Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik temperatury
Autor Wiadomość
3ili 
witamy nowego


Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-02-2009, 14:05   czujnik temperatury

ma Tipo 1.6 8V na dwóch wałkach 91'
w termostacie na górze głowicy miedzy wałkami znajduje się coś na wzór czujnika temperatury ale po zmierzeniu musze stwierdzić ze jest to jakiś bimetal bo na zimno jest zwarty a po rozgrzaniu się silnika ma nieskoczenie wielką rezystancję.
gdzie wiedz znajduje czujnik temperatury silnika, dodam że na kolektorze dolotowym nić nie widzę.
a problem polega na tym że auto trudno odpala i gaśnie na zimnym silniku. Na ciepłym jest OK jak na rocznik 91'
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-02-2009, 15:19   

3ili, to jest własnie czujnik tak mi sie wydaje a jak nie to szukaj obok czujnika oleju moze byc w głowicy ale tak jak w 1,4 ale nie jestem pewien
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
  
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2009, 15:20   Re: czujnik temperatury

3ili napisał/a:
ma Tipo 1.6 8V na dwóch wałkach 91'
w termostacie na górze głowicy miedzy wałkami znajduje się coś na wzór czujnika temperatury ale po zmierzeniu musze stwierdzić ze jest to jakiś bimetal bo na zimno jest zwarty a po rozgrzaniu się silnika ma nieskoczenie wielką rezystancję.
gdzie wiedz znajduje czujnik temperatury silnika, dodam że na kolektorze dolotowym nić nie widzę.
a problem polega na tym że auto trudno odpala i gaśnie na zimnym silniku. Na ciepłym jest OK jak na rocznik 91'

Ten czujnik na termostacie to właśnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej i wg moich wiadomości powinien pokazywać oporność ~700 ohmów. Z innych czujników masz jeszcze w głowicy , pomiędzy 2 a 3 świecą jest czujnik do wskażnika na desce rozdzielczej , a w kolektorze ssącym ( od spodu ) - czujnik temperatury powietrza .
     assistance
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-02-2009, 15:26   

schab, czyli jednak sie nie myliłem 3ili, moze masz czujnik kopniety
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2009, 15:43   

Masz tu schemat :

Bo jeszcze i inne elementy mogą mieć wpływ na pracę zimnego silnika .
     assistance
 
3ili 
witamy nowego


Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-02-2009, 19:29   

tak jak pisałem wcześniej czujnik w termostacie na głowicy jest u mnie bimetalem - na zimno na styk NC ( normalnie zamknięty) a na ciepło NO ( normalnie otwarty)
Nie jest to wiec czujnik rezystancyjny
wezmę go dziś do pracy i wyznaczę jego temperaturę przełączania
I CO TERAZ
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-02-2009, 22:13   

3ili, czyli masz uszkodzony ten czujnik i tyle.Dzięki niemu sterownik wtrysku odczytuje temperaturę silnika,co jest bardzo ważne.
Między 2 a 3 świecą jest czujnik temperatury do wskaźnika na desce.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
3ili 
witamy nowego


Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-02-2009, 14:16   

to coś na termostacie na pewno nie jest czujnikiem rezystancyjnym
jest to termobimatal i zmienia styk z NC na NO precyzyjnie przy 60 C a spowrotem przy 50 C
schemat wtrysku tez się nie zgadza bo zupełnie inaczej są oznaczone (dwie) kostki na sterowniku
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-02-2009, 18:32   

3ili, bo jest uszkodzony.Znajdź jeszcze jakiś inny skoro to nie jest to.A schemat na pewno nie będzie pasował,ponieważ jest on od silnika 1.6 ale OHC,a tam wtrysk był firmy Bosch.U Ciebie w silniku DOHC układ wtryskowy jest firmy GM.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
3ili 
witamy nowego


Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 7
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-03-2009, 21:33   

na czujniku ty pisze 50/60
i tak jak powiedziałem w tym zakresie zmienia on swój stan
zmienia on rezystancje z 0 Ω na ∞ Ω
nie ma możliwości żeby czujnik rezystancyjny tak się zepsół
jestem automatykiem mam doczynienia z wieloma urządzeniami i czujnikami i z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że tak zepsuć się nie mógł

** Dodano: 01-03-2009, 21:36 **
acha
podpinałem w jego miejsce rezystor o wartości wartości 700 Ω i 10 MΩ - efektów brak

** Dodano: 01-03-2009, 21:40 **
Cytat:
3ili, bo jest uszkodzony.Znajdź jeszcze jakiś inny skoro to nie jest to.A schemat na pewno nie będzie pasował,ponieważ jest on od silnika 1.6 ale OHC,a tam wtrysk był firmy Bosch.U Ciebie w silniku DOHC układ wtryskowy jest firmy GM.


a wiesz może jaką ma mieć rezystancję, to podepnę rezystor o takiej wartości
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-03-2009, 21:07   

3ili, nie wiem jaka powinna być oporność tego czujnika,ponieważ nie wiem jak ma być przy wtrysku GM.Prawdopodobnie będzie pasował od wtrysku boscha.
Co koło tego.

A co do obecnego czujnika to wychodzi na to że ktoś założył coś całkiem innego.Tylko po co.
Aha sprawdź jeszcze zasilanie we wtyczce do czujnika bo powinno być coś koło 5V.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Piotrek_144 


Wiek: 33
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Sokółka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 03-01-2010, 10:11   

Ostatnio grzebiąc przy tipku nie mogę sie zgodzic z tym co napisał ZielonyTBG, ponieważ ten czujnik wkręcony w obudowe termostatu jest bimetalem... Na zimnym silniku jest zwarty, a po rozgrzaniu do ~50, 60 * rozwiera się (opornosc nieskonczona) Napewno nie jest od kompa, bo napięcie jakie do niego dochodzi to 12V..

Co do czujnika odpowiadajacego za wzbogacenie mieszanki na zimnym silniku, to jest on wkręcony centralnie na srodku kolektora ssącego, z tym, że od dołu. Wtyk na 2 piny, napięce we wtyczce 5V.. Tak na oko wygląda tak samo jak w polonezie na wielopunktowym wtrysku (GM) Klucz 19... Zeby się dostac trzeba zdjąc puszkę filtra powietrza. Pozdrawiam
_________________
Obecnie pod blokiem:
Fiat Tipo 1,6 DGT (149.C2.046)
FSO Polonez Caro+ 1,6 GSi
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-01-2010, 11:10   

Piotrek_144, Pewnie masz rację.Jest to silnik DOHC ze sterowaniem GM i nie widziałem nigdy do niego schematu,ani nie miałem z nim do czynienia.Dobrze że napisałeś gdzie jest owy czujnik bo może to w przyszłości pomóc paru osobom. 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load