|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Warto kupić ? |
Autor |
Wiadomość |
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2013, 21:09
|
|
|
VEndriuV, mialem okazje przyjrzec sie uwaznie trzem ,,trojkom"ale jedna 1.6 B,1.6 D i 2.3 MPS 280KM.Wada wszystkich tych egzemparzy byla szybko postepujaca korozja.Zdziwic sie mozna ale w dwoch egzemplarzach byly zardzewiale ranty blotnikow,korozja na pokrywie silnika nad reflektorami.W jednej odkrylem nawet dziury w blotniku pod zderzakiem.Dobra byla tylko mazda mps ale to wynik tego ze miala malutki przebieg jak na 2007 rok.Wlasciciel twierdzil ze nie jezdzi po mokrym a tym bardziej zima.Poza tym przyjazne samochody tylko czesci bywaja drogie.Filtr paliwa do 1.6 D najtanszy byl za ok.200zl.
Z powodu korozji wroze tym samochodom szybki koniec na szrotach juz za kilka lat.Takie jest moje zdanie.
Silniki,skrzynie,zawieszenie w 1.6 i 1.6D byly od forda focusa-taka kooperacja:)W serwisie forda czesci byly nieco tansze ale i tak za waz turbiny dac 800 zl to byla porazka.Bylo to moze ze 2 lata temu wiec teraz moze juz jest taniej.Najlepiej byloby ten ezzemplarz dokladnie obejrzec czy nie ma korozji.Spod bierze najszybciej w okolicach zawieszen.Tyle tylko wiem |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2013, 23:33
|
|
|
Co do mazdy to kolega ma taką w dieslu i nie ma żadnych zastrzeżeń, poza tym, że nie jest zbyt pojemne
Dodam od siebie już odnośnie każdego auta, że absolutnie nigdy nie kupię auta używanego z komisu, salonu, od handlarza. Totalnie każdy taki egzemplarz ma cofnięty licznik 2,3 a nawet 4-krotnie (z ogłoszenia wynika, że ta mazda przejeżdżała 12-13 tys rocznie u Niemca - wierzysz w to?), o bezwypadkowości nie ma co rozmawiać, można jedynie po cichu liczyć, że wóz został poprawnie naprawiony, a jak na zdjęciach widzę wyczyszczony silnik to zamykam ofertę bez względu na jej dalszą treść. Nikt nie da Ci tyle, co handlarz Ci obieca |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-02-2013, 01:02
|
|
|
meter30 napisał/a: | absolutnie nigdy nie kupię auta używanego z komisu, salonu, od handlarza |
polać mu w 100% zgadzam się |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2013, 14:10
|
|
|
Witam
a więc sam juz nie wiem co polecać więc może Wy coś zaproponujecie.
Autko dla dziewczyny, która rozpoczyna przygodę za kierownicą, lecz idzie jej to całkiem sprawnie.
Wymgania i ograniczenia
- autko 4(5) drzwiowe
- w miarę małe, lecz nie koniecznie (cos pokroju Astry 3 może być)
- cena do 20 tyś
- ma posiadać klimę
- silnik 1.2-1.5 benz
Chyba wszystko z wymagań
Wszystkie propozycję mile widziane Mamy rodzinkę w Niemczech, tyle, że nie bardzo się znają na autkach, lecz zawsze można by sprowadzić łatwiej. |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-02-2013, 14:41
|
|
|
Focus mk2 1.6, fiesta, golf 5 albo polo, Skoda fabia, |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-02-2013, 20:43
|
|
|
VEndriuV, Jak to ma być pierwsze auto to kup jej cienkiego a nie furę za 20tyś A jak dalej się upierasz przy aucie do 20 tyś. to od siebie polecam Megankę II z 1.6 110km lub 100 krótszą w wersję - hatchback czyli tzw. żelazko albo sedan trochę dłuższy i pakowniejszy (i moim zdaniem ładniejszy). Autko testowane od ok. 20tyś km (kupione jako 2 latek) obecnie ma coś koło 70-80tyś i kompletnie jeszcze nic poza częściami eksploatacyjnymi typu ojejej filtry nie było robione. Zero awarii usterek itp. Przy 80tyś wahacze dopiero zaczeły zdradzać luzy. Jak na Polskie realia powiedział bym świetny wynik zważywszy że w T/T wahacz który przeżyje 20tyś jest uznawany za dobry Sam osobiście mam Meganke III z tym silnikiem i powiem bardzo fajne osiągi w relacji spalanie dynamika. Ok 8l po mieście bez cegły uwiązanej do kostki i można zejść do 6l na trasie (prawie jak diselek) trzymając się do 100km. Przy czym autem ważącym ponad 1200kg można spod świateł zastartować w 10sek. do steki. Można zgazować - sekwencja uczciwego producenta ok. 3500zł taniej nie warto bo będą problemy. Bardzo fajne miękkie i komfortowe zawieszenie. Dużo autek na rynku wtórnym. Proponuje najwyższa wersje Privilege bez navi. Bardzo fajnie i komfortowo wykonane wnętrze. Mało plastików dużo materiału, miękkiego wykończenia. Mowa oczywiście o wyższych wersjach nie eko Zmieścisz się w 20tyś.
A jak ma być to cos nie tuźinkowego to tylko włocha jakaś alfe np.
P.S: a i stanowczo odradzam 1.5 dCi bardzo problematyczny silnik. Zwłaszcza te starsze modele z początków produkcji. Masa oczywistych usterek od wtrysków po turbo i rzeczy które by do głowy nie przyszły jak uszczelniacze wału korbowego. Wycieki do komory sprzęgła na porządku dziennym. Co ciekawe ten silnik wciąż modyfikowany ale jednak tyle lat na rynku i do tej pory nie usunięto tej wady. Kangoo III szwagra przy przebiegu ok 50 tyś. zaczęło znaczyć drogę i to dosłownie. Leje się już na potęgę aż cud że nie zaoleiło sprzęgła. Naprawa .... 1500zł, bo trzeba wybebeszyć pół silnika, konkretniej wywalić skrzynię, sprzęgło etc. aż do wału korbowego. Na Renault Klub same nie pochlebne opinie zbiera ten silnik. Omijać z daleka. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-02-2013, 21:01
|
|
|
Ja poleciłbym Skodę Fabia... kto by nie usiadł za kierownicą to mówi, że jest ok. Łatwo i przyjemnie się prowadzi, wszystko jest na miejscu, raczej zrywna (1.4 16V), dość mało pali (gazu 8-10 litrów). U mnie w firmie jest ich kilka (model II roczniki 2008-09), jeżdżone są przez różnych kierowców, raczej mało delikatnie - po kilkanaście godzin dziennie. Przebiegi dochodzą do 200tys i autka dają radę. Naprawdę wdzięczny samochodzik, trochę bez duszy, ale solidny. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-02-2013, 21:15
|
|
|
mikee72 napisał/a: | Ja poleciłbym Skodę Fabia... |
tylko sdi. Kolega ma i przebieg już pod 400tys dochodzi (znalazł książkę serwisową w schowku, bo kupił oczywiście z 160tys
Jedynie łożyska wymienił już wszystkie, ale wiecie... tyle to każdy się może zepsuć. Pali mu zimą 4,2 , a latem 3,8 litra ropy
EDIT:
Meganka 2 1.6 ma wujek. Rozrząd drogi(koło zmiennych faz), ale tak to fajnie się tym jeździ. Tylko środek jak dla mnie za bardzo plastikowy(nawet rączka ręcznego z plastiku). |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-02-2013, 21:50
|
|
|
A rozrząd robi się raz na 100tyś. Bardzo częsty wydatek raz lub dwa w ciągu życia auta i wcale nie taki drogi pórównaj sobie np. z japonczykami Guzik napisał/a: | Tylko środek jak dla mnie za bardzo plastikowy(nawet rączka ręcznego z plastiku). | Dlatego odradzam najniższe wersje, tak zresztą wyglądały wszystkie auta w wersjach podstawowych. W wersjach wyższych i najwyższej wszystko tak jak pisałem w miękkich plastikach dużo skóry i materiału, nawet więcej niż u mnie w 3 generacji, widać już że księgowy weryfikował W privilagu są nawet rolety w bocznych drzwiach, nie mówiąc o takich podstawowych rzeczach jak pełna elektryka i czy automatyczna dwustrefowa klima.
** Dodano: 24-02-2013, 22:03 **
SDI to wół roboczy do tyrania, fakt faktem bardzo ekonomiczny (choć spalanie 3,8 trochę chyba przegięte) i wytrzymały, ale auto z tym silnikiem niebywale mułowate. Trochę ponad 60 koni to stanowczo za mało. Do turlania się od klienta do klienta tak, do prywatnej jazdy hmm... ja bym osiwiał za kółkiem. Tipo 1.9D było bardziej zrywne |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-02-2013, 22:19
|
|
|
Rozsądny byłby mimo wszystko japoniec - toyota corolla, honda civic, albo mazda taka jak w pierwszym linku który podałeś |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-02-2013, 09:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | (choć spalanie 3,8 trochę chyba przegięte) |
ze stacji benzynowej , wynik powtarzający się w większości tankowań. Na własne oczy widziałem, bo też nie wierzyłem
BTW-na forum co opinia to inna, niech dziewczyna kupi to, czym jej się dobrze jeździ i tyle. Koszta utrzymania będę zbliżone zapewne(jeśli chodzi o awarie).
Tyle ode mnie :]
Babeczki są wybredne, nie kieruj się trwałością jako priorytet, bo później nie będzie chciała tym jeździć |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-02-2013, 12:16
|
|
|
jak to zwykle bywa każdy chwali swoje albo kolegi lub sąsiada, który to nigdy o swoim bolidzie złego słowa nie powie.
nawet jak dwa z trzech miesięcy będzie stało w serwisie to na pytanie gdzie masz auto odpowie " a wiesz w zimę nie jeżdżę, postawiłem u wujka w stodole/garażu"
oczywiście możemy poczytać o wolnossących dieslach potrafiących nabić 400 tauzenów kilosów... szkoda tylko, że klekotanie tych jednostek potrafi wywołać gorsze bóle migrenowe niż miesiączka , o zupełnym braku jakiegokolwiek przyspieszenie oraz o poważnych problemach z wyprzedzaniem TIR'a na trasie też warto wspomnieć ... więc tak ! kup dziewczynie skodę sdi albo merca w124. bedzie mogła się pochwalić, że jej bolid ma już nabite pół miliona i dalej jeździ. a jak wieczorem nie będzie miała ochoty to ci powie, że ją głowa boli
i pomimo kilkukrotnego klepania tematu na tym forum znów możemy poczytać bajki o drogich częściach do aut japońskich... odnoszę wrażenie, że ten mit to już część polskiej kultury i z brakiem wiedzy ciężko walczyć :/
a tak na poważnie z własnych obserwacji i doświadczeń słusznie, że z wjazdu celowaliście w japończyka. tylko te mazdy to akurat delikatnie pisząc gniją ...
lub jak to napisał kolega Guzik, w przypadku kobiet nie patrz na trwałość i kup ładną alfe
generalnie jak macie na auto 20k to proponuję szukać auta za 15k, a resztę wsadzić żeby doprowadzić wóz do stanu prawie idealnego. czyli płyny, filtry, rozrząd ( jeśli sprzedający nie ma żadnych papierów na rozrząd to od razu wymiana ) klocki, może tarcze, nabicie klimy *, opony letnie, może jakieś felgi, może radio, ubezpieczenie itp
* klimę należy serwisować co rok,a już na bank wymieniać w niej czynnik co dwa lata, nawet jesli nadal chłodzi ! nikt przed sprzedaniem auta takich rzeczy nie robi ...
kolejna sprawa to te wspomniane komisy, handlarze i te komisy nazywające się "salonami", omijajcie ich z daleka.
licznik cofnięty dwa razy, książka wypełniona na zapleczu, umyty silnik, żeby ukryć wycieki, no i historia każdego auta z komisu jest taka sama "panie tym autem jeździła do kościoła i na zakupy 80 letnia żona hansa dlatego taki przebieg" |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2013, 21:43
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | jak to zwykle bywa każdy chwali swoje albo kolegi lub sąsiada | a co innego ma chwalić? Coś, o czym nie ma pojęcia lub o czym tylko przeczytał, że jest cacy?
Leśniczy napisał/a: | oczywiście możemy poczytać o wolnossących dieslach potrafiących nabić 400 tauzenów kilosów... szkoda tylko, że klekotanie tych jednostek potrafi wywołać gorsze bóle migrenowe niż miesiączka , o zupełnym braku jakiegokolwiek przyspieszenie oraz o poważnych problemach z wyprzedzaniem TIR'a na trasie też warto wspomnieć ... | odniosę się do pewnej prawdy, którą napisałeś o japończykach. Tak, to prawda, że drogie części do nich to mit. Czasy się zmieniły i części nie odbiegają cenowo od innych europejskich marek. I muszę dodać, że mitem jest też to co twierdzisz na temat diesli. Nie ma już tego wkurzającego klekotania. I nie ma problemów z przyspieszaniem, czy z wyprzedzaniem ciężarówek. Dzisiejsze "ropniaki" charakteryzują się zdecydowanie wyższą kulturą pracy silnika, jak i lepszą dynamiką. Wiem, bo korzystam z tego dobrodziejstwa codziennie i wnioskuję, że albo nie miałeś przyjemności, albo nie lubisz diesla "bo nie". A w dzisiejszych czasach liczą się koszty eksploatacji. Dlatego uważam, że kiedy wciąż dookoła słyszy się jaki to zły wpływ na silniki mają instalacje LPG, to jeśli oszczędzać - to nadal w dieslu.
A od siebie dodam, żeby nie odbiegać od tematu - dla kobiety jak najbardziej wybrałbym japończyka... w dieslu. Ale jak na początek (i tutaj zgodzę się z Leśniczym), zdecydowanie za mniejsze pieniądze niż 20tyś zł. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-02-2013, 22:00
|
|
|
ciechu, ale kolega Leśniczy, pisze o wolnossącym dieslu, jakim niewątpliwie jest stary volkswagenowski SDI. Ten silnik ma pojemność 1.9l i pozbawiony jest turbosprężarki oraz nowoczesnych rozwiązań, dzięki czemu jest oszczędny i praktycznie bezawaryjny, ale za to posiada oszałamiającą moc ~60KM (dokładnie chyba 58). Miałem (nie)przyjemność podróżowania autem z takim silnikiem. W trasie porażka (no nie licząc nielicznych chwil spędzonych na stacji benzynowej).
Taki silnik był np. montowany w aucie wielkości golfa 4, czy skody ocatvii. Dla porównania najsłabszy 1.9TDI miał 90KM, a najmocniejszy 150 i z takimi motorami dopiero dało się normalnie jeździć. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2013, 22:09
|
|
|
shwax, zgadza się, ale chyba nie miał na myśli proponować auta z podobnym silnikiem w temacie o kupnie auta do 20tyś zł |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-02-2013, 22:24
|
|
|
ciechu napisał/a: | dla kobiety jak najbardziej wybrałbym japończyka... w dieslu. |
japończyk w dieslu to syf
VEndriuV, poszukaj Citroena AX w dieslu,bardzo wdzięczne autko. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2013, 22:49
|
|
|
Ja w zasadzie nie rozumiem ludzi ktorzy kupuja diesla.Ten kto kupuje diesla ma w zasadzie jeden cel-oszczedzac na paliwie.Tymczasem te oszczednosci sa wirtualne chyba.Przy zakupie placi wiecej za silnik,,dieslowy"Za ,,rope"placi tak samo lub drozej jak za PB95.Moze pocieszyc sie ze diesel spali nieco mniej niz benzyniak.W praktyce niektore diesle potrafia zaskoczyc swoim apetytem.Koszty napraw sa zdecydowanie kilkukrotnie drozsze niz silnikow benzynowych a i komplikacja owczesnych diesli jest zdecydowanie wieksza.Jednym slowem ma sie co psuc.
I po co to wszystko?!Po to by w lusterku zerkacz czy juz kopci na czarno przy przyspieszaniu czy jeszcze nie.Po to by zastanawiac sie czy to turbina juz puszcza czy moze wtryski leja.I po to to wszystko by pod maska slyszec klekota:)Dobre to bylo w czasach gdy benzyna byla na kartki a ropa za pol ceny...Ale dzis!Dziwi mnie to ze ten kto chce oszczedzac na samochodzi i paliwie diesla kupuje!Mity jak widac maja niebywala siłe
Tu jest co nieco opisane fajnym jezykiem:
http://www.zlomnik.pl/ind...ochodu-sasiada/ |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2013, 22:59
|
|
|
Cytat: | jak to zwykle bywa każdy chwali swoje albo kolegi lub sąsiada, który to nigdy o swoim bolidzie złego słowa nie powie. | Każdy chwali co zna i ma sprawdzone, mamy też w rodzinie sporo germańskiej stali głównie VW ale tego nie polecę. Zero polotu drogie cześć, a legendarna trwałość to mit.
ciechu napisał/a: | a co innego ma chwalić? Coś, o czym nie ma pojęcia lub o czym tylko przeczytał, że jest cacy? | no i dokładnie shagger78 napisał/a: | Ja w zasadzie nie rozumiem ludzi ktorzy kupuja diesla.Ten kto kupuje diesla ma w zasadzie jeden cel-oszczedzac na paliwie.Tymczasem te oszczednosci sa wirtualne chyba.Przy zakupie placi wiecej za silnik,,dieslowy"Za ,,rope"placi tak samo lub drozej jak za PB95.Moze pocieszyc sie ze diesel spali nieco mniej niz benzyniak.W praktyce niektore diesle potrafia zaskoczyc swoim apetytem.Koszty napraw sa zdecydowanie kilkukrotnie drozsze niz silnikow benzynowych a i komplikacja owczesnych diesli jest zdecydowanie wieksza.Jednym slowem ma sie co psuc. | Mądrze gada polać mu |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-02-2013, 23:01
|
|
|
Guzik napisał/a: | mikee72 napisał/a:
Ja poleciłbym Skodę Fabia...
tylko sdi. Kolega ma i przebieg już pod 400tys dochodzi |
Leśniczy napisał/a: | oczywiście możemy poczytać o wolnossących dieslach potrafiących nabić 400 tauzenów kilosów... |
ciechu, no ktoś jednak zaproponował a Leśniczy tylko zwrócił na to uwagę
shagger78, mam podobne odczucia na temat diesli, choć nie skreślam tych silników zupełnie, bo nowoczesne jednostki są bardzo przyjemne w użytkowaniu i gdybym kręcił grube przebiegi pewnie bym się takim autem zainteresował. Niemniej do miasta i na krótkie trasy wystarczy PB, ewentualnie PB+LPG. Mniej awaryjne i mniej problematyczne |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-02-2013, 23:02
|
|
|
ciechu, nawiązywałem do starych wolnossących, niezniszczalnych jednostek VW SDI i mercedesa bo o SDI ktoś wspominał wyżej
oczywiście w aucie powyżej 10 000 zł dostaniemy coś bardziej cywilizowanego z turbiną, elektroniką sterująca pracą silnika, a 15k zł może nawet z common rail'em i owszem współczesne diesle mają moc, mają moment obrotowy, lepszą kulturę pracy i lepiej wygłuszoną komorę silnika ... są też bardziej awaryjne i ciężko jest zrobić nimi więcej jak 200 000km bez wymiany przepływomierza, dwu masowego sprzęgła czy regeneracji turbiny. a kilkuletni diesel na bank będzie miał najechane ponad 200 000, a jesli nie tzn że ma cofnięty licznik. diesla są też droższe w zakupie od PBi jeśli ktoś jeździ w mieście do pracy i na zakupy czy "odstawić" juniora do przedszkola to wcale nie oszczędzi ...
ja się do ropniaków nie przekonam, stare nie miały siły jechać i klekotały, a nowe mają sie rozsypać po przejechaniu 150 000km
dzisiaj u kolegi lakiernika oglądałem honde civic z 2002 z dieslem 1.7 ( silnik stosowany w isuzu, oplu i hondzie )
ustrzelona podobno za 8000zł... ( normalnie ceny zaczynaja się od 11 000zł ) lakier do polerki i lekko pęknięty tylny zderzak, mechanicznie wszystko malina. jak bym tym nie chciał jeździć ale dla kobiety bomba
coś takiego
http://otomoto.pl/honda-c...-C27918571.html
silnik podobno trwały i oszczędny, standardowo padają nie właściwie eksploatowane turbiny i trzeba pilnować się z wymianami oleju. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2013, 23:20
|
|
|
dziura napisał/a: | VEndriuV, poszukaj Citroena AX w dieslu,bardzo wdzięczne autko. | to racja, małe a przestronne i spalanie znikome. Tylko że to autko za 4tyś (zadbane).
shagger78, naprawa diesla droższa, owszem. Spalanie zaskoczyć też może, owszem, jak się z diesla robi Imprezę WRC. Jeżdżę klekotem który - o dziwo - nie klekocze. A spalanie jest przyzwoite. Do tego jest to auto ciężarowe (do 3,5t), ale jakoś nie mam problemu z wyprzedzaniem TIR'ów na landówkach. I ciągnie to silnik zaadoptowany z Laguny. Poprzednie autko przejechało bez remontu 630tyś km. Obecnym autem zrobiłem 160tyś i nic się nie dzieje - fakt - wymiana rozrządu w serwisie kosztowała prawie 1tyś zł. Więc gdzie tu strata w utrzymaniu diesla?
shagger78 napisał/a: | Mity jak widac maja niebywala siłe | racja, też kiedyś byłem zapalonym przeciwnikiem ropniaków |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2013, 23:21
|
|
|
Leśniczy, poczytaj nieco o silnikach isuzu 1.7 D.Tak samo wlasciciele jak i mechanicy je przeklinaja.Dobry taki motor jak nowy a pozniej...Ogolnie dziwaczna konstrukja...Ciezkonaprawialna.
Jak juz diesla to prostego golfa 4 sdi...bedzie tani w naprawach,eksploatacji i prawie niezniszczalny(mozna jezdzic do znudzenie)Jak juz koledzy wspomnieli mozna zapomniec o wyprzedzaniu:)
Fabie maja dwa rodzaje zawieszen przednich(ze stalowymi i aluminiowymi wachaczami)Oryginalne aluminiowe wytrzymuja maks 50kkm.Kolejne trzeba naprawiac co duga wymiane oleju:) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-02-2013, 01:04
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Ale dzis!Dziwi mnie to ze ten kto chce oszczedzac na samochodzi i paliwie diesla kupuje!Mity jak widac maja niebywala siłe |
Ja kupiłem jtdka bo... Chciałem mieć auto które sprawnie przyspiesza. Łatwość podniesienia mocy i momentu, niskie spalanie ... Aha i niektórzy nie tankują ropy za prawie 6 zł ... Tylko nieco mniej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-02-2013, 01:06
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Leśniczy, poczytaj nieco o silnikach isuzu 1.7 D.Tak samo wlasciciele jak i mechanicy je przeklinaja.Dobry taki motor jak nowy a pozniej...Ogolnie dziwaczna konstrukja...Ciezkonaprawialna.
|
właśnie dlatego napisałem "podobno trwałe" bo tak twierdzi właściciel... jak juz wspominałem wcześniej każdy chwali swoje |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|