Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MPI] Tipo 1.8ie MPI DOHC - slabe osiagi i dynamika.
Autor Wiadomość
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2011, 11:13   [MPI] Tipo 1.8ie MPI DOHC - slabe osiagi i dynamika.

Po wielomiesiecznej walce z zamulencem, odnajdywaniu i eliminowaniu kolejnych usterek mechanicznych, elektrycznych i elektromechanicznych udalo mi sie w koncu odzyskac sprawnosc silnika - dynamike i osiagi.

Jak sie okazalo zawiodla diagnostyka moj IAW 85.5M rozkladal po kolei urzadenia diagnostyczne - Carmana, Examinera, zdmodyfikowanego dominatora oraz oryginalne interfejsy fiatowksie - kazdy pokazywal co innego - m.in bledy CPW, TPS, Plusa na Cewce, Map Sensor, wewnetrzny blad sterownikia, uszkodzenie procesora (motorola) sterownika, czujnik wody itp. W zwiazku z tym podmienione i wymienione zostalo pol wozu, a efekt znikomy (oprocz cewki - wrocil moment obrotowy dla 3000obr/min).

Jak glosi przyslowie "Polaku lecz sie sam", zaczalem kombinowac i udalo mi sie zapiac tipolca na wlasnym komputrze przez KKL VAG + 3pin Adapter + external 12+, za posrednictwem autorskiego IAW SCAN i IAW ECU SCAN. W miedzy czasie kupilem drugi komputer (dla potomnych wersje "ECOL" i "ECO" - fabrycznie bez immo).

Ten pokazal nastepujace odczyty dla starego kompa (blad aktywny i staly - nie do skasowania):





Co ciekawe ani stare, ani nowe zegary z sedici nie wypluwaly kontolki MIL, tzw. marechwki, check engine - ta pojawila sie dopiero w programie.

Nowy komputer natomiast nie ma zdanych bledow na benzynie i gazie wszystkie odczyty i parametry sa w normie, co najwazniejsze - dobiera sklad mieszanki (co czuc) i samochod wreszcie zaczal przyspieszac.


Prawdopodobna przyczyna uszkodzenia starego sterownika, bylo to, ze jakis idiota, kiedys, probowal zrobic reset kompa i podlaczyl do sterownika przez przkaznik stalego plusa! Oczywiscie resetow zadnych nie bylo, bo calosc podlaczona byla odwrotnie i mysle ze to z czasem ubilo sterownik.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2011, 11:19   

Prawdziwek, już ci to mówiłem, ale gratuluje rozwiązania odwiecznego Archiwum X, zaparcia i cierpliwości.
I tak przy okazji, to przeniosę temat do rozwiązanych, tu bardziej pasuje ;)
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2011, 11:51   

Najsmieszniejsze jest to, ze ten kod bledu (niech mnie ktos wyprowadzi jesli zle mowie) sygnalizuje uszkodzenie przewodu lampki check engine. Na drugim sterowniku nie ma tego bledu, wiec jak sie domyslam ubity komputer pokazuje nieprawde. Samo uszkdzenie przewodu nie mogloby spowodowac takiej pracy silnika.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
  
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2011, 11:55   

Prawdziwek, no jak miałeś trzepnięty ten komputer, to równie dobrze mógł pokazywać wyniki totolotka na kilka najbliższych losowań, albo pisać wiersze. Co nie zmienia faktu, że nie spełniał swojego podstawowego zadania, czyli nie sterował silnikiem.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Marshall 


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-12-2011, 00:10   

Ja chyba nie jestem tak zdolny jak kolega i z moim 1.8i.e. dam sobie spokój bo sam zbyt wiele nie zdziałam z moją wiedzą a UWAGA już 4ech specjalistów z śląska powiedziało "Panie Dawidzie, ja się poddaje, dzisiaj bez diagnozy na koszt firmy" XD
  
 
Tippo 



Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 40
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2012, 03:01   

Ciekawe podejście ``fachowców`` Ciekawe co by powiedzieli w serwisie Fiata . TaK CZYSTO TEORETYCZNIE DYWAGUJE BO koszty OPERACJI u serwisantów legitymujących się jako oficjalne serwisy zapewne byłyby cięzkie do strawienia..Chętnie zobaczyłbym ten 1.8 na zdjęciu.
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2012, 09:35   

Marshall, u Prawdziwka podobnie, najlepsi specjaliści w Lublinie się dziwili, bo była to oczywista sprawa, że problem leży po stronie elektroniki a żaden komputer diagnostyczny albo nie dał się podpiąć, albo nie pokazywał problemów. Pod koniec wzmagań był wymieniany komputer.
Ps.: Części łatwiej znaleźć od Lancii ;)
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load