Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Znowu alternatorrrr
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-05-2006, 21:46   Znowu alternatorrrr

Już nie mam siły opisywać ile razy sqrwiela naprawiałem więc tylko zapytam co może być przyczyną żarzenia na wolnych obrotach.
Mechanik wymieniał diody i regulator bo nie było w ogóle ładowania
Potem oddałem na reklamację bo ładowanie było ok ale się żarzy kontrolka.
Mechanik zgłupiał bo wyciągnął alternator jeszcze raz i okazało się, że wszystko jest ok i nie potrafi znaleźć przyczyny :sciana:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2006, 22:02   

Witam sprawdz lutowania na diodach może być zimny lut poprostu przegrzał podczas wymiany.
     Moneta
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2006, 22:07   

Hmm jak sie kontrolka zarzy to nie moze byc ok !:D
Jak dzial ok to jest cisza :P
Zmien mechanika jak mu sie suzkac niechce :]
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-05-2006, 23:01   

A aku sprawny? Ale to predzej znowu gdzies w alternatorze siedzi chochlik.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-06-2006, 07:25   

Diabeł tkwi w szczególach, do egzorcysty z nim.
Dać na pdmiankę inny sprawny alternator i zobaczyć czy będzie ok.
Jak nie, to szukać winy w przewodach, może gdzieś zaśniedziały jest styk.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-06-2006, 19:56   

A nie robiłeś ostatnio nic przy żarówkach od zegarów. Be gdzieś mi się obiło o uszy że ktoś kiedyś miał coś takiego i jak się okazało to pozmieniał żarówki. One z tyłu mają jakieś kolorowe plastki co oznaczają chyba moc żarówek. Założył chyba o mniejszej mocy czy odwrotnie i mu się cały czas żarzyła. No chyba że się myle.
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-06-2006, 20:25   

No właśnie przy żarówkach nie grzebałem.
Aku też sprawny.
Muszę jeszcze pogrzebać czy rzeczywiście styki są ok.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-06-2006, 21:38   

emf, jak masz _na pewno_ diody/regulator w porządku i sprawdził to, to sprawdź akku czy nie ma zwarcia i zbyt obciąża alternator (pisane było, ja sam też, na forum o akku ze zwarciem wewnętrznym), pomierz czy podczas żarzenia nie ma spadku dużego w instalacji, tylko jest na wolnych choćby te 13,2 , 13,4 V ładowania;
jak to wszystko jest OK (diody/reg) a się żarzy a do tego masz spadek jakiś to następne co się psuje (i ja wymieniałem po tych 2 w/w w swoim altku :evil: ) to uzwojenie - cały stojan+obudowa; on z wiekiem z wilgoci, syfów itp pęka, pęcznieje i gorzej przewodzi,ponadto do obudowy robi zwarcie na regulator/diody czasem i się żarzy kontrolka nim je (diody/reg) znów spali alternator, a pęczniejący stojan/uzwojenia onadto rozsadzają po czasie (pęka) obudowę, a wtedy alternator tym bardziej niezbyt działa :)

następnie po 3-6 miesiącach (ja jak się mi zaczął p..yć alternator to naprawy miałem co 3 m-cec, pół roku, co 3-mce,3-ce... mniej więcej takie odległości)
przygotuj się jeśli nie robisz od razu, że może jeszcze szczotki będą do D, łożyska (źle się kręci i momentami gorzej ładuje) i w ogóle warto go poczyścićw środku...
a co może paść następne.... hmmmm ... może się dowiem za kilka dni :evil: to Ci powiem... choć 'sam się naprawił' :crazy: ostatnio i póki co idzie super.... (:?:)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-06-2006, 21:50   

Stawiam na stojan!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2006, 22:15   

poprawka: dziś znów po przerwie zaczęła mi się minimalnie żarzyć kontrolka...

ale wieczorem znów samo się naprawiło :evil: ... co mnie niepokoi...
muszę iść do elektromecha go zj.. w końcu nim padnie całkiem... mimo, iż 'teraz' działa...
w moim wypadku regulator, diody itp itd, nawt stojan/uzwojenia i obudowa były wymieniane... z 'fabrycznego' altka chyba dużo (albo nic) nie ma już w tym...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2006, 23:12   

Miałem to samo żarzyła się kontrolka albo była zgaszona sprawdz wszystkie połączenia lutowane w moim diody wzbudzenia wyglądały ok po dokładnym sprawdzeniu okazało sią że było słabe lutowanie.
     Moneta
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-06-2006, 19:45   

Jeśli macie alternatory MM to najlepiej wymienić na Boscha.
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2006, 20:06   

:crazy: :wrrrr: :wrrrr: :rozsmieszac: :sciana: :sciana: :evil:

łączę się, Emf, z tobą w bólu...
moja T stoi od wczoraj u tego (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) elektromechanika co ten alternator kilka razy naprawiał; się zj... na dobre znów (alternator, bo mechanik - to sie okaże)... grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr $@#%#$%#$^#^

gdybym tylko wiedział o tych naprawach z półtora roku temu...
TO BYM SOBIE ZA TO KPIŁ NÓWKĘ BOSCH'A ! :evil:
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-06-2006, 11:09   

unknown:

wez ty sie zabierz sam jednego dnia w garazu/pod blokiem , no tam dzie mieszkasz w kazdym badz razie.

przejzyj cala instalacje elektryczną od altka do aku. kabelek po kabelku zdejmi do tego nawet maske zebys mial pelen dostep i widocznosc bo moze byc tak ze jakis gupi przewod malutki kablk jest przetarty i jak styka sie z innym lub jakas blacha to wtdy zapala sie kontrolka i sie rozladowuje lub cos innego. zdejmij aku i sprawdzaj, nie musisz widziec tego kabla odrazu i moze miec caly czas przewodzenie ale jak jedziesz to jakas dziora lub uskok i kabel ulozy sie inaczej i masz zwarcie.

przez rok czasu i 8 akumulatorow przerobilem temat z sasiadami w peugeocie. okazalo sie ze po wymiani ecalej instalki od aku do rozrusznika i altka problem zniknął i maja nowa instalke i nowy aku odemnie 74ah co w 1,9dieslu im pomaga w zimie. a problemem byl kablek od altka ktory byl przetarty i kazde mocne hamowanie przesowalo aku i kabelek zwieral sie z blacha i dooopa , miesiac i nowy aku bo kazdy sie spierdzielal.

ja mam poizolowane kable w wielu miejscach bo bylu przebicia itp itd. przymierzam sie do zmiany glownych kabli zasilania i kabli od rozrusznika i altka i wogul cale od masy i zasilania pod maska wkoncu moja ma juz 12 lat i niekotre rzeczy to trza powymieniac.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-06-2006, 15:23   

moley: mój _problem_ :evil: się rozwiązał już na drugi dzień po wcześiejszym poście, pisałem gdzie indziej... stałem się _SZczĘSliwYm_ posiadaczem kolejnego regulatora napięcia :sciana: bo w tym g... co chwilę się jakaś k... musi zj...

teraz wszystko chodzi OK...

kiedyś się zastanawiałem, czemu co nawet 3 mce się p.. li ten alternator, raz uzwojenia, raz regulator (ten to już kilka razy) raz co innego...
ale przeciążany nie jest nigdy (poborem, a nawet oszczędzany często), akku jest nadal nowy i super, w instalacji nie mam żadnych zwarć, przeglądałem ją wiele razy choćby jak sam coś dokładałem/przerabiaem, a wszelkie latające kable itp izolowałem nawet czasem do przesady... wypadałoby jedynie jeszcze już totalnie szczelnie alternator poowijać chyba by ani kropelka deszczu/wilgoci nigdy się tam nie dostała...

on już tak k.. ma... :x
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load