Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dbajcie o cięgna!
Autor Wiadomość
Lukaszewicz 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 11
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-05-2007, 08:50   Dbajcie o cięgna!

Koledzy sprawdźcie swoje cięgna od skrzyni bo morzecie nagle w trasie stracić biegi jak ja!!! Jak mają już duży luz to odrazu je wymieńcie.
  
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-05-2007, 08:56   

Będe musiał sprawdzić, bo ostatnio musze u mnie szukać biegów jak w Autosanie, i za każdym razem biegi są w innym miejscu ;) a ile kosztuje kpl nowych cięgien?

Aha! jak to sie fachowo nazywa? bo pod nazwą cięgna nie moge tego nigdzie znaleźć...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-05-2007, 09:23   

MiKuS, ciegna nawet w eperku wystepuja pod ta nazwa, ja kupowalem je z 2 lata temu w ASO cena ok 200zl chyba albo ponad 200zl mowa o kpl trzech ciegien.. z tego co wiem to tylko oryginal wystepuje
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-05-2007, 09:40   

Mi latają biegi, ale wchodzą dobrze. Wybierak i cięgna mam do wymiany...ale ja mam w ogóle skrzynie, uszczelniacze jedną poduszkę i osprzęt do wymiany, bo olej uciekł, a jak wrzucam biegi to aż cały silnik się lekko przesówa.
_________________
     Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-05-2007, 11:21   

opti napisał/a:
MiKuS, ciegna nawet w eperku wystepuja pod ta nazwa, ja kupowalem je z 2 lata temu w ASO cena ok 200zl chyba albo ponad 200zl mowa o kpl trzech ciegien.. z tego co wiem to tylko oryginal wystepuje

Za 20 zł ( a nie za 200 ... ) można "domowym sposobem" wykonać wszystkie trzy cięgna od nowa !
W sklepie z częściami do ciężarówek ( np. w Krakowie : Suder&Suder na Rybitwach ) kupujecie 6 przegubów M6 ( cena ~3 zł / szt ) , a w pierwszym sklepie metalowym - 3 pręty gwintowane M6 . Wykręcacie stare cięgna razem ze starymi przegubami , na ich podstawie tniecie pręty gwintowane na potrzebną długość , nakręcacie nowe przeguby i montujecie z powrotem do auta . Jeżeli ktoś nie ma zaufania do sztywności gwintowanych prętów ( choć zaręczam , że jest wystarczająca ) może ze stalowego pręta fi 8 ( albo nawet 10 ) uciąć potrzebne długości i nagwintować je , ale tu już będzie potrzebna tokarka .
     assistance
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-05-2007, 15:53   

Trzeba bedzie pokombinowac coś typu co schab pisze bo 200 zł na pewno nie dam na takie cos a biegi w końcu potrzebne sa do jeżdzwnia :lalala: a jak przychodzi wrzucic wsteczny to omal dźwignią tylnej kanapy nie zachacze :d
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-05-2007, 17:51   

schab, niezly pomysl :food:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-05-2007, 05:59   

opti napisał/a:
schab, niezly pomysl :food:

To nie tylko pomysł - to przetestowane rozwiązanie . Nie chciałem podwajać wartości mojego Ritma , a biegi "wybierały się " losowo - więc wykombinowałem nowe cięgła . Jeździłem tak przez 2 lata , do momentu skasowania auta i wszystko działało !
     assistance
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-05-2007, 06:30   

schab, twoj patent i ja wykorzystam w przyszlosci jak padna ciegna ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-06-2007, 14:07   

Ehh, dobry patent, szkoda że wczesniej o tym nie wiedzialem. Za 3 nowe ciegna w zeszlym roku zaplacilem ok 160 zł. :sciana: A luz jest nadal... tyle ze ciegna sie nie rozpadaja (poprzednie same spadaly - zuzyte na maxa). Macie patent na zlikwidowanie luzu na drazku?
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
awaria 


Wiek: 50
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 56
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2007, 17:25   

Tylko miejcie na uwadze że jedno ciegno jest inne z kawałkiem blachy ale dla chcącego nic trudnego.
_________________
Tipo 1,4 93r. 170000tys - zezłomowany:(:(:(
dobry był pojazd, oj dobry, będe tęsknił.
  
 
 
enters 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-02-2008, 21:46   

schab napisał/a:
opti napisał/a:
MiKuS, ciegna nawet w eperku wystepuja pod ta nazwa, ja kupowalem je z 2 lata temu w ASO cena ok 200zl chyba albo ponad 200zl mowa o kpl trzech ciegien.. z tego co wiem to tylko oryginal wystepuje

Za 20 zł ( a nie za 200 ... ) można "domowym sposobem" wykonać wszystkie trzy cięgna od nowa !
W sklepie z częściami do ciężarówek ( np. w Krakowie : Suder&Suder na Rybitwach ) kupujecie 6 przegubów M6 ( cena ~3 zł / szt ) , a w pierwszym sklepie metalowym - 3 pręty gwintowane M6 . Wykręcacie stare cięgna razem ze starymi przegubami , na ich podstawie tniecie pręty gwintowane na potrzebną długość , nakręcacie nowe przeguby i montujecie z powrotem do auta . Jeżeli ktoś nie ma zaufania do sztywności gwintowanych prętów ( choć zaręczam , że jest wystarczająca ) może ze stalowego pręta fi 8 ( albo nawet 10 ) uciąć potrzebne długości i nagwintować je , ale tu już będzie potrzebna tokarka .


Zrobilem wg przepisu SCHAB-a. Zrobilem na M6,ale w mojej temprze po rozebraniu byly M8. Gdybym wiedzial, kupil bym M8,ale nie nazekam bo na M6 chodzi jak z fabryki. Pojawia sie problem przy ciegnie z jedna koncowka pod katem 90stopni, otoz przegub M6 ma za krotka srube, a sierzant do ktorego mocujemy (kolo maglownicy) jest dosyc gruby, trzeba zrobic przedluzenie sierzanta cienszym plaskownikiem ktory przewiercamy i przykrecamy do dziury mocujacej ciegno w sierzancie, a na drugim koncu plaskownika wiercimy dziure pod ciegno i je zakrecamy.Wydluzamy tym sposobem ramie sierzanta, a poniewaz zastosujemy cienszy plaskownik niz sierzant to dlugosc srubki mocujacej od przegubu wystarczy. Wydluzenie to nie ma odczuwalnego wplywu na wychylenia drazka zmiany biegow. Do wszystkich przegubow zastosowalem nakretki kontrujace teflonowe, tak jak i nakretki mocujace przeguby tez teflonowe.
Dziekuje Schab, od dawien dawna nazekalem na ciegna,ale koszt >200zl nie wchodzil w gre.
Caly material to 6szt przegubow po 3,70zl i 1metr preta gwintowanego ceny nie pamietam (pare zl), do tego ze 20 nakretek teflonowych M6 (ceny nie znam, mialem ich kupe)
Teraz wymiata jak nowe,polecam
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-02-2008, 23:16   

Witam
a nie było problemów z regulacją i ustawieniem biegów?..
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
enters 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 18
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2008, 08:54   

ciegna o takiej samej dlugosci (nowe=stare) daja taki sam skok lewarka wiec nie ma bata musi chodzic, i chodzi. regulacja jest wogole nie potrzebna.

Mysle ze kolega Schab jak najbardziej zasluguje na 1 pkt pomocy za ten patent.

  
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-03-2008, 12:32   

Witam
Pytam dlatego że kilka osób na forum skarżyło się że po wyjęciu np. skrzyni biegów, biegi potrafiły się rozjechac, spodziewałem się że też musiałeś potem regulowac długosc cięgien..
Ale pomysł jest super :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-04-2008, 20:49   

a jak to wogole wyglada w przypadku sedicivalvole bo ja mam tak rozwalone te przeguby ze mala glowa :sciana: nawet byl patent zeby tak nie latalo ktos nawinal drut na sworzen , ile takie ciegna kosztuja do sedici,moze ktos kupowal ostatnio??
  
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2008, 21:50   

Kurczę, a po jakim przebiegu lubią "wysiadać" cięgna, ewentualnie po ilu latach?
Pytam bo mam przejechane 140tyś, ale autko jakby nie było ma 20 lat i nic nie wskazuje na to żeby ktoś tam cokolwiek kiedyś robił (nawet przy wymianie łożysk w przednich kołach, mechanicy się śmiali że jak fabryka poskładała to nikt nic tam więcej nie robił).
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-04-2008, 21:52   

przemog666, to jest urok właśnie naszych Tipków z silnikiem 149C2.046 ----> niezniszczalne :lalala: :lalala: :lalala:
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2008, 21:53   

luki21 napisał/a:
przemog666, to jest urok właśnie naszych Tipków z silnikiem 149C2.046 ----> niezniszczalne :lalala: :lalala: :lalala:

:) oby jak najdłużej nie psuły się te Nasze "wynalazki" :)
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Lolo88 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 49
Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 11-01-2009, 22:36   

ja mam problem u siebie ,u mnie Ciegna lataja cale tu pod tunelem ma luz jak nie wiem
ze az puka mi o kolumne kierownicza ciagle i lewar luzny na maksa
_________________
Gaziwo dodaje skrzydel...:D
  
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-01-2009, 19:10   

Lolo88, no to teraz już tylko wymiana...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-01-2009, 01:13   

Witam
Lolo88 napisał/a:
ja mam problem u siebie ,u mnie Ciegna lataja cale tu pod tunelem ma luz jak nie wiem
ze az puka mi o kolumne kierownicza ciagle i lewar luzny na maksa


Mam podobnie, ale po dokładnym rozeznaniu wychodzi ze nie jest to wina ciegieł, tylko samej dźwigni, konkretnie tej kulki co jest przy dźwigni, jest mocno wytarta i musze spróbowac skasowac luż własnie w tym miejscu.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-01-2009, 16:47   

ja na szczecie juz swoje wymienilem w pazdzierniku.sadzac po luzach to jeszcze pare dni i bym zostal bez zadnego biegu :D
pzdr :)
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
Gucio 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 193
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-02-2009, 21:01   

:roll: Mi się właśnie coś takiego stało :(
Nie mam wstecznego , jedynki i piątki. Za silnikiem są te cięgna na środku i takiś bolec wyleciał czy się ukruszył i wyskoczyło mi cięgno z takiego plastiku. - Rozwiertałem plastik i zastosowałem to na śrubie fi 10 z dziurą na końcu , zakręciłem nakrętkę i dałem zawleczkę.
Śmiga :) jak nowe.
:sciana:
     assistance
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load