|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zmiana linki prędkościomierza |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 04-12-2011, 17:50 Zmiana linki prędkościomierza
|
|
|
Mam pytanie czy dużą filozofią jest wymiana linki prędkościomierza. Zmieniałem zegary na te z obrotkiem i linka była trochę za krótka, przełożyłem ją i naciągnąłem, a po paru dniach się ukręciła. Mam w aucie ABS i tamto miejsce jest bardzo zasłonięte. Ciężko przeciągnąc jest linke przez tą "ściankę" i jak ona wogóle jest mocowana do skrzyni. Może dziwne pytanie, ale nie mam kiedy tego zrobic(za dnia) i się obawiam że bedzie to długo trwało, a przez ten ABS wręcz nie możliwe. Ps. Czy wskaźnik od temperatury powinien zostawac w tym położeniu co przed wyłączeniem silnika. W drugim tipku tego nie ma?! |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-12-2011, 21:28
|
|
|
Też to przerabiałem, ale w wersji bez ABS, wię było zdecydowanie łatwiej, ale nie bez przygód
Linka przez ścianę grodziową przechodzi przez dość spory otwór więc z tym nie powinno być większych problemów pod warunkiem,że odkręcisz tą osłonę pod kierownicą. Sporym utrudnieniem może być natomiast wspomniany przez Ciebie ABS
Co do mocowania przy skrzyni to linka jest zwyczajnie wkręcona w obudowę skrzyni.
A propo temperatury to z pewnością nie powinno być tak jak jest u Ciebie. Wszystkie wskazówki powinny opadać po wyłączeniu zapłonu. Zegary masz z pewnego źródła (od jakiegoś znajomego?) Ja kupiłem ze złomu i tez miałem problemy z temperaturą. Okazało się, że ktoś je kiedyś rozbierał i na robił tam "burdelu".
Znalazlem na forum zdięcie komory silnika z ABS. Linkę prędkościomierza zaznaczyłem ŻÓŁTYMI strzałkami. Widać nawet mocowanie przy skrzyni.
|
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 04-12-2011, 21:53
|
|
|
super dzięki, wezmę wiertarkę i w razie czego będę poszerzał otwór. Kiepsko z tymi zegarami, jeszcze obrotomierz mi wariuje. Do 2000 idzie jako tako, a potem zaczyna skakać co 500 do 3000 i potem się zaczyna wahadło Podłączyłem pod drugi przewód od aku na cewce(brązowy), spróbuję podłączyć jeszcze do pierwszego przewodu, ale wątpię czy to coś zmieni. |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-12-2011, 22:35
|
|
|
jakis czas temu terz to przerabialem w 1,6 z abs-em musisz odkrecic plastikowa oslone ta duza co z niej wychodza raczki od otwierania maski i regulacji kierownicy odkrecasz licznik odczepiasz linke predkosciomierza nastepnie od skrzyni tam jest mocowana aluminiowa nakretka i po odkreceniu od skrzyni ciagniesz linke z pancerzem wlasnie przez grodz silnika najpierw bedzie wychodzic sama linka z pancerzem pozniej jak dojdzie do plastikowego zaczepu licznika stawi opor i wyjdzie razem z uszczelka zapobiegajaca lanie sie wody do srodka auta ,to byla latwiejsza czesc pracy teraz czas na denerwowanie sie i frustracje ale spoko da sie bez powiekszania otworu i tu najlepiej w 2 osoby to robic wsadzasz w odwrotnej kolejnosci tj . jak robisz juz przy zmierzchu to nawet lepiej wkomorze silnika wlaczasz lampke a aucie widzisz podswietlony otwor ,wkladasz w niego nowa linke odpowiednia strona czyli metalowa nakretka i tu zaczyna sie zabawa jedna osoba od komory silnika ciagnie za pancerz z linka az nie zacznie stawiac oporu a ty od srodka swiecac sobie wciskasz uszczelke w otwor tak zeby wskoczyla w swoje miejsce uszczelniajac otwor i tu jest zabawa bo cieszko jest ja zalozyc czesto przelatuje na zewnatrz z zatrzaskiem na licznik ale trzeba walczyc az sie uda milej zabawy |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-12-2011, 11:28
|
|
|
Ja nie widze sensu wymiany całej linki skoro pancerz masz ok. Kup na szrocie sam środek wyciągnij kawałek starej od strony zegarów, reszte od strony skrzyni i potem po prostu wsuń dobrą w stary pancerz od strony licznika. Mi też z tego samego powodu linka strzeliła i tak właśnie zrobiłem jak wyżej powiedziałem. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-12-2011, 10:56
|
|
|
Pablo84K,
Powiem Ci,że ja też miałem identyczny problem z obrotomierzem i nie udało mi się go do końca rozwiązać....
Nie pamiętam już pod który przewód przy cewce trzeba podłączyć, ale ja jak zamieniłem podłączenie to było trochę lepiej (powyżej 3tys obr.) dopiero zaczynał skakać. nie wiem czy to jednak jakiś błąd w połączeniu, czy jakaś wada tych zegarów :/
W każdym razie życzę powodzenia ze zlokalizowaniem usterki. |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-01-2012, 14:33
|
|
|
a ja mam pytanie czy linka od poloneza tez podejdzie do tipolota bo mi wczoraj trzasła i wymienię całość na nową a pytam czy z poldka bo gdzieś się obiło o uszy |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|