|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu Tempra 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
Fairfox
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Naukograd
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-10-2011, 11:07 Skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu Tempra 4x4
|
|
|
Poszukiwana schemat i opis skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu Tempra 4x4 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-10-2011, 11:50 Re: Skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu Tempra 4x4
|
|
|
Fairfox napisał/a: | Poszukiwana schemat i opis skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu Tempra 4x4 |
Polecam samodzielnie poszukać :
http://eper.fiatforum.com.pl/navi?KEY=STARTUP
albo przyjechać na moje podwórko i zobaczyć jeszcze przez parę dni w aucie ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 12-10-2011, 11:58
|
|
|
schab napisał/a: | albo przyjechać na moje podwórko i zobaczyć jeszcze przez parę dni w aucie ... |
zauważ że kolega raczej z Rosji jest |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-10-2011, 12:09
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | zauważ że kolega raczej z Rosji jest |
A na jakiej podstawie tak sądzisz , skoro nasz kolega w swoim profilu nie uchylił rąbka tajemnicy , cyrylicą też nie pisze ...
Chyba , że Naukograd ( ?) to jakieś nowe rosyjskie miasto . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Fairfox
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Naukograd
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-10-2011, 12:23
|
|
|
Tak, jestem z Rosyji. Dlatego tak wiele błędów w jazyke polskim))
Kupilem za $150 Tempra 4x4 bez silnika. Sprzedawiec powiedział ze silnik został usunięty do naprawy na autoserwice, i dalej stracony. Skrzynia biegów leży w bagażniku )))
Mam też inna Tempra 2.0 z złamanym tyłekem po wypadku awaryjnem. Chciałbym tej silnik ustanowić do 4x4, ale nie mam wystarczających informacji do 4WD (((
PS Если кто-то не верит - я действительно из России. Наукоград - это Обнинск, 80км от Москвы в сторону Варшавы ))) |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Fairfox
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Naukograd
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-10-2011, 12:37
|
|
|
Używam translate.google.com już! ))
** Dodano: 12-10-2011, 13:42 **
wszystkie rosyjske słowa prawilne ale zdrowy rozsądek - nonsens
chyba mój Polski tej samej))))) |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Fairfox
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Naukograd
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-10-2011, 12:57
|
|
|
EPER - это просто каталог деталей с картинками, я этим много лет пользуюсь
нужен именно WORKSHOP MANUAL по сборке, установке и регулировке
Например - как работает блокировка дифференциала?
как устроено переключение скоростей двумя тросиками?
как устроен гидравлический привод сцепления?
то есть всё то, чем 4WD отличается от обычной Темпры |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-10-2011, 14:54
|
|
|
Fairfox napisał/a: | Tak, jestem z Rosyji. Dlatego tak wiele błędów w jazyke polskim))
Kupilem za $150 Tempra 4x4 bez silnika. Sprzedawiec powiedział ze silnik został usunięty do naprawy na autoserwice, i dalej stracony. Skrzynia biegów leży w bagażniku .
Mam też inna Tempra 2.0 z złamanym tyłekem po wypadku awaryjnem. Chciałbym tej silnik ustanowić do 4x4, ale nie mam wystarczających informacji do 4WD ) |
Jeżeli nie masz kompletnego auta - tylko niektóre części - daj spokój , przekładka niemal niewykonalna , lepiej odtwórz jeżdżące auto z przednim napędem.
Nadwozia różnią się tylko tym , że Tempra 4x4 ma płaską podłogę bagażnika, bez wnęki na koło zapasowe . Cała reszta problemów to spód auta .
Po pierwsze miska olejowa - płytsza jest od strony koła i tamtędy idzie wydech - dookoła silnika , a nie pod spód jak w normalnej Temprze . Wewnątrz silnika musi być w związku z tym inny smok pompy oleju.
W miejscu , gdzie w zwykłym aucie jest dłuższa półoś , przykręcona poprzez podporę do silnika - tu jest skrzynka rozdzielająca napęd na tył .
Przednia rama pomocnicza ( sanki ) , do której mocowany jest silnik , skrzynia i wahacze - ma na środku głębokie na kilkanaście cm. przetłoczenie - pod którym wał napędowy idzie do tyłu . Identyczne przetłoczenie ma również tylna rama pomocnicza , do której mocowane są tylne wahacze i tylny dyfer w 4x4 .
Aby wał mógł iść bezkolizyjnie i przedni i tylny stabilizator również mają na środkach garby .
Wał napędowy idzie środkiem auta , tam gdzie normalnie mieści się wydech , natomiast wydech za silnikiem rozdziela się na dwie rury ( nie wiem po co ? ) idzie po bokach i ponownie łączy się pod tylnymi siedzeniami , tam gdzie normalnie jest zbiornik paliwa . Tam też mieszczą się tłumiki .
Zbiornik paliwa został przeniesiony do tyłu tuż pod zderzak i ma zupełnie inny kształt .
Tylne wahacze mają taką samą długość , jak normalne , ale w innym miejscu mocowane amortyzatory i sprężyny . Tam gdzie idzie przez wahacz - nieruchomy sworzeń mocujący piastę tylnego koła - tutaj przechodzi wieloklin przegubu , podobnie jak w przednich piastach .
Dlatego moja rada jest taka : jeżeli nie masz wszystkich wymienionych elementów - nawet nie zaczynaj przeróbki !
PS . Może ktoś ci to pomoże przetłumaczyć , bo ja rosyjskiego uczyłem się ponad 35 lat temu ...
I jeszcze jedno - jak będziemy z synem demontować napędy z Tempry ( bo mają zawędrować do jego Delty 2,0 16V turbo ) - zrobimy dokładną dokumentację fotograficzną . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Fairfox
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Naukograd
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-10-2011, 17:18
|
|
|
Dziękuję pana bardzo za szczegółową odpowiedź!
W zakupione Tempra 4WD niema tylko bloku cylindrów, wału korbowego i tłoków.
Głowica cylindrów - są, miska olejowa i skrzynia biegów - mają również,
Wszystkie zawieszenia, sanki, koła, hamulce, ABS - to wszystko jest na miejscu
Mam nadzieję, że mogę się jej zbierać
Teraz mam trzy Tempry SW w pełni sprawnem stanie - 1.4ie/SPI, 1.6ie/SPI i 1.6ie/MPI,
Ale od dawna chciałbym Tempra 4WD. Niestety udało mi się znaleźć tylko taki samohod.
Tutaj w Rosji to est bardzo duża rzadkośc...
http://www.7image.ru/pics/1011/203342591.jpg
PS Nie potrzebują przetłumaczenia z Polskiego, bo rozumiem blisko wszystko
ale niestety nie mogę pisać bez błędów |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-10-2011, 19:31
|
|
|
Fairfox napisał/a: | Tutaj w Rosji to jest bardzo duża rzadkość... |
Nie tylko w Rosji ! Ja i syn szukaliśmy takiej kilka lat ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Fairfox
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Naukograd
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-10-2011, 20:02
|
|
|
You've got Lucky !!!
Będę czekać na zdjęcia |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-10-2011, 20:31
|
|
|
Fairfox, bardzo ładna kolekcja Tempr , miło że kolega z za wschodniej granicy do nas trafił, czekamy na szersze opisy aut i oczywiście zapraszamy do aktywnego uczestniczenia w życiu forum, język w dzisiejszych czasach jak widać nie jest przeszkodą |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Fairfox
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Naukograd
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-10-2011, 20:58
|
|
|
Bdm
Dziękuję bardzo za miłe słowa powitania
Pierwsza Tempra SW 1.4ie kupiłem u 1998, dotego bylo dwa Tipo 1.9TDs
Teraz mam pięć Tempr SW już - trzy co na zdjęciu i większej dwie "kaleki" w garażach,
z których mam nadzieję, że moge kiedyś zbierać jednej 4WD
PS Niestety nie wiem jak w języku polskim wiele terminy techniczne napisany sie |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-10-2011, 13:50
|
|
|
Fairfox, "terminy techniczne" pisz po polsku i rosyjsku jednocześnie, może przy translatorach i paru osobach z forum dobierzemy odpowiednie słowa. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-10-2011, 20:19 Re: Skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu Tempra 4x4
|
|
|
Fairfox napisał/a: | Poszukiwana schemat i opis skrzyni biegów i układu przeniesienia napędu Tempra 4x4 |
Kilka fotek:
|
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Fairfox
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Naukograd
Województwo: Other
|
Wysłany: 14-10-2011, 22:08
|
|
|
Ooo! Ja mam to wszystkie co na zdjęciah
Ale dlaczego pan demontuje jej ? |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-10-2011, 22:10
|
|
|
Fairfox, 4x4 z tempry trafi zapewne do Delty 2.0 16vt z podpisu kolegi schab |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-10-2011, 07:41
|
|
|
lordabarth napisał/a: | Alfa 155 q4 ma podobny napęd . |
Nie podobny - ten sam . Tempra , Dedra Integrale ( nie Delta ) i 155 Q4 mają te same napędy . Różni się tylko i to nieznacznie centralny dyfer Q4 . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Fairfox
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Naukograd
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-10-2011, 11:01
|
|
|
lordabarth
Dziękuję bardzo za manual do AR155Q4
** Dodano: 15-10-2011, 12:09 **
schab,
Juz mam manuala od Delty Integrale - naprawdę masz rację, tam wszystkie inne...
Poszukuje manuala do Dedry Grale - ale podczas bezskutecznie ((( |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-10-2011, 13:31
|
|
|
Cytat: | Różni się tylko i to nieznacznie centralny dyfer Q4 . |
Dlatego napisałem podobny.Jak bym napisał że taki sam to zaraz by było że się jakąś śrubką różni. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Fairfox
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 32 Skąd: Naukograd
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-10-2011, 13:42
|
|
|
W tym sajte www.berlinasportivo.com znajduje się wiele ciekawych informacij
Dzięki jeszcze raz! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|