Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odkręcenie rygli - rezebranie drzwi...
Autor Wiadomość
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-05-2007, 22:19   Odkręcenie rygli - rezebranie drzwi...

Panowie pytanie za 100 punktów - jak mam odczepić te rygielki (czy nie wiem jak to nazwać), które służą do zamykania od środka drzwi (wciskam = zamykam), tak żebym mógł wymontować całą tą ciemną blachę trzymającą zamek i mieć dojście do gołych drzwi??
One są wykręcane, czy może na wcisk? czy jeszcze jakoś inaczej? bo już nie mam pomysłu?

Czy może jest jeszcze jakiś inny sposób na dostanie się do gołych drzwi??

Ps. Wygłuszam sobie przednie drzwi i walczę żeby mieć dobre dojście :D
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-05-2007, 22:47   

Wpierw lektura ;) Klikamy ;)

Rygle są "wtopione" w drut. Ale to akurat nie przeszkadza w zdjęciu tapicerki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-05-2007, 22:55   

tapicerkę zdjąłem bezproblemowo. Zerwałem ten plastik, który w pliku (link który mi dałeś) jest przyklejony na biały klej... Pod nim jest ciemna blacha, do której mocuje się prowadnice od szyb itd. i właśnie pytanie jak zdemontować tą blachę? tak żeby dostać się do gołych drzwi? odkręciłem wszystko, całość blokuje mi właśnie rygielek...
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-05-2007, 23:09   

Tą blachę odrkęcasz na śrubach + wypinasz te dwa czarne kołki w zamku i w sumie nie powinieneś mieć większych problemów z jej wyjęciem. Najwyżej blachę dasz lekko do siebie, a później do góry. Rygla nie wyjemiesz jako tako samego, bo one jest wtopiony w ten drut. A drut idzie do mechanizmu zamka.

Jakiś czas temu rozbierałem też do gołego drzwi (zakładałem centralny + el. szyby) i jakoś nie pamiętam, żeby były problemy z tym ryglem lub wyciągnięciem tej czarnej blachy. Zrób fotkę to się przypatrze jeszcze! A fotka sama w sobie tez by się przydała, czasami ktoś pyta się o takie rzeczy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-05-2007, 23:17   

ok jutro cyknę fotkę... a te czarne kołki od zamka normalnie podważyć śrubokrętem i wyciągnąć?? Właśnie ja próbowałem tą blachę zdemontować razem z całym zamkiem :P odkręciłem nawet cały zamek od drzwi i właśnie dlatego rygielek mi przeszkadzał w zdjęciu tego wszystkiego - zachaczał się o blache w drzwiach, której już niestety odkręcić się nie dało...

** Dodano: 19-05-2007, 01:20 **
a nie... okłamałem Cię co do fotki - jutro jej nie zrobię, bo przyjechałem do Łodzi, a aparat został w Wawie... także ze zdjęcia nici, chyba że zrobię telefonem, ale jakość będzie marna
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-05-2007, 23:23   

Eee zamka nie ruszasz ;) Tam są 2 kołki, podważ je dobrze jakimś srubokrętem i wypadną. Z tego co pamiętam, to trzeba było odkręcić wszystkie śruby (od mechanizmu podnoszenia/opuszczania szyby też), wypiąć te dwa kołki i po sprawie.

A co do samego rygiela to przypatrz się jak przymocowany jest drut przy zamku, może uda Ci się go jakoś wypiąc, ale jak mówię, z tego co ja pamiętam i jeszcze mi w głowie zostało to nie trzeba było go odpinać. No chyba, że coś zapomniałem i się mylę.

Co do fotki, szkoda, z telefonu bedzie widac pewnie tylko zarysy, a tutaj chodzi o szczegóły.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-05-2007, 23:39   

Cytat:
Co do fotki, szkoda, z telefonu bedzie widac pewnie tylko zarysy, a tutaj chodzi o szczegóły.


No właśnie, choć kumpel ma niezły aparat w telefonie - prawie 2megapixele, także zobaczę, zrobię i obadam na kompie...

Jutro postaram się zrobić tak jak napisałeś :] Dziękówa za pomoc...

** Dodano: 19-05-2007, 03:29 **
a jeszcze chciałem zapytać... bo do tej blachy mam poprzypinane jakieś rzeczy takimi białymi spinkami plastikowymi. Nie wiem czy są to poprostu poprzypinane kable od szyb, czy coś więcej... mogę spokojnie to ciąć?
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-05-2007, 18:44   

Rygle nie są wtopone z tego co mi wiadomo tylko są wcisakne w taki plastykowy element posredniczący pomiędzy drutem a ciegnem zamka. Ten plastyk jest tak zrobionyze ma taki jakby języczek trzymajacy ten drut od tyłu żeby nie mógł wylecieć z tego plastykowego elementu. Odchylasz języczek na bok i wypychasz żywcem drut, ma normalnie wyjść.

Inna sprawa że nie musisz tego wyciagać, odkręcasz wszystkie śruby do okoła drzwi, opinasz prowadnice szyb która jest od środka zapieta na chyba dwie lub trzy plastikowe opaski, kable chyba też są niej przypięte. Nastepnie sciagasz do siebie kawałek tą blache a później do góry tak zeby przez dziure wylazł Ci drut od rygla i juz cała filozofia.

** Dodano: 20-05-2007, 20:45 **
Jeśli to takie białe spinki jakie możesz kupić u nas to znaczy ze ktoś tam już coś grzebał, tnij smiało a później dasz nowe.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-05-2007, 19:18   

Hipo napisał/a:
Rygle nie są wtopone z tego co mi wiadomo

rygle to te czarne "cycki" obok szyby i sa zrobione na stałe,Ty piszesz o połączeniu z zamkiem
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-05-2007, 19:22   

ego, no dokładnie o to mi chodzi, tyle że za rygiel uznałem drut + ten plastykowy dzyndzel u góry ponieważ stanowi to jednacałość. Musi odpiać od zamka po prostu ten element i całkiem go wyjąć.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2007, 18:17   

Czy nie ma takiego poradnika konkretnie do Tipo ? :( Dzisiaj godzinę siedziałem w aucie i że wszystkiego po kolei rezygnowałem z obawy, że coś połamię :sciana: Chcę sobie założyć centralny zamek i przy okazji naprawić zamki, bo padają...nie czaję też wyjęcia klamki do podnoszenia/opuszczania szyb. Podważam śrubokrętem, wkładam haczyk w kształcie litery L i taki drucik ciągnę do góry i nic :doubt:
Gdzieś jeszcze był opis po niemiecku jak zdjąć drzwi, ale tam tapicerka wygląda inaczej, bo zbliżone to jest raczej do tego tutoriala tutaj. Nie mam wyprofilowanych drzwi i tapicerki tylko płaskie i plastiki na górze oraz na dole. Help !
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2007, 19:44   

jak dobrze poszukasz to były opisu jak zdjąć tapicerkę itp, nawet jakieś fotki...
Tipo i tempra mają to samo...

klamka-rączka do okna ma taką w ksztacie dokładnie omegi sprężynkę w szczelinie klami, co ją zahacza o zwężenie gwintu... jak wciśniesz paluch by odsunąć bardziej tapicerkę od gwintu klami to zobaczysz op przeciwnych stronach gwintu dwa zwężenia w które 'nóżki' tej sprężynki 'omegi' wchodzą; podważ obie nóżki naraz lub jedną a potem drugą tak by pierwsza nie wskoczyła z powrotem i klamka twoja; troszkę ćwiczeń i potem si to robi raz-dwa;
w środku jak robisz to z rozwagą to nic nie połamiesz, uważaj tylko jak coś rozczepiasz/doczepiasz z cięgien a zwłaszcza na ew plastikowe kółeczka/wajchy co przenoszą ruch z cięgien poziomych na pionowe; a tak to nie ma jakichś cudów; dołożyć sobie centralny do gołych mechanicznych zamków nie jest trudno...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-05-2007, 05:42   

unknown, no właśnie widziałem opisy ze zdjęciami o których piszesz. Fajnie, dzięki za to info, na pewno się przyda, dzisiaj rozpoczynam drugą rundę z moim tipkiem :D
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-05-2007, 08:01   

Apropo rygielków to ja w swoim Tipciu wyciąłem je całkiem i wstawiłem tam diody 10mm z oprawkami(docelowo chce je podłączyc tak, aby kazda swieciła przy otwarciu tylko tych drzwi, ale narazie słuza jako zaślepki) a na zewnątrz mam klamki bez zamków (wkładek) - takie jak w tylnich drzwiach i zainteresowani radiem po zbiciu szyby bedą musieli je wyciagac na zurawia a tam czekaja kolejne niespodzianki :D
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-05-2007, 08:31   

A czy przy braku klamek, nie zwiększa się prawdopodobieństwo zonka na wypadek zepsucia się centralnego zamka ? Jak wejdziesz do auta ?
     Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-05-2007, 08:37   

MiKuS, no właśnie ,a jak akumulator ci padnie ,to jakie masz na to zabezpieczenie ,bo chyba nie tobicie szyby,bo sam wpadniesz w te swoje niespodzianki ;)
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-05-2007, 12:45   

zamek ma 2 lata jest porządnie założony i nie ma prawa sie popsuć :D
Akumulator ma rok, miałem juz dużo przygod z rozładowanym aku i mniej więcej co tydzień sprawdzam pobór prądu w stanie spoczynku i nie przekracza 0.03 A - czyli ok, a jak wynosiłem co drugi dzień poprzedni aku to kupiłem sobie aku żelowy 12Ah i wtedy on zostaje na noc, abym mógł rano otworzyć auto wtedy dla bezpieczeństwa odłączałem jeszcze radio i wyciągałem bezp. zegarka ;)
Auto jeździ codziennie, po mieście na postojówkach i nic nie wskazuje żeby aku się popsuł.
w sytuacji krytycznej wejdę przez bagażnik i jakoś podniosę maskę a jesli to centralka od zamka to otworze "na krótko" a jeśli poważniejsza awaria to trza będzie drzwi kierowcy rozebrać bo w nich drzema "master"
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-05-2007, 17:05   

ja bym Ci jednak radził zostawić sobie właśnie normalny zamek kluczykowy na klapę chociażby i gdzieś zamaskować jakieś przyłącze prosto do mastera, nikt nie wie o tym więc nie ma strachu... nie 2 piny :) jak już masz się bać ale np gniazdko wielopinowe gdzie musisz odpowiednie zewrzeć albo nawet dać przekaźnik jeszcze gdzieś i jego zasilić a sobie dorobić 'klucz' z bateryjką który jak z wtyczką założysz to przekaźnik zasilisz, ten złączy obwód od mastera (przerwę jakąś) i wystawi na jakieś 2 piny wtyczki bezpośrednio 2 kable z mastera , a wtedy jakimkolwiek zasilaczem, akumulatorkiem czy czymś mastera przez te 2 piny podniesiesz... a jak ładnie zamaskujesz i nie boisz się i nie chcesz kombinacji to pod maską w miejscu bez konieczności jej otwierania (a tylko ty o tym wiesz) albo w bagażniku zostaw sobie przyłącze awaryjne, po prostu 2 piny do jakiegoś siłownika jakichś drzwi... pod maską np w puszeczce jakieś zamykanej... możliwej do odczepienia np od dołu po gimnastyce jak się wie jak i skąd... szkoda szyb, a nurkowanie przez bagażnik też nie zawsze jest wygodne
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load