|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Niskie obroty |
Autor |
Wiadomość |
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-01-2006, 19:00 Niskie obroty
|
|
|
Witam
Od pewnego czasu jakos dziwnie zachowuje sie moj Tipek na wolnych obrotach a mianowicie. Gdy odpalam samochod rano na ssaniu jest wszystko ok trzymam go na tym ssaniu i w miare uplywu drogi jaka przejade wylaczam ssanie. Potem chodzi juz na ssaniu automatycznym.Do tej pory wszystko jest ok.Ale gdy silnik nagrzeje sie do okolo 70 stopni obroty spadaja bo wylacza sie automatyczne ssanie ok rozumiem. Ale mam tak niskie obroty ze silnik gasnie.Wiem ze obroty na gazniku da sie wyregulowac na wieksze. ale...... gdy silnik osiagnie temp. eksploatacyjna czyli 85 - 90 stopni to obroty sa ok czyli 850 + - 50 i trzymaja sie caly czas samochod nie gasnie i jest spoko. Wiec moje pytanie brzmi CO MOZE BYC PRZYCZYNA GASNIECIA SILNIKA PO ODLACZENIU AUTOMATYCZNEGO SSANIA ?? (samowolnego nie fizycznego)
Prosze o komentarze.Pozdrawiam. |
_________________
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-01-2006, 19:11
|
|
|
Mucha z opisu widze, ze gazu nie masz, a jest to typowy objaw wlasnie na gazie
Jesli dzieje sie tak u Ciebie na paliwku to moze byc to spowodowane zlym stanem swiec i kabelkow WN.
Gdyby obroty byly za nsikie to rowniez po rozgrzaniu pownienien gasnac albo przynajmniej sie "trzepac".
Stawiam wiec na powyzsze. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-01-2006, 19:35
|
|
|
gdy go kupywalem wyjechal wczesniej z ASO jakis tydzien wczesniej.Mam na wszystko kwity wiec swiece i kable itp. sa nowe. Wiec moze jeszcze jakas inne przyczyna ?? Juz sam nie wiem |
_________________
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-01-2006, 21:59
|
|
|
Hmm wilgoc mroz... ostatnio wszystko dostaje niemalo w d... i wychodza najmniejsze niedomagania moze gdzies cos zamarzlo :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 24-01-2006, 22:41
|
|
|
Przy gaźnikach bywają takie szopki, gdyż gaźniki mają dysze kuba czasem nawet kanały twz. przejściowe od stanu ssania do normalnego, jest to zrobione w postaci obejścia za przepustnicą. Możliwe że od tego mrozu się coś zawiesiło, jeżeli po ociepleniu ibjaw nie ustąpi radzę przeczyścić gaźnik |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-01-2006, 23:12
|
|
|
Kocham gazniki nie lubie wtryskow. Nie wiem dlaczego dla mnie gaznik jest fajniejszy.Ale mniejsza z tym Dzis zauwazylem ze takze po rozgraniu silnika do temp. 85 - 90 stopni takze zaczyna gasnac. Jutro ide sprawdzic kabelki WN i swiece. Ale chyba bardziej bedzie to wina syfu w gazniczku. Jak zrobie i popatrze jutro to dam znac co i jak Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-01-2006, 18:21
|
|
|
Mucha napisał/a: | CO MOZE BYC PRZYCZYNA GASNIECIA SILNIKA PO ODLACZENIU AUTOMATYCZNEGO SSANIA |
Ja mam podobnie - 1.6 gaźnik. Z tego co zauwazylem to raczej sam gaznik nie jest odpowiedzialny za to , ale modul DigiPlex2. Nie wiem dlaczego, ale pewnie w tym momencie dobiera jakies "dziwne" mapy kąta zapłonu. Sprobuj zgasic na chwilke autko, odpalic i lekko przygazowac. U mnie pomaga to, wtedy autko trzyma obroty.
Choc mowie, ze to rzadko zdarza mi sie, ale jednak. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Mucha
Wiek: 39 Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 184 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-01-2006, 19:09
|
|
|
A wiec dzis porozbieralem troszke
Wyjelem swieczki i jak zobaczylem swiece na III garze to az sie za glowe zlapalem miala tyle nagaru ze szok.Jak czyscilem w domu to z tej jednej wylecialo tyle syfu co z trzech pozostalych. Druga chyba przyczyna ktorej sie dopatrzylem to duzy odstep na swiecach kolo 0,85 lub wiecej. Zmniejszylem do 0,7 bo uznalem ze im mniejsza odleglosc tym mocniejsza iskra. Po trzecie podkrecilem troszke obroty a po czwarte pobawilem sie troszke dysza od skladu mieszanki. Po tych wszystkich zabiegach auto chodzi cacy jak narazie. Zobacze co bedzie dalej bo w planach w sumie jeszcze mam zamiar wrzucic nowe swieczki NGK Jak narazie jest ok. Pozdrawiam.
[ Dodano: 30-01-2006, 16:23 ]
NBiestety teraz problem zaczol sie takze i na cieplym rozgrzanym silniku. Bylem w trasie do Radomia i spowrotem i na cieplym silniku gdy zajechalem juz do wawki stanelem na swiatlach samochod znowu zgasl.Ale kiedy go odpalilem spowrotem silnik pracowal idealnie. Jakies dziwne objawy ma. Nie wiem gdzie juz szukac :9 Prosze ponownie o pomoc.Pozdrawiam.
[ Dodano: 30-01-2006, 16:24 ]
|
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|