Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co nieco o wachaczach
Autor Wiadomość
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-10-2005, 19:11   Co nieco o wachaczach

Witam jak pewnie wiecie albo przynajmniej mnie tak powiedziano w temprce w przednim wachaczu jest nie wymienialna gałka-tak przynajmniej mówią wachowcy, ale to jest bzdura, tą gałke można łatwo wymontować z wachacza i równie łatwo można zregenerować ja w bardzo prosty sposób. Wystarczy tylko pod nakrętke gałki założyć odpowiednią podkładke i luz jest zlikwidowany na jakiś czas bo wiadomo że to co nowe to nowe :!: :!:
     assistance
 
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-10-2005, 20:03   

chodzi ci o sworzen wachacza ??

galka ni w piec ni w dziesiec da sie wyjac bynajmniej nie-latwo...
...potrzeba do tego specjalistycznych narzedzi i przede wszystkim miec takowe podkladki do wlozenia i znowu cos czym ten sworzen z powrotem wbijemy zeby sie trzymal na kolejne kkm...
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-08-2006, 14:45   

Dziś rozwiązałem zagadke rozbieralnych swożni wachacza. Dziś w hurtowni powiedziano mi że są to najprawdopodobniej wachacze od Cromy. Mają na stanie takie wachacze i takie swożnie. Wachacz kosztuje 520zł/szt. !! a swożeń z jakimś zestawem naprawczym 10zł.
_________________

     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-08-2006, 15:03   

Wiele samochodów ma wymienialne sworznie, ale co z tego ?
Ważne, żeby taki wahacz pasował do T/T, a te z Cromy nie podejdą
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

  
     Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-08-2006, 15:04   

romano napisał/a:
Wiele samochodów ma wymienialne sworznie, ale co z tego ?
Ważne, żeby taki wahacz pasował do T/T, a te z Cromy nie podejdą


Ja mam u siebie w aucie podobno wachacze od cromy!!! Wiem na bank że mam wymienne wachacze...
_________________

     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-08-2006, 15:09   

Kamilbanan napisał/a:
Ja mam u siebie w aucie podobno wachacze od cromy!!! Wiem na bank że mam wymienne wachacze...

Kamil, a ogladałeś jak u ciebie wyglądają wahacze ?
Bo coś mi się wierzyć nie chce, żebyś miał z Cromy, przecież to byłaby rzeźba jakich mało.
Ja teżmam wymienne wahacze :lalala:
Chodziło Ci chyba o wymienne sworznie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-08-2006, 15:11   

romano napisał/a:
Ja teżmam wymienne wahacze
Chodziło Ci chyba o wymienne sworznie.


No tak.....

Wiesz co będe niedługo wymieniał wachacze to zrobie foto starych, ale jak robiłem hamulce to widziałem je i są takie same jak od temry, a gość z hurtowni powiedział że to z cromy!!
_________________

     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-08-2006, 15:17   

Zrób foto starych to będziemy pewniejsi co tam u ciebie siedzi za wahacz.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-08-2006, 16:24   

Kamilbanan napisał/a:
Dziś w hurtowni powiedziano mi że są to najprawdopodobniej wachacze od Cromy. Mają na stanie takie wachacze i takie swożnie. Wachacz kosztuje 520zł/szt.


To ja wolę bez wymiennych sworzni do Tempry.
Porządne mam za niecałe 200zł!!!
Ciekawe ile bym musiał przejechać żeby mi się pięć paczek za wachacz zwróciło, chyba silentblocki już bym zmienił z 10 razy :doubt:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2006, 12:18   

Wszystko fajnie, tylko źe problem wahaczy w T/T dotyczy padających zbyt często tulei metalowo-gumowych, a nie sworzni - te akurat są dość trwałe (no chyba, źe mówimy o najtańszym badziewiarstwie).
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2006, 14:34   

obawiam sie ze problem nie tkwi w wahaczach tylko w stanie naszych dróg
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-08-2006, 17:38   

ego napisał/a:
obawiam sie ze problem nie tkwi w wahaczach tylko w stanie naszych dróg


Dokładnie tak!!!
W innych autach zamiast wachaczy padają inne elementy zawieszenia i ludzie nie narzekają.
Jak sie kiedyś na spokojnie zastanowiłem ile razy w przeciągu tygodnia wpadłem w dziurę i to czasami kosmiczną (szczególnie ja jest deszcz i nie widać dziur bo są zalane) to stwierdziłem, że wiele aut na zachodzie już by z tej dziury nie wyjechało o własnych siłach.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-10-2006, 21:27   

To ja może napiszę inaczej. Moim zdaniem konstruktorzy zawieszenia do naszych pojazdów nie uwzględnili tego że stan dróg może kiedykolwiek wyglądać mniej wiecej tak jak u nas.Te wachacze to totalna pomyłka.Dla przykładu-mój ojciec posiada 14-letnią Skode Faworit.Auto jest cały czas serwisowane na bierząco i nie było jeszcze mowy o wymianie wachaczy. :idea:
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Blazek1 


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-10-2006, 22:39   

Nie wiek pojazdu sie liczy a przebieg :D , a tak na poważnie to ja wole wymienić wacgacz cały za 150 pln sztuka i mieć spokój niż sam sworzeń za 60 pln. Znam przypadek ze po wymianie sworznia sam wahacz nie wytrzymał i mocowanie sworznia poszło a co za tym idzie i koło walnęło sobie w bok.Mój teść w uno też wymienia całe wachacze za 95 pln szt a nie sworznie po 50pln.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-10-2006, 12:09   

A tuleje metalowo-gumowe :?: Razem ze sworzniem trzeba by było wymieniać tuleje,więc wymiana sworznia + dwie tuleje to już jest pare złotych a oprać się młotem to troche trzeba.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-10-2006, 18:46   

No dobrze, ale tuleje kosztują po ok. 40 zł za szt. plus koszt wymiany ok 30 zł plus koszt zbieżności.... A wachacz kosztuje z wymianą ok 150.. Nie opłaca się roboć tego " osobno".....
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-10-2006, 19:08   

MarcinWrocław napisał/a:
plus koszt zbieżności


A po co ustawiać zbieżność po wymianie wahacza....hmm...??
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-10-2006, 10:07   

teoretycznie jak masz dore idento wahacze to nie musisz, ale zawsze jak kupisz i zamontujesz nowe wahacze to Ci się jakoś przestawi minimalnie, a jak kupujesz wahacze za 150 zeta to często pasują tak do otworów... hmmm... pasują pzy użyciu siły (nie są wykonane 100% dokładnie); do tego jakieś małe przesunięcie i masz już możliwość, że wypadałoby sprawdzić przynajmniej zbieżność...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-10-2006, 11:25   

tomx napisał/a:
MarcinWrocław napisał/a:
plus koszt zbieżności


A po co ustawiać zbieżność po wymianie wahacza....hmm...??


po to by po sezonie nie być zmuszonym do zakupu nowych opon :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-10-2006, 11:57   

Ok.....rozumiem wasze obawy.....

Ja natomiast ustawiam zbiezność przy wymianie drążków...przy wahaczach nie....a oponki dobrze sie mają.... :) wiec w swoim przypadku nie widzę sensu....
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-10-2006, 17:48   

Tomx - nie zdązyłem odpisać po co zbieżność.... Zrobili to za mnie inni...;):):) Ale mają racje - ja nie zrobiłem po wymianie wachacza i na całe szczescie zdarłem starą opone... która i tak musiałem wymienić..
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-10-2006, 19:42   

Ja wymieniłem wachacz i żadnej opony nie zdarłem!!!
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-11-2006, 01:30   

Słuchajcie, i tak dobrze że u nas jest jeden wachacz, w nowych Audicach jest ich trzy, a koszt wymiany to jakieś 1500 zeta jak sam wymieniasz, a graty kupisz w hurtowni po maksymalnych rabatach...Niezłe co? Ja sam wolę co 2 lata cały wachacz wymienić i geometrię ustawić. A tobie, jak mechanik mówi że podłoży podkładkę pod swożeń, to od razu lej go w pysk, bo łobóz nie zasługuje na to żeby mu nawet " do widzenia " powiedzieć. Jedyne co można wymieniać to są tulejki metalowo-gumowe, tzw silent block-i, ale jest to mało opłacalne, bo kiedy cały wachacz kosztuje 120 zł. to chyba nie ma sensu...Ja ostatnio wymieniłem silent bloki na jakieś cudowne z polimerów, zobaczymy ile one przeżyją, jak się sprawdzą to dam szerokiemu gronu namiary, podobno gościu robi dla SPORT-u,l zobaczymy...
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load