Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczy auto
Autor Wiadomość
BB 


Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 64
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-03-2009, 17:41   Piszczy auto

Jak zaczynam jazde to auto mi piszczy ,dopiero jak pare razy przygazuje to przestaje. Na zakrętach jest tak samo ,jak przytrzymam sprzęgło to w tym momencie przestaje piszczeć. Wydaje mi się ,że dłużej piszczy podczas deszczu. Mówili mi ,że to jest pasek klinowy. Jak się go reguluje ? A może to coś innego ? Mam tempre 1.6
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2009, 17:51   

naciągnij pasek klinowy - jak otworzysz maskę to po lewej stronie zobaczysz paski i taką śrube do naciągania - wszystko widać tam na pierwszy rzut oka
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
BB 


Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 64
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-03-2009, 17:58   

Jak ta śruba do naciągania wygląda ? Nie gra roli jak mocno naciągne ?
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2009, 18:04   

nie mam zdjęcia, ale to zwyka sruba na taim jakby zawiasie, na górze po lewej stronie przy samym alternatorze,
naciągasz tak aby pod naciskiem palca uginał sie ok 1cm nie więcej - najważniejsze żebyś nie naszpanował go na maxa bo sobie łozyska w alternatorze zniszczysz
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-03-2009, 21:12   

BB, jeśli masz wspomaganie to wcale nie musi to być aż tak widoczne, bo ja u siebie naciągałem po omacku. Ale jak już się wie gdzie to nie ma problemów.

ja akurat nie muszę (niewiedzieć czemu :8O: ) luzować śrub mocowania, tylko śrubę mocującą rolkę prowadzącą pasek. Ale to chyba zależy też od tego czy masz wspomaganie czy nie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-03-2009, 21:16   

U mnie wystarczy poluzować nakrętke nr 1 i nakrętke mocowania napinacza( niewidoczna na zdjęciu) :)
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-03-2009, 21:31   

krzysiek82 napisał/a:
nakrętke mocowania napinacza( niewidoczna na zdjęciu) :)
czyli tej rolki o której piszę :D Nie mam zdjęcia tej rolki w komorze silnika ale mam taką fotkę (tej rolki/napinacza) która pokazuje, co się dzieje, kiedy pasek jest zbyt mocno naciągnięty i łożysko rolki się zaciera i staje w miejscu :D To właśnie miałem do roboty dwa tygodnie temu :D
rolka i jej zmiennik :D



to co zostało z paska wielorowkowego bosch 5K

_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-03-2009, 21:35   

To jest ta rolka :D P.S. ciechu, widze, że mamy rolke tej samej firmy(coram) :)
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2009, 10:04   

ta rolka w oryginale jest metalowa...zamienniki niestety z tworzywa
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2009, 13:41   

jakbym czytał ten post i nic nie wiedział o autach to bym się pogubił, bo jedni piszą o pasku klinowym a inni o wielorowkowym :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-03-2009, 15:02   

ano yoyo, teraz zauważyłem, że zaczęło się od paska klinowego a skończyło na wielorowkowym :lol: ...tak to jest się czyta po łebkach :lalala: ..tylko nie wiadomo co tam kolega ma (wspoma czy nie wspoma...pasek klinowy lub wielorowk.)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-03-2009, 15:26   

maciek_wk, metalowe też są, tylko trzeba dobrze szukać :)
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-03-2009, 16:31   

maciek_wk napisał/a:
(wspoma czy nie wspoma...pasek klinowy lub wielorowk.)

przy wspomaganiu są oba paski - albo ja mam coś zamieszane :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-03-2009, 19:59   

yoyo napisał/a:
akbym czytał ten post i nic nie wiedział o autach to bym się pogubił, bo jedni piszą o pasku klinowym a inni o wielorowkowym :)
maciek_wk napisał/a:
ano yoyo, teraz zauważyłem, że zaczęło się od paska klinowego a skończyło na wielorowkowym :lol: ...tak to jest się czyta po łebkach :lalala: ..tylko nie wiadomo co tam kolega ma (wspoma czy nie wspoma...pasek klinowy lub wielorowk.)
tak się składa, że kolega BB, nie opisał jaki ma konkretnie silnik, jakie wyposażenie, a więc nie do końca wiadomo, jaki pasek może mu piszczeć, dlatego uważam że nie licząc tych Waszych postów, nikt nie zszedł z tematu. Opisujemy co może piszczeć i jakie mogą być tego skutki :lalala:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
BB 


Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 64
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-03-2009, 18:27   

Mam wspomaganie. Naciąg paska klinowego ( i innych ) jest wpożądku bo sprawdzałem. Poprzedniemu właścicielowi co zime tak piszczała i na lato przestawała ,mówi że to pompa wodna...
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2009, 23:57   

BB, wez kawalek zwyklego mydla (w kostce, nie w plynie :D ) i kiedy slyszysz piszczenie przyloz to mydlo do wewnetrznej strony paska wielorowkowego (na poczatek) na pracujacym silniku. Tylko trzymaj mocno zeby ci mydla pasek nie wyrwal i uwazaj zeby sobie palcow nie wkrecic. Jak w ten sposob nasmarujesz pasek i wyraznie piszczenie ustanie to znaczy ze to ten pasek. Niektore paski sa jakies trefne (tanie zamienniki) i piszcza gdy wilgotno, lub kiedy im sie zachce. Tez mialem problem, bo wymienilem na jakis zamiennik po tym jak spalilem boscha, ale juz do boscha wracam, bo ten (zapomnialem nazwy) jest nie spasowany na rowkach z kolami pasowymi.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
rejchjacek 


Wiek: 44
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: józefów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2011, 11:00   

Witam podepne się pod temat chce wymienić pasek ,ale niewiem które śruby ruszyć od altka napewno tą od regulacji na samej górze i teraz niewim czy te dwie małe jeszcze czy tą od kółka która przechodzi przez nie i alternator , czy tą na dole po prawej stronie autko to tipo 1.4 z 90r bez wspomagania
_________________
rejchjacek
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load