Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdy ostygnie zapowietrza się układ chłodzenia.
Autor Wiadomość
Marcel 
witamy nowego


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2012, 20:47   Gdy ostygnie zapowietrza się układ chłodzenia.

Witam wszystkich forumowiczów, przeglądałem różne tematy chyba jednak żaden nie pasuje do mojego problemu, posiadam Temperówkę od 2 miesięcy i to pierwsza taka niezidentyfikowana awaria i dość kłopotliwa.
Mianowicie problem polega na tym że muszę za każdym razem gdy silnik całkowicie wystygnie odpowietrzać układ chłodzenia gdyż jest bardzo zapowietrzony do takiego stopnia że potrafi się zagotować płyn, pomijam fakt że przez to ciągle marznie mi reduktor gazu bo siedzi w układzie bąbel powietrza, zna ktoś z Was ten problem ? Dodam że gdy silnik jest ciepły wszystko jest w porządku, problem zawsze pojawia się od pierwszego odpalenia zimnego silnika po odpowietrzeniu wszystko wraca do normy i jest ok. :?
_________________
Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem
  
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-05-2012, 20:52   

Układ szczelny? Płynu nie ubywa? Sprawdź szczelność korka i zbiornika.
  
 
 
Marcel 
witamy nowego


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2012, 20:54   

Wszystko jest ok, płyn w normie, węże wszystkie dobrze "siedzą" , zapomniałem dodać że jak już się auto nagrzeje to węże wody są bardzo twarde chyba aż takie twarde nie powinny być.
_________________
Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-05-2012, 20:54   

odpowietrz układ na otwartym na full ogrzewaniu (odpowietrzy się sam po otwarciu termostatu). jeżeli układ się nadal będzie zapowietrzał to musisz mieć gdzieś nieszczelność lub jest to objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą, sprawdź czy nie ma pierwszych oznak oleju w płynie chłodniczym i czy nie ubywa płynu...
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Marcel 
witamy nowego


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2012, 20:58   

Już odpowietrzałem go wczoraj tak jak napisałeś, płynu nie ubywa, niema oleju w płynie ani płynu w oleju, żadnych wycieków niby wszystko jest ok, fakt że auto stało ponad 3 lata w garażu, ma przejechane 120 000km, zmieniany był termostat, pompa wody, chłodziwo i chodził wzorowo od jakiś 4 dni zauważyłem problem z tym ciągłym zapowietrzaniem
_________________
Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem
  
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-05-2012, 21:01   

Jeżeli wszystko jest ok, płynu nie ubywa, a jednak się zapowietrza, to gdzieś te powietrze musi zasysać... Stawiam na korek, brat tak miał w vectrze...
  
 
 
Marcel 
witamy nowego


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2012, 21:03   

Próbowałem na różne sposoby, z pracy pożyczyłem fiatowski korek co wytrzymuje do 1.4 bara i nadal było to samo problem powraca :(
_________________
Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-05-2012, 21:13   

a nie masz żadnych wycieków ? rano pod autem sucho ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Marcel 
witamy nowego


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-05-2012, 21:15   

Nic kompletnie, żadnego wycieku, żadnych ubytków, wszystko pozornie wydaje się ok a jednak coś denerwuje człowieka :(
_________________
Jestem wariatem, jeżdżę Fiatem
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-05-2012, 22:20   

weź wąż i omiń parownik. Sprawdź czy choroba minie ale na PB
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
flor16 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 23-05-2012, 17:34   

ja stawiam na głowicę że poleciała i dostaje powietrza układ chłodzenia bo kolega miał bravke 1.4 12v i tak samo miał
zmienił głowice i latało jak nowe
_________________
ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi
  
 
 skype
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2012, 21:29   

wez sobie po kolei wykrec swiece i ogladnij je u mnie jak pusciła uszczelka to było tak ze na jednej ze swiec zbierał sie tak jakby kamien taki jak w czajniku
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load