Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Smok ssawny poliwa
Autor Wiadomość
Majkel 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 50
Skąd: Dębica
Wysłany: 21-03-2006, 22:04   Smok ssawny poliwa

Czy ktos ma zdjecie jak wyglada montowany w zbiorniku paliwa kruciec ktorym doprowadzany jest nadmiar paliwa z wtrysku (a tak na marginesie interesuje mnie jego długosc wewnatrz zbiornika paliwa) :lol:
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-03-2006, 22:14   

Ten kruciec wychodzi z pokrywy i wchodzi w obudowę pompki.Jest tosztywny profilowany plastykowy przewód.Tworzy całość z pompą.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Majkel 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 50
Skąd: Dębica
Wysłany: 22-03-2006, 21:44   

Czyli sięga do dna zbiornika paliwa??
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-03-2006, 23:05   

Majkel

Tak jest.

Jezeli zbiornik paliwa jest zamknięty i szczelny ( korek wlewu paliwa posiada zieloną uszczelkę ) i chcielibyśmy sprawdzic drożność tego przewodu powrotnego paliwa wdmuchując w niego powietrze, to to powietrze w zbiorniku spowoduje wzrost ciśnienia (nadcisnienie) i paliwo wypłynie z tego przewodu na nas w takiej ilości w jakiej wdmuchaliśmy powietrza.

Jeżeli przewód ten jest niedrożny to paliwo nie wypłynie.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-03-2006, 00:21   

Jeśli chodzi o przewód powrotu paliwa to nie sięga do dna.Myślicie chyba o odpowietrzaniu zbirnika.

[ Dodano: 23-03-2006, 00:21 ]
Albo przewodzie par paliwa.

[ Dodano: 23-03-2006, 00:24 ]
http://moto.allegro.pl/sh...=91173625#photo
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Majkel 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 50
Skąd: Dębica
Wysłany: 23-03-2006, 07:51   

A jak paliwo nie wypłynie a silnik pracuje normalnie ?? to co to moze byc ??Tempra na wtrysku monojetronic bosch bordo ślicznotka
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-03-2006, 10:33   

Ja już sam nie wiem o czym piszecie.Tobie w końcu chodzi o powrót paliwa z układu wtryskowego{to jest ten czarny wygięty na zdjęciu pompy}czy przelew baku.?Podczas pracy nie będziesz widział paliwa które powraca.Chyba że zdejmniesz przewód z wtrysku albo z pompy paliwa.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2006, 21:47   

Majkel

Jak paliwo nie wypłynie to tak jak wcześniej napisałem to znaczy , że tego przewodu ( paliwa powrotnego ) nie da się przedmuchać lub nie ma paliwa w zbiorniku. Powietrze nie dociera do zbiornika i nie wypcha paliwa z dna zbiornika. W tym doświadczeniu nabieramy pewności czy nasz przewód powrotny paliwa jest drożny i odprowadza nadmiar paliwa z wtryskiwacza z powrotem do zbiornika. Przewód może być zagięty lub przygnieciony, gdzieś pomiędzy wtryskiwaczem, a zbiornikiem. Dotychczas jednak nikt nie napisał o tym, że miał jakieś kłopoty z tym przewodem. Większość jednak znajduje przyczynę w pompie benzynowej, ktora wytwarza niższe ciśnienie niż robocze. Wtedy paliwo niewypływa do zbiornika gdyż nie jest w stanie otworzyć regulatora ciśnienia.

Ale gdyby pompa była "dobra" to efektem jest zwrost ciśnienia paliwa w wtryskiwaczu, gdyż regulator ciśnienia paliwa nie ma gdzie odprowadzić paliwa. Powoduje to większą dawkę paliwa w tym samym czasie, którą być może jest w stanie skorygować sonda lambda na wyższych obrotach. Nie wiem czy sprężyna zamykająca wtryskiwacz (przy wyższym ciśnieniu) będzie zamykać go tak samo sprawnie jak przy wymaganym ciśnieniu roboczym ok. 1 bar ( 0,8 do 1,2 bar).
Szczelny wtryskiwacz podobno wytrzymuje 30 sekund bez sączenia kropli paliwa przy ciśnieniu roboczym na jakie został przewidziany przez producenta.

To wszystko jest przy założeniu , że pompa jest sprawna i wytwarza ciśnienie ok. 3 Bar.
Czyli w najbardziej skrajnym przypadu ciśnienie w wtryskiwaczu jest trzykrotnie wyższe od roboczego. Z pewnością jednak jest takie jakie jeszcze może wytworzyć pompa. Spróbuj to zmierzyć manometrem.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Majkel 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 11 Sie 2005
Posty: 50
Skąd: Dębica
Wysłany: 23-03-2006, 21:59   

Zapodałem cisnienie do weza i slyszalem bulgotanie w zbiorniku ale nic mi pozniej nie wyplynelo paliwa z przewodu.Pytałem sie o dlugosc weza do przelewu paliwa z wtryskiwacza dozbiornika paliwa ale w jego wewnetrznej czesci w baku.Chcialem wlasnie do tego przewodu wpiac zasilanie paliwa do niezaleznego ogrzewania postojowego typ webasto. :yawinkle:
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2006, 23:37   

Majkel

Przewód masz więc drożny. Zbiornik jest nieszczelny brak zielonej uszczelki w korku paliwa.

Należy przed zamontowaniem Webasto zapoznać się z przepisami:

np. Późniejsze zamontowanie nagrzewnicy powinno być skontrolowane przez urzędowo uznanego rzeczoznawcę lub kontrolera (TÜV), zgodnie z § 19 ust. 2 St VZO. Ze świadectwem tej kontroli należy złożyć wniosek o ponowne dopuszczenie pojazdu do ruchu u odpowiednich władz (wydziale komunikacji).

Tak więc aby pojazd został dopuszcony do ruchu nalezy zasięgnąć informacji u rzeczoznawcy, który będzie wydawał decyzję w Twojej sprawie. Myślę , że w wydziale komunikacji otrzymasz informację na ten temat.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-03-2006, 23:39   

To zrób sobie trójnik na przewodzie o którym pisałem i który widać na zdjęciu.A żadnego węza powrotu który sięga do dna baku nie znajdziesz.Ten z pompy kończy się gdzieś ok.2-3cm od dna baku.I nie jest to wąż tylko przewód o średnicy przekroju gdzieś 4-5 mm.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load