|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
UBYWA OLEJU<WIDAC LEKKIE WYCIEKI ALE PRAKTYCZNIE NIE DYMI |
Autor |
Wiadomość |
Marcin81
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2005, 23:34 UBYWA OLEJU<WIDAC LEKKIE WYCIEKI ALE PRAKTYCZNIE NIE DYMI
|
|
|
Witam
MAm nastepujacy klopot.
Zakupilem dwa dni temu tempre,silniczek idealnie cicho i rowno pracuje,pali na cykniecie,po odpaleniu nie dymi wogule,ale czasami jak sie nagrzeje to widac leciutki obloczek z tylu auta ale naprawde leciutki,ktory nie ma nic wspolnego z zapachem oleju,silnik mam lekko spocony dokladnie w jednym miejscu po obudowa filtru powietrza, ale nie potrafie zlokalizowac wycieku.POzostaje jeszcze kwestia tempreatury,czsami dochodzi jakby pod 100 stopni ale przewanzie trzyma 90, ale jak ruzy lekko wyzej to dorazu zalacza sie wiatrak i temperatura spada.
Czy tak powinno byc i jak z tym wyciekiem i ubywaniem oleju, poradzcie mi |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2005, 23:44
|
|
|
Co do temp. to moze swiadczyc troche o "zamulonej" chlodnicy. U mnie co prawda w lecie w korkach tez sie wlacza wentylator,ale musi troche postac autko w tym korku.
Choc ja przed wymiana chlodnicy na nowa (z jakies 5-6 lat temu, stara pekla bo uderzyl w nia kawalek drzewa) to pamietam ze tez szybko mi sie grzalo auto. Ale ta stara byla ewidetnie totalnie brudna na zewnatrz.
Wiec moze kup jakis srodek do czyszczenia chlodnic, ale nie oczekuj rewelacji. To taki srodek typowo "magiczny", moze cos poprawi moze nie Wyszysc chlodnice jeszcze od zewnatrz, jakims w miare mocnym strumieniem wody (np. z automyjki)
Co do dymku, masz LPG? Jesli tak to raczej nie martw sie to normalne. Pewnie to bedzie tylko zwykla para, bo przy spalaniu gazu wydziela sie wieciej wody.
Co do upoconego silnika, to juz chyba normalka przy tych silnikach ze ma mini wycieki.
A tego oleju ile Ci ubywa? Jak nagrzejesz silnik tak w granicach 90-100C, to zgas i otworz korek i zobacz czy przypadkiem tam nie wylatuje charakterystyczny dymek.
Popatrz tez czy pod korkiem oleju oraz gdzies w srodku na sciankach nie zbiera sie woda, jesli tak i to twoje dosyc szybkie grzanie sie silnika moga swiadczyc o wypalonej uszczelce pod glowica |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin81
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-04-2005, 00:03
|
|
|
W okolicahc korka nie zbiera sie wogule nawet gram wody,natomiast wczoraj nagrzany silnik zgasilem wyciagnalem korek wlewu oleju i poszedl ale ledwo to zobacyzlem przez ulamek sekundy nawet nie dymek,tlyko para.
Coto mzoe oznaczac ??
Ale mi sie nie poci,w jednym miejscu mam ten wyciek i po calej nocy stania temperowki jes plamka podspodem, a jak wytre blok i glowice i pojezdze z 20 km to jzu jest swieza plama na silniku |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 00:10
|
|
|
No to raczej masz ok silnik. Tylko ta chlodnice sobie przeczysc, mozliwe ze cos pomoze, choc tak jak pisalem.
A ten wyciek gdzie jest zlokalizowany? U gory pod panewka? Uszczelka kosztuje kilka zloty w ASO, wymiana dziecinnie prosta, pare srobek odkrecic u gory. Przy okazji jak bys juz sobie zdjal pokrywe to bys zobaczyl jak wyglada walek rozrzadu i krzywki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin81
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-04-2005, 00:35
|
|
|
Ale mysle ze to nie pod deklem zaworowym,tam jest zupelnie sycho,wlasnie nie widac skad leci ??
A po czym poznac ze silnik to juz padaczka ?? jakie moga byc tego objawy chocbyz wywalaniem oleju ??
[ Dodano: 17-04-2005, 00:37 ]
On jest zlokalizowany tlyk otak ze widze gdzie jest plama oleju,ale nie widze skad idzie,al na bank jest to po srodku obudowy filtry pwoietrza |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 08:31
|
|
|
Szybkie grzanie sie silnika oraz trudnosci z utrzymaien poprawnej temp. , szybki ubytek plynu w chlodnicy, oznaki "mleka" pod korkiem oleju, oraz wyrazny lecacy dymek tam jak sie otwowrzy korek przy rozgrzanym silniku to glowne oznaki wypalonej uszczelki pod glowica, dym z rury (czarny, niebieski) szybki ubytek oleju to glownie uszczelniacze na tlokach, olej przedostaje sie do komory spalania i tam zostaje spalony przez co nie jest to poprawny proces spalania mieszanki i powstaje dym.
"Wyskakiwanie" bagnetu lub mocne pocenie sie silnika to oznaki zapchanego obiegu recylkulacji gazów (przewod idzie z komory korbowodu do ukladu gaznika/wtrysku, jest filtr w tym ukladzie on tez moze sie zapchac).
Wylaczysz silnik i na wylaczonym zaplonie silnik przekreci jeszcze raz (tak jak jak bys mial jeszcze wlaczony zaplon) to onzaki spalania stukowego (osady z nieprawdilowego spalania osadzaja sie na "wieczku" tloka oraz glowicy przez co nastepuje samozaplon mieszanki) |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2005, 11:49
|
|
|
Spotkałem się z drobnymi wyciekami (nie tylko w mojej temperce) najczęściej przy górnej uszczelce (mówią pod klawiaturą/panewką, jak zwał tak zwał).
Uszczelkę rzeczywiście prosto samemu wymienić, koszt ok 8zł, nie więcej.
Czasem (oby nie) uszczelka pod głowicą, ale częściej uszczelka od miski olejowej, już droższa.
Wpierw nie zaszkodzi jednak trochę się ubrudzić i wyczyścić silnik, by był suchy, dokładnie czyszcząc też wszelkie łączenia , okolice śrub.
Dzięki temu pojeździsz trochę i będziesz widział gdzie znów jest mokry i skąd to wycieka.
Tak na oko bez wyczyszczenia wcześniej czasem ciężko dokładnie określić, potrafi tak się rozlać, że cię zmyli. Zwłaszcza gdy są to małe wycieki 'po troszeczku'.
Jeśli są to naprawdę drobne wycieki na łączeniu, np od miski olejowej czy u góry (choć u góry to jednak wolałbym zdjąć wtedy dekiel silnika i tą uszczelkę za kilka zł dać) to 'póki co' od biedy możesz podociągać śruby; powoli i z wyczuciem, by gwintów nie wyrobić (potem bieda), ale by ściągnąć to trochę do kupy. Na jakiś czas może zmniejszyć/zlikwidować wycieki, ale to tylko chwilowa prowizorka.
Chyba, że ucieka Ci jeszcze gdzie indziej :-) ale góra silnika, miska olejowa, pod głowicą... wszelkie te łączenia co to są uszczelki - to typowe miejsca raczej. Uszczelki po czasie są do D. |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-04-2005, 13:44
|
|
|
Kolego Marcin81
Wlej olej silnikowy do miski olejowej!!!
Uzupełnij płyn chłodniczy!!!
Sprawdź ciśnienie paliwa podawane przez pompę paliwa do wtryskiwaczy/a.
Jeżeli ciś. nie jest właściwe dla Twojego systemu wtrysku, tzn.: jezeli jest za niskie to wtedy jest duże zużycie paliwa i duże zużycie oleju przez wypłukanie go z paliwem poza silnik a nawet niespalenie.
Płyn chłodniczy odparowuje w Twoim silniku , gdyż w nim prawie nie ma oleju.
Jeżeli będziesz postępował tak dalej to wypalisz uszczelkę pod głowicą.
Napisz w Swoim profilu jaka to jest Tempra!
Przeczytaj wszystkie posty na tematy , ktore Ciebie interesują.
Zapisuj wszystko co wlewasz do silnika i stan kilometrów. Pomierz zużycie oleju silnikowego i paliwa na Twoje pierwsze 1000 km.
Wtedy będziesz wiedział jaki masz samochód i co należy w nim zmienić.
Teraz to lej co trzeba!
Jeżeli nie masz książki serwisowej od poprzedniego właściciela to lej olej jaki uznasz za stosowny wg Twojej najlepszej wiedzy technicznej. Płyn chlodniczy jeżeli ma powyżej dwóch lat to możesz uzupełniać wodą, a przed zimą dokonać wymiany na nowy w zaprzjaźnionym serwisie. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Marcin81
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2005, 10:00
|
|
|
miszko
A gdzie dokladnie znajduje sie ten przewod ktory posiada jakis filtr i odpowiada za recyrkulacje gazow i przez to mzoe sie pocic silnik ?? |
_________________ FIAT TEMPRA SW 1.4 LPG "TAXI" |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-04-2005, 10:07
|
|
|
Masz wtrysk czy gaznik? Bo jesli gaznik, to od obudowy (tej czarnej-metalowej) nad gaznikiem tak przez srodek silnika biegnie przewod gumowy (tak fi okolo 10mm) i biegnie on na dol silnika. Tam na dole musial bys go zdemontowac i tam sie znajduje takie "sitko". Co do wtrysku nie powiem Ci bo sie nie znam... pozostawie to komus innemu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Marcin81
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2005 Posty: 36 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-04-2005, 10:08
|
|
|
mam wlasnie wtrysk |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-04-2005, 11:11
|
|
|
JEST PRAWIE TAK SAMO JAK W GAŹNIKU |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|