Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Centralny zamek
Autor Wiadomość
Mariusz1976
witamy nowego


Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 4
Skąd: Łask
Wysłany: 07-02-2005, 21:22   Centralny zamek

Witam!
Mam pytanie!
Mam tipo z orginalnym centralnym zamkiem dzialajacym na kluczyk czy moge i jaka musze dokupic centrale aby dzialal mi centralny sterowany pilotem i gdzie ja wpiac?
Dziękuje
  
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2005, 21:32   

Nie rozumię twojego postu ale może jestem dziś nieczyniący. Masz Tipka z centralnym na kluczyk.
Czyli oryginalny fabryczny. Jest OK. Centralka znajduje się w skrzynce bezpieczników.

Ale po co Ci druga centralka.

Chyba że Ci nie działa ten oryginalny. Ale tego to się mogę tylko domyśleć.
A może chcesz centralkę na pilota? Ale tego też nie napisałeć.

Wnioskuje że chcesz mieć dwie centralki i tyle.
     assistance   Moneta
 
 
szatkoś 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-08-2006, 14:47   

chyba mu chodzi o to, żeby miec centralke na pilota.

ja też mam zamiar aby moje Tipko otwierało się na pilota i tu mam pytanie. np. coś takiego klik czy duzo roboty jest przy tym zeby to zamontować (mam fabryczny centralny zamek w Tipo)??
  
 
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-08-2006, 08:22   

szatkoś napisał/a:
chyba mu chodzi o to, żeby miec centralke na pilota.

ja też mam zamiar aby moje Tipko otwierało się na pilota i tu mam pytanie. np. coś takiego klik czy duzo roboty jest przy tym zeby to zamontować (mam fabryczny centralny zamek w Tipo)??


Niejest to wielki problem ale to jest cała dróga centralka. wiec tą orginalną bedziesz mógł sobie wywalić. Chyba że chcesz na szybkiego to podłącz zasilanie z nowej centralki weż biały i brązowy a ze starej żółty i niebieski. i ot cała filozofia
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
szatkoś 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-08-2006, 22:17   

wielkie dzięki, nareszcie moja "biała strzała" otworzy się z pilota :D
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-08-2006, 22:27   

druga 'centralka' jeśli kupisz jakąś tańszą będzie tylko 'centralką od plota'; jej 2 wyjścia (otw-zamk) podłączysz tylko do twej orginalnej, by podawała sygnał na jeden lub drugi kabel twej wbudowanej orginalnei centralki; wtedy dojdzie otwieranie z pilota; temat był wałkowany; jedynie zwróć uwagę PRZED podłączaniem co musi podawać centralka (czy + czy - czy zbocze a wtedy jakie) na twoją wbudowaną fabryczną centralkę; a na chłopski rozum - kable z 'pilotowej' centralki mają do - czy do + zwierać te 2 druty 'wejściowe' od 'fabrycznej' centralki; znajdziesz na forum;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
szatkoś 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-10-2006, 16:55   

witam ponownie, długo rodziło sie to w bólach, ale nareszcie mam centralkę (czerwony to plus, czarny to masa a biały koło plusa to wejście LOCK, natomiast ten biały pierwszy z prawej to wyjście UNLOCK). wygłąda ona tak:


natomiast to jest moja skrzynka bezpieczników ( koło niej jest jeszcze pudełeczko wielkości paczki papierosów w czarnym kolorze). możecie mi pomóc zlokalizować moją fabryczną centralkę od zamka aby do niej podłączyć tą nową.

  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-10-2006, 00:23   

Na czerwono zaznaczyłem przekażnik od centralnego zamka.To czarne pudełko to jest sterownik elektrycznie opuszczanych szyb.
W instukcji jest opis jak to podpiąć.Z tyłu skrzynki elektrycznej znajdź wtyczke opisaną literką L.Wtyczka jest na cztery przewody:dwa białe i dwa niebieskie.Te niebieskie są do sterowania centralnym zamkiem,a sterowanie jest minusem.
Niebieski przewód w środku wtyczki to jest otwarcie,a drugi niebieski przewód na brzegu wtyczki jest od zamykania.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
szatkoś 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-10-2006, 12:43   

i dupa blada. znalazłem kostke oznaczoną literką L i tu się zaczęły schody. kostka miała 4 wtyki. od lewej do pierwszego wtyku byłu podłączone 2 czarne, następny wtyk był wolny i dwa ostatnie wtyki to kolory biały i niebieski. metodą prób i błędów chciałem to podłączyć (raz tylkio mi drzwi śię zamknęły). jak to do cholery podłączyć?? efekt mojej pracy jest taki że chyba popsułem centtralny. jakoś głupieje - jak zamykam kluczykiem to albo mi się zamykają tylko drzwi kierowcy a reszta nie, dopiero za 2 przekręceniem kluczyka się zamykaja wszystkie, albo jak zamkną mi się drzwi kierowcy to otwierają się pozostałe drzwi :D (może to być spowodowane tym że przez roztargnienie zamieniłem kable w kostce - biały z niebieskim??
prosze pomóżcie mi [-o<


p.s tak dla pewności podpiąć te kable w połowie tych fabrycznych, czy doczepić je przy wtyczkach przy kostce??
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-10-2006, 23:24   

Weż jakąś próbówkę na 12V,podłącz do niej na stałe +.Zamykając i otwierając drzwi szukaj na którym kablu Ci się zaświeci żarówka.I tyle.Tylko podepnij na stałe + i szukaj masy podczas zamykania i otwierania.
Ja u siebie dokopałem się do wiązki elektrycznej wychodzącej z drzwi tuż pod deską rozdzielczą i tam sie podpiołem pod centralny.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-10-2006, 23:34   

szatkoś, a nie masz tak, że przypadkowo napięcie poszło tylko na 1 silniczek i on zadziałał? A reszta nie. I teraz fixuje. A co do przekaznika to sobie rozbierz go i zobacz jak w srodku to wtedy dojdziesz

O ile pamietam to tam było tak. 1 wejscie masa, 1 wejscie plus, 1 wejscie sterowanie plus, 1 wyjscie plus. Ale to robilem jakies 2,5 lata temu wiec moge sie mylic. Rozbierz i zobacz.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-10-2006, 11:46   

szatkoś napisał/a:
witam ponownie, długo rodziło sie to w bólach, ale nareszcie mam centralkę (czerwony to plus, czarny to masa a biały koło plusa to wejście LOCK, natomiast ten biały pierwszy z prawej to wyjście UNLOCK). wygłąda ona tak:
Obrazek

natomiast to jest moja skrzynka bezpieczników ( koło niej jest jeszcze pudełeczko wielkości paczki papierosów w czarnym kolorze). możecie mi pomóc zlokalizować moją fabryczną centralkę od zamka aby do niej podłączyć tą nową.

Obrazek


szatkos mozesz mi napisac jak calkowicie zdjac ta tablice bezpiecznikow... bo to raczka z napisem fulse mozna ja tylko delikatnie odchylic a mi chodzi o to zeby ja zdjac i moc ja obejzec od spodu...

[
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
szatkoś 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-10-2006, 09:45   

faktycznie poprzez rączke można tylko odchylić, ale na górze skrzynki przypatrz się dobrze, masz tak jakby metalowe haczyki czy coś w tym rodzaju. Odkręcasz śrubki i delikatnie rozchyl te haczyki śrubokrętem i wyjdzie cala skrzynka, która teraz będzie się trzymała tylko na kablach. wieczorem wrzucę fotke, to będzie wszystko jasne:)


  
  
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-10-2006, 11:09   

Mariusz1976 napisał/a:
Mam tipo z orginalnym centralnym zamkiem dzialajacym na kluczyk

To sie nazywa Centralne Ryglowanie zamków.
Centralny zamek to tylko z pilotem... :P
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-10-2006, 11:26   

Mikus centralny zamek to znaczy że wszystkie zamki w aucie są spięte do centralki która nimi steruje,a czy ta centralka ma sterowanie pilotem to już inna sprawa.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-10-2006, 14:23   

Tak, ale fachowo rozróznia sie 2 typy:
:arrow: C. Ryglowanie - wszystkie zamki są razem spiete,tez jest centralka ale otw/zamykanie nastepuje kluczykiem,
:arrow: zdalny C. zamek. j.w. tylko z pilocikiem :)
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
szatkoś 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-10-2006, 18:35   

mam dalej problemy z centralką.

podłączyłem dziś tak jak mi doradzaliście i działało, no prawie. Przy otwartych drzwiach kierowcy i wypiętej kostce z zamka wszystkie pozostałe drzwi się zamykały. Jeśli tylko zamknąłem drzwi kierowcy lub podłączyłem wtyk to wsztstkie drzwi poza drzwiami kierowcy się zamykały i po sekundzie się otwierały. przewody podpinałem i przy skrzynce z bezpiecznikami i przy zamku w drzwiach. Macie jakies pomysły co może być tego przyczyną??

po odłączeniu centralki na pilota sam centralny działa dobrze.
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-10-2006, 21:53   

szatkoś napisał/a:
to wsztstkie drzwi poza drzwiami kierowcy się zamykały i po sekundzie się otwierały.

Podobne zachowanie jest gdy zamykając samochód któreś z przednich drzwi nie są domknięte.
Może masz kable odwrotnie podpięte do zamka od kierowcy :-k bo jest to dość dziwne zachowanie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
szatkoś 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2006, 13:21   

[quote="ZielonyTBG"]
szatkoś napisał/a:
to wsztstkie drzwi poza drzwiami kierowcy się zamykały i po sekundzie się otwierały.

Podobne zachowanie jest gdy zamykając samochód któreś z przednich drzwi nie są domknięte.
Może masz kable odwrotnie podpięte do zamka od kierowcy :-k bo jest to dość dziwne zachowanie.[/quot

nie wiem czy to o kable chodzi, bo jak nie podłączona jest centralka na pilota to wszystko działa ok, owszem mam jak otwieram od pasażera to dopiero za drugim raze się otworzą wszystkie ale od kierowcy ani drgną, a z zamkiem od kierowcy nie było problemu.
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-10-2006, 22:40   

A gdzie się wpiołeś w instalacje.Jak ja zakładałem to na przewodach idących do drzwi kierowcy.
Trudna sprawa z tym zamkiem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
szatkoś 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2006, 17:06   

najpierw podłączyłem się przy skrzynce z bezpiecznikami, a później w akcie desperacji przy samym zamiku w drzwiach
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load