Część wskaźników gubi masę.. |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 10:38 Część wskaźników gubi masę..
|
|
|
cześć,
ostatni zauważyłem, że zaraz po porannym starcie nie działa obrotek, wskaźnik paliwa, kontrolka ssania i wskaźnik temperatury silnika.
Ewidentny objaw utraty masy, tym bardziej, że po paru kilometrach (pewnie od drgań na doskonałej polskiej nawierzchni) masa łapie i wskaźniki wszystkie na raz odżywają.
Na schemacie faktycznie wszystkie korzystają z tego samego złącza masy nazwanego w książce "punkt masy tablicy rozdzielczej - strona lewa).
Czy wiecie gdzie to jest ? muszę to zrobić bo mnie denerwuje a nie chcę się bawić w sherlocka holmesa i śledzić przewody.
Nie jest to wg mnie punkt masy pod akumulatorem bo ostatnio to robiłem konserwując podstawkę akumulatora i po odkręceniu było czysto, bez śniedzi, gruby przewód miedziany w bardzo dobrym stanie, poza tym do punktu pod akumulatorem dochodzi z wnętrza auta tylko gruby przewód masowy a ja teraz szukam gdzie są podłączone cienkie kable masowe, które idą z kostek zasilania tablicy rozdzielczej.
Jak ktoś to zlokalizował to HELP |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 12:08
|
|
|
Z tego co widzę na schemacie, za mesę wskaźników jest odpowiedzialny jeden z kabelków podłączonych przy masie pod akumulatorem. Kolor czarno-fioletowy, są 2 takie same kabelki, jeden z nich idzie do zegarków. Możliwe, że wsuwka zaśniedziała i nie ma połączenia. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-07-2010, 12:09
|
|
|
masa pod akumulatorem na podłużnicy.
Idziesz wzdłuż czarnego kabla od aku i nie ma siły musisz znaleźć |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 12:28
|
|
|
zbadam to zaraz..ale ciekawi mnie cały czas ten punkt masy oznaczony w schemacie książki "jeżdżę i naprawiam..." jako "60"
zapiąłem wcześniej szukajkę i ktoś tam coś pisał o punkcie masy nad tablicą bezpieczników blisko słupka ale nie za bardzo konkretnie...wg mnie to bardziej tam coś się poluzowało bo cały węzeł pod aku ostatnio robiłem i dokładnie wyczyściłem |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 12:37
|
|
|
Mosior, u mnie jest to przewód masowy na lewym wsporniku tablicy rozdzielczej i też nie bardzo wiem gdzie dokładnie się to znajduje Musisz zanurkować i obadać sytuacje. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 12:44
|
|
|
no na to wygląda, że muszę się znowu w nurka zabawić i pogrzebać tipkowi w bebechach ale bezwzględnie to muszę zrobić.
Dam znać jak się uporam z tą usterką...
** Dodano: 13-07-2010, 10:52 **
mam diagnozę. To nie masa (sprawdziłem, wyczyściłem i nic), skrzynka bezpieczników też ok....problem w stacyjce, jak padają wskaźniki (raz na kilka dni na dosłownie kilka minut) i poruszałem kluczykiem w stacyjce to od razu odżyły więc wiem co jest problemem. Muszę to teraz rozebrać i obadać o co chodzi..
** Dodano: 29-07-2010, 00:25 **
słuchajcie, rozebrałem w końcu osłonę stacyjki i kolumny kierowniczej. Jest tam kostka z trzema przewodami.
Jednym dochodzi + z aku a dwa to są wyjścia też oba + na skrzynkę bezpieczników i przekaźnik zapłonu. Zrobiłem pomiary i co jakiś jakiś czas jak przekręcam kluczyk włączając zapłon to nie mam wskaźników i kierunków o czym pisałem wyżej.
Wygląda mi na to, że mechanizm w stacyjce odpowiedzialny za przełączanie przy przekręcaniu kluczyka pomalutku kona ...
jak sądzicie - to się da rozebrać czy stacyjka do wymiany ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-07-2010, 21:04
|
|
|
Mosior, zazuc fotki bagnetu od oleju i gdzie jest i jak wyglada czujnik poziomu plynu chlodzenia |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-08-2010, 11:44
|
|
|
bagnet standardowy (pręt z gumką uszczelniacza) w bloku silnika obok odmy. Czujnik temp w bloku silnika - też standardowy. Do czego Ci to potrzebne ? opisana przeze mnie usterka na 90% jest w stacyjce - zbieram się tylko do rozebrania tego mechanizmu żeby sprawdzić o co w nim chodzi i co tam się stało bo nie mam pojęcia
** Dodano: 14-08-2010, 00:31 **
problem rozwiązany. Sprawa okazała się złożona ponieważ w ostatnim stadium przed rozbiórką instalacji były następujące objawy:
odpalam auto, nie działa:
obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temp silnika, światła cofania, kontrolka ssania, kontrolka ręcznego, spryskiwacze przód i tył, brak kierunków....
po kilku minutach jazdy wracały kierunki ale reszta już nie...
Poczytałem na forum i rozebrałem przełącznik awaryjnych mimo, że te cały czas działały ok. Przełącznik w środku wyglądał ok ale po czyszczeniu i rozginaniu blaszek kierunki wróciły już na stałe i problemu nie ma po starcie.
Reszta nadal nie żyła (nałożyły się dwa różne problemy w czasie).
Prześledziłem schematy i zrobiłem analizę krok za krokiem w instalacji zaczynając od stacyjki.
Wynik analizy wskazał że prąd ze stacyjki dochodzi do skrzynki z bezpiecznikami ale na żadnym z wyjść martwych obwodów nie ma prądu. Schemat pokazuje, że wszystkie urządzenia są oparte właśnie o jeden PIN ze stacyjki.
Można by na skróty i spinać na krótko ale tego nie lubię więc wyszarpałem skrzynkę z auta i zabrałem do domu na "stół operacyjny"
Diagnoza była taka, że metalowe słupki spinające obie płytki drukowane przestały stykać z otworkami, w które były wciśnięte (utlenienie powierzchni + rozszerzalność termiczna i zrobiła się mikro przerwa).
Podoginałem, podlutowałem, zmontowałem, wsadziłem do auta i .... wszystko śmiga jak tralala nawet pozostałe elementy rozjaśniały.
Temat do zamknięcia i do wykorzystania w podobnych przypadkach. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
paziak
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 25 Skąd: Krasnystaw
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-11-2010, 21:45
|
|
|
Witam w moim przypadku dzieje sie analogicznie odwrotnie niż w twoim zaraz po zapaleniu wszystko jest ok jednak po pewnym czasie gdy wszystko złapie swoja temperaturę liczniki zaczynaja wariować , delikatne dociśnięcie tablicy w okolicach check control powoduje poprawne działanie .
Odkręciłem tablicę i wyczyściłem wszystkie styki z tyłu jednak problem znikł tylko częściowo o czym pisze wyżej
myslę że nie jest to problem masy pod aku ani wina stacyjki z która mam tez problemy ale o tym nie będe sie tu rozpisywał
Może ma ktos jakies sugestje ?? |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 16:17
|
|
|
wyjmij tablice bezpieczników i dokładnie posprawdzaj połączenia. Widziałem z bliska jak to wygląda więc z biegiem lat i od naszych "równych" dróg może się tam parę rzeczy poluzować. Niedużo roboty a warto |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Darek91
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 125 Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-01-2011, 17:03
|
|
|
A u mnie wszystkie wskazniki dzialaja i kontrolki ale nie podswietla mi sie i w nocy nic nie widze |
_________________ 159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy! |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-01-2011, 17:06
|
|
|
Darek91, może po prostu spalone żarówki ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2011, 16:33
|
|
|
ja wątpię w żarówki bo jest ich parę i żeby się wszystkie popaliły...
wyjmij zegary, odszukaj ścieżkę od oświetlenia i podają na nią prąd jakimś kabelkiem (+).
Sprawdź czy coś zaświeci.
Jak wszystko to sprawdź konektor we wtyczce, jak nic nie zaświeci to sprawdź czy ścieżka nie ma gdzieś przerwy - ja miałem właśnie przerwaną ścieżkę w zegarach, które kupiłem. Odszukałem, polutowałem i jest git |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Darek91
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 125 Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-01-2011, 17:35
|
|
|
Z tego co pamiętam (nie mam teraz samochodu pod ręką) to nie podświetlają mi sie "nawiewy" |
_________________ 159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy! |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-01-2011, 20:56
|
|
|
na nawiewach są 2 żarówki tylko może są spalone |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Darek91
Wiek: 32 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 125 Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-01-2011, 16:03
|
|
|
W liczniku wymienilem...Byly spalone |
_________________ 159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy! |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-01-2011, 16:05
|
|
|
Darek91, mówiłem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pabblo666
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-01-2011, 21:14
|
|
|
koledzy też mam problem z zegarami mianowicie wszystko działa tylko czasem po odpaleniu niedziała wskażnik paliwa i obrotomierz czasem odpale i wszystko gra a czasem nie i niema znaczenia ile kilometrów zrobie po odpaleniu jak nie działa to już nie zadziała |
_________________ PABBLO666 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-01-2011, 12:49
|
|
|
pabblo666, za te objawy odpowiada masa na podłużnicy pod podstawą akumulatora a dokładniej 1 z 2 wsuwek |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-01-2011, 14:45
|
|
|
albo to co było u mnie (masa wszędzie była czyściutka a jednak problemy z elektryką były) - opisałem dokładnie parę postów wyżej |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|