Co nieco o wachaczach |
Autor |
Wiadomość |
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-10-2005, 19:11 Co nieco o wachaczach
|
|
|
Witam jak pewnie wiecie albo przynajmniej mnie tak powiedziano w temprce w przednim wachaczu jest nie wymienialna gałka-tak przynajmniej mówią wachowcy, ale to jest bzdura, tą gałke można łatwo wymontować z wachacza i równie łatwo można zregenerować ja w bardzo prosty sposób. Wystarczy tylko pod nakrętke gałki założyć odpowiednią podkładke i luz jest zlikwidowany na jakiś czas bo wiadomo że to co nowe to nowe |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2005, 20:03
|
|
|
chodzi ci o sworzen wachacza ??
galka ni w piec ni w dziesiec da sie wyjac bynajmniej nie-latwo...
...potrzeba do tego specjalistycznych narzedzi i przede wszystkim miec takowe podkladki do wlozenia i znowu cos czym ten sworzen z powrotem wbijemy zeby sie trzymal na kolejne kkm... |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-08-2006, 14:45
|
|
|
Dziś rozwiązałem zagadke rozbieralnych swożni wachacza. Dziś w hurtowni powiedziano mi że są to najprawdopodobniej wachacze od Cromy. Mają na stanie takie wachacze i takie swożnie. Wachacz kosztuje 520zł/szt. !! a swożeń z jakimś zestawem naprawczym 10zł. |
_________________
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-08-2006, 15:03
|
|
|
Wiele samochodów ma wymienialne sworznie, ale co z tego ?
Ważne, żeby taki wahacz pasował do T/T, a te z Cromy nie podejdą
|
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-08-2006, 15:04
|
|
|
romano napisał/a: | Wiele samochodów ma wymienialne sworznie, ale co z tego ?
Ważne, żeby taki wahacz pasował do T/T, a te z Cromy nie podejdą |
Ja mam u siebie w aucie podobno wachacze od cromy!!! Wiem na bank że mam wymienne wachacze... |
_________________
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-08-2006, 15:09
|
|
|
Kamilbanan napisał/a: | Ja mam u siebie w aucie podobno wachacze od cromy!!! Wiem na bank że mam wymienne wachacze... |
Kamil, a ogladałeś jak u ciebie wyglądają wahacze ?
Bo coś mi się wierzyć nie chce, żebyś miał z Cromy, przecież to byłaby rzeźba jakich mało.
Ja teżmam wymienne wahacze
Chodziło Ci chyba o wymienne sworznie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-08-2006, 15:11
|
|
|
romano napisał/a: | Ja teżmam wymienne wahacze
Chodziło Ci chyba o wymienne sworznie. |
No tak.....
Wiesz co będe niedługo wymieniał wachacze to zrobie foto starych, ale jak robiłem hamulce to widziałem je i są takie same jak od temry, a gość z hurtowni powiedział że to z cromy!! |
_________________
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-08-2006, 15:17
|
|
|
Zrób foto starych to będziemy pewniejsi co tam u ciebie siedzi za wahacz. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-08-2006, 16:24
|
|
|
Kamilbanan napisał/a: | Dziś w hurtowni powiedziano mi że są to najprawdopodobniej wachacze od Cromy. Mają na stanie takie wachacze i takie swożnie. Wachacz kosztuje 520zł/szt. |
To ja wolę bez wymiennych sworzni do Tempry.
Porządne mam za niecałe 200zł!!!
Ciekawe ile bym musiał przejechać żeby mi się pięć paczek za wachacz zwróciło, chyba silentblocki już bym zmienił z 10 razy |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2006, 12:18
|
|
|
Wszystko fajnie, tylko źe problem wahaczy w T/T dotyczy padających zbyt często tulei metalowo-gumowych, a nie sworzni - te akurat są dość trwałe (no chyba, źe mówimy o najtańszym badziewiarstwie). |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2006, 14:34
|
|
|
obawiam sie ze problem nie tkwi w wahaczach tylko w stanie naszych dróg |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-08-2006, 17:38
|
|
|
ego napisał/a: | obawiam sie ze problem nie tkwi w wahaczach tylko w stanie naszych dróg |
Dokładnie tak!!!
W innych autach zamiast wachaczy padają inne elementy zawieszenia i ludzie nie narzekają.
Jak sie kiedyś na spokojnie zastanowiłem ile razy w przeciągu tygodnia wpadłem w dziurę i to czasami kosmiczną (szczególnie ja jest deszcz i nie widać dziur bo są zalane) to stwierdziłem, że wiele aut na zachodzie już by z tej dziury nie wyjechało o własnych siłach. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-10-2006, 21:27
|
|
|
To ja może napiszę inaczej. Moim zdaniem konstruktorzy zawieszenia do naszych pojazdów nie uwzględnili tego że stan dróg może kiedykolwiek wyglądać mniej wiecej tak jak u nas.Te wachacze to totalna pomyłka.Dla przykładu-mój ojciec posiada 14-letnią Skode Faworit.Auto jest cały czas serwisowane na bierząco i nie było jeszcze mowy o wymianie wachaczy. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Blazek1
Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-10-2006, 22:39
|
|
|
Nie wiek pojazdu sie liczy a przebieg , a tak na poważnie to ja wole wymienić wacgacz cały za 150 pln sztuka i mieć spokój niż sam sworzeń za 60 pln. Znam przypadek ze po wymianie sworznia sam wahacz nie wytrzymał i mocowanie sworznia poszło a co za tym idzie i koło walnęło sobie w bok.Mój teść w uno też wymienia całe wachacze za 95 pln szt a nie sworznie po 50pln. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-10-2006, 12:09
|
|
|
A tuleje metalowo-gumowe Razem ze sworzniem trzeba by było wymieniać tuleje,więc wymiana sworznia + dwie tuleje to już jest pare złotych a oprać się młotem to troche trzeba. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-10-2006, 18:46
|
|
|
No dobrze, ale tuleje kosztują po ok. 40 zł za szt. plus koszt wymiany ok 30 zł plus koszt zbieżności.... A wachacz kosztuje z wymianą ok 150.. Nie opłaca się roboć tego " osobno"..... |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-10-2006, 19:08
|
|
|
MarcinWrocław napisał/a: | plus koszt zbieżności |
A po co ustawiać zbieżność po wymianie wahacza....hmm...?? |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-10-2006, 10:07
|
|
|
teoretycznie jak masz dore idento wahacze to nie musisz, ale zawsze jak kupisz i zamontujesz nowe wahacze to Ci się jakoś przestawi minimalnie, a jak kupujesz wahacze za 150 zeta to często pasują tak do otworów... hmmm... pasują pzy użyciu siły (nie są wykonane 100% dokładnie); do tego jakieś małe przesunięcie i masz już możliwość, że wypadałoby sprawdzić przynajmniej zbieżność... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-10-2006, 11:25
|
|
|
tomx napisał/a: | MarcinWrocław napisał/a: | plus koszt zbieżności |
A po co ustawiać zbieżność po wymianie wahacza....hmm...?? |
po to by po sezonie nie być zmuszonym do zakupu nowych opon |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-10-2006, 11:57
|
|
|
Ok.....rozumiem wasze obawy.....
Ja natomiast ustawiam zbiezność przy wymianie drążków...przy wahaczach nie....a oponki dobrze sie mają.... wiec w swoim przypadku nie widzę sensu.... |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2006, 17:48
|
|
|
Tomx - nie zdązyłem odpisać po co zbieżność.... Zrobili to za mnie inni...;):):) Ale mają racje - ja nie zrobiłem po wymianie wachacza i na całe szczescie zdarłem starą opone... która i tak musiałem wymienić.. |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-10-2006, 19:42
|
|
|
Ja wymieniłem wachacz i żadnej opony nie zdarłem!!! |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-11-2006, 01:30
|
|
|
Słuchajcie, i tak dobrze że u nas jest jeden wachacz, w nowych Audicach jest ich trzy, a koszt wymiany to jakieś 1500 zeta jak sam wymieniasz, a graty kupisz w hurtowni po maksymalnych rabatach...Niezłe co? Ja sam wolę co 2 lata cały wachacz wymienić i geometrię ustawić. A tobie, jak mechanik mówi że podłoży podkładkę pod swożeń, to od razu lej go w pysk, bo łobóz nie zasługuje na to żeby mu nawet " do widzenia " powiedzieć. Jedyne co można wymieniać to są tulejki metalowo-gumowe, tzw silent block-i, ale jest to mało opłacalne, bo kiedy cały wachacz kosztuje 120 zł. to chyba nie ma sensu...Ja ostatnio wymieniłem silent bloki na jakieś cudowne z polimerów, zobaczymy ile one przeżyją, jak się sprawdzą to dam szerokiemu gronu namiary, podobno gościu robi dla SPORT-u,l zobaczymy... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
|