|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
pompa wody nie działa ... |
Autor |
Wiadomość |
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2009, 23:11 pompa wody nie działa ...
|
|
|
Witam, wszystko zaczęło się od paska od alternatora, przepalił się i i zrobiłem tak troche kilometrów. gdy zmieniłem kółko od alternatora i założyłem nowy pasek pompa wody nie pracuje, silnik bardzo szybko się nagrzewa, samochód na wolnych obrotach gaśnie i nie wspomnę o tym że wiatrak się nie włącza, co powinno bycwiną czujnika, chociaż czujnik wynienilem na nowy jakies 2 miesiace temu. Liczę na pomoc...
** Dodano: 16-03-2009, 23:16 **
aha i zapomnialem dodac ze nie leci ciepłe powietrze, ale to jest chyba związane własnie z tym ze pompa nie pracuje... nie wiem dlaczego, pasek kręci się w miare normalnie.... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-03-2009, 00:40
|
|
|
Masz w ogóle płyn w obiegu? Widzisz gdzieś koło pompy ślady wycieku? Czy na łożysku pompy nie ma luzu? Mam nadzieję, że pasek ma ten 1 cm luzu pod palcem?
gangster_man napisał/a: | silnik bardzo szybko się nagrzewa, samochód na wolnych obrotach gaśnie i nie wspomnę o tym że wiatrak się nie włącza, co powinno bycwiną czujnika, chociaż czujnik wynienilem na nowy jakies 2 miesiace temu |
płyn nie krąży więc i czujnik głupieje. Jedno jest wynikiem drugiego.
gangster_man napisał/a: | gdy zmieniłem kółko od alternatora i założyłem nowy pasek |
Rozumiem, że stare koło cięło pasek? Masz wspomaganie kierownicy, czy nie masz?
Koło pasowe na pompie wody się obraca normalnie? Jeżeli tak to pompa jest spierdzielona w środku. Albo się zużyła, albo za mocno naciągałeś pasek od alternatora i ją popsułeś, albo/i nie masz płynu i dlatego też nie masz ciepłego powietrza.
** Dodano: 17-03-2009, 00:45 **
Najpierw sprawdź poziom płynu, potem zaobserwuj, czy nie leci woda koło pompy. Możliwe, że łożysko jest już w niej do kitu i spowalnia. Nie mniej jednak jeżeli koło pasowe pompy się obraca to jeżeli masz płyn to pompa do wymiany. Znam przypadek, że szajbka odczepiła się od wirnika wewnątrz i niby po wierzchu wszystko ok, ale nie było krążenia. |
_________________
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2009, 11:00
|
|
|
mrk69, To samo pisałem na gg koledzegangster_man, |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-03-2009, 18:40
|
|
|
dolalem płynu bo okazało się że nie bylo za wiele, po przejechaniu 2 km płynu w zbiorniku zero... strasznie mi dymi na biało, to chyba wina tłumika bo mam przepalony, ale zeby az tyle płynu ubyło? przy pompie na rurze cos cieknie ale nie az tyle zeby przez 2km wyciekło coś koło litra czy dwóch płynu!!
** Dodano: 17-03-2009, 18:41 **
mozliwe ze termostat sie zaciął jak nie było płynu w obiegu i dlatego szybko temperatura rośnie? |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2009, 19:38
|
|
|
gangster_man, Skoro ci tak szybko płynu ubyłu i samochód mocno kopci to ja bym obstawiał uszczelkę pod głowicą, sprawdze jeszcze olej, czy nie zrobiło ci sie masło maślane bo płyn może sie przedostał do oleju. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-03-2009, 19:44
|
|
|
moze i tak, poszla sie walic moze dlatego ze pare razy silnik przegrzałem...
** Dodano: 17-03-2009, 20:00 **
panowie około 500zl wymiana u mnie uszczelki pod głowicą u mechanika... za samochod nie chwaląc się dałem 800zł... wiec albo albo moze mi ktoś doradzi zebym nie byl bardzo na tym stratny co robic... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2009, 20:10
|
|
|
gangster_man, Kupić drugi silnik jeżeli auto nie ma jeszcze dziur w blacharce. Bo słyszałem że też ci olej bierze więc naprawisz uszczelke to pierdzielnie coś innego. Moim zdaniem nie warto inwestować w ten silnik. Kupisz drugi a ze starego posprzedajesz części które były dobre i troche ci się zwróci. Silniczek kupisz za jakies 500 lub 600 zł i za przekładkę zapłacisz pewnie z 200 zł. Mówię o cenach u mnie w warsztach. Warto pomyśleć i rozejrzeć się za drugim silnikiem. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-03-2009, 20:22
|
|
|
aha... wiec allegro. pl czeka na moj samochod.... |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-03-2009, 21:15
|
|
|
gangster_man, cudów nie wymagaj. Nasze samochody mają po kilkanaście lat, więc siłą rzeczy zawsze się coś do naprawy znajdzie.
gangster_man napisał/a: | panowie około 500zl wymiana u mnie uszczelki pod głowicą u mechanika... za samochod nie chwaląc się dałem 800zł | ja za mój dałem 100 Euro, a pierwsza naprawa po zepchnięciu z lawety kosztowała mnie 900 zł (nowe sprzęgło, rozrząd i płyny) także czasem się trafi. Przez 3 lata wolę nie liczyć ile mnie wszystkie remonty kosztowały, ale co Tipo to Tipo. Zawsze mnie na miejsce dowozi i to mój pierwszy samochód - mam do niego sentyment |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|