|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak iskry w Temprze |
Autor |
Wiadomość |
ada13
witamy nowego
Dołączyła: 08 Sty 2008 Posty: 2 Skąd: Stronie Śląśkie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 21:29 Brak iskry w Temprze
|
|
|
mam powazny problem w mojej temprze a mianowicie nie mozna jej odpalic mechanik sprawdzal wszystko po kolei i w koncu doszedl do tego ze znikla iskra kupil program zeby podlaczyc auto pod komputer ale wczoraj dowiedzialam sie ze w zlaczu diagnostycznym brak jednego kabla bo sa dwa a z tego co on muwi to maja byc trzy i juz sama nie wiem co robic |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 21:34
|
|
|
Jeśli stwierdził, że "zniknęła" iskra, to niech sprawdzi obwód zapłonu.
I jeśli do tego jeszcze zakupił program, by podłączyć Fiata pod kompa, to może lepiej popytaj wśród znajomych o mechanika, którego by polecili.
A tak a propos, to jaki masz silnik, model Tempry? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 21:38
|
|
|
Wtyczka do diagnostyki 2.0 jest pod deska po stronie pasazera a nie pod maska jak w innych. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 21:48
|
|
|
lordabarth napisał/a: |
Wtyczka do diagnostyki 2.0 jest pod deska po stronie pasazera a nie pod maska jak w innych. |
Chyba koleżance nie o to chodziło mianowicie ma złącze 2pinowe ;] i nie pasi pod 3 pinowe,te które jest normalnie,też tak mam i kolega z Wrocławia(dzięki za jego czas) też próbował się podpiąć pod 2pinowe,ale nie dał rady(sam ma 3pinowe)ale namieszałem z tymi pinami |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 21:51
|
|
|
Wiele osob próbuje podpiac do zlacza pod maska i tam jest 2 pinowe. Nie pamietam od czego ono jest.Do komputera od sterowania wtryskiem jest nad nogami pasazera. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 21:52
|
|
|
yagi2, tak streszczając te Twoje piny, to ten "mechanik od zagubionej iskry" nie poczyta sobie danych o tej Temprze.
Ciekawe, czy jest mechanikiem, czy kompoautomatikiem. ;P |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 22:05
|
|
|
Wieprz napisał/a: | yagi2, tak streszczając te Twoje piny, to ten "mechanik od zagubionej iskry" nie poczyta sobie danych o tej Temprze.
Ciekawe, czy jest mechanikiem, czy kompoautomatikiem. ;P |
Nie wiem,o co kaman chciałem napisać tylko,że złącze diagnostyczne mam pod schowkiem i jest na dwa piny(lub kabelki) kolega próbował się połączyć,ale mu się nie udało,bo on w swojej Temprze ma na 3piny(kabelki)złącze,nie wiem nie znam się,mogę się mylić |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 23:12
|
|
|
A tym kolegą jestem ja ;] . Próbowaliśmy się podpiąć moim euroscanem, do ecu nad nogami pasażera, lecz we wtyczce były tylko dwa przewody. Podczas próby komunikacji Visa wywaliła błąd niezgodności normy ISO. Po anulowaniu połączył się, ale wyświetlał same krzaki. Wcześniej yagi2 był w aso, gdzie mu powiedzieli, że do tego modelu komputera (z rocznika o ile dobrze pamiętam '89 ) nie mają interfejsu. Stwierdziliśmy, że skoro aso nie dało rady to i my damy sobie spokój.
A co do problemu ada13 to jeżeli mechanik nie da rady i będzie się "plątał w zeznaniach" to proponował bym zmienić mechanika na elektronika. Ci pierwsi dosyć często mają marne pojęcie o elektronice i zamiast pomagać szkodzą. Wiem z autopsji
Niestety, jeżeli chcesz aby ktoś Ci pomógł przez forum, musisz podawać więcej informacji (model silnika, rocznik, stan itp./itd). Ostatnio dyżurna forumowa szklana kula się stłukła |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 08:13
|
|
|
RYQ napisał/a: | Ostatnio dyżurna forumowa szklana kula się stłukła |
To znaczy? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 13:30
|
|
|
To znaczy, że nie jesteśmy jasnowidzami i po kolorze nadwozia i ilości paliwa w baku nie zdiagnozujemy silnika:) |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 19:12
|
|
|
dcfan, umiesz Samoobronę?
No, ale takiego avatara bym się w ogóle nie spodziewał.
End OT.
Jak koledzy radzą, najpierw podaj wszelkie dane identyfikacyjne, dokładne Twoje spostrzeżenia, co się dzieje w momencie próby uruchomienia silnika.
A po tym możesz zmienić mechanika. Wbrew opinii, nie wszyscy mechanicy nie znają się na elektryce, choćby tej najprostszej, czyli zasilanie, przewody, świece w aucie.
Zależy, na kogo się trafi. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
ada13
witamy nowego
Dołączyła: 08 Sty 2008 Posty: 2 Skąd: Stronie Śląśkie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 20:58
|
|
|
moja tempra 2.0 kat. kombi z 1992 roku benzyna+gaz i to jakis dziwny model z komputerem marelli, tak wogole to kiedys dzialala ale teraz lipa bo jak pisalam nie mozna jej odpalic, mechanik powiedzial ze nie ma iskry, podejrzewal ze padl czujnik halla wymienil go ale nadal nie odpalila potem sprawdzil kolejne elementy zaplonu i stwierdzil ze padl komputer, chcial podpiac sie pod komputer ale twierdzi ze brak jednego kabla(pinu) czy jak to sie nazywa i ze ktos go usunal celowo, ale przez to ze auto to troche przezylo to sama juz nie wiem co sie moglo stac byc moze jak montowali gaz to cos namieszali ale tego nie wiem a tak poza tym to w odleglosci 50 km od mojej miejscowosci to juz wszyscy mechanicy maja dosyc tego auta i nikt nie ma pomyslu jak je uruchomic prubowalam szukac takiego komputera zeby wymienic ale chyba mam pecha bo jakos nikt nie ma |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 21:25
|
|
|
A możesz jeszcze podać jeszcze jego oznaczenie? Powinno być na nim napisane. Z tego co mam w programie były montowane takie:
IAW 4S1 4s1.07/8se-hz
IAW 4S1 4s1.07/8se-la
IAW 4S1 4s1.p4
IAW 4S1 4s1.p8
IAW 4S1 4u2.p8
IAW 4q2 4q2
IAW 4q2.p8 4q2.p8/pqp-su
IAW 4q2.p8 61600.188.00
Wg mojej rozpiski faktycznie powinny być tam trzy piny. Tyle że ucięty kabel nie powinien być problemem, zawsze można pociągnąć nowy z wtyczki do komputera. Przed zmianą komputera na nowy sprawdził bym raczej jego zasilanie. Może gazownicy robili reset komputera przez jakiś przekaźnik, który z jakichś powodów teraz nie działa? I jeszcze raz zastanowił bym się nad zmianą mechanika na elektryka/elektronika. Często zamiast zmierzyć jakiś element po prostu go wymieniają- nie ich pieniądze, nie ich zmartwienie w efekcie czego zostajesz z masą sprawnych części zamiennych i problemem nawet nie ruszonym. |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 22:55
|
|
|
W tym temacie zalaczylem schematy komputerow 2.0 i jeden ma 2 piny a drugi 3.http://forum.tempra.org/t...ighlight=#63422 |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|