|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dziwne zachowanie silnika 1.6 i.e |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-07-2012, 22:14 Dziwne zachowanie silnika 1.6 i.e
|
|
|
Witajcie.Problem jest tego rodzaju.Uruchamiam zimnego-obroty ok 1500 i w miare rozgrzewania spadaja.Po kilku minutach spadaja do ok 800 i tak juz zostaja.Podczas jazdy,zmiany biegow,hamowaniu wszystko ok.Wolne obroty idealne.
Teraz druga opcja.Odpalam zimnego-obroty ok 1500.Ruszam nie wciskajac gazu.Potem 2 gi bieg,3,4,5 i dalej nie dotykam gazu.Obroty ok 2000 i jedzie na 5 tce ok 50-60 kmh.Po ok kilometrze zaczyna zwalniac.Jak dochodzi temp.ok 50 st wszystko wraca do normy i juz nie ma tego zjawiska by jechac nie naciskajac gazu.Wiecie moze Koledzy w czym jest problem.Wystepuje to za kazdym razem kiedy ruszam odrazu zimnym i jest to od zawsze odkad go kupilem.Jezdzilem z odlaczonym silnikiem krokowym i jest to samo,z odlaczona sonda-to samo.Poradzcie cos :)Jezdze tylko na pb.Gazu nigdy nie bylo. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-07-2012, 22:53
|
|
|
Mi to wygląda na automtyczne ssanie Tzn utrzymywanie i rozgrzewanie silnika na zimnym W roboczym tico ze 4km jadę bez gazu
Choć w Tipo 1.4ie nigdy takiego zjawiska nie miałem, teraz w Escorcie też nie, zawsze po odpaleniu trzymał jeden i drugi jednolite obroty, czy ciepły, czy zimy... |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-07-2012, 23:01
|
|
|
a czujnik położenia przepustnicy może on daje błędne dane |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-07-2012, 23:09
|
|
|
vego21, obroty na luzie trzyma dobrze ale jak ma obciazenie(tzn jest na biegu) to sobie podkreca.Najbardziej mnie wkurza moment kiedy rano jade droga dojazdowa na 3-ce bez gazu i wyjezdzajac na glowna musze wcisnac sprzeglo by ustaic pierszenstwa.W momencie wcismiecia sprzegla obroty na sekunde czy trzy potrafia skoczyc na 2-2.5 tys by po chwili powrocic do ok 1000.Gdybym wrocil w tym momencie pod dom i wyjezdzal jeszcze raz wszystko byloby cacy i tego skoku obrotow by nie bylo bo silnik bylby juz troche cieply.Wydaje mi sie jednak ze tak nie powinno byc ale czego to moze byc wina to nie wiem.Wymienilem cala kompletna przepustnice z cpp na nowa i to samo.
** Dodano: 13-07-2012, 00:11 **
MARIOVIRUS, cpp juz jest nowy wraz z komplenta przepustnica(fabrycznie nowa) Nic nie dalo.
Moze jakis czujnik temp szwankuje np.powietrza czy silnika.Jaka maja miec prawidlowa wartosc.Czujnik pow.znajduje sie kolo wtryskiwacza nad przepustnica a gdzie jest czujnik temp.silnika?
W kolektorze ssacym od strony grodzi jest jakis czujnik na 2 pin ale zdaje mi sie ze on wlasnie jest czujnikiem temp.plynu bo w kolektorze ssacym chyba jest jakis obieg cieczy przeprowadzony.
Silnik mam 1.6 i.e tego typu: |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|