|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alfa Romeo 155 V6 |
Autor |
Wiadomość |
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 21:52 Alfa Romeo 155 V6
|
|
|
Dzien dobry przepraszam od razu, że moja temperówka była na tym forum ponad 4 latka (byłem na I zlocie) a tak mało postów jest moich ale tak zbrzydł mi ostatnio ten samochód, że brak słów ok 4000tyś zł włożone w części nie licze roboty bo wsio sam wymieniałem (łącznie ze szkrzynią biegów) ale i tak nie odwdzieczała mi sie bezawaryjnością, bałem sie poza Olsztyn tym wynalazkiem wyjechać bo i tak mógłby się sypnąć, no i się wkurzyłem, kupiłem sobie alfe 155 sprowadzona w 2006 do polski przebieg udokumentoany 162tkm. (kocham włoskie wynalazki )wg ksiażki serwisowej do 162tkm serwisowana w niemcach w Alfa Romeo teraz ma 182tkm, silniczek całkiem zdrowy, tylko oczywiście bolączką jest cieknący usczelniacz hydraulicznego napinacza paska rozrządu, ponoć norma, poza tym chyba nic jej nie dolega poza łożyskiem lewego wahacza z tyłu. Nie wiem czy to dobry wybór ale wole włocha od niemieckiego wynalazku, chociaż mniej ich jeździ i nie znika w tłumie .
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003402.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003410.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003411.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003412.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003413.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0003415.jpg |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 22:11
|
|
|
może jakieś fotony ?
i odrazu takie pytanko ile oleju ci bierze na 1000km ? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 12-09-2008, 22:16
|
|
|
Fotki już wrócone, I raz je uplołdowałem, wiec musiałem sie nauczyć . Silnik się nie błyszczy ale wolę taki niż wygłaskany, chociaż widać że ktoś nie pucował, dla mnie to bardziej ważne, olejku łyka tyle ile wycieknie przez uszczelniacz od napinacza paska rozrządu, ale to niewiele, no i może troszke przepali, ale praktycznie niezauważalnie ( napewno niebieskiego dymku brak) jeśli chodzi o wyposażenie to nie jest najbogatsza wersja, ma abs, el. szyby, lusterka, klime, i skórkę, roletki seryjne na tylnej szybie, centralny i halogeny, jeśli o czyms zapomniałem to mało istotne aluski seryjne borbety 15, z przodu 195 x 55 z tyłu 225 x 55 (troche zbyt szerokie .....) aaa i sprężyny bilstein ( nie wiem jaki ... przód i tył) i amortyzatory kayaba. CD sprężyn musiałbym je dobrze obejrzeć to wtedy coś wiecej mogę powiedzieć. No i to na tyle cd mojego nowego wynalazku, byle się tylko nie psuł, pragnę również wspomnieć że jeśli chcecie mnie wypierniczyć z forum bo tempra wyczerpała mój limit cierpiwości to ok ale wtedy się obrażę!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-09-2008, 07:16
|
|
|
Dobra ta Alfa...tak cichociemna...podoba mi się |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-09-2008, 07:35
|
|
|
Po stanie tego silnika z zewnątrz nie wygląda jakby miał tylko 160 tyś. Z zewnatrz fajny... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-09-2008, 07:54
|
|
|
Michu, gratki wyboru, cuoresportivo to jest to ;] i jak to mówią każdy facet chociaż jedną alfę w życiu powinien mieć. Codo stanu silnika, wygląda jakby stała sporo nie jeżdżona i stąd korozja pod maską na osprzęcie silnika itp. a olej jak to każda włoska V-ka musi pić, ten typ tak ma ;] ale za to dużo frajdy i doznań akustycznych daje ten silnik, wprawdzie twoje v6 to bardziej niskoobrotowa jednostka niż nowsze 24V ale i tak jest frajda ...
Co do sekwencji bo widzę w podpisie że ma raczej dopiero być zakładana bo na fotach silnika nie ma jeszcze osprzętu LPG, nie daj sobie założyć wtryskiwaczy Valtek ani Rail, ten silnik ma wtrysk grupowy [półsekwencje] z krótkim czasem wtrysku na wolnych obrotach w okolicy 2,5ms i na w/w wtryskach będzie falowanie wolnych obrotów itp przy odpowiednio dużej dyszy aby wykarmić ten silnik przy jeździe pełnym ogniem, jeśli założą ci 1Ohmowe wtryski Rail/Valtec [żółte cewki] będziesz częstym gościem serwisu, z racji długich czasów wtrysku przy dużych obciążeniam lubia się palić, dodatkowo musi być mocny reduktor, ten silnik chwilowo przy klepnieciu gazu w podłogę pije tyle ile nie jedno 3.0 ;],
Sprawdzony setup: STAG300 + EG200 + MagicJet + rurka/wielozawór na miedź 8mm
Co do alf ... wkrótce kolejna na forum się pokaże, trochę mocniejsza ale ci... ja nic nie mówiłem
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 13-09-2008, 20:32
|
|
|
Witajcie, wszystko się zgadza sekwencja będzie w poniedziałek. No ten silnik to tak właśnie jak piszesz ciągnie od dołu ale z tego co zauważyłem i później nie dostaje zadyszki od 3500obr/min jest katapulta mała ale nie ma go sensu krecić ponad tak około 5500obr/min. A silnik hmm z tego co patrzyłem po naprawach to tam raczej nie było grzebane wiele, wiem napewno że trochę stała już w polsce bo padł czujnik położenia przepustnicy, chodziła na jałowym i na gazie w podłoge a tak nie reagowała na gaz, śruby wyglądają na oryginalne, bynajmniej w silniku, na obudowie filtra powietrza ktoś się nie popisał ale z czasem wszystko sobie porobię. Grzesiekk cd pociągnięcia ze zbiornika zgadza się jak jej dołożę to wskazówka od paliwa opada o jedną kreskę i wcale nie wraca w to samo miejsce już ale przy normalnej jeździe czyli takiej że mnie nie wyprzedzają to po mieście spaliła mi ostatnio 11,5l wiec myśle że nie ma tragedii no co innego jak jej się dołoży do pieca. Byle tylko się silnik nie sypał będę szczęśliwy.Pozdrawiam |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-09-2008, 20:48
|
|
|
takie auto potrafi przynieś niesamowita fraje z jazdy.... ale na benzynie. Oczywiście nie mam nic przeciwko zagazowaniu,ale to tak jakby lizac lizaka przez papierek |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-09-2008, 21:20
|
|
|
GrzesiekK., Mówisz o AR 156 2.5i V6 24V ? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 13-09-2008, 22:35
|
|
|
ego napisał/a: | Oczywiście nie mam nic przeciwko zagazowaniu,ale to tak jakby lizac lizaka przez papierek |
Sekwencja daje rade |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 09:37
|
|
|
dcfan, nom ;]
** Dodano: 14-09-2008, 13:30 **
Michu napisał/a: | ten silnik to tak właśnie jak piszesz ciągnie od dołu ale z tego co zauważyłem i później nie dostaje zadyszki od 3500obr/min jest katapulta mała ale nie ma go sensu krecić ponad tak około 5500obr/min. |
No sensu kręcić twojego 12V nie ma, max. moc masz przy ok. 5800rpm a max. moment przy 4500rpm więc najlepiej się poruszać tak aby wykorzystywać przedział miedzy max. momentu a max. mocy.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 14:09
|
|
|
Tak też właśnie zauważyłem jak piszesz choć i od 3500tyś ciągnie już dobrze, lecz jedna myśl nie daje mi spokoju heh czy to dobry wybór mam złe doświadczenia po tym moim temproszrocie (możecie mnie wykląć) byle ten nie przysporzył mi tylko samych problemów ;/ |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-09-2008, 19:02
|
|
|
Michu, powiem tak, płyta podłogowa więc i zawieszenie 155tka ma identyczne jak tempra, więc nic nowego nie będzie, cenowo cię nie zje też przy naprawie. Teraz kwestia silnika, dbaj o dobry olej i jego prawidłowy stan bo V6 Alfy lubi sobie go podpić, dbaj o to aby po odpaleniu na zimno nie dostawał w palnik, zresztą zobaczysz że V6 to jeden z najbardziej udanych silników Alfy, daleko TS'om do niego .... ale uczulam, przy serwisowaniu i częściach, olejach nie ma kompromisów, wszystko musi byc z górnej półki inaczej po dłuższym czasie odbije ci się to mocno na kieszeni ... a remont V6 no cóż lepiej żebys się nie dowiedział ile może kosztować zwłaszcza że fabryka nie przewidziała możliwości szlifu wału, jak obrócisz panewke tylko nowy wał wchodzi w gre.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-09-2008, 21:44
|
|
|
Grzesiekk jest już instalka od wczoraj z tamim "osprzętem" jak pisałeś, okazało się że sami z siebie chcieli to montować możnaby powiedzieć . Ino jadę na poprawkę małą bo heh coś skiepścili oczywiście i nie działa czujnik temp. silnika, pewno się rozłączył heh ale działa jak wcisne sprzęgło zamyka zegar ponad 130*C jak puszczam wraca na minimum, też niezły bajer ........ |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
Tipo-14000
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Lip 2006 Posty: 197 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-09-2008, 23:07
|
|
|
Michu nie słuchaj ich . Zazdroszczą Ci bo mają tylko Fiaty
Autko naprawde spoko !! Respect , ile cie wyniosła ?
Dawid |
_________________ Black Alfa 146 2.0 16v TS '97 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-09-2008, 17:38
|
|
|
Michu, Piękna I ten silniczek |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-09-2008, 19:50
|
|
|
Michu, to teraz sie pochwal jak sie smiga, ile pali itp. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Michu
Wiek: 37 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 87 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 20-09-2008, 14:21
|
|
|
GrzesiekK. hmm ile pali no na benzynie przy normalnej jeździe jak pisałem około 11,5l pewno nikt nie uwierzy ale jak jej się troche dołoży to 15 obciągnie bezproblemowo, a na gazie hmm szczerze to może z 0,5l wiecej max 1 ale nie zaobserwowałem większej różnicy. Cd "śmigania" to nie widzę różnicy na benz. i na gazie. na odcinku około 300-400m ale tak na oko więcej tam nie ma 150 wycisnąłem koleś ma Audi a4 tdi 2.5 v6 biturbo i na tym samym odcinku miał też 150 wiec chyba jak na gaziaka to nie ma tragedii, tylko masakra z cześciami ;/ pracuje w hurtowni motoryzacyjnej, chciałem nadkola plastikowe na tył założyć i ...... (nie produkuje nikt). Idę świece wymienić byle obeszło sie bez demontażu kolektora ssącego. I tak jak kolega od uno 2.0 napisał kupiłem ten wynalazek do gaszenia BMW |
_________________ Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja
Co by nie było zawsze do przodu ... |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-09-2008, 17:35
|
|
|
Michu, bardzo ładny nabytek
Alfy to piękne autka.
Nawet starsze modele. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-09-2008, 18:03
|
|
|
Michu napisał/a: | na gazie hmm szczerze to może z 0,5l wiecej max 1 |
Ma palić koło 20% więcej Lpg niż Pb, jak mniej niż 20% wychodzi Ci różnicy to masz za uboga mieszankę przy poganianiu mocniejszym auta, fizyki i wartości opałowej paliw nie oszukasz, wymuś na zakładzie aby przy tobie wsiadł gość z laptopem do auta, wyjedzcie na drogę i zobacz co wskazuje sonda lambda przy przyspieszaniu z butem w podłogę sonda ma stać "na bogato" czyli powyżej 0,8V w przeciwnym wypadku dowiesz się ile remont głowicy kosztuje. , Przegońcie auto powyżej 160km/h na LPG i zobacz jak ze spadkami ciśnienia i temp. gazu, jak się zachowuje lambda, będzie wiadomo czy nic zakład nie sknocił, a i ja Ci będą wmawiali że podpięcie sondy nie jest wymagane dla tej instalacji to się nie daj spławić, co prawda ecu wtrysku LPG czyta w czasie rzeczywistym czasy wtrysku pb i wprowadza korekte czasu wtrysku wzgledem mnożnika/temp.gazu/ciśnienia gazu ale bez podglądu we wskazanie sondy nie wiadomo tak naprawdę czy tak jak pisałem przy dynamicznym przyspieszaniu nie jest za ubogo, bo elektronika wtrysku PB olewa wskazanie sondy przy depnieciu w podłoge, na PB jest ok ale na LPG jesli monter dal ciut za małe dysze lub nie do końca dobrze dograł mnożnik LPG względem Pb może być za ubogo i ecu wtrysku PB nie skoryguje dawki paliwa bo w tych warunkach nie bierze pod uwage sondy.
Ale mi wywód wyszedł ;] Nie to żebym był czepialski ale dużo aut po zakładach poprawiam i wiem ile baboli walą a szkoda żeby tak fajną Alfettę z rasowym cuore sportivo zarżnąć źle ustawionym LPG.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|