Bicie na kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 10:50 Bicie na kierownicy
|
|
|
Zauwazylem w moim Tipo bicie na kierownicy ktore nie jest jak to zazwyczaj bywa proporcjonalnie mocniejsze do szybkosci natomiast najbardziej je widac (tj. patrzac na przod auta mam wrazenie jakbym jechal na kwadratowych kolach, auto prawie ze podskakuje!) i czuc gdy jade bardzo powoli. Oprocz tego (moze to odrebna usterka a moze maja cos wspolnego) przy skrecie w LEWO (moge jechac i 30 km/h) jak jest sucha i ciepla nawierzchnia opony piszcza jakbym bral zakret co najmniej 100-ka. W prawo nie.
Poradzcie od czego zaczac. Jaki mechanik, jaki zaklad ,co maja najpierw sprawdzic albo co moge sprawdzic samemu bo w kwestii zawieszenia jestem laikiem. Odnosnie warsztatu czy jest jakis warty polecenia w Trojmiescie?
Z gory dzieki za pomoc |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 11:15
|
|
|
Wyważenie kół względnie stan tech.czyli krzywizny wgięcia itp.Przede wszystkim zbierzność.Wszystko powinieneś załatwić od razu na dobrej stacji diagnostycznej. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 11:55
|
|
|
Stawiam na "krzywe" zurzyte opony, albo problemy z geometrią.
Na początek możesz zmienić tylnie koła z przednimi i zobaczyć czy będzie różnica. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
pawelgdynia
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 59 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 11:59
|
|
|
Podjade na jakas diagnostyke w przyszlym tygodniu i zobaczymy co powiedza.
Ile trzeba wylozyc za wywazenie czterech kolek i geometrie? |
_________________ Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy) |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 12:26
|
|
|
Geometria-wmoim wypadku -60pln a wyważanie chyba z 5pln za sztukę.
Tak jak Romano pisze-może po ostrym chamowaniu masz koślawe kapcie lub też może płutno poszło.Ale z popiskiwaniem to zbierzność. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 13:12
|
|
|
romano napisał/a: | Stawiam na "krzywe" zurzyte opony, albo problemy z geometrią.
Na początek możesz zmienić tylnie koła z przednimi i zobaczyć czy będzie różnica. | Witam.Jeśli moje zdanie sie liczy,to jest właśnie powód twoich problemów. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 21:00
|
|
|
dokładnie, że przy jednym skręcie bardziej piszczy to przestawiona zbieżność najprawdopodobniej, bo np wpadłeś w typową poslką dziurę nadrożną i ci łupnęło;
zresztą stukanie znaczy drgania to też możliwe opony - np bania na oponie, nawet niewielka i może niewidoczna jak np na wewnętrznej stronie, też może powstać przez np dziurę w jezdni; koła więc na początek dokładnie pooglądaj i poustawiaj a potem szukaj dalej; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-08-2006, 08:50
|
|
|
Ja to miałem i okazało sie że od wewnętrznej strony oponka miała guza.
Wymianiłem oponki i po kłopocie |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-08-2006, 16:18
|
|
|
też miałem taką bańkę i bicie na kierownicy.. http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=5205 |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-08-2006, 12:39
|
|
|
U mnie też było bicie na kierownicy. Okazało się, że przednia oponka dostała guza. Wymieniłem i wszystko jest OK. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-08-2006, 08:02
|
|
|
Kurcze u mnie też od kilku dni ma bicie. Zmieniłem właśnie wahace, wyważyłem koła, ustawiłem zbieżność, nigdzie żadnych luzów, opony kupione rok temu. Zrobiłem na nich 20 tys. km. Oglądane z każdej strony w wulkanizacji no i nic... Nikt nie potrafi określić przyczyny. W wolnej chwili przerzuce tylne koła na przód i zobacze co będzie. Może od strony wewnętrznej oderwał się kawałek płótna? I lata sobie teraz w oponie. |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2006, 14:49
|
|
|
Zobacz czy dobrze siadly obrecze na piaste mzoe jakis syf wszsedl i teraz masz efekt . Raczej malo realne zeby sie odwarstwila wewnatrz:D |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-08-2006, 19:45
|
|
|
Ale po zamianie kół z prawej na lewą jest to samo. Opony nie są kierunkowe. Brudu nie ma |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
Artur
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Kłodzko
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-10-2006, 12:25
|
|
|
zmiana kol z lewej na prawa nic nie daje jezeli to z przodu na tyl mialem podobnie i pomoglo |
|
|
|
|
marcin 87
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2006 Posty: 47 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2006, 18:52 Re: Bicie na kierownicy
|
|
|
pawelgdynia napisał/a: | Zauwazylem w moim Tipo bicie na kierownicy ktore nie jest jak to zazwyczaj bywa proporcjonalnie mocniejsze do szybkosci natomiast najbardziej je widac (tj. patrzac na przod auta mam wrazenie jakbym jechal na kwadratowych kolach, auto prawie ze podskakuje!) i czuc gdy jade bardzo powoli. Oprocz tego (moze to odrebna usterka a moze maja cos wspolnego) przy skrecie w LEWO (moge jechac i 30 km/h) jak jest sucha i ciepla nawierzchnia opony piszcza jakbym bral zakret co najmniej 100-ka. W prawo nie.
Poradzcie od czego zaczac. Jaki mechanik, jaki zaklad ,co maja najpierw sprawdzic albo co moge sprawdzic samemu bo w kwestii zawieszenia jestem laikiem. Odnosnie warsztatu czy jest jakis warty polecenia w Trojmiescie?
Z gory dzieki za pomoc | skontaktoj sie ze mna 697130477 |
_________________ marcin 87 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2006, 23:20
|
|
|
a zbieżność samą kól na pewno masz OK? nie trą CI oponki cały czas? nie ściągają? oglądałeś też oponki czy nei mają żadnej bani np od uderzenai/krawężnika... czasem bania niewielka, nie widać jej nawet specjalnie bez szczeg przyglądania się i czasem nawet od wewnętrznej strony się zdarza, znaczy od strony amorka, autka, dlatego ciężko dojżeć; zazw wtedy zmienia się to z prędkością, ale nie zawsze zbyt wyczuwalnie; możesz też mieć źle wyważone opony, ale to byś czuł tylko przy wyższych prędkościach raczej; a sam układ kierowniczy? końcówki drążków w jakim stanie? a wspomaganie kierownicy - nie szwankuje jakoś dziwnie? pompa? czy maglownica? nic nie przeskakuje i równomirnie ładnie się skręca w obie strony i do max położenia? no a zwieszenie sprawdź też, musisz znaleźć kogoś w okolicy, ode mnie za daleko |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|