|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
kontrolka ladowania swieci, ladowanie jest (i to jakie!) |
Autor |
Wiadomość |
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2010, 20:09 kontrolka ladowania swieci, ladowanie jest (i to jakie!)
|
|
|
od jakiegos czasu swieci sie lampka ladowania (raz slabiej, raz mocniej, z reguly im wieksze obroty tym slabiej). przez caly czas ladowanie bylo (max 14,3 na akumulatorze przy malym gazie) i chyba sie nawet nie rozladowywal.
dzisiaj w czasie jazdy nagle pojawila sie swiatlosc: swiatla zaczely swiecic jasno jak nowe ksenony;) a lampka ladowania zaswiecila sie jasnym swiatlem ciaglym. po ostygnieciu silnika kontrolka znowu swiecila slabiej, ale napiecie juz osiagalo nawet 15,6v(!). czyli conajmniej regulator K.O.
Nie byloby w tym nic nadzwyczajnego gdyby podobna sytuacja nie zdarzyla sie jakies 2 miesiace temu (wtedy wymienilem alternator na inny). teraz tez planuje wymiane na inny altek, ale czy to rozwiaze problem na dluzej? |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-01-2010, 20:36
|
|
|
nowy tak uzywany nie koniecznie nie lepiej wymienic regulator taniej a i jak reszta sprawna to pochodzi troche |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2010, 20:40
|
|
|
Może pech, alternator i tak zawsze produkuje większe napięcie niż używane w instalacji dlatego jest regulator, aby dostosować do wymogów instalacji. Wymień regulator napięcia najlepiej. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2010, 23:05
|
|
|
regulator juz wymienilem, tzn jakis miesiac temu zarzyla sie lampka, wymienilem regulator i lampka zgasla. teraz znowu sie zarzy... nie sadzicie, ze to samochod uszkadza alternatory (byc moze regulatory)? dla mnie troche to podejrzane. jak sie do tego zabrac? |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-01-2010, 20:43
|
|
|
może coś z diodami?? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 29-01-2010, 21:38
|
|
|
panowie ja miałem podobnie tyle że u mnie ładowanie było 18,7 a korki od aku waliły o maskę od tej pory mam kwasem zalany silnik!było tak 3 razy.za każdym razem wymieniłem regulator i na miesiąc spokój.a zaczęło się od tego że altek nie ładował. w sumie zużyłem jakieś 5 regulatorów.wymiana diód nic nie dała.kupiłem regenerowany altek ale ten był wadliwy a gość nie chciał oddać kasy bo zmieniłem koło pasowe(ingerowałem w budowę alternatora czy takie tam.w końcu kupiłem nowy za 280 i do tej pory jest oki,ale jak odpalam to muszę mu dać 1.6obr i wtedy już ładuje na wolnych obrotach.walczyłem z tym 6miesięcy i wydałem ok 700zł na wszystko.Ps.altek wymuję w 15minut od góry-nie kładę się pod auto. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-01-2010, 19:05
|
|
|
Cytat: | altek wymuję w 15minut od góry-nie kładę się pod auto. |
W tipo bez problemu jak wspomagania nie ma, spróbował byś jak wspomaganie jest |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-01-2010, 20:22
|
|
|
Kolego, znam to o czym piszesz, wlutowane nowe diody - ale tylko duże - 6ść, przelutowałem nowe szczotki w regulator później wymieniłem cały regulator ze szczotkami i co ? Ładowanie 15V... za dużo. Któraś z diód odpowiedzialna za wzbudzanie nie przepuszcza, wzbudzanie pobiera prąd z aku zapalając kontrolke, z diodami jest różnie, raz prostuja raz nie a raz częściowo, regulator poprostu wariuje i takie są objawy. Te diody nie są duże i nie drogie a wymiecić możesz je mająć najmniejszą wiedze i lutrownice. W obecnych samochodach kontrolka ładowanie nie mówi nam o tym że napięcie jest za małe ale o tym że do wzbudzenia alternatora pobiera częściowo prąd z akumulatora. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 30-01-2010, 21:58
|
|
|
ja lazik666 napisał/a: | W tipo bez problemu jak wspomagania nie ma, spróbował byś jak wspomaganie jest |
ja mam parownik nad alternatorem więc jeżeli myślisz o wyjmowaniu w tym miejscu to u mnie nie da rady ale to nie jest ważne,napisałem tak żeby dać do zrozumienia że dużo razy go wyjmowałem.A swoją drogą to jak pojechałem do mechanika i patrzyłem jak oni to robią to aż mnie szlak trafiał |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-06-2010, 12:02
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Te diody nie są duże i nie drogie a wymiecić możesz je mająć najmniejszą wiedze i lutrownice | wiec zeby wymienic diody w altku trza odlutowac te 3 przewody???tylko w ktorym miejscu je odlutowac????bo mnie juz kur....ca bierze na ten alternator i czas z nim skonczyc znaczy sie zeby dzialal...pozdro i jak moge prosic jakies foto ukladu prostowniczego diód byl bym bardzo wdzieczny |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2010, 12:21
|
|
|
dspmatrix napisał/a: | tylko w ktorym miejscu je odlutowac???? | w tym miejscu w którym były zalutowane. Nie da się nie zauważyć. Jak alternator postawisz kołem pasowym w dół, to na samej górze są na mostku luty. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-06-2010, 17:26
|
|
|
odlutowalem i zlutowalem ciekawe jak dlugo pochodzi....walniety byl uklad prostowniczy teraz ladowanko ma 13,89v do 14 v hohoho..dziekówa wielka za info |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2010, 18:46
|
|
|
dspmatrix napisał/a: | 13,89v do 14 | nie najgorzej, choć w tych altkach powinno być 14,4V, ale póki co masz ładowanie mieszczące się w dolnych granicach normy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|