Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Focus
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2007, 12:36   Focus

Ktoś zna może choć trochę te auta.
Chodzi mi o diesle, czym różnią się te TD, TDCi i TDDi
Podejrzewam, że TDCi i TDDi to już Common Rail ale czym się różnią i czy są awaryjne :roll:
Rozważam zakup takiego Hocusa Focusa, a nie chce mię specjalnie logować na forum Forda ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-12-2007, 12:38   

Diesle forda to lipa straszna, nie wiem jak w focusach ale mondeo TDCi to widziałem całe zastępy aut które przy butowaniu kopciły jak lokomotywy. Stere TD to juz wogóle łukiem omijać.

Zresztą jak opti zaglądnie to napisze Ci co i jak bo on z fordami mial do czynienia.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-12-2007, 13:16   

no to tak..

1.8TD stara konstrukcja z lat 90tych znana z escortow i mondeo, byly dwie wersje 88KM i 90KM ten 90KM mial aluminiowa miske olejowa, podczas wymiany uszczelki pod miska trzeba bylo odsowac skrzyni bo nie szlo tego inaczej zrobic, a Ci ktorzy sobie nie potrafili z tym poradzic sciagali skrzynie.. silniki takie sobie, trafialy sie egzemplarze ktory potrafily palic po 10l ON na setke, problem z przegrzewaniem sie 4 lub 3 cylindra - problem z chlodzeniem, silniki sie strasznie syfily, uszczelniacze itp co jakis czas do wymiany, klopoty z membranami paliwa, co chwila do wymiany pompa i membranka, to cos podejdzie jakis parch i auto juz odpalic nie chcialo, problemy z cofajaca sie ropa i z zaworkami paliwa.. pekaly wali rozrzadu, czasem potrafil walek strzelic na 3 czesci, czasem urywaly sie paski rozrzadu.. to tak w skrocie o tych silnikach, podczas pracy w fordzie osprzedawalem sie co chwila zaworow ssacych i wydechowych, zaworkow zwrotnych, membran, recznych pompek paliwa, trafilo sie pare walkow rozrzadu... ogolnie nie tykalbym tego silnika ale on w focusach montowany nie byl..

TDDI, jest to modyfikacja silnika TD, zmieniona glowiaca, mial 90KM zdecydowanie mozna powiedziec ze byl to jeden z udanych silnikow jakie ford zapodal, TDDI, w fokach duzo tego jezdzilo, praktycznie bez awaryjny motor jesli sie tylko dba o oleje i rozrzady.. prosty rozrzad pasek + napinacz, nie to co w 1.8TD dwie rolki i napinacz do tego pasek na pompe wody.. byly wersje 75KM ale to w niemczech, dla nizszej normy spalin czy cos kolo tego..

TDCI rozwiniecie tddi tylko juz Comon Rail, silniki 1.8 mialy 100KM i 115KM, bolaczki tych silnikow to wtryski, wrazliwe (bardzo wrazliwe) na polskie paliwo, spotkalem pare osob ktorym padly turbiny w tych 1.8 tdci po przebiegach okolo 40tys km, ale to tez nie sztuka bo zalezy jak ktos traktuje turbo na zimnym itp, napewno przyczynil sie tez do tego olej bo ford zalewa 5w30 ktory nie jest zadnym z oleji syntetycznych, jest to po prostu olej mineralny wzbogacony o jakies dodatki, ogolnie koszt wtryska bedzie kolo 1k-1,3k juz chwile w cenach forda nie siedze wiec moze cos potanialo, mam nadzieje ze te modele nie mialy problemow z kolami dwumasowymi jak poczotkowe 2.0 TDCI

tak ze jakbys decydowal sie na focusa, szukaj TDDI, 90KM i jesli bedzie w miare w normalnym stanie to posmigasz na nim, omijaj TDCI bo szkoda kasy na pompy wtryskowe + wtryski a to nie kosztuje groszy tylko ciezka kase ford wola za takie klamoty

zerkaj na stan blach bo focusy jak wiadomo lubia sie zakumac z ruda, kolezanka miala 1.8 TDCI ktory po rok czasu od wyjazdu z salonu mial rude na progach i drzwiach i juz byla umowiona na poprawki blacharskie, do tego w aucie padla jej turbina z aktora w ASO krzykneli ponad 4tys, w kazdym razie powiedziala ze nie chce forda juz chocby dawali na firme w promocji za 1zl..

w obecnych TDCI ponoc juz takich strasznych bolaczek z wtryskami nie ma, w 2.0 poprawiono sypiace sie kola 2masowe ale to mowa o rocznikach chyba kolo 2005 w gore, juz dokladnie nie pamietam

:)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2007, 13:21   

opti, dzięki za wyczerpująca wypowiedź :)
Może jednak obejrzę coś w benzynie i założę sekwencję :)
Ogólnie to chcę Bravo ale dużo mniej ich jest i ciężko coś wyłapać jeśli ma się pewne (nie jakieś wyszukane) kryteria, które auto ma spełniać.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-12-2007, 13:27   

Kumpel smiga 2.0 benzin foka + sekwencja, wszystko oki tylko trafil na partaczy od gazu i troche problemow z nim mial ale ponoc opanowali gaziora juz heh, cos kolo 2.8k chyba placil za instalke gazu

tak to o fokach co jeszcze mozna powiedziec, o blacharce Ci juz pisalem, bolaczki focusow to aluminiowe pompy wspomagania sa dosc delikatne i lubia sie rozsypywac, ale chyba w pozniejszych rocznikach po lifcie to poprawili jak jeszcze pamietam cos z forda ;)

w zawieszce szybko padaja laczniki stabilizatora, dosc czesto lozyska sie sprzedawalo do kol do foki, po przebiegach ok 140tys leby wymieniali, wielowahacz fajnie trzyma auto na ziemi, lubialy padac cewki w benzynowcach, jak jakas benzin wyrwiesz to staraj sie zakladac oryginalne kable zaplonowe bo z tego co wiem dosc kaprysne te foki byly szczegolnie na gazie wzgledem zamiennikow.... tak to hmm reszta CI wyjdzie w praniu w eksp. jak kupisz

w razie czego sluze pomoca jesli chodzi o czesci bo dostep mam do oryginalnych czesci forda taniej niz ustalono cene detaliczna dla klienta za orgyinaly ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2007, 13:31   

Spoko opti, jak bym zakupił Fokę to na pewno się odezwę do Ciebie ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-12-2007, 13:33   

zycze udanego zakupu :)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-12-2007, 13:50   

dzięki opti, ,tez dzięki tobie dowiedziałem się co w trawie piszczy ;) ,i oczka mi się otworzyły 8-[ :nietoperz:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-12-2007, 15:14   

grabarz, to Ty tez focusa chciales kupic?
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-12-2007, 15:19   

opti, nie :D ,ja marea następny zakup kiedyś tam ;) ,ale nie wiedziałem co boli te silniki ,i czym sie różnią ;)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-12-2007, 15:21   

grabarz, a no chyba ze tak ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load