|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak nie wolno się bawić :] |
Autor |
Wiadomość |
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 14:22 Jak nie wolno się bawić :]
|
|
|
Najpierw ładny duel :]
E36 328iA vs E32 735iA vs E38 730i
I miejsce E36 2.8 litra R6 automat (z przodu 3-4 długości przed e32 do ~ 160km/h)
II miejsce E32 3.5 litra R6 automat (z przodu 1 długość przed e38 do ~150km/h)
III miejsce E38 3.0 litra V8 manual
Potem kolo w E38 robi irokeza na oponkach i kończy tak jak w wyścigu Czyli za mną, tylko że na holu
Efekty irokezowania z nieszczelnością chłodnicy
|
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 15:22
|
|
|
Ninja napisał/a: | proponuje sprobować bo duel na prostej to zadna filozofia. |
No BMW do latania po trasach gdzie subaru się zaczyna to się nie nadaje. A siedem to nawet do latania po krętych asfaltach się nie nadaje Jeno prosta i prosta :] Zapraszam na duel na autobahn :] lub lotnisko Techniki latania powyżej 240 km/h też są ważne. Dla mnie ważniejsze niż pokonywanie ciasnych zakrętów bokiem na błocie Trawa, błoto i śnieg drifter wyszedł z mody
Stare przysłowie mówi:
Jeździć beemką w WRC to tak jak rozmawiać z dziwką. Jest fajnie, ale nie po to ją masz
Nie proponuj mi więc czegoś do czego moje auto nie zostało stworzone |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 16:03
|
|
|
bardziej mi chodzilo o to ze startować mocnym autem w duelu to zadna filozofia. O wiele bardziej skomplikowane technicznie i wymaga duzych umiejetnosci pokonywanie zakretów...czy to na asfalcie,szutrze czy sniegu. Tu sie zaczyna prawdziwa zabawa...A nie jakis duel na autobahnie...Co to za filozofia wcisnac pedał w deske. Techniki latania powyzej 240 na prostej? A co to za technika mi powiedz? Jak masz auto typowo przygotowane na 1/4 mili i do setki smiga w 3 sekundy to wtedy sie zgodze ze utrzymanie auta na prostej i wogole ruszenie nim z miejsca wymaga techniki jakiejstam. Ale automatem i to autem ktore ma 7-8 sekund do paki?
Ot prawdziwie umiejetnosci pokazuje sie gdy trzeba troche pomachać fajerą i podeptać bloki zeby ustawic auto odpowiednio dozują przy okazji gazem. Malo tego bo trzeba sluchać dyktanda "umysłowego" siedzącego na gorącym krześle.
Trawa, błoto i śnieg drifter wyszedł z mody ? Nie sądze.
Caly czas rajdy samochodowe sie rozwijają. I jazda poslizgiem nawet dla obserwatora jest nie lada frajdą. Asfalt jest mniej ciekawy a wrecz nudny jak flaki z olejem.
Dam Ci znać jak bedzie u nas rajd Kaszub. Albo zapraszam do przejazdzki na rajd polski na mazury (gdzie oczywiscie tez bede) i wtedy zobaczysz co to sa prawdziwe umiejetnosci kierowania. Wtedy zobaczysz jak mozna panować nad autem jadąc 200km/h na piaskowych drogach mazurskich. To jest dopiero wrażenie! A Rajd Polski jest eliminacją ME. I naprawde bedzie na co popatrzec. Beda auta WRC przy ktorych nasze autka to zabawki.
Bylem na paru profesjonalnych wyscigach na "ćwiartke" ale mi sie znudzilo. Owszem auta fajne bo...szybsze niz motocykle. Ale nic poza tym.
William napisał/a: | Jeździć beemką w WRC to tak jak rozmawiać z dziwką. Jest fajnie, ale nie po to ją masz |
a tego nie slyszalem bo to jakas mega bzdura.
Nie widzialem jeszcze BMki WRC.
A Swoją drogą to jezdzą BMW w rajdach. Na ostatnim rajdzie kaszub była E30.
Cytat: | Nie proponuj mi więc czegoś do czego moje auto nie zostało stworzone |
masz drugie...E30. Poza tym przeciez proponuje bys sprobował. Nie zaszkodzi sie podszkolic w kazdej dziedzinie |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 17:56
|
|
|
Ninja napisał/a: | bardziej mi chodzilo o to ze startować mocnym autem w duelu to zadna filozofia. |
Jak się startuje z autami co mają różna moc, to faktycznie żadna filozofia. My sobie zabawę zrobiliśmy równa, bo każde auto miało ~ 200 KM i ~ 3 litry pojemności. Najmniejsze auto miało 2.8 litra i 192 KM i nabiło "potwory" w butelkę.
Ninja napisał/a: | Techniki latania powyzej 240 na prostej? A co to za technika mi powiedz? |
A czy nasze trasy szybkiego ruchu, czy autobahny to tylko proste? Nie powiesz mi chyba, że nasza trójmiejska jest prosta? A tym bardziej nie powiesz mi chyba, że frunąć 240 km/h może każdy kierowca "bo to nie sztuka mocnym autem". Jeśli na prawdę jechałeś swoim subaru 240 km/h to wiesz jak świat się szybo zmienia i ile czasu Ci zajęło rozpędzenie do tej prędkości. Dodać do tego naszych polskich kierowców i masz już powód czemu problemem jest latanie z tą prędkością i czemu trzeba ogarniać auto by się nie zawinąć na pierwszym zakręcie.
Ninja napisał/a: | Ot prawdziwie umiejetnosci pokazuje sie gdy trzeba troche pomachać fajerą i podeptać bloki zeby ustawic auto odpowiednio dozują przy okazji gazem. |
To samo przelecieć automatem na spiętym biegu z RWD, na suchym asfalcie bokiem przy ~100 km/h.
Cytat: | Trawa, błoto i śnieg drifter wyszedł z mody ? Nie sądze. |
W rajdach oczywiście, że nie wyszedł. Ale jak widzę czasem takiego trawa/piacho/sniego driftera, to żałość mnie bierze. Bo ma albo autko, które z asfaltem nie współpracuje lub kasy żałuje na stare opony. Na asfalcie auto inaczej się zachowuje.. Czy to jest trening? 10% może tak, reszta popisówki.. żal.pl
Ninja napisał/a: | Beda auta WRC przy ktorych nasze autka to zabawki. |
Na 99% 1-2 września tego roku, będę miał okazję poprowadzić takie auto w Borsku. Co prawda nie w sposób wyczynowy, ale w próbie zręcznościowej. Chyba juz kiedys nawet o tym rozmawialiśmy co nie? O wrażeniach wtedy Ci opowiem z pierwszej reki.
Ninja napisał/a: | masz drugie...E30. Poza tym przeciez proponuje bys sprobował. Nie zaszkodzi sie podszkolic w kazdej dziedzinie |
No akurat e30 jeszcze nie jest gotowe do zabawy jaką planuję.
A próbować próbowałem. Mnie to nie bawi i to nie dla mnie. |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 20:11
|
|
|
co kto lubi.
ja uwazam ze zadna filozofia jezdzic po prostej chociazby i 250km/h innym moze sie wydawac ze to wymaga umiejetnosci. Czy to nasza obwodnica czy autobahn. Na obwodnicy o tyle trzeba uwazac ze jezdza tam maruderzy 80km/h lewym pasem. A wszystkie zakrety na obwodnicy jestem w stanie pokonac spokojnie jadąc ~200km/h.
Dla mnie umiejetnosc to wyprowadzenie auta z poslizgu przy chociazby 100km/h. Albo nauczyc sie reagowac odpowiednio gdy jest przeszkoda na drodze...Bo wiekszosc depnie po blokach i tyle z jego umiejetnosci...buum. Jak jezdzi autem z ABS....jak jezdzic bez ABS...Asfalt?Żałość? Chlopie. Mnie zalosc bierze jak ktos wjedzie na asfalt i kreci bączki w kołko i mysli ze jest madafaka Hołek. Na asfalcie nie ma zabawy.Asfalt jest nudny jak flaki z olejem. Zaden trening. Chyba ze F1.Ale tam to juz sie jezdzi po 300km/h. Wjezdzasz na szutry czy chociazby snieg i wtedy zaczyna sie dopiero zabawa...wtedy jest...ryzyko. Rozwiń sobie 200 na szutrowej drodze a na asfalcie. Zobaczysz roznice i skumasz o czym mowie. Wystarcza ze pojedziesz 120 szutrem (jak ja dzisiaj ) i juz Ci auto zaczyna pływać. Zajebiste uczucie...Skret kierownica,kontra i lecisz poslizgiem. A to juz nie lada frajda. We wstecznym lusterku nie widać...nic.
Tej zimy pedzilismy z chlopakami ponad 100km/h po czystym sniegu podczas gdy inne auta pełzały ok 40-50km/h, To jest dopiero jaaazdaaa! Troszke glupota z naszej strony ale coż...Wyobraz sobie miny innych kierowników jak tu nagle 3-4 subaraki przemkneły w taki sposob podczas gdy warunki na jezdni mega ciezkie. Zobacz filmik ktory wkleilem.
To filmik ze Słomczyna gdzie subarowcy sie spotykaja na pojeżdzawki. Tor Rallycrosowy.
Słomczyn,Ułęż,SJS,szutrowy tor Ludwiczaka w okolicach Olsztyna...
Ostatnio KJS w Słupsku. Tez bylo na co popatrzec. BMki tez jechaly i to calkiem ładnie.
Nowe M5 bylo.
William napisał/a: | No akurat e30 jeszcze nie jest gotowe do zabawy jaką planuję.
|
a co? E30 V12. Jak chcesz sie tym bawic procz jazdy po prostej. Zero przyjemnosci prócz wsciskania w siedzenie.
Cytat: | A próbować próbowałem. Mnie to nie bawi i to nie dla mnie. |
ale co probowales? Jezdzic tak jak opisalem? |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 22:29
|
|
|
Ninja napisał/a: | Tej zimy pedzilismy z chlopakami ponad 100km/h po czystym sniegu podczas gdy inne auta pełzały ok 40-50km/h, To jest dopiero jaaazdaaa! |
Nieee, to jest AWD. No i jest to na pewno przyjemne.
Ninja napisał/a: | Dla mnie umiejetnosc to wyprowadzenie auta z poslizgu przy chociazby 100km/h. |
Znaczy się co? Depnąć mieć nadzieję, że AWD + dyfry zrobią coś? 50% ułatwienia to właśnie AWD. Zrobić to o czym piszesz bez ESP, TC w RWD... poezja...
Ninja napisał/a: | Wjezdzasz na szutry czy chociazby snieg i wtedy zaczyna sie dopiero zabawa |
A wyjeżdżasz z szutrów na normalną drogę, gdzie spędzasz 95% czasu za kółkiem i dupa.. nie ogarniasz zachowania auta na przyczepnej nawierzchni....
Ninja napisał/a: | A wszystkie zakrety na obwodnicy jestem w stanie pokonac spokojnie jadąc ~200km/h. |
Widzisz... Moje auto jest stworzone do pokonywania właśnie takich zakrętów. 200 km/h, to dopiero początek dla zakrętów. Zapiąłem budzik na obwodnicy i nic sobie nie robiąc mogę śmigać 230 km/h z programowalnym tempomatem
Ninja napisał/a: | ale co probowales? Jezdzic tak jak opisalem? |
Zabawy w zakrętach RWD, zabawy w błocie AWD - piachy. A w niedzielę posmakujemy z chłopakami driftu profesjonalnego na profi sprzęcie. E30 z 3.5 litra i 100% szperą, gdzie oponki dostarcza i zakłada sponsor Klubu.
Ninja napisał/a: | a co? E30 V12. Jak chcesz sie tym bawic procz jazdy po prostej. Zero przyjemnosci prócz wsciskania w siedzenie. |
Po ostatnich doświadczeniach w Borsku chłopaki usilnie przekonują mnie na sprzedaż V12 i zakupie M52 jak w tej czerwonej e36. Koszt mi wyliczyli, że mniej o 6 tys wyjdzie swap na potwora co będzie skręcał lepiej niż seryjne e30.
Mamy klubowicza co swap taki zrobił i osiągnął na hamowni: Moc 241 KM, na 3 biegu 182km/h, V-max 276 km/h. 0-100 km/h 5,1s. Silnik lżejszy od seryjnej jednostki montowanej w e30, a w dodatku cofnięty i umieszczony centralnie na osi przedniej.
Taki potwór kosztuje ~15 tys.
No cóż... trzeba to dobrze przemyśleć.. |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 22:44
|
|
|
William napisał/a: | Znaczy się co? Depnąć mieć nadzieję, że AWD + dyfry zrobią coś? 50% ułatwienia to właśnie AWD. Zrobić to o czym piszesz bez ESP, TC w RWD... poezja...
| Bujda. Wiesz wogole o czym mowisz? Wchodziles kiedykolwiek w poslizg przy predkosci ~100km/h? Jezdzenie RWD bokiem jest o wiele prostsze. Nawet mozna o wiele łatwiej wywołąc poslizg siłowy. W AWD jedziesz na "wahadło" ,skandinavian flickiem lub inną techniką. Wydaje sie łatwe. Ale tak naprawde wprowadzic to bydle w poslizg jest ciut trudniej niz RWD. Za to wyjscie z poslizgu jest piekne. Mozna jechac nieskonczenie bokiem. I tez trzeba dobrze moment wyczuć zeby skonczyć bo mozna wyleciec. Ale tak...owszem AWD jest lepsze do rajdowej jazdy szutrowej. RWD lepsze do driftu na asfalt.
William napisał/a: | A wyjeżdżasz z szutrów na normalną drogę, gdzie spędzasz 95% czasu za kółkiem i dupa.. nie ogarniasz zachowania auta na przyczepnej nawierzchni....
| hehe...nie skomentuje Marek...poprostu nie skomentuje. Wiec uwazasz ze Hołowczyc i wogole wiekszosc kierowców ktorzy spedzaja 90% swojego czasu na szutrach nie ogarniają auta na asfalcie? Ja akurat wiekszosc jezdze po asfalcie ale staram sie nadrabiać braki wlasnie na szutrze lub chociazby sniegu.
A na odwrót moze by tak? Ci co ogarniają na asfalcie czy ogarną auto na szutrze? Ooo tu sie robi juz trudniej prawda? William napisał/a: | Zabawy w zakrętach RWD, zabawy w błocie AWD - piachy. A w niedzielę posmakujemy z chłopakami driftu profesjonalnego na profi sprzęcie. E30 z 3.5 litra i 100% szperą, gdzie oponki dostarcza i zakłada sponsor Klubu. |
Pozazdroscic
William napisał/a: | Po ostatnich doświadczeniach w Borsku chłopaki usilnie przekonują mnie na sprzedaż V12 i zakupie M52 jak w tej czerwonej e36. Koszt mi wyliczyli, że mniej o 6 tys wyjdzie swap na potwora co będzie skręcał lepiej niż seryjne e30.
| no to masz juz kupione to V12 w koncu?
William napisał/a: | Mamy klubowicza co swap taki zrobił i osiągnął na hamowni: Moc 241 KM, na 3 biegu 182km/h, V-max 276 km/h. 0-100 km/h 5,1s. Silnik lżejszy od seryjnej jednostki |
a my mamy klubowicza ktory osiągnał 270km/h Legacem mamy tez klubowicza ktory ma tytul mistrzowski w 1/4 mili. Mamy tez 4krotnego mistrza Polski w rajdach samochodowych
mamy rowniez klubowiczow ktorzy mają auta z przyspieszeniem rzędu 3-4 sekund do 100. mamy...mamy...mamy...Ale co to ma do rzeczy.
Moc 241 z V12 to żadne osiągniecie. Bo chlopaki osiągają moce rzędu 300-400KM z pojemnosci 2,0-2,5 litra z H4. Oczywiscie doładowane. Chyba ze mowisz o M52. Ale to szesciogarówka. Wtedy respect. I rzeczywiscie to skręca lepiej. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2007, 23:03
|
|
|
Ninja napisał/a: | Bujda. Wiesz wogole o czym mowisz? Wchodziles kiedykolwiek w poslizg przy predkosci ~100km/h? |
Oczywiście, że wiem czym mówię. Dysponuję odpowiednim sprzętem by latać bokiem przy 100 km/h.. nie zawsze się to ogarnia, ale ćwiczenie czyni mistrza. Idealna nawierzchnia + sprzęt oraz odpowiedni zapas miejsca i można ćwiczyć. Ostatnio latałem tak w sobotę. Bez obawy o dach z wcześniej wymienionych powodów. I to asfalt.. Zrobisz tak swoim AWD? Bo w RWD to żaden problem.
Ninja napisał/a: | naprawde wprowadzic to bydle w poslizg jest ciut trudniej niz RWD. Za to wyjscie z poslizgu jest piekne. |
Masz rację, bo większa przyczepność do zerwania.. Za to wychodzenie łatwiejsze, bo przyczepność większa.
Ninja napisał/a: | Wiec uwazasz ze Hołowczyc i wogole wiekszosc kierowców ktorzy spedzaja 90% swojego czasu na szutrach nie ogarniają auta na asfalcie? |
Piszę tutaj o kierowcach naszego pokroju.. czyli tych zwykłych pożeraczy miejskich i publicznych odcinków asfaltowych.
Ninja napisał/a: | no to masz juz kupione to V12 w koncu? |
No właśnie kupione.. I tu jest problem, bo teraz może nastąpić zwrot w całej operacji na m52.
Ninja napisał/a: | Moc 241 z V12 to żadne osiągniecie. |
To uwstecznienie raczej, bo m70 V12 dysponuje w serii 300KM.
Ninja napisał/a: | Chyba ze mowisz o M52. Ale to szesciogarówka. Wtedy respect. I rzeczywiscie to skręca lepiej. |
Cytat: | Po ostatnich doświadczeniach w Borsku chłopaki usilnie przekonują mnie na sprzedaż V12 i zakupie M52 jak w tej czerwonej e36. Koszt mi wyliczyli, że mniej o 6 tys wyjdzie swap na potwora co będzie skręcał lepiej niż seryjne e30.
Mamy klubowicza co swap taki zrobił i osiągnął na hamowni: Moc 241 KM, na 3 biegu 182km/h, V-max 276 km/h. 0-100 km/h 5,1s. Silnik lżejszy od seryjnej jednostki montowanej w e30, a w dodatku cofnięty i umieszczony centralnie na osi przedniej. |
Dokładnie o tym pisałem. |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-04-2007, 10:25
|
|
|
William napisał/a: | Oczywiście, że wiem czym mówię. |
no ja tez wiem czym mowie...struny głosowe,moja gebą no i oczywiscie po polsku mowie.
Ok, mysle ze wszystko juz mi wyjasniles jesli chodzi o nasza dyskusje pzdr.
P.S.
Jesli tylnionapędówke to tylko taką:
Masakryczne auto. To jest dopiero auto do driftu, do dragracingu. To juz kultowa gablota. Japan power! |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-04-2007, 10:08
|
|
|
Pasjonujące |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|