|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Drgania przy prędkościach od 90km/h, |
Autor |
Wiadomość |
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-11-2009, 23:20 Drgania przy prędkościach od 90km/h,
|
|
|
Nie wiem czy to dobry dział ale nie mam pojęcia co może być przyczyną tego co mi się dzieje.
Jak już pewnie niektórzy zauważyli non stop piszę, że coś mi się dzieje z moim Fiatem.
Ostatnio zauważyłem, że przy prędkościach ponad 90km/h kierownica strasznie drży, nie wspomnę już co się dzieje przy 140km/h. Wtedy to mam ślady od zegarka na ręce...
Aż się boję pojechać na diagnostykę bo wiem, że z zawieszeniem nie jest za wesoło no i coś mi się dzieje z całym układem kierowniczym.
Objawy mam podobne jak przy tym jak miałem popsutą skrzynię, przy skrętach kierownica sama prosi się często żeby odbić, lecz nie zawsze. Łatwiej skręca się w lewo niż w prawo. Czasami po skręcie przy niskiej prędkości samochód jedzie już praktycznie prosto a nadal na kierownicy jest 3/4 - pół obrotu. Może maglownica albo drążek kierowniczy? Wspomnę, że jest to tipo bez wspomagania...
Czasami coś stuknie przy skręcie ale bardzo rzadko. Zastanawiam się nad przegubem prawym zewnętrznym.
Co może być przyczyną tych drgań przy większych prędkościach? Drgania nie są w trakcie hamowania tylko w czasie normalnej jazdy.
Czemu tak dziwnie mi się odkręca ta kierownica, że samochód jedzie już prawie prosto a kierownica bardzo skręcona jeszcze jest?
I dlaczego łatwiej mi się skręca w lewo niż w prawo?
Czy po prostu udać się na diagnostykę na jakiś przegląd i niech mi powiedzą co jest nie tak, żeby później Tipo przeszło przegląd bez najmniejszego problemu?
Czy ma ktoś może jakieś pomysły znowu na moje problemy?
pzdr. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 23:28
|
|
|
Xingham, Ja już w dwóch samochodach miałem tak, że przyczyną drgań kierownicy przy prędkościach powyżej 90km/h było łożyskowanie wahaczy tylnych - po prostu koła tylne latały lużno i wprawiały cały samochód w drgania. Wymiana zestawów naprawczych pomogła. Drugą przyczyna mogą być tarcze hamulcowe, ale skoro u ciebie przy skręcaniu objawia się to inaczej to... aż boję się wspomnieć jak sam próbowałem ustawić zbieżność auta - ustawiłem przednie koła przodem w ten sposób / \... Ruszyłem i niby wszystko ok, prędkość 50-60km/h i samochód zaczyna drżeć i rzucać niemiłosiernie, skręcam pół obrotu w prawo a on jedzie prosto. Z samego rana dnia kolejnego pojechałem powoli na ustawianie zbieżności i ustąpiło |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 23:29
|
|
|
Xingham, myślę z geometria kół + wyważanie załatwi sprawę |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 23:30
|
|
|
sprawdź wahacze i przede wszystkim sworzeń, czy nie ma luzu. najlepiej na warsztacie odpowiednim.. |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2009, 10:43
|
|
|
A ile będzie mnie kosztować sama wizyta u diagnosty jakiegoś, żeby zrobił coś w stylu takiego wcześniejszego przeglądu? A i przy okazji trzeba by zmienić opony na zimówki z tym, ze mam 2x14" calowe felgi z oponami i 2x"13 calowe felgi z oponami, ktore zalozyc na tyl i ktore na przod? Chyba zawioze je do wywazenia i niech mi ustawia ta geometrie odrazu i moze zbieżność. Dobrze, bedzie jak tak zrobie? |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-11-2009, 12:13
|
|
|
Xingham, Sama diagnoza uszkodzenia nie powinna raczej nic kosztować,
Ustawienie zbieżności 40zł
wyważenie koła na feldze stalowej 5zł/szt |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-11-2009, 17:03
|
|
|
Ok, to w przyszłym tygodniu około wtorku odwiedze jakis zaklad i napisze co bylo grane.
** Dodano: 17-11-2009, 23:51 **
Byłem u mojego wujka mechanika Tylna tuleja prawego wahacza przedniego jest do wymiany. Luz jak cholera. No i zbieżność tak jak mówiliście. I zapomniałem mu powiedzieć, żeby mi z tyłu wahacze sprawdził. Ale to na poniedziałek się umówiłem to jeszcze w miedzy czasie podjade i zobacze te wahacze z tylu. Bo kilka pier*ol trzeba bedzie zrobic typu olej, rozrzad to troche zabawy z Fiaciną będzie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|