Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
rolka od paska alternatora :(
Autor Wiadomość
hansu1988 



Wiek: 36
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: Piątek
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-10-2009, 15:38   rolka od paska alternatora :(

witam!!
moglby mi ktos pomoc i powiedziec jak zalozyc ten pasek co napedza alternator??? poszedl napinacz, kupilenm nowy zalozylem a nie mam pojecia jak ten pasek zalozyc, help :)
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-10-2009, 15:50   

hansu1988, poluzuj alternator. Rozumiem że masz pasek wielorowkowy (wersja ze wspomaganiem). Musisz poluzować śrubę regulującą naciąg alternatora i śrubę mocującą rolkę napinającą. Wtedy alternatorem możesz swobodnie poruszać i tym samym zmniejszysz przestrzeń między kołami pasowymi, żeby naciągnąć na nie pasek.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-10-2009, 16:29   

hansu1988, warto też pamiętać o odpowiednim naciągnięciu paska - nie za mocno i nie za słabo. W razie czego może Ci łożysko siąść

http://forum.tempra.org/t...=naci%B1g+paska
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
hansu1988 



Wiek: 36
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: Piątek
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-10-2009, 16:51   

dzieki chlopaki, tak to bym chyba ten pasek naciagnal rurka :P a swoja droga powiedzcie czy oplaca sie robic remont glowicy, jakis czas temu strzelil mi pasek rozrzadu no i jak wiadomo poszla glowica, mechanik wymienil jeden z zawor i powoeidzial ze bedzie dobrze, i od tej pory klekocze jak diesel i olej wycieka, co o tym myslicie ?? bardziej sie oplaca drugi silnik wstawic ?

dodam jeszcze bo mi sie przypomnialo ze na wiosne wymienialem ten napinacz i z tydzien temu strzelil znowu, i tak sie zastanaiwm jaka jest tego przyczyna ??
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-10-2009, 21:25   

hansu1988, za mocny naciąg paska! Mi też strzelił, jak za mocno naciągnąłem. Łożysko rolki przyjmuje za duże obciążenie i się zaciera.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-10-2009, 20:12   

pasek alternatora najłatwiej założyć wrzucając 5 biegi i lekko bujając autem przód tył i sam sie zakłada heheh bez szarpania się
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-10-2009, 20:21   

stasu, a z czym tam szarpać się trzeba? Z zakładaniem paska? Przecież to jedna z prostszych rzeczy (po wymianie świec :P ). Więcej naszarpiesz się tym bujaniem auta. Ja alternator wymieniałem (a więc także pasek i rolkę) z autem na lewarku i ściągniętym kołem. Elegancki dostęp do wszystkiego jest. Nie polecam wtedy szarpania autem w tył i w przód ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-10-2009, 09:44   

stasu napisał/a:
najłatwiej założyć wrzucając 5 biegi i lekko bujając autem przód tył i sam sie zakłada heheh bez szarpania się

Ja proponuje, popuscic srube od naciągu alternatora i pasek praktycznie sam wchodzi, wiec po co sie meczyc :lalala:
Nie jarze po co autem szarpac, chyba, ze sie altka nie poluzniło :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-10-2009, 09:56   

wiesz w mion dieslu kólka są 3 alternator, pompa wody i jedno z bloku silnika :)nie ma napinacza i nawet po zluzowaniu altka luźno nie wchodzi :)
pasek nakładam na 2 i na trzecie do połowy lekko pcham i sam wskakuje a co do świeć w benzynie łatwizna w dieslu już trochę trzeba się nagimnastykować bo dostęp zasłania pompa :P ale za to nie wiem co to sa problemy z kablami WN heheheh
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-10-2009, 14:26   

stasu napisał/a:
wiesz w mion dieslu kólka są 3 alternator, pompa wody i jedno z bloku silnika :)nie ma napinacza i nawet po zluzowaniu altka luźno nie wchodzi

No to niewiem, co masz za auto, w benzynie tez są trzy, tylko zamiast pompy wody bylo pompa wspomagania (1,6i,e) a jak ci luzno nie wchodzi to cos chyba nie tak, takie moje zdanie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-10-2009, 18:19   

stasu, ale Twoja podpowiedź nie zda egzaminu, bo nikt tu nie mówi o dieslu oprócz Ciebie. I mowa jest o pasku wielorowkowym a nie klinowym. A skoro nie możesz nałożyć paska klinowego przy maksymalnym poluzowaniu alternatora, to albo ten altek nie jest do końca poluzowany, albo pasek masz za krótki.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
hansu1988 



Wiek: 36
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: Piątek
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-10-2009, 16:01   

panowie, a teraz z innej beczki, po zalozeniu rolki i paska wedlug wskazowek nie ma ladowania, pojezdzilem 4 dni i wczoraj mi padlo ladowanie, i teraz nei wiem co jest kompletnie, pasek jest napiety, widze kabel od alternatora tez jest na swoim miejscu, tylko taki cienki przewodzik wisi, ale on juz wisial sobiw wczeasniej :P
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-10-2009, 16:40   

hansu1988, ten cienki przewodzik musi być też podłączony, bo ładowania miał nie będziesz. Jest on na wsuwkę w obudowę alternatora, a konkretniej w regulator napięcia się ją wsuwa. Jeśli wcześniej już Ci ten kabelek dyndał, to też nie miałeś ładowania.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-10-2009, 17:50   

hansu1988, ciechu dobrze prawi.
Tutaj opisany mój przypadek i co się dzieję gdy ten kabelek jest luźny.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
hansu1988 



Wiek: 36
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: Piątek
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-10-2009, 10:39   

bylo tak, jak nie mialem mocnego audio to kontrolka sie swiecila, kupilem nowy aku jakis czas bylo ok potem kotrolka przestala swiecic, jak go odpalalem najpierw kotrloka od recznego, bo zawsze zostawiam na recznym, swiecila a gdy dodalem wiecej gazu zaczynala swiecic mocniej, tak samo w przypadku ze swiatlami, zapalilem wlaczylem dodalem gazu i swiecily mocniej, wtedy zajrzalem i wisial juz ten kabelek, zatem juz pare ladnych miesiecy sobie wisi:P , juz sam nie wiem co robic :(
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 12-10-2009, 12:37   

hansu1988, najpierw podłącz ten kabelek, zobaczysz co sie bedzie działo. No i zmierz jakie masz ładowanie (po podłączeniu kabla) :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
hansu1988 



Wiek: 36
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: Piątek
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-10-2009, 15:03   

podlaczylem wlasnie kabelek, niby lepiej, niestety egon nie mam moznosci sprawdzenia ladowania, ewetualnie musialbym sie udac do elektryka :) w kazdym badz razie na chwile obecna swieci sie kontrolka ladowania, nie ma czegos takiego ze jak dodam gazu kontroli swieca sie jasniej, wiec chyba wszytsko dobrze ???
     assistance
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-10-2009, 20:02   

hansu1988 napisał/a:
niestety egon nie mam moznosci sprawdzenia ladowania, ewetualnie musialbym sie udac do elektryka


U niego zapłacisz ze dwie dychy za sprawdzenie, a na targu kupisz najzwyklejszy miernik za 20 złociszy i nie dość, że sprawdzisz ładowanie to zostanie Ci na przyszłość.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-10-2009, 20:45   

hansu1988 napisał/a:
w kazdym badz razie na chwile obecna swieci sie kontrolka ladowania, nie ma czegos takiego ze jak dodam gazu kontroli swieca sie jasniej, wiec chyba wszytsko dobrze ???
ta kontrolka ma się świecić tylko przed uruchomieniem silnika. Po jego uruchomieniu musi zgasnąć. Ciągle masz źle to podłączone

** Dodano: 12-10-2009, 21:47 **
hansu1988, nie masz choćby znajomego z miernikiem? Mając takie auta jak my, miernik powinien byc standardem na wyposażeniu :P Ja kupiłem w Tesco takie cudo za 10zł. Już rok mi działa ;) Lepsze to niż dać zarobić elektrykowi za sprawdzenie ładowania.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load