|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Znowu alternatorrrr |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-05-2006, 21:46 Znowu alternatorrrr
|
|
|
Już nie mam siły opisywać ile razy sqrwiela naprawiałem więc tylko zapytam co może być przyczyną żarzenia na wolnych obrotach.
Mechanik wymieniał diody i regulator bo nie było w ogóle ładowania
Potem oddałem na reklamację bo ładowanie było ok ale się żarzy kontrolka.
Mechanik zgłupiał bo wyciągnął alternator jeszcze raz i okazało się, że wszystko jest ok i nie potrafi znaleźć przyczyny |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 22:02
|
|
|
Witam sprawdz lutowania na diodach może być zimny lut poprostu przegrzał podczas wymiany. |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 22:07
|
|
|
Hmm jak sie kontrolka zarzy to nie moze byc ok !:D
Jak dzial ok to jest cisza
Zmien mechanika jak mu sie suzkac niechce :] |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2006, 23:01
|
|
|
A aku sprawny? Ale to predzej znowu gdzies w alternatorze siedzi chochlik. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2006, 07:25
|
|
|
Diabeł tkwi w szczególach, do egzorcysty z nim.
Dać na pdmiankę inny sprawny alternator i zobaczyć czy będzie ok.
Jak nie, to szukać winy w przewodach, może gdzieś zaśniedziały jest styk. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-06-2006, 19:56
|
|
|
A nie robiłeś ostatnio nic przy żarówkach od zegarów. Be gdzieś mi się obiło o uszy że ktoś kiedyś miał coś takiego i jak się okazało to pozmieniał żarówki. One z tyłu mają jakieś kolorowe plastki co oznaczają chyba moc żarówek. Założył chyba o mniejszej mocy czy odwrotnie i mu się cały czas żarzyła. No chyba że się myle. |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-06-2006, 20:25
|
|
|
No właśnie przy żarówkach nie grzebałem.
Aku też sprawny.
Muszę jeszcze pogrzebać czy rzeczywiście styki są ok. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2006, 21:38
|
|
|
emf, jak masz _na pewno_ diody/regulator w porządku i sprawdził to, to sprawdź akku czy nie ma zwarcia i zbyt obciąża alternator (pisane było, ja sam też, na forum o akku ze zwarciem wewnętrznym), pomierz czy podczas żarzenia nie ma spadku dużego w instalacji, tylko jest na wolnych choćby te 13,2 , 13,4 V ładowania;
jak to wszystko jest OK (diody/reg) a się żarzy a do tego masz spadek jakiś to następne co się psuje (i ja wymieniałem po tych 2 w/w w swoim altku ) to uzwojenie - cały stojan+obudowa; on z wiekiem z wilgoci, syfów itp pęka, pęcznieje i gorzej przewodzi,ponadto do obudowy robi zwarcie na regulator/diody czasem i się żarzy kontrolka nim je (diody/reg) znów spali alternator, a pęczniejący stojan/uzwojenia onadto rozsadzają po czasie (pęka) obudowę, a wtedy alternator tym bardziej niezbyt działa
następnie po 3-6 miesiącach (ja jak się mi zaczął p..yć alternator to naprawy miałem co 3 m-cec, pół roku, co 3-mce,3-ce... mniej więcej takie odległości)
przygotuj się jeśli nie robisz od razu, że może jeszcze szczotki będą do D, łożyska (źle się kręci i momentami gorzej ładuje) i w ogóle warto go poczyścićw środku...
a co może paść następne.... hmmmm ... może się dowiem za kilka dni to Ci powiem... choć 'sam się naprawił' ostatnio i póki co idzie super.... (:?:) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-06-2006, 21:50
|
|
|
Stawiam na stojan!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2006, 22:15
|
|
|
poprawka: dziś znów po przerwie zaczęła mi się minimalnie żarzyć kontrolka...
ale wieczorem znów samo się naprawiło ... co mnie niepokoi...
muszę iść do elektromecha go zj.. w końcu nim padnie całkiem... mimo, iż 'teraz' działa...
w moim wypadku regulator, diody itp itd, nawt stojan/uzwojenia i obudowa były wymieniane... z 'fabrycznego' altka chyba dużo (albo nic) nie ma już w tym... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2006, 23:12
|
|
|
Miałem to samo żarzyła się kontrolka albo była zgaszona sprawdz wszystkie połączenia lutowane w moim diody wzbudzenia wyglądały ok po dokładnym sprawdzeniu okazało sią że było słabe lutowanie. |
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-06-2006, 19:45
|
|
|
Jeśli macie alternatory MM to najlepiej wymienić na Boscha. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2006, 20:06
|
|
|
łączę się, Emf, z tobą w bólu...
moja T stoi od wczoraj u tego (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) elektromechanika co ten alternator kilka razy naprawiał; się zj... na dobre znów (alternator, bo mechanik - to sie okaże)... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr $@#%#$%#$^#^
gdybym tylko wiedział o tych naprawach z półtora roku temu...
TO BYM SOBIE ZA TO KPIŁ NÓWKĘ BOSCH'A ! |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 11:09
|
|
|
unknown:
wez ty sie zabierz sam jednego dnia w garazu/pod blokiem , no tam dzie mieszkasz w kazdym badz razie.
przejzyj cala instalacje elektryczną od altka do aku. kabelek po kabelku zdejmi do tego nawet maske zebys mial pelen dostep i widocznosc bo moze byc tak ze jakis gupi przewod malutki kablk jest przetarty i jak styka sie z innym lub jakas blacha to wtdy zapala sie kontrolka i sie rozladowuje lub cos innego. zdejmij aku i sprawdzaj, nie musisz widziec tego kabla odrazu i moze miec caly czas przewodzenie ale jak jedziesz to jakas dziora lub uskok i kabel ulozy sie inaczej i masz zwarcie.
przez rok czasu i 8 akumulatorow przerobilem temat z sasiadami w peugeocie. okazalo sie ze po wymiani ecalej instalki od aku do rozrusznika i altka problem zniknął i maja nowa instalke i nowy aku odemnie 74ah co w 1,9dieslu im pomaga w zimie. a problemem byl kablek od altka ktory byl przetarty i kazde mocne hamowanie przesowalo aku i kabelek zwieral sie z blacha i dooopa , miesiac i nowy aku bo kazdy sie spierdzielal.
ja mam poizolowane kable w wielu miejscach bo bylu przebicia itp itd. przymierzam sie do zmiany glownych kabli zasilania i kabli od rozrusznika i altka i wogul cale od masy i zasilania pod maska wkoncu moja ma juz 12 lat i niekotre rzeczy to trza powymieniac. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 15:23
|
|
|
moley: mój _problem_ się rozwiązał już na drugi dzień po wcześiejszym poście, pisałem gdzie indziej... stałem się _SZczĘSliwYm_ posiadaczem kolejnego regulatora napięcia bo w tym g... co chwilę się jakaś k... musi zj...
teraz wszystko chodzi OK...
kiedyś się zastanawiałem, czemu co nawet 3 mce się p.. li ten alternator, raz uzwojenia, raz regulator (ten to już kilka razy) raz co innego...
ale przeciążany nie jest nigdy (poborem, a nawet oszczędzany często), akku jest nadal nowy i super, w instalacji nie mam żadnych zwarć, przeglądałem ją wiele razy choćby jak sam coś dokładałem/przerabiaem, a wszelkie latające kable itp izolowałem nawet czasem do przesady... wypadałoby jedynie jeszcze już totalnie szczelnie alternator poowijać chyba by ani kropelka deszczu/wilgoci nigdy się tam nie dostała...
on już tak k.. ma... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|