Dbajcie o cięgna! |
Autor |
Wiadomość |
Lukaszewicz
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 27 Sty 2007 Posty: 11 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2007, 08:50 Dbajcie o cięgna!
|
|
|
Koledzy sprawdźcie swoje cięgna od skrzyni bo morzecie nagle w trasie stracić biegi jak ja!!! Jak mają już duży luz to odrazu je wymieńcie. |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-05-2007, 08:56
|
|
|
Będe musiał sprawdzić, bo ostatnio musze u mnie szukać biegów jak w Autosanie, i za każdym razem biegi są w innym miejscu a ile kosztuje kpl nowych cięgien?
Aha! jak to sie fachowo nazywa? bo pod nazwą cięgna nie moge tego nigdzie znaleźć... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-05-2007, 09:23
|
|
|
MiKuS, ciegna nawet w eperku wystepuja pod ta nazwa, ja kupowalem je z 2 lata temu w ASO cena ok 200zl chyba albo ponad 200zl mowa o kpl trzech ciegien.. z tego co wiem to tylko oryginal wystepuje |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-05-2007, 09:40
|
|
|
Mi latają biegi, ale wchodzą dobrze. Wybierak i cięgna mam do wymiany...ale ja mam w ogóle skrzynie, uszczelniacze jedną poduszkę i osprzęt do wymiany, bo olej uciekł, a jak wrzucam biegi to aż cały silnik się lekko przesówa. |
_________________
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2007, 11:21
|
|
|
opti napisał/a: | MiKuS, ciegna nawet w eperku wystepuja pod ta nazwa, ja kupowalem je z 2 lata temu w ASO cena ok 200zl chyba albo ponad 200zl mowa o kpl trzech ciegien.. z tego co wiem to tylko oryginal wystepuje |
Za 20 zł ( a nie za 200 ... ) można "domowym sposobem" wykonać wszystkie trzy cięgna od nowa !
W sklepie z częściami do ciężarówek ( np. w Krakowie : Suder&Suder na Rybitwach ) kupujecie 6 przegubów M6 ( cena ~3 zł / szt ) , a w pierwszym sklepie metalowym - 3 pręty gwintowane M6 . Wykręcacie stare cięgna razem ze starymi przegubami , na ich podstawie tniecie pręty gwintowane na potrzebną długość , nakręcacie nowe przeguby i montujecie z powrotem do auta . Jeżeli ktoś nie ma zaufania do sztywności gwintowanych prętów ( choć zaręczam , że jest wystarczająca ) może ze stalowego pręta fi 8 ( albo nawet 10 ) uciąć potrzebne długości i nagwintować je , ale tu już będzie potrzebna tokarka . |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-05-2007, 15:53
|
|
|
Trzeba bedzie pokombinowac coś typu co schab pisze bo 200 zł na pewno nie dam na takie cos a biegi w końcu potrzebne sa do jeżdzwnia a jak przychodzi wrzucic wsteczny to omal dźwignią tylnej kanapy nie zachacze :d |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-05-2007, 17:51
|
|
|
schab, niezly pomysl |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 05:59
|
|
|
opti napisał/a: | schab, niezly pomysl |
To nie tylko pomysł - to przetestowane rozwiązanie . Nie chciałem podwajać wartości mojego Ritma , a biegi "wybierały się " losowo - więc wykombinowałem nowe cięgła . Jeździłem tak przez 2 lata , do momentu skasowania auta i wszystko działało ! |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-05-2007, 06:30
|
|
|
schab, twoj patent i ja wykorzystam w przyszlosci jak padna ciegna |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2007, 14:07
|
|
|
Ehh, dobry patent, szkoda że wczesniej o tym nie wiedzialem. Za 3 nowe ciegna w zeszlym roku zaplacilem ok 160 zł. A luz jest nadal... tyle ze ciegna sie nie rozpadaja (poprzednie same spadaly - zuzyte na maxa). Macie patent na zlikwidowanie luzu na drazku? |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
awaria
Wiek: 50 Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2007, 17:25
|
|
|
Tylko miejcie na uwadze że jedno ciegno jest inne z kawałkiem blachy ale dla chcącego nic trudnego. |
_________________ Tipo 1,4 93r. 170000tys - zezłomowany:(:(:(
dobry był pojazd, oj dobry, będe tęsknił. |
|
|
|
|
enters
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-02-2008, 21:46
|
|
|
schab napisał/a: | opti napisał/a: | MiKuS, ciegna nawet w eperku wystepuja pod ta nazwa, ja kupowalem je z 2 lata temu w ASO cena ok 200zl chyba albo ponad 200zl mowa o kpl trzech ciegien.. z tego co wiem to tylko oryginal wystepuje |
Za 20 zł ( a nie za 200 ... ) można "domowym sposobem" wykonać wszystkie trzy cięgna od nowa !
W sklepie z częściami do ciężarówek ( np. w Krakowie : Suder&Suder na Rybitwach ) kupujecie 6 przegubów M6 ( cena ~3 zł / szt ) , a w pierwszym sklepie metalowym - 3 pręty gwintowane M6 . Wykręcacie stare cięgna razem ze starymi przegubami , na ich podstawie tniecie pręty gwintowane na potrzebną długość , nakręcacie nowe przeguby i montujecie z powrotem do auta . Jeżeli ktoś nie ma zaufania do sztywności gwintowanych prętów ( choć zaręczam , że jest wystarczająca ) może ze stalowego pręta fi 8 ( albo nawet 10 ) uciąć potrzebne długości i nagwintować je , ale tu już będzie potrzebna tokarka . |
Zrobilem wg przepisu SCHAB-a. Zrobilem na M6,ale w mojej temprze po rozebraniu byly M8. Gdybym wiedzial, kupil bym M8,ale nie nazekam bo na M6 chodzi jak z fabryki. Pojawia sie problem przy ciegnie z jedna koncowka pod katem 90stopni, otoz przegub M6 ma za krotka srube, a sierzant do ktorego mocujemy (kolo maglownicy) jest dosyc gruby, trzeba zrobic przedluzenie sierzanta cienszym plaskownikiem ktory przewiercamy i przykrecamy do dziury mocujacej ciegno w sierzancie, a na drugim koncu plaskownika wiercimy dziure pod ciegno i je zakrecamy.Wydluzamy tym sposobem ramie sierzanta, a poniewaz zastosujemy cienszy plaskownik niz sierzant to dlugosc srubki mocujacej od przegubu wystarczy. Wydluzenie to nie ma odczuwalnego wplywu na wychylenia drazka zmiany biegow. Do wszystkich przegubow zastosowalem nakretki kontrujace teflonowe, tak jak i nakretki mocujace przeguby tez teflonowe.
Dziekuje Schab, od dawien dawna nazekalem na ciegna,ale koszt >200zl nie wchodzil w gre.
Caly material to 6szt przegubow po 3,70zl i 1metr preta gwintowanego ceny nie pamietam (pare zl), do tego ze 20 nakretek teflonowych M6 (ceny nie znam, mialem ich kupe)
Teraz wymiata jak nowe,polecam |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-02-2008, 23:16
|
|
|
Witam
a nie było problemów z regulacją i ustawieniem biegów?.. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
enters
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-03-2008, 08:54
|
|
|
ciegna o takiej samej dlugosci (nowe=stare) daja taki sam skok lewarka wiec nie ma bata musi chodzic, i chodzi. regulacja jest wogole nie potrzebna.
Mysle ze kolega Schab jak najbardziej zasluguje na 1 pkt pomocy za ten patent.
|
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-03-2008, 12:32
|
|
|
Witam
Pytam dlatego że kilka osób na forum skarżyło się że po wyjęciu np. skrzyni biegów, biegi potrafiły się rozjechac, spodziewałem się że też musiałeś potem regulowac długosc cięgien..
Ale pomysł jest super |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-04-2008, 20:49
|
|
|
a jak to wogole wyglada w przypadku sedicivalvole bo ja mam tak rozwalone te przeguby ze mala glowa nawet byl patent zeby tak nie latalo ktos nawinal drut na sworzen , ile takie ciegna kosztuja do sedici,moze ktos kupowal ostatnio?? |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2008, 21:50
|
|
|
Kurczę, a po jakim przebiegu lubią "wysiadać" cięgna, ewentualnie po ilu latach?
Pytam bo mam przejechane 140tyś, ale autko jakby nie było ma 20 lat i nic nie wskazuje na to żeby ktoś tam cokolwiek kiedyś robił (nawet przy wymianie łożysk w przednich kołach, mechanicy się śmiali że jak fabryka poskładała to nikt nic tam więcej nie robił). |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-04-2008, 21:52
|
|
|
przemog666, to jest urok właśnie naszych Tipków z silnikiem 149C2.046 ----> niezniszczalne |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2008, 21:53
|
|
|
luki21 napisał/a: | przemog666, to jest urok właśnie naszych Tipków z silnikiem 149C2.046 ----> niezniszczalne |
oby jak najdłużej nie psuły się te Nasze "wynalazki" |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Lolo88
Wiek: 36 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 49 Skąd: Gorzów Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-01-2009, 22:36
|
|
|
ja mam problem u siebie ,u mnie Ciegna lataja cale tu pod tunelem ma luz jak nie wiem
ze az puka mi o kolumne kierownicza ciagle i lewar luzny na maksa |
_________________ Gaziwo dodaje skrzydel...:D |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-01-2009, 19:10
|
|
|
Lolo88, no to teraz już tylko wymiana... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2009, 01:13
|
|
|
Witam
Lolo88 napisał/a: | ja mam problem u siebie ,u mnie Ciegna lataja cale tu pod tunelem ma luz jak nie wiem
ze az puka mi o kolumne kierownicza ciagle i lewar luzny na maksa |
Mam podobnie, ale po dokładnym rozeznaniu wychodzi ze nie jest to wina ciegieł, tylko samej dźwigni, konkretnie tej kulki co jest przy dźwigni, jest mocno wytarta i musze spróbowac skasowac luż własnie w tym miejscu. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-01-2009, 16:47
|
|
|
ja na szczecie juz swoje wymienilem w pazdzierniku.sadzac po luzach to jeszcze pare dni i bym zostal bez zadnego biegu
pzdr |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
Gucio
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 08 Lis 2007 Posty: 193 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-02-2009, 21:01
|
|
|
Mi się właśnie coś takiego stało
Nie mam wstecznego , jedynki i piątki. Za silnikiem są te cięgna na środku i takiś bolec wyleciał czy się ukruszył i wyskoczyło mi cięgno z takiego plastiku. - Rozwiertałem plastik i zastosowałem to na śrubie fi 10 z dziurą na końcu , zakręciłem nakrętkę i dałem zawleczkę.
Śmiga jak nowe.
|
|
|
|
|
|