emf ma rację.
Butle LPG są bezpieczniejsze od zbiorników z ON czy z Pb.
Tu tak na szybko o zbiornikach LPG
A temu że walnęło na ileś tam metrów to pewno już wielozawór był do d**y. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 10:59
|
|
|
zgadzam się z EMFem - o wiele bardziej niebezpieczna jest benzyna niż LPG. Przecież jak mi ktoś ostro w dupę wjedzie to na 100% pęknie PLASTIKOWY bak i benzyna się od razu leje na ziemie, paruje i .....
a butla LPG ma tak dużą wytrzymałość cisnieniową, że nawet na pełnym baku można ją nieźle zgnieść i będzie trzymać, a jak jak już jest tak ostro że nie wytrzyma to zawór bezpieczeństwa puszcza cały gaz tak jak to opisał Emf. Miałem wykład jak mi instalowali gaz. Można smigać spokojnie |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-11-2010, 11:15
|
|
|
Ciśnienie robocze to jak dobrze pamiętam około połowa wartości przy jakiej atestowane są butle. Więc zapas bezpieczeństwa jest nawet jak butla się "ugnie".
Wszystko się może zdarzyć z tym, gaz sam z siebie nie wybuchnie chyba, że zdarzy się coś takiego jak mówiłeś Jelcyn i ten gaz dobrze zmiesza się z powietrzem - to taka mieszanka ma prawo wybuchnąć.
Podczas pożaru auta zawór bezpieczeństwa wypuści gaz. Będzie duża kula ognia, ale nie ulegnie wybuchowi. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|