Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpalanie
Autor Wiadomość
sabam123456 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 23
Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-11-2007, 10:58   Odpalanie

Witam
wiem ze tego typu watek był miliard razy poruszany ale szukanie tego jest dosc męczące a pozatym każdy ma troche inny przypadek

wiec jak po nocy lub po cało dniowym staniu probuje odpalic swojego tipolota( gaźnik 1.4 + lpg) podkreślam ze odpalam tylko na benzynie to powiedzmy ze odpala za jakims 5-6-7-8 razem i ten problem pojawil sie w zasadzie jak zaczeło się robic zimniej . w wakacje powiedzmy ze za 2 razem odpalał lepiej bądz gorzej .

teraz pytanie jakie się nasówa : gaźnik? przepustnica ? hym luzy na tłokach ?

jutro jade zmierzyć cisnienie w cylindrach , to tez moze byc przyczyna . kolejne co mi sie nasuwa to zemoga to byc świece kable wn i kopułka ( tylko że to należy wykluczyć gdyż bbyły niedawno wymieniane i problem był identyczny przed wymianą)

proszę o jakieś sugestie pomoc , moze ktos mial podobny problem
dodam jesszcze ze silnik szarpie na benzynie na gazie tego problemu nie ma jak przelacze tuz po odpaleniu ,jak jade na benzynie iczekam az sie dogrzeje to szarpie dosć mocno ..
pozdr. i czekam na pomoc
_________________
Tipi 1.4e + gaz
  
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 14-11-2007, 11:29   

Najprawdopodobniej przyczyną jest przytykający się gaźnik. I to układ odpowiedzialny za wzbogacenie mieszanki przy rozruchu. Ze względu na ciągłą jazdę na LPG. Jeżdzę na gazie 3 miesiące i już gaźnik nie działa jak kiedyś. Jak to się mówi "nieużywany narząd zani.... psuje się" :D
Kiedyś miałem kłopoty z odpaleniem na benzynie, na ssaniu: zapala-gaśnie, zapala-gaśnie itd z 8 razy aż odpalał. Okazało się że podczas mycia silnika karcherem odpadła jedna z dźwigienek obsługujących ssanie przy gaźniku i leżała sobie spokojnie na kolektorze ssącym. Po jej założeniu wszystko wróciło do normy.
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-11-2007, 13:01   

Rudiger napisał/a:
Najprawdopodobniej przyczyną jest przytykający się gaźnik.
Zgodze sie :!: Tylko mozna jeszcze dla pewnosci sprawdzic pompe paliwa czy przy dłuzszym postoju nie schodzi paliwo i ma problem z zaciagnieciem ponownie :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sabam123456 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 23
Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-11-2007, 13:26   

egon11 napisał/a:
Rudiger napisał/a:
Najprawdopodobniej przyczyną jest przytykający się gaźnik.
Zgodze sie :!: Tylko mozna jeszcze dla pewnosci sprawdzic pompe paliwa czy przy dłuzszym postoju nie schodzi paliwo i ma problem z zaciagnieciem ponownie :D


jak sprawdzić pompę paliwa ?
_________________
Tipi 1.4e + gaz
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-11-2007, 11:42   

sabam123456, Zdelmij wezyk doprowadzajacy paliwo i zobacz czy schodzi paliwo z pompki po czym przy kreceniu rozrusznikiem zobacz czy ciagnie. Jak napisałem cos nie tak to niech mnie ktos poprawi :!: Najpierw jednak zajzałbym do gaznika :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sabam123456 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 23
Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2007, 12:32   

na poniedzialek jestem umowiony do gaznikowca wiec zobaczym:)

ale jeszcze zauwazyłem ze przy iinyym sposobie odpalanie za 3 razem odpala i dziala juz:)

wiec tak przekrecam kluczyk ale tylko tak zeby kontrolki sie zapaliły i tak ze 3 razy i tak a 3 razem odpala po takiej probie....wiechmmm to moze pompa ?
_________________
Tipi 1.4e + gaz
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2007, 14:19   

sabam123456 napisał/a:
wiec tak przekrecam kluczyk ale tylko tak zeby kontrolki sie zapaliły i tak ze 3 razy i tak a 3 razem odpala po takiej probie....wiechmmm to moze pompa ?

Moim zdaniem nie bardzo pompa, bo przy gaźnikowcu masz mechaniczną.
Może przycinający się zaworek cut-off? Chociaż wtedy by odpalał i zaraz gasł :doubt:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
neon22 
witamy nowego


Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2007, 16:10   

Hej, witam wszystkich i pozdrawiam serdecznie. Jestem tu pierwszy raz, i od razu z problemem. Mam pełnoletniego Tipo, bez gazu, na monowtrysku 1,4. Samochód ma kłopotoy z jazdą. Kiedy dodaję gazu silnik się dławi ( pompa paliwa! powiedział znajomy mechanik. Allegro, nowa ( uzywana pompa) bez zmian). Silnik krokowy się nie ruszał i nie było wolnych obrotów ( allegro, silnik krokowy, już się rusza, ale słabo, tak jakby za mało się wysuwał - czy mozna to wyregulować?) bez zmian. Nadal silnik dławi się przy przyśpieszaniu, nie odpala ze wszystkich garów co słychać, i cały czas zapala się ładowanie. PODOBNO to jmoze być przekaźnik pompy, ale też go wymianiałem, i nadal kiicha. Nie wiem co to mozę być. HelP!
  
 
sabam123456 



Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 23
Skąd: internet
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2007, 22:28   

lampka ładowanie to prawodpodnie regulator napięcia . o ile dobrze Ci łąduje czyli przy odpalonym silniku w granicach 13,7v ...co do samej jazady sprawdz swiece , przewody wn , kopułkę. ewentualnie może przepustnica sie przytykac.
_________________
Tipi 1.4e + gaz
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-11-2007, 15:11   

polansky napisał/a:
sabam123456 napisał/a:
wiec tak przekrecam kluczyk ale tylko tak zeby kontrolki sie zapaliły i tak ze 3 razy i tak a 3 razem odpala po takiej probie....wiechmmm to moze pompa ?

Moim zdaniem nie bardzo pompa, bo przy gaźnikowcu masz mechaniczną.
Może przycinający się zaworek cut-off? Chociaż wtedy by odpalał i zaraz gasł :doubt:



HAHAH ! Mam idntyczny problem - jak stoi noc i chce go odpalic na benzynie to na poczatku niie odpala wogole a pozniej odpala na niecala sekunde i gasnie ( jakby go cos dusilo) nawet jak daje sporo gazu to i tak zgasnie :/ za ktoryms razem z laski swej odpali a pozniej zanim sie nie nagrzeje do ok 70 stopni to szarpie traci moc i gasnie jak puszcze gaz. Na lpg nie mam tego problemu. niedawno wymienilem pompe paliwa na nowke i dalej to samo. POMOCY :/
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-11-2007, 19:17   

LUCIACIA, albo po prostu coś Ci się przestawiło od PB i go zalewa (na zimnym masz dodatkową porcję paliwka) albo ew (ale wątpię) to początki świrowania CPW... choć i to możesz sprawdzić tylko jego jedynego rano wrzątkiem polewając powoli by tylko on się nagrzał, przed odpalaniem auta zaraz...

ale pewno coś masz rozregulowane i Ci go zalewa po prostu... w takim przypadku jak dasz sporo gazu to go właśnie też możesz zdusić, jak dasz tak z 1/3 to prędzej nie zdusisz... to tak do testu...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-11-2007, 19:51   

unknown napisał/a:
LUCIACIA, albo po prostu coś Ci się przestawiło od PB i go zalewa (na zimnym masz dodatkową porcję paliwka) albo ew (ale wątpię) to początki świrowania CPW... choć i to możesz sprawdzić tylko jego jedynego rano wrzątkiem polewając powoli by tylko on się nagrzał, przed odpalaniem auta zaraz...

ale pewno coś masz rozregulowane i Ci go zalewa po prostu... w takim przypadku jak dasz sporo gazu to go właśnie też możesz zdusić, jak dasz tak z 1/3 to prędzej nie zdusisz... to tak do testu...


w sobote chyba do znajomego mechanika jade... narazie z tego co mu powiedzialem to przypuszcza ze to gaznik... hmmm tylko ciekawe czy do naprawy czy nowy. A Wy co polecacie - naprawe czy nowy ? czy moze kupic uzywany? :?:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2007, 20:19   

jak masz dobry gaźniczek, jesteś pewien przebiegu i że nie byl jakoś "rzeźbiony" już przez kogoś to czemu by nie naprawić...? zestawy naprawcze snie są jakoś drogie, po wymianie uszczeleczek, dysz i membranek do "pompek" podciśńieniowych etc efekty są bdb, no i wcześńiej po dokadnym wyczyszczeniu gaźnika... przy gaźniku warto się też przyjrzeć zaworkowi cut-off... bywa często, że się zacina i trzeba go rozebrać i znim powalczyć by nie mieszał z dawkowaniem/odcinaniem...
ogólnie rozregulowany gaźik to b. możliwe że go zalewa...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-11-2007, 20:21   

a ja ci powiem tak... moim zdaniem jest to taka mała pierdółka w gaźniku jak pompka zrywu lub przyspieszenia oraz membrany... miałem tak samo jak u ciebie i byłem u gaźnikowca, wszystko przeczyścił, wziął 80zł a ja od 3 tygodni luxusik śmigam Niuńką...

a co do kupowania... będziesz musiał to kupisz. narazie jedź niech ci wszystko sprawdzi ale ja stawiam na pompki zrywu i membrany... mogą być przytkane...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load