|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Smok ssawny poliwa |
Autor |
Wiadomość |
Majkel
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 11 Sie 2005 Posty: 50 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 21-03-2006, 22:04 Smok ssawny poliwa
|
|
|
Czy ktos ma zdjecie jak wyglada montowany w zbiorniku paliwa kruciec ktorym doprowadzany jest nadmiar paliwa z wtrysku (a tak na marginesie interesuje mnie jego długosc wewnatrz zbiornika paliwa) |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-03-2006, 22:14
|
|
|
Ten kruciec wychodzi z pokrywy i wchodzi w obudowę pompki.Jest tosztywny profilowany plastykowy przewód.Tworzy całość z pompą. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Majkel
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 11 Sie 2005 Posty: 50 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 22-03-2006, 21:44
|
|
|
Czyli sięga do dna zbiornika paliwa?? |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-03-2006, 23:05
|
|
|
Majkel
Tak jest.
Jezeli zbiornik paliwa jest zamknięty i szczelny ( korek wlewu paliwa posiada zieloną uszczelkę ) i chcielibyśmy sprawdzic drożność tego przewodu powrotnego paliwa wdmuchując w niego powietrze, to to powietrze w zbiorniku spowoduje wzrost ciśnienia (nadcisnienie) i paliwo wypłynie z tego przewodu na nas w takiej ilości w jakiej wdmuchaliśmy powietrza.
Jeżeli przewód ten jest niedrożny to paliwo nie wypłynie. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-03-2006, 00:21
|
|
|
Jeśli chodzi o przewód powrotu paliwa to nie sięga do dna.Myślicie chyba o odpowietrzaniu zbirnika.
[ Dodano: 23-03-2006, 00:21 ]
Albo przewodzie par paliwa.
[ Dodano: 23-03-2006, 00:24 ]
http://moto.allegro.pl/sh...=91173625#photo |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Majkel
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 11 Sie 2005 Posty: 50 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 23-03-2006, 07:51
|
|
|
A jak paliwo nie wypłynie a silnik pracuje normalnie ?? to co to moze byc ??Tempra na wtrysku monojetronic bosch bordo ślicznotka |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-03-2006, 10:33
|
|
|
Ja już sam nie wiem o czym piszecie.Tobie w końcu chodzi o powrót paliwa z układu wtryskowego{to jest ten czarny wygięty na zdjęciu pompy}czy przelew baku.?Podczas pracy nie będziesz widział paliwa które powraca.Chyba że zdejmniesz przewód z wtrysku albo z pompy paliwa. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-03-2006, 21:47
|
|
|
Majkel
Jak paliwo nie wypłynie to tak jak wcześniej napisałem to znaczy , że tego przewodu ( paliwa powrotnego ) nie da się przedmuchać lub nie ma paliwa w zbiorniku. Powietrze nie dociera do zbiornika i nie wypcha paliwa z dna zbiornika. W tym doświadczeniu nabieramy pewności czy nasz przewód powrotny paliwa jest drożny i odprowadza nadmiar paliwa z wtryskiwacza z powrotem do zbiornika. Przewód może być zagięty lub przygnieciony, gdzieś pomiędzy wtryskiwaczem, a zbiornikiem. Dotychczas jednak nikt nie napisał o tym, że miał jakieś kłopoty z tym przewodem. Większość jednak znajduje przyczynę w pompie benzynowej, ktora wytwarza niższe ciśnienie niż robocze. Wtedy paliwo niewypływa do zbiornika gdyż nie jest w stanie otworzyć regulatora ciśnienia.
Ale gdyby pompa była "dobra" to efektem jest zwrost ciśnienia paliwa w wtryskiwaczu, gdyż regulator ciśnienia paliwa nie ma gdzie odprowadzić paliwa. Powoduje to większą dawkę paliwa w tym samym czasie, którą być może jest w stanie skorygować sonda lambda na wyższych obrotach. Nie wiem czy sprężyna zamykająca wtryskiwacz (przy wyższym ciśnieniu) będzie zamykać go tak samo sprawnie jak przy wymaganym ciśnieniu roboczym ok. 1 bar ( 0,8 do 1,2 bar).
Szczelny wtryskiwacz podobno wytrzymuje 30 sekund bez sączenia kropli paliwa przy ciśnieniu roboczym na jakie został przewidziany przez producenta.
To wszystko jest przy założeniu , że pompa jest sprawna i wytwarza ciśnienie ok. 3 Bar.
Czyli w najbardziej skrajnym przypadu ciśnienie w wtryskiwaczu jest trzykrotnie wyższe od roboczego. Z pewnością jednak jest takie jakie jeszcze może wytworzyć pompa. Spróbuj to zmierzyć manometrem. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Majkel
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 11 Sie 2005 Posty: 50 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 23-03-2006, 21:59
|
|
|
Zapodałem cisnienie do weza i slyszalem bulgotanie w zbiorniku ale nic mi pozniej nie wyplynelo paliwa z przewodu.Pytałem sie o dlugosc weza do przelewu paliwa z wtryskiwacza dozbiornika paliwa ale w jego wewnetrznej czesci w baku.Chcialem wlasnie do tego przewodu wpiac zasilanie paliwa do niezaleznego ogrzewania postojowego typ webasto. :yawinkle: |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-03-2006, 23:37
|
|
|
Majkel
Przewód masz więc drożny. Zbiornik jest nieszczelny brak zielonej uszczelki w korku paliwa.
Należy przed zamontowaniem Webasto zapoznać się z przepisami:
np. Późniejsze zamontowanie nagrzewnicy powinno być skontrolowane przez urzędowo uznanego rzeczoznawcę lub kontrolera (TÜV), zgodnie z § 19 ust. 2 St VZO. Ze świadectwem tej kontroli należy złożyć wniosek o ponowne dopuszczenie pojazdu do ruchu u odpowiednich władz (wydziale komunikacji).
Tak więc aby pojazd został dopuszcony do ruchu nalezy zasięgnąć informacji u rzeczoznawcy, który będzie wydawał decyzję w Twojej sprawie. Myślę , że w wydziale komunikacji otrzymasz informację na ten temat. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-03-2006, 23:39
|
|
|
To zrób sobie trójnik na przewodzie o którym pisałem i który widać na zdjęciu.A żadnego węza powrotu który sięga do dna baku nie znajdziesz.Ten z pompy kończy się gdzieś ok.2-3cm od dna baku.I nie jest to wąż tylko przewód o średnicy przekroju gdzieś 4-5 mm. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|